Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv terapeutické intervence na funkčnost hlezenního kloubu u skokanů do dálky
ZÁHOROVÁ, Adéla
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem terapeutické intervence na funkčnost hlezenního kloubu u skokanů do dálky. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části je nejdříve popsána anatomie hlezenního kloubu a popis myofasciálních struktur hlezenního kloubu. Dále je zde shrnuta biomechanika pohybu hlezenního kloubu, následně je popsán samotný skok do dálky a tréninkový proces skokanů. Vzávěru teoretické části je popsán koncept Movement Assessment Technologies (M.A.T.), který byl využit k funkčnímu testování. Praktická část je tvořena výzkumem kvalitativního typu. Výzkumný soubor tvořili 3 probandi ve věku 18-22 let, kteří se specializují výhradně na skok daleký. Terapie probíhaly individuálně po dobu dvou měsíců v pravidelných intervalech. Všichni probandi během výzkumu absolvovali bez omezení svůj běžný tréninkový plán. K získání dat byla použita technika rozhovoru, aspekce, palpace a testování. Cíle práce byly dva. Prvním cílem bylo navrhnout fyzioterapeutický postup vhodný pro zlepšení funkčnosti hlezenního kloubu uskokanů do dálky. Druhým cílem byl návrh implementace navržené fyzioterapie hlezenního kloubu do tréninkového procesu sportovce. Na základě výsledků je možné konstatovat, že cíle bakalářské práce byly splněny. Prokázala jsem, že navržená terapie je vhodná pro zlepšení funkce hlezenního kloubu a je reálné ji přidat do tréninkového procesu sportovce.
Analýza a možnosti terapie posturálních funkcí u skokanů do dálky
NIKODEMOVÁ, Nela
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou a možnostmi terapie posturálních funkcí u skokanů do dálky. Cílem této práce je popsat problematiku pohybových stereotypů a posturálního systému vyskytujících se mezi skokany do dálky. Dalším cílem je navrhnout a realizovat kompenzační cvičení s cílem terapie těchto poruch. V teoretické části je vysvětlen pojem posturální stabilita a pojmy s ním související. Poté je zde stručně popsán posturální systém a anatomie dolní končetiny. V neposlední řadě je zde popsán skok daleký, jeho historie, technika a trénink této disciplíny. Dále jsou zde zmíněny nejčastější poruchy posturálního systému a fyzioterapeutické postupy užité v terapii. V praktické části jsou popsány metody, které byly užité ke sběru dat. Dále je praktická část tvořena kazuistikami tří probandek ve věku 14 a 15 let, kteří se aktivně věnují skoku dalekému. Každá probandka absolvovala vstupní kineziologické vyšetření, podle kterého byl sestaven krátkodobý rehabilitační plán. Výzkum probíhal po dobu deseti týdnů, ve kterých každá probandka absolvovala deset terapií. Na konci výzkumu probandky podstoupily výstupní kineziologické vyšetření. Výsledky z obou vyšetření jsem mezi sebou porovnala. Získaná data byla následně využita pro tvorbu příručky, ve které jsou shrnuty doporučené kompenzační cvičení pro skokany do dálky. Z vyšetření vyplynula určitá místa, kde se u probandek shodně vyskytovaly podobné patologie. Jedná se o oblast ramenního pletence, pánve, hrudní a bederní páteře, předních i zadních stehenních svalů, kolen a hlezenních kloubů. Velmi častou patologií se rovněž ukázala být insuficience hlubokého stabilizačního systému. Probandky taktéž vykazovaly určité rozdíly mezi odrazovou a neodrazovou dolní končetinou. Tato práce může posloužit jednak fyzioterapeutům při práci s těmito sportovci nebo také trenérům a sportovcům samotným jako edukační materiál.
