Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sluchové postižení a únava v každodenním životě
Kučerová, Kamila ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce je věnována vztahu sluchového postižení a únavy v každodenním životě. Teoretická část nejprve uvádí čtenáře do tématu sluchového postižení a únavy samostatně, následně dochází k propojení těchto dvou aspektů a představení aktuálních poznatků a studií, které se zabývají problematikou únavy u osob se sluchovým postižením. Na teoretické poznatky navazuje empirická část popisující výzkum, který si klade za cíl analyzovat a reflektovat vliv sluchového postižení na každodenní únavu u osob se sluchovým postižením. Pro dosažení cíle byl využit kvalitativní výzkumný design inspirovaný zahraničním výzkumem Holmana et al. (2019) - v tomto směru jsme se pokusili, i přes nejrůznější limity vycházející především z charakteru kvalifikační práce, o replikaci zahraničního výzkumu. Náš výzkum spočíval v realizaci šesti polostrukturovaných rozhovorů (n = 6) s dospělými jedinci s různou mírou sluchové ztráty. Všechny rozhovory byly následně analyzovány pomocí tematické analýzy. Výsledky výzkumu přinášejí v dané problematice řadu zjištění - pociťovaná každodenní únava související se sluchovým postižením je velmi individuální záležitostí a projevuje se u většiny respondentů (ne však u všech) v různé míře. Únava spojená se sluchovým postižením se objevuje v situacích zvýšeného úsilí při poslechu či...
Specifika tělesné výchovy a sportu sluchově oslabených na střední škole
Mrózek, Vojtěch ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou sluchově oslabených v tělesné výchově a sportu. Protože jsem sám také sluchově oslabený, vycházím tak i z vlastních zkušeností. Po shromáždění a vyhledání informací k danému tématu jsem teoretickou část rozdělil na šest hlavních kapitol. V první kapitole je popsána základní problematika sluchu, sluchového oslabení a charakteristika sluchových vad. Druhá kapitola teoretické části je zaměřena na kompenzační pