Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sportovní hala a její zázemí pro základní školu Hudcova 35, Brno
Zálešák, Tomáš ; Klimecký, Martin (oponent) ; Gerö, Jiří (vedoucí práce)
Zadání diplomové práce plynule navazuje na předchozí urbanisticko-architektonickou studii, jejíž cílem bylo zpracovat návrh rozvojového území v Medlánkách, který bude respektovat nově navržený územní plán města Brna. Součástí řešeného území je parcela s přirazenou plochou pro veřejnou vybavenost. Tato plocha je přímo vyhrazena pro umístění nové sportovní haly. Cílem diplomové práce bylo tedy navrhnout sportovní halu s tribunou pro 300 diváků, hala by měla být využívána výhradně Základní školou Hudcova pro tělesnou výchovu. V odpoledních hodinách by měla být hala využívána veřejností z blízkého okolí pro zájmové kroužky a rekreační sportování či profesionální zápasy halových sportů.
Malotřídní škola v Ktiši
DRYJE, Tomáš
Tato diplomová práce se zabývá tématem malotřídní školy ve Ktiši. V teoretické části definuji pojem malotřídní školy a její specifika. Praktická část je založena na metodě kvalitativního výzkumu. Cílem je zjistit možnosti a cesty pro lepší fungování školy ve Ktiši.
Principy daltonského plánu v podmínkách výchovy mimo vyučování
ZIMMERMANNOVÁ, Anežka
Práce se zabývá možnostmi uplatnění principů daltonského plánu v podmínkách výchovy mimo vyučování, tzn. ve školní družině a ve školním klubu. První část práce popisuje historii výchovy mimo vyučování a podmínky výchovy, jako jsou např. legislativní či organizační podmínky. Druhá část práce se zaměřuje na vlastní výzkum na třech základních školách, které využívají daltonské principy ve výuce. Smyslem výzkumu bylo zjistit, jak jsou ve školních družinách na těchto školách využívány ve výchově daltonské principy. V poslední části jsou porovnány podmínky výchovy s tím, jak výchova mimo vyučování reálně probíhá. Dále jsou zhodnoceny možnosti uplatnění daltonských principů ve výchově mimo vyučování.
Výuka in line bruslení na základních školách
Doležalová, Lucie ; Gnad, Tomáš (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Výuka inline bruslení na základních školách Cíl: Cílem práce byla analýza výuky inline bruslení na základních školách, zaměřená na formu výuky, podmínky pro výuku, materiální a personální zabezpečení. Metody: Teoretická část diplomové práce byla zpracována za pomoci deskriptivně analytické metody a rešerší dostupné české literatury a zahraničních zdrojů. V praktické části bylo použito dotazníkové šetření. Byly vytvořeny dva různé dotazníky: jeden pro školy, kde inline bruslení vyučují a druhý pro školy, kde inline bruslení nenabízí. Dotazníky byly odeslány pomocí e - mailu všem základním školám v ČR. Výsledky jsme statisticky zpracovali pomocí absolutních a relativních četností. Výsledky: Inline bruslení je nabízeno na 16 % základních škol v ČR. K výuce bývají využívány 4 různé formy: volnočasová aktivita v rámci kroužků 64,7 %, hodiny TV pro celé třídy 14,7 %, hodiny TV jako výběrový sport pouze pro část třídy 8,8 % a mimo hodin TV (sportovní den, školní kurz, a jiné) 5,9 %. Výuka nejčastěji probíhá na asfaltových hřištích 26 % a asfaltových plochách 21,1 % v docházkové vzdálenosti od školy. Volnočasovou aktivitu nejčastěji vyučují instruktoři z jiných organizací, které mají možnost zapůjčit výbavu žákům, kteří nemají vlastní. Učitelé TV nejčastěji vyučují zbylé 3 formy. Pokud výuku...
