Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přístupy k znovuvyužití památkových objektu
Barňák, Tomáš ; Hričák, Ľuboš (oponent) ; Ivanička, Koloman (vedoucí práce)
Práca stručne definuje základne pojmy v oblasti pamiatok a základné rozdelenia. Možnosti vlastníkov pamiatkových objektov, ich práva a povinnosti. Načrtáva možnosti akú podporu majú a môžu mať pamiatkové objekty zo strany štátu, zo strany Európskej únie a zo strany rôznych nadačných fondov pre prípadne obnovy, a následne využitie pre budúcnosť a ďalšie generácie. Analyzuje aspekty prístupov k využitiu vybraných pamiatkových objektov.
Motivace k neformálnímu dobrovolnictví na případu pomoci osobám na útěku
Pouková, Veronika ; Muhič Dizdarevič, Selma (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá porozuměním motivace dobrovolníků zapojených do pomoci osobám na útěku. Motivace dobrovolníků je zkoumána na případu Iniciativy Hlavák, která v rámci tzv. Blízkovýchodní agendy pomáhá osobám z Blízkého východu či z afrických zemí. Jedná se o oblast, která je v České republice od začátku evropské migrační krize vnímána negativně ze strany státu i veřejnosti. Teoretická část diplomové práce obsahuje základní východiska pro zkoumání motivace dobrovolníků v neformálním prostředí. Hlavní pozornost je zaměřena na dobrovolnictví a na jednotlivé přístupy, pomocí kterých lze zkoumat motivaci k zapojení se do dobrovolnictví. V této části je popsán také kontext situace, ve které celá pomoc osobám na útěku v českém prostředí probíhá. V empirické části práce je představena metodologie výzkumu, na kterou následně navazuje část popisující výsledky výzkumu. Výsledků bylo dosaženo pomocí analýzy polostrukturovaných rozhovorů, které byly uskutečněny s osmi dobrovolníky Iniciativy Hlavák. Výzkum diplomové práce proběhl v období těsně před tím, než se Iniciativa Hlavák z neformálního uskupení zformalizovala na spolek. Klíčová slova Neformální dobrovolnictví, motivace, osoby na útěku, pomoc, Iniciativa Hlavák
Výuka mediální výchovy u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami na prvním stupni základní školy
Švarcbeková, Markéta ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Rigorózní práce se zabývá výukou mediální výchovy na prvním stupni základní škol se zaměřením na děti se specifickými vzdělávacími potřebami. Vychází ze studia odborné literatury, aktuální školské legislativy a praxe autorky - pedagoga na prvním stupni základní školy. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První, teoretická část definuje základní pojmy, výuku mediální výchovy, její začlenění v rámci RVP ZV. Rovněž přináší stručný pohled na výuku mediální výchovy v zahraničí (Francie, Spojené království a Německo). Druhá část rigorózní práce obsahuje výsledky výzkumného šetření a to, dotazníkového šetření zaměřeného především na výuku, pomůcky v mediální výchově, předměty, ve kterých je mediální výchova začleňována a na problémy, které se při výuce mediální výuky podle pedagogů nejčastěji vyskytují. Dále práce obsahuje rozbor vyučovacích hodin, ve kterých je začleňována mediální výchova jako průřezové téma. Rigorózní práce obsahuje rozhovory s pedagogy, které jsou následně analyzovány pomocí otevřeného a axiálního kódování. Rigorózní práce poskytuje pohled pedagogů na výuku mediální výchovy. Přináší zjištění, že věk a nedostatek vzdělání pedagoga ovlivňuje výuku mediální výchovy, výběr pomůcek a formu výuky. Výzkum jako další zjištění přinesl, že pedagogové vnímají jako problém nedostatek...
Development aid and the need for exit strategies: Case of the Czech Republic and Serbia
Leškovská, Ludmila ; Werkman, Kateřina (vedoucí práce) ; Bruner, Tomáš (oponent)
Cílem této práce je poskytnout hlubší pochopení výstupních strategií v rámci rozvojových studií a rozvojové komunity. Ukončení finanční pomoci nebo technické pomoci dárců z rozvojových zemí má velký dopad na příjemce. Moderní dárci čelí výzvě, jak účinně opustit partnerskou zemi, aniž by to ovlivnilo udržitelnost jejich zásahu, jejich vztah s partnerem a hospodářský a sociální dopad na příjemce. K tomuto účelu zavádějí moderní dárci strategie odchodu, které mají řídit jejich procesy. Česká republika jako nový moderní dárce usiluje o zvýšení efektivity rozvojové spolupráce. Při opouštění partnerských zemí jako je Srbsko, však tato strategie neexistuje. Tato práce se snaží analyzovat, jak lze proces odchodu z České republiky využít k argumentaci pro potřebu výstupních strategií, jak Česká republika proces odchodu zvládá a jaká ponaučení z dosavadních odchodů můžeme použít pro strategii odchodu.
The Activity of Organizations Supporting Civil Society in the Middle East: The Cases of Egypt and Turkey
Ahmed, Sarah Saad Mohmed ; Hornát, Jan (vedoucí práce) ; Záhora, Jakub (oponent)
CHARLES UNIVERSITY FACULTY OF SOCIAL SCIENCES Institute of Political Studies Department of International Relations Master's Thesis 2018 Sarah Ahmed CHARLES UNIVERSITY FACULTY OF SOCIAL SCIENCES Institute of Political Studies Department of International Relations The Activity of Organizations Supporting Civil Society in the Middle East: The Cases of Egypt and Turkey Master's thesis Author: Sarah Ahmed Study programme: International Relations Supervisor: PhDr. Jan Hornát, Ph.D. Year of the defence: 2018 Declaration 1. I hereby declare that I have compiled this thesis using the listed literature and resources only. 2. I hereby declare that my thesis has not been used to gain any other academic title. 3. I fully agree to my work being used for study and scientific purposes. In Prague on 31.07.2018 Sarah Ahmed References AHMED, Sarah. The Activity of Organizations Supporting Civil Society in the Middle East. Praha, 2018. 106 pages. Master's thesis (Mgr.). Charles University, Faculty of Social Sciences, Institute of International Relations. Department of International Relations. Supervisor PhDr. Jan Hornát, Ph.D. Length of the thesis: 198,979 Characters. Abstract First, this thesis will be focused on democracy promotion and civil society as concepts that emerged and occupied a large scholarly literature. I deem...
Rozvoj zrakové a sluchové percepce u dítěte v MŠ
KELBLOVÁ, Eliška
Bakalářská práce se zaměřuje na rozvoj zrakové a sluchové percepce u dítěte v mateřské škole.Teoretická část se zabývá předškolním vzděláváním dítěte, vývojem dítěte předškolního věku, zrakovou a sluchovou percepcí a pomůckami užívaných při rozvoji dítěte předškolního věku. Praktická část je tvořena výzkumným projektem, jehož hlavním cílem je tvorba a ověřování pomůcek rozvíjejících zrakové a sluchové vnímání u dítěte v předškolním věku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.