Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Proměna demokracie v digitálním věku: Cambridge Analytica & Facebook skandál
Tomšů, Adriana ; Šindelář, Jakub (vedoucí práce) ; Mejstřík, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku adaptace demokracie k vzrůstajícímu vlivu digitalizace. Nejprve je v úvodní části zasazen kontext do probíhající debaty o dané problematice v rámci odborné veřejnosti. Poté jsou představeny stěžejní obavy o demokracii v digitálním věku, postoje ze strany optimistů i pesimistů a možnosti využití sociálních sítí v rámci politických kampaní. Následně praktická část obsahuje kvalitativní výzkum, který je proveden metodou případové studie. Vybranou případovou studií je zneužití dat v rámci brexitové kampaně známé také pod názvem "skandál Cambridge Analytica & Facebook". Závěrečná část se zabývá reakcí ze strany Evropské unie a postoji k současným opatřením. Cílem práce je poukázat na problematiku zneužití digitálních platforem v rámci politických kampaní a narušení základních principů demokracie. Práce hledá odpověď na v úvodu vytečenou hlavní výzkumnou otázku: "Můžeme považovat způsob, jakým reagovala Evropská unie k vzrůstajícímu vlivu technologií v rámci politických kampaní za dostatečný?". Na základě získaných dat a detailního rozboru dané případové studie dochází tato práce k závěru, že současná opatření v souvislosti s problematikou zneužití osobních dat nejsou dostačující a digitalizace by měla být vybrána jako jedna z hlavních priorit v rámci...
Síla a efektivita fotožurnalismu v digitální éře
Topinková, Martina ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Pospěch, Tomáš (oponent) ; Prokop, Jaroslav (oponent)
Disertační práce se zabývá emocionální silou a efektivitou fotožurnalismu v digitálním věku. Věnuje se novinářským fotografiím v kontextu jejich emocionální působivosti a zkoumá dopady emoční odezvy na příjemce médií. V teoretické rovině práce charakterizuje vznik a vývoj moderního fotožurnalismu a to, jak se etabloval v médiích jako samostatná disciplína, dále digitální věk a jeho specifika ve vztahu k modernímu fotožurnalismu, samotnou emocionální sílu fotožurnalismu a teorii emocí. Stručně představuje také koncept vizuální gramotnosti a definuje etické standardy při práci fotožurnalistů. V analytické části práce pojmenovává konkrétní rysy emocionální síly fotožurnalismu a vztahu emocionality a novinářské fotografie, dále se zaobírá podobností novinářských fotografií s realitou a tím, jaké má zprostředkování reality prostřednictvím novinářských snímků efekt na příjemce médií, opět se zřetelem na emocionální hledisko. Dotýká se také toho, zdali mají novinářské fotografie na základě zasažení citlivosti a vnitřního naladění konzumentů médií potenciál je mobilizovat, nebo naopak způsobují znecitlivění a lhostejnost, a popisuje také etický rozměr fotožurnalismu ve vztahu k emocionalitě.
Institut stálé provozovny v daňovém právu
Ngo, The Vinh ; Kotáb, Petr (vedoucí práce) ; Vybíral, Roman (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá právní analýzou institutu stálé provozovny a rozborem jeho jednotlivých charakteristický znaků. První kapitola této diplomové práce poskytne stručný úvod do problematiky mezinárodního zdanění a představí základní myšlenky stojící za konceptem stálé provozovny. Po teoretickém úvodu následuje historický exkurz do vývoje institutu stálé provozovny od jeho počátků až do jeho současné moderní podoby ve dvacátém prvním století. Druhá kapitola se bude věnovat samotné podstatě a konstrukci institutu stálé provozovny zakotvené v bilaterálních a Modelových smlouvách OECD a OSN. V úvodu bude proto tato kapitola zaměřena na vysvětlení povahy a závaznosti těchto mezinárodních pramenů práva. Následně bude proveden detailní rozbor definice stálé provozovny a její jednotlivých komponentů. Na závěr této části bude provedena komparativní analýza definice stálé provozovny v Modelových smlouvách OECD a OSN. Ve třetí kapitole bude ve stručnosti popsán vztah mezi jednotlivými definicemi stálé provozovny, které lze nalézt v mezinárodních a vnitrostátních právních instrumentech. Následující oddíly této kapitoly budou věnovány institutu stálé provozovny ve vnitrostátních předpisech a bude provedena analýza specifik a odlišností vnitrostátní definice stálé provozovny oproti jejímu znění v...