Fotbal jako mimoškolní aktivita na víceletém gymnáziu
Nosek, Tomáš ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Kokštejn, Jakub (oponent)
Název práce: Fotbal jako mimoškolní aktivita na víceletém gymnáziu. Cíl práce: O této problematice již bylo napsáno mnoho prací. Většina výzkumů, které jsem studoval, se však prováděla na základních školách. Proto jsem se rozhodl zabývat se touto problematikou na gymnáziích, jelikož si myslím, že studenti gymnázií již nemají z důvodu studia tolik volného času na své mimoškolní aktivity. Cílem mé diplomové práce je tedy zjistit, jak si stojí fotbal jako mimoškolní aktivita vzhledem k ostatním aktivitám u dětí v tomto věku. Dále kolik volného času mají studenti gymnázií, a jak s tímto volným časem nakládají. Zda škola nabízí žákům nějaké zájmové aktivity či kroužky, které by mohli ve svém volném čase navštěvovat. Na závěr bych poté u doktora MUDr. Tomáše Malkuse zjistil jeho názor na protahovací a kompenzační cvičení ve sportu, zejména pak ve fotbalu. Metody: Pro sběr dat byla použita metoda kvantitativního dotazování a konkrétně metoda dotazování pomocí anonymního dotazníků s otevřenými i uzavřenými otázkami a strukturovaného rozhovoru s otevřenými i uzavřenými otázkami. Do výzkumného souboru budou zahrnuti respondenti všeobecného osmiletého gymnázia Nad Štolou. Z dotazníků a řízeného rozhovoru vypracuji výsledky a převedu je prostřednictvím textu a grafu do diplomové práce. Výsledky: Tato diplomová...
Mimoškolní aktivity dětí a mládeže s poruchami autistického spektra
Novotná, Michaela ; Opekarová, Olga (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Diplomová práce seznamuje s jednotlivými symptomy a typy pervazivních vývojových poruch. Předkládá možnosti využití široké škály různých přístupů či programů při práci s těmito žáky. Věnuje se hře ve spojení s poruchami autistického spektra a s využitím volného času v rámci školy, rodiny či projektu. Práce nastiňuje jednotlivá úskalí mimoškolních aktivit dětí a mládeže s poruchami autistického spektra. Zdůrazňuje, jakou významnou pozici mimoškolní aktivity v životě dětí a mládeže zastupují a jak důležité jsou pro všestranný rozvoj. Dále mapuje volnočasové aktivity, kterým se věnují děti a mládež s poruchami autistického spektra v rámci rodiny, školy a nejrůznějších projektů. Nedílnou součástí mimoškolních činností se stává hra, kterou lze využít jako jednu z možných forem práce s dětmi a mládeží s poruchami autistického spektra. Volný čas a hra se také prolíná návrhem projektu, který je součástí diplomové práce. Projekt nese název: "Společná škola v přírodě".
Výtvarná výchova v rámci zájmové činnosti se zaměřením na využití netradičních technik
Slunečková, Jana ; Krejčová, Alena (vedoucí práce) ; Jarchovská, Lenka (oponent)
NÁZEV: Výtvarná výchova v rámci zájmové činnosti se zaměřením na využití netradičních technik AUTOR: Jana Slunečková KATEDRA (ÚSTAV): Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Alena Krejčová ABSTRAKT: Tato bakalářská práce se zabývá výtvarnou výchovou v rámci zájmových činností. Pojednává o způsobu využití volného času dětí školního věku. Zaměřuje se na výtvarnou výchovu a její využití v zájmových činnostech. Zejména na netradiční či méně známé techniky, které právě protože nejsou tolik známé, mohou být pro děti zajímavé a přitažlivé. V praktické části je popsána náplň kroužku výtvarných technik pro žáky druhého stupně základní školy. KLÍČOVÁ SLOVA: výtvarná výchova, zájmová činnost, netradiční techniky, linoryt, kašírování, drátkování, smaltování, quilling, enkaustika, aranžování
Neformální vzdělávání dětí: Jak rodina ovlivňuje výběr kroužků
Čerňanská, Sára ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Klusáček, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o neformálním vzdělávání dětí, zejména se zaměřuje na popis faktorů, které ovlivňují vysokoškolsky vzdělané rodiče při výběru zájmových kroužků svým dětem, které tráví průměrně 5 hodin týdně v zájmových kroužcích. V této práci se zaměřuji na děti základní školy prvního a druhého stupně, v tomto věku jsou klíčovými činiteli rodiče, kteří děti vychovávají a přenáší na ně své vzory chování a své hodnoty. Cílem je zjistit co ovlivňuje rodiče při výběru, v jaké míře na výběru participují děti, jak si rodiče rozdělují role v zajišťování chodu zájmových kroužků. V rámci výzkumu bylo provedeno jedenáct rozhovorů, na kterých byla provedena obsahová analýza. Výsledkem je popis faktorů, které všechny rodiče ovlivňují v podobné míře, jako je osobnost dítěte, jeho zájem, věk a vzdálenost kroužků od bydliště. Hlavním zjištěním jsou rozdílná pojetí neformálního vzdělávání některých respondentů, jejich odlišná míra kontroly a zásahů do výběru a jiné představy ohledně toho, jak by jejich dítě mělo trávit volný čas. Podle těchto aspektů byly vytvořeny tři přístupy rodičů. Jedná se o volný, aktivní a náročný přístup.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.