Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Hudečková, Kristína ; Růžička, Tomáš (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Terminál představuje spojení dvou věcí – vnitřního a vnějšího - města a okolí. Záměrem mé práce je plynule propojit hlavní pěší trasu z centra města s autobusovou a vlakovou dopravou. Aby toto spojení bylo co nejpřirozenější, je návrh terminálu založen na koncentraci hmoty v místě spojení a postupné difuzi směrem k městu a směrem k okolí. Terminál je navržen jako podélná stavba s jednou hlavní komunikací uprostřed dispozice. Prostor terminálu vymezuje dvacet ocelových rámů řazených za sebou ve směru osy propojení vlakové trati a pěší komunikace z centra města. Ocelový rám se tedy stává dominantním prvkem celé stavby. Rozdílné uzavírání úseků mezi jednotlivými rámy vytváří prostory různých charakterů a odlišné míry propustnosti.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Burešová, Karolína ; Lekeš, Architekt MSc Vojtěch (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
Zadáním práce je vypracovat architektonicko urbanistický návrh nového přestupního terminálu ve Dvoře Králové. Terminál má sdružovat současné autobusové linky a novou vlakovou trať využívající současnou vlečku. V návrhu jsem se zabývala primárně napojením Terminálu na město s přihlédnutím na rozvojovou oblast města. Tvar budovy vychází z urbanistického řešení. Budova pokračuje v ose kolejí a stáčí se v uliční čáru. Tím vzniká rozptylová plocha směrem k parteru vánočních ozdob. Dopravní řešení umožňuje volný pohyb chodců při přestupu po nástupišti bez křížení s dopravními prostředky, to usnadňuje pohyb tělesně i zrakově postiženým. Zastávky jsou situované v bezprostřední blízkosti a vzniká tak přímý přestup autobus-vlak-MHD. Cílem projektu je navrhnout uzel veškerého pohybu - pěších, cyklistů, vlaků a autobusů. Návrh navazuje na veškeré významné směry a uvažuje vytvoření okruhu městem od terminálu, přes centrum města a Zoo.
Optimalizace parkovacích stání pro autobusy a nákladní vozidla
Bedřich, Marek ; Čepil, Jiří (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá optimalizací rozměrů parkovací normy ČSN 73 6056 Odstavné a parkovací plochy silničních vozidel. Cílem práce bylo optimalizovat rozměry z normy v roce 2011, případně navrhnout nový způsob řazení. Práce vychází z rešerše, která byla provedena na českých předchozích i stávajících normách a taktéž na normách zahraničních. Změna rozměrů byla možná díky prověření vlečných křivek jednotlivých stání. Nově navržené rozměry jsou uvedeny v závěru.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Šmeidlerová, Adéla ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Obsahem práce je návrh přestupního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem, který sdružuje autobusovou a vlakovou dopravu. Touto cestou zde vznikl nový veřejný prostor pro setkávání cestujících a je řešen komplexně v rámci celého bloku. Nově vzniklá komunikace tvoří pomyslnou osu rovnoběžnou s okolními silnicemi, směřuje do centra města a má za cíl především oživení města.
Úprava izolace v zadní části autobusu
Pešina, Jan ; Kubík, Roman (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh změny technologického postupu výroby sestavy „sendvič“ ve firmě Iveco Bus. Řeší nové upínání sestavného stolu, výběr nových lepidel a nového materiálu lišty. V první části je představena společnost Iveco Bus a popsána její historie. Druhá část je zaměřena na konstrukční rozbor zadané sestavy a její současný technologický výrobní postup. Následuje představení a vyřešení zadaných problémů a je sestaven návrh nového technologického postupu. V závěru práce je doloženo technicko-ekonomické porovnání současné a navržené změny technologie.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Šlesingerová, Veronika ; Hora, Jan (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Předmětem této architektonicko-urbanistické studie je vytvořit návrh nového přestupního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem. Terminál má sdružovat současné autobusové linky a novou vlakovou trať s využitím stávající vlečky, která navazuje na vlakové nádraží ležící zcela na okraji města. Město se současně zabývá problematikou návaznosti vlakové a autobusové dopravy. Přišlo s návrhem prodloužení trati blíže k městu a zároveň přesunutí stávajícího autobusového nádraží na jedno místo. Vznikne tak přímý přestup vlak - autobus. Cílem projektu je však navrhnout nejen dopravní terminál, ale vytvořit nový veřejný prostor s využitím pro obyvatele samotného města.
Návrh zástavby přední nezávislé nápravy a rozmístění interiéru autobusu
Suchomel, Adam ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem přední části podvozkového rámu autobusu SOR NB 12 City pro použití přední nápravy RL 75EC ZF. Je zde provedeno zjištění zatěžujících sil ve vybraných jízdních stavech. Je provedena analýza napjatosti rámu. Jsou uvedeny různé možnosti uspořádání interiéru. Je zkontrolováno zatížení náprav.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Martinčeková, Jaroslava ; Šmídek, Petr (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
Riešené územie sa nachádza v meste Dvůr Králové nad Labem v Českej republike. Koncept riešenia prestupného terminálu spočíva vo vytvorení samostatného priestoru, opticky čiastočne uzavretého a čiastočne otvoreného, ktorý bude tvorený betónovými rámami. Rámy, vymedzujúce nádražný priestor, budú prerastané zeleňou a pri príchode návštevníka vlakom tak budú vytvárať dojem vjazdu do zeleného „dvora“. Rámy sa vizuálne prekresľujú aj na fasáde samotnej stavby terminálu a celý objekt tak nadobúda jednotný a celistvý výraz. Vzájomné rozostúpenie rámov sa rozvoľňuje v smere od vjazdu na parcelu k budove terminálu a čiastočne tak obmedzuje výhľady na momentálnu neestetickú zástavbu v okolí západnej časti parcely. Postupné rozvoľňovanie umožňuje prelínanie nádražnej časti so zeleňou a poskytuje výhľady na park v okolí terminálu.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Livovská, Lucia ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo vytvořit přestupní autobusový a vlakový terminál a posunout tak veškerou městskou a meziměstskou dopravu na jedno místo poblíž městského centra. Předmětem návrhu je rozdělení na tři liniové zóny – každá zóna plní svoji roli svým umístěním. Jako dominanta parcely je v centru koncipován přestupní autobusový a vlakový terminál. Jižně od terminálu se nachází administrativní budovy, které slouží jako bariéra proti továrně nacházející se pod parcelou. Severně od terminálu se nachází objekty občanské vybavenosti a služeb, které jsou využívány jednak cestujícími a rovněž obytní zástavbou severně od parcely. K této zóně přiléhá i malý městský park v souladu se zelení pokrytou parcelou.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Vítková, Kateřina ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Jedná se o projekt přestupního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem, který má umožnit snadný přestup vlak/autobus a naopak. Součástí návrhu nového terminálu jsou také další doplňující funkce a služby. Zaměřila jsem se také na návaznost na okolí a vytvořila tak novou vizi na řešení celého území, které lemují ulice 28. října, Benešovo nábřeží, ulice Alešova a Dvořákova. Podél ulice Alešova jsou navrženy polyfunkční domy s podzemním parkováním. Mezi terminálem a bydlením se nachází park, který umožňuje přístup k vlaku a autobusu z několika směrů. Ze strany Benešova nábřeží jsem umístila krytý bazén s wellness centrem. Na prostranství terminálu se nachází také kavárna s venkovní terasou, úschovna kol, půjčovna kol a informační turistické centrum. Součástí hlavní nádražní budovy je také pobočka pošty, obchod s potravinami a pekárna.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.