Videoart a veřejný prostor
Shcherbak, Viktoriia ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Magidová, Markéta (oponent)
Práce se věnuje videoartu a problematice související s prezentací videoartu v galerijním i negalerijním prostoru. V teoretické části jsou definovaná základní pojetí, jako nová média, analogové a digitální video, videoart. Dále je zkoumaná polymorfie videa, jako média, ovlivňovaného a modifikovaného dalšími médii. Závěr teoretické části je věnován prostorovým formám videoartu, jako videoperformance a videoinstalace, zároveň je zde vyznačeno specifikum videa pracujícího s trojdimenzionálním prostranstvím. V praktické části práce je realizován výzkum diváckých postojů (N=65) k místu sledování videoartu. Respondenti upřednostňovali prožívání videoartu v temné, "kinu podobné" místnosti před ostatními danými možnostmi (v pořadí popularity: videoinstalace v galerii, YouTube a projekce na veřejném náměstí). Pro většinu respondentů podstatnými charakteristikami prostoru, v němž na videoart nahlížejí byly: dobrá akustika, vysoké rozlišení videa a cenová dostupnost přehlídky. Dále je v praktické části realizovaná a popsaná série videoinstalací a performancí. Předložené projekty pracují s experimentální ambientní hudbou, videoinstalací a negalerijním prostorem. Poslední - didaktická část práce je představená shrnutím kladů využití videoartu ve školství, konkrétně u hodin výtvarné výchovy a následujícím návrhem...
Opportunities and challenges: the current situation of copyright protection for document supply in China
Xing, Zhao
Purpose: This study aims to explore and articulate the copyright problems of document supply resulting from changes in the digital age in China, introducing current Chinese Copyright Law and “fair use” in library services and exploring the challenges and opportunities of copyright protection for document supply in China. Design: From statistical analysis of the changes to document delivery services in the digital age based on the professional experiences of National Library of China (NLC), copyright problems are presented. Current Chinese Copyright Law and “fair use” are introduced. The measures NLC has taken to protect copyright in document supply are summarized. Findings: With increasing digital document delivery, the potential risks of copyright infringement in document supply have become more and more serious; we must take proper steps to protect copyright, especially in the digital age in China. Value: This is the first article in English to describe the current situation of copyright protection for document supply in China. It also presents the problems based on the professional experiences of NLC and recommends solutions for the digital age today.
Plný text: idr-1379_1_paper - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: idr-1379_3_presentation - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-1379_2_video - Stáhnout plný textMP4
Marketingová komunikace firmy Preciosa Lighting
Surá, Barbora ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Práce se zaměřuje na marketingovou komunikaci firmy Preciosa Lighting s cílem zjistit, jak tradiční zavedená firma odpovídá na aktuální trendy marketingové komunikace v internetovém prostředí. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy marketingu, internetového marketingu, integrované marketingové komunikace a jejích nástrojů jak v off-line tak především v on-line prostředí. Čtenář je uveden do kontextu českého sklářského průmyslu a seznámen se situací firmy Preciosa Lighting. V praktické části jsou položeny výzkumné otázky a vysvětlena metoda výzkumu, kterou je případová studie. V rámci sběru dat byly použity techniky kvalitativního výzkumu. Rozhovory se zástupci marketingového oddělení firmy Preciosa Lighting přinesly stěžejní informace, které byly doplněny pozorováním digitálních médií a firmou poskytnutých materiálů. Na základě analýzy těchto materiálů byly zodpovězeny výzkumné otázky. V závěru autorka přichází se shrnutím získaných dat a doporučením na zlepšení některých prvků marketingové komunikace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.