|
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Hudečková, Kristína ; Růžička, Tomáš (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Terminál představuje spojení dvou věcí – vnitřního a vnějšího - města a okolí. Záměrem mé práce je plynule propojit hlavní pěší trasu z centra města s autobusovou a vlakovou dopravou. Aby toto spojení bylo co nejpřirozenější, je návrh terminálu založen na koncentraci hmoty v místě spojení a postupné difuzi směrem k městu a směrem k okolí. Terminál je navržen jako podélná stavba s jednou hlavní komunikací uprostřed dispozice. Prostor terminálu vymezuje dvacet ocelových rámů řazených za sebou ve směru osy propojení vlakové trati a pěší komunikace z centra města. Ocelový rám se tedy stává dominantním prvkem celé stavby. Rozdílné uzavírání úseků mezi jednotlivými rámy vytváří prostory různých charakterů a odlišné míry propustnosti.
|
|
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Burešová, Karolína ; Lekeš, Architekt MSc Vojtěch (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
Zadáním práce je vypracovat architektonicko urbanistický návrh nového přestupního terminálu ve Dvoře Králové. Terminál má sdružovat současné autobusové linky a novou vlakovou trať využívající současnou vlečku. V návrhu jsem se zabývala primárně napojením Terminálu na město s přihlédnutím na rozvojovou oblast města. Tvar budovy vychází z urbanistického řešení. Budova pokračuje v ose kolejí a stáčí se v uliční čáru. Tím vzniká rozptylová plocha směrem k parteru vánočních ozdob. Dopravní řešení umožňuje volný pohyb chodců při přestupu po nástupišti bez křížení s dopravními prostředky, to usnadňuje pohyb tělesně i zrakově postiženým. Zastávky jsou situované v bezprostřední blízkosti a vzniká tak přímý přestup autobus-vlak-MHD. Cílem projektu je navrhnout uzel veškerého pohybu - pěších, cyklistů, vlaků a autobusů. Návrh navazuje na veškeré významné směry a uvažuje vytvoření okruhu městem od terminálu, přes centrum města a Zoo.
|
|
Optimalizace parkovacích stání pro autobusy a nákladní vozidla
Bedřich, Marek ; Čepil, Jiří (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá optimalizací rozměrů parkovací normy ČSN 73 6056 Odstavné a parkovací plochy silničních vozidel. Cílem práce bylo optimalizovat rozměry z normy v roce 2011, případně navrhnout nový způsob řazení. Práce vychází z rešerše, která byla provedena na českých předchozích i stávajících normách a taktéž na normách zahraničních. Změna rozměrů byla možná díky prověření vlečných křivek jednotlivých stání. Nově navržené rozměry jsou uvedeny v závěru.
|
| |
|
Úprava izolace v zadní části autobusu
Pešina, Jan ; Kubík, Roman (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh změny technologického postupu výroby sestavy „sendvič“ ve firmě Iveco Bus. Řeší nové upínání sestavného stolu, výběr nových lepidel a nového materiálu lišty. V první části je představena společnost Iveco Bus a popsána její historie. Druhá část je zaměřena na konstrukční rozbor zadané sestavy a její současný technologický výrobní postup. Následuje představení a vyřešení zadaných problémů a je sestaven návrh nového technologického postupu. V závěru práce je doloženo technicko-ekonomické porovnání současné a navržené změny technologie.
|
|
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Šlesingerová, Veronika ; Hora, Jan (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Předmětem této architektonicko-urbanistické studie je vytvořit návrh nového přestupního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem. Terminál má sdružovat současné autobusové linky a novou vlakovou trať s využitím stávající vlečky, která navazuje na vlakové nádraží ležící zcela na okraji města. Město se současně zabývá problematikou návaznosti vlakové a autobusové dopravy. Přišlo s návrhem prodloužení trati blíže k městu a zároveň přesunutí stávajícího autobusového nádraží na jedno místo. Vznikne tak přímý přestup vlak - autobus. Cílem projektu je však navrhnout nejen dopravní terminál, ale vytvořit nový veřejný prostor s využitím pro obyvatele samotného města.
|
| |
|
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Martinčeková, Jaroslava ; Šmídek, Petr (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
Riešené územie sa nachádza v meste Dvůr Králové nad Labem v Českej republike. Koncept riešenia prestupného terminálu spočíva vo vytvorení samostatného priestoru, opticky čiastočne uzavretého a čiastočne otvoreného, ktorý bude tvorený betónovými rámami. Rámy, vymedzujúce nádražný priestor, budú prerastané zeleňou a pri príchode návštevníka vlakom tak budú vytvárať dojem vjazdu do zeleného „dvora“. Rámy sa vizuálne prekresľujú aj na fasáde samotnej stavby terminálu a celý objekt tak nadobúda jednotný a celistvý výraz. Vzájomné rozostúpenie rámov sa rozvoľňuje v smere od vjazdu na parcelu k budove terminálu a čiastočne tak obmedzuje výhľady na momentálnu neestetickú zástavbu v okolí západnej časti parcely. Postupné rozvoľňovanie umožňuje prelínanie nádražnej časti so zeleňou a poskytuje výhľady na park v okolí terminálu.
|
|
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Livovská, Lucia ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo vytvořit přestupní autobusový a vlakový terminál a posunout tak veškerou městskou a meziměstskou dopravu na jedno místo poblíž městského centra. Předmětem návrhu je rozdělení na tři liniové zóny – každá zóna plní svoji roli svým umístěním. Jako dominanta parcely je v centru koncipován přestupní autobusový a vlakový terminál. Jižně od terminálu se nachází administrativní budovy, které slouží jako bariéra proti továrně nacházející se pod parcelou. Severně od terminálu se nachází objekty občanské vybavenosti a služeb, které jsou využívány jednak cestujícími a rovněž obytní zástavbou severně od parcely. K této zóně přiléhá i malý městský park v souladu se zelení pokrytou parcelou.
|
|
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Vítková, Kateřina ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Jedná se o projekt přestupního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem, který má umožnit snadný přestup vlak/autobus a naopak. Součástí návrhu nového terminálu jsou také další doplňující funkce a služby. Zaměřila jsem se také na návaznost na okolí a vytvořila tak novou vizi na řešení celého území, které lemují ulice 28. října, Benešovo nábřeží, ulice Alešova a Dvořákova. Podél ulice Alešova jsou navrženy polyfunkční domy s podzemním parkováním. Mezi terminálem a bydlením se nachází park, který umožňuje přístup k vlaku a autobusu z několika směrů. Ze strany Benešova nábřeží jsem umístila krytý bazén s wellness centrem. Na prostranství terminálu se nachází také kavárna s venkovní terasou, úschovna kol, půjčovna kol a informační turistické centrum. Součástí hlavní nádražní budovy je také pobočka pošty, obchod s potravinami a pekárna.
|