Závislost výkonů ve vybraných atletických disciplínách žáků druhého stupně ZŠ
Vopršálek, Radek ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
NÁZEV: Závislost výkonů ve vybraných atletických disciplínách žáků druhého stupně ZŠ. AUTOR: Bc. Radek Vopršálek KATEDRA (ÚSTAV) Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. PaedDr. Ladislav Kašpar, Ph.D. ABSTRAKT: Cílem této diplomové práce je prozkoumání vztahu a závislosti mezi výkony ve vybraných sportovních disciplínách u žáků druhého stupně základní školy. Disciplíny vybrané pro určení výkonnostního vztahu jsou: skok daleký a běh na 60m. V teoretické části se nachází popis a rozbor vybraných sportovních disciplín. Praktickou částí je změření výkonů žáků ve zmíněných sportovních disciplínách a určení vztahu závislosti mezi nimi. KLÍČOVÁ SLOVA: Skok daleký, Odraz, Běh, Vztah
Vztah fyzické zdatnosti a studijního prospěchu žáků ZŠ
Zaplatílková, Lucie ; Mahrová, Andrea (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název práce Vztah fyzické zdatnosti a studijního prospěchu žáků ZŠ Cíle práce Cílem diplomové práce je zjistit fyzickou zdatnost žáků sportovních tříd na druhém stupni základní školy, a zda má tato proměnná nějaký vztah se studijním prospěchem náhodně vybraných žáků. Metody Fyzická zdatnost je testovaná metodou testové baterie Unifittest (6-60) (Měkota, Kovář, 2002) a studijní prospěch s prioritami a vztahem ke studiu je zjišťován pomocí vytvořené ankety, jejíž odpovědi jsou přiřazeny k výsledkům Unifittestu (6- 60) konkrétního žáka. Výsledky jsou zpracovány pomocí statistických metod. Výsledky Výsledky testové baterie Unifittest (6- 60) prokázaly celkem u 89 % probandů nadprůměrnou, nebo výrazně nadprůměrnou úroveň kondičně podmíněných pohybových předpokladů. Pouze 11 % účastníků dosáhlo na průměrné hodnocení. Nejlepších výsledků v Unifittestu (6- 60) dosáhly žákyně 9. třídy a žáci 7. třídy. Výpočtem Spearmanova korelačního koeficientu byl zjištěn alespoň středně silný korelační vztah mezi pořadím ve výsledcích v Unifittestu (6- 60) a pořadím v součtu známek z českého jazyka, matematiky a cizího jazyka pouze u dvou kategorií. U dívek 6. třídy byla zjištěna korelace rₛ= 0,51 a u dívek 8. třídy rₛ= 0,56. U ostatních kategoriích byl zjištěn slabý, nebo téměř žádný korelační vztah. Klíčová slova...
Možnosti nácviku skoku dalekého na 1.stupni ZŠ
Procházková, Václava ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Možnosti nácviku skoku dalekého na 1. stupni ZŠ Diplomová práce se zabývá komplexním pohledem na možnosti výuky skoku dalekého dětí mladšího školního věku. Teoretická část se zaměřuje na osobnost dítěte, jeho vývoj a motorické schopnosti. Je zde popsána výuka tělesné výchovy a zařazení atletiky do hodin tělesné výchovy na 1. stupni základní školy. Pozornost je věnována historii, charakteristice, členění a technice skoku dalekého. V diplomové práci byla za účelem experimentu vytvořena metodická řada, jejíž účinky zde byly ověřovány. Klíčová slova: atletika, technika skoku dalekého, tělesná výchova, metodika, mladší školní věk, pohybové schopnosti, bezpečnost
Skok daleký na novodobých olympijských hrách a dalších mezinárodních soutěžích - Osobnosti a rekordy
Matějček, Tomáš ; Kolář, František (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Skok daleký na novodobých olympijských hrách a dalších mezinárodních soutěžích dalších mezinárodních vrcholových soutěžích (mistrovství světa, mistrovství Evropy, Diamantová liga) posouvali kupředu rekord ve skoku dalekém, a to jak ve vztahu k vývoji techniky skoku, tak k dalším faktorům, které danou disciplínu ovlivňují. Práce se za medailony nežli vývojem vlastní disciplíny. práci byla použita metoda analýzy. Analýza byla provedena na byla analyzována změna světového rekordu a jeho vývoj, stejně jako změna jeho držitelů. Rovněž byly sledovány i další osobnosti, jež se utěžích měnily v závislosti na změnách tréninkových metod, techniky, na změnách materiálních a vnějších podmínek. Klíčová slova: skok daleký; olympijské hry; světový rekord; atlet
Vztah fyzické zdatnosti a studijního prospěchu žáků ZŠ
Zaplatílková, Lucie ; Mahrová, Andrea (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název práce Vztah fyzické zdatnosti a studijního prospěchu žáků ZŠ Cíle práce Cílem diplomové práce je zjistit fyzickou zdatnost žáků sportovních tříd na druhém stupni základní školy, a zda má tato proměnná nějaký vztah se studijním prospěchem náhodně vybraných žáků. Metody Fyzická zdatnost je testovaná metodou testové baterie Unifittest (6-60) (Měkota, Kovář, 2002) a studijní prospěch s prioritami a vztahem ke studiu je zjišťován pomocí vytvořené ankety, jejíž odpovědi jsou přiřazeny k výsledkům Unifittestu (6- 60) konkrétního žáka. Výsledky jsou zpracovány pomocí statistických metod. Výsledky Výsledky testové baterie Unifittest (6- 60) prokázaly celkem u 89 % probandů nadprůměrnou, nebo výrazně nadprůměrnou úroveň kondičně podmíněných pohybových předpokladů. Pouze 11 % účastníků dosáhlo na průměrné hodnocení. Nejlepších výsledků v Unifittestu (6- 60) dosáhly žákyně 9. třídy a žáci 7. třídy. Výpočtem Spearmanova korelačního koeficientu byl zjištěn alespoň středně silný korelační vztah mezi pořadím ve výsledcích v Unifittestu (6- 60) a pořadím v součtu známek z českého jazyka, matematiky a cizího jazyka pouze u dvou kategorií. U dívek 6. třídy byla zjištěna korelace rₛ= 0,51 a u dívek 8. třídy rₛ= 0,56. U ostatních kategoriích byl zjištěn slabý, nebo téměř žádný korelační vztah. Klíčová slova...
