Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh hnacího ústrojí elektricky poháněného longboardu
Pliešovský, Libor ; Tobiáš, Martin (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem hnacího ústrojí elektricky poháněného longboardu pro každodenní dojíždění. První část se zabývá rešerší elektrických longboardů a výběrem koncepce pohonu. Druhá část práce obsahuje konstrukční návrh celé sestavy se zaměřením na hnací ústrojí. Poslední část je věnována podélné dynamice jízdy.
Virtuální prototypy hnacích ústrojí
Janoušek, Michal ; Dundálek, Radim (oponent) ; Slimařík,, Dušan (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výpočtovým modelování komponent hnacího ústrojí těžkého nákladního vozidla. Práce je rozdělena do dvou částí, první část se zabývá analýzou modálních vlastností vybraných komponent hnacího ústrojí, na jejímž základě je provedena výpočtová studie v prostředí MBS. Druhá část práce se věnuje experimentálnímu ověření výpočtového modelu na vozidle. V návaznosti na výpočtové dynamické modely bylo realizováno měření vnějšího hluku vozidla, a následně proveden frekvenční rozbor ve vztahu ke komponentám hnacího ústrojí.
Tvarová optimalizace klikového hřídele leteckého motoru
Vopařil, Jan ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Práce popisuje rozmanitost a šíři problematiky spjaté s klikovými hřídeli spalovacích motorů. Charakterizuje jednotlivé faktory ovlivňující jejich tvar a velikost a vybrané poznatky přenáší do návrhu klikové hřídele konkrétního motoru. Dále předkládá ucelený popis aplikace topologické optimalizace na řešenou hřídel a posléze navrhuje jiné, komplexnější návrhové postupy vedoucí k jejímu optimálnímu tvaru. Kvalita takového návrhu je posléze ověřena porovnávací analýzou únavové životnosti.
Matematický model hnacího ústrojí motorového vozidla
Marek, Petr ; Laurinec, Marián (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje vytváření matematického modelu hnacího ústrojí motorového vozidla v prostředí softwarových programů MATLAB / Simulink. Výsledky jsou prezentovány v grafech průběhů získaných ze simulace průjezdu vozidla zvolenou tratí. Parametry vstupující do modelu pochází z příslušného souboru a lze je kdykoli změnit, aby odpovídaly konkrétnímu vozidlu.
Kompozitní hnací hřídele Formule Student
Bartoška, Vojtěch ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Práce obsahuje rešerši možných konstrukčních řešení příčných hnacích hřídelí pro vozidlo typu Formule Student. Zvolení konceptu kompozitních hřídelí a jeho návrh včetně kloubu tripodu a lepeného spoje. Ověření návrhu pomocí statické a dynamické zkoušky. Srovnání kompozitních hřídelí vůči ocelovým hřídelím.
Hnací ústrojí nákladního vozidla 8x8
Hebnar, Tomáš ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá sestavením náhradní torzní soustavy hnacího ústrojí nákladního vozidla 8x8 a 8x4 a následných výpočtových analýz sestavených soustav. Analýzy jsou provedeny dvě a to výpočtová frekvenční analýza stanovující vlastní tvary kmitání a následná citlivostní analýza zabývající se vlivem zařazeného převodového poměru na velikosti vlastních frekvencí kmitání soustavy.
Hnací ústrojí vozidel Octavia
Pavličík, Lukáš ; Vopařil, Jan (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje hnací ústrojí vozidel Škoda Octavia, která se používala od počátku výroby tohoto vozu do současnosti. Práce má dvě hlavní části. První kapitola se zaměřuje na pohonné jednotky. Každý motor je stručně popsán. Ve druhé části jsou popsány všechny mechanické a automatické převodovky.
Využití "Torque Vectoring" diferenciálu u současných automobilů
Marek, Martin ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvoření analýzy konstrukčního řešení „Torque Vectoring“ diferenciálů a hnacího ústrojí vozidel, které využívají tento typ diferenciálu. Začátek práce je věnován vysvětlení, co to je diferenciál a jak funguje a dále pak rozdělení diferenciálů. Další část se zabývá aktivními diferenciály, jejich principem funkce a konstrukčním řešením. Konec práce obsahuje konstrukční řešení hnacího ústrojí některých modelů vozidel využívajících aktivní diferenciály. Práce má charakter rešerše a neobsahuje žádné výpočty ani vlastní konstrukční návrhy.
Systémy rozdělující tok výkonu hnacím ústrojím automobilů
Novotný, Petr ; Suchý, Jan (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Práce se snaží poskytnout ucelený přehled o diferenciálních soukolích. V první části popisuje zjednodušenou funkci těchto mechanismů a rozčleňuje je do několika skupin. Druhá část popisuje základní kinematické a momentové veličiny, které mají zásadní vliv na vlastnosti diferenciálů. Poslední část je věnována v první kapitole zmíněným skupinám, do kterých jsou jednotlivá soukolí rozdělena. V poslední kapitole se práce také věnuje nejmodernějším mechanismům, které jsou dnes na trhu.
Hnací ústrojí pětiválcového zážehového hvězdicového motoru
Vítek, David ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem hnacího ústrojí pětiválcového zážehového hvězdicového motoru se zadanými parametry pro hlavní válec (vrtání, zdvih, atd.). Práce je rozdělena na několik částí: kinematika hvězdicového motoru, tvorba 3D modelů, silové působení na ojnice, vyvažování motoru. Poslední část práce je věnována tvorbě MKP modelu, napěťové analýze a stanovení únavové bezpečnosti u vybraných dílů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.