Srovnání zdatnosti žáků 8. třídy ZŠ v rámci sportovní a nesportovní třídy
Vélová, Adéla ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Feher, Jan (oponent)
Název bakalářské práce: Srovnání zdatnosti žáků 8. třídy ZŠ v rámci sportovní a nesportovní třídy Zpracovala: Adéla Vélová Vedoucí bakalářské práce: PhDr. Aleš Kaplan, Ph.D. Cíle práce: Cílem mé práce bylo zjistit úrovně zdatnosti žáků, kteří navštěvují sportovní třídu se zaměřením na atletickou přípravu a na třídu, která absolvuje pouze standardní hodiny tělesné výchovy. Jednalo se o žáky osmých tříd studujících na základní škole, konkrétně tedy o věkovou kategorii 13 a 14 let. Zjištěné výsledky byly zároveň komparovány s výsledky naměřenými před 25 lety u sportovní třídy na jiné základní škole. Metodika práce: Jako hlavní metodu jsem použila praktické testování žáků pomocí testové baterie UNIFITTEST (6-60). Pro bakalářskou práci jsem si vybrala z UNIFITTESTu čtyři motorické testy - skok daleký z místa, leh-sed opakovaně po dobu 60 vteřin, vytrvalostní běh po dobu 12 minut a člunkový běh 4x10 metrů. Všechna naměřená data byla porovnána s normami UNIFITTESTu pro jednotlivé věkové kategorie. Součástí práce bylo krátké nestandardizované dotazníkové šetření, kde došlo ke zjištění názorů žáků na pohybové aktivity. Výsledky práce: Ve všech čtyřech motorických testech dosáhli jak žáci, tak i žákyně sportovní třídy lepších výsledků, než žáci a žákyně nesportovní třídy. Sportovní třída dosahovala ve...
Metodika měření náběhových rychlostí u skokanských atletických disciplin
Wagner, Štěpán ; Feher, Jan (vedoucí práce) ; Hojka, Vladimír (oponent)
Název: Metodika měření náběhových rychlostí u skokanských atletických disciplín Cíle: Cílem práce je uvedení metodiky měření náběhových rychlostí pomocí radaru, kamery a fotobuňky. Dále pak srovnání jednotlivých přístrojů pro měření náběhových rychlostí (kamera, fotobuňky, radar) a uvedení jejich výhod či nevýhod. V neposlední řadě bude v práci definováno využití dat z měření pro trenérskou praxi. Metody: Ve své práci jsem použil metodu analýzy dokumentů. Čerpal jsem především ze zahraničních publikací, ale také z domácí literatury. U zahraničních zdrojů se jednalo v první řadě o odborné články z časopisů nebo internetové publikace zaměřené na tematiku měření náběhových rychlostí a skokanské atletické disciplíny. Co se týká domácí literatury, tak zde šlo především o knihy s tematikou atletických skoků. Zjištěné informace byly poté využity při samotném experimentu a vyhodnocování dat. Výsledky: Z výsledků je patrná rozdílnost jednotlivých přístrojů, kdy došlo k naměření rozdílných časů, které se lišily o 0,01-0,02 s. Rozdílnost je patrná i u metodiky měření a vyhodnocování dat. Podle kritérií trenérů bylo následně určeno, který přístroj je nejvhodnější za předem uvedených podmínek. Klíčová slova: skok daleký, skok o tyči, trojskok, fotobuňka, radar, kamera, náběhová rychlost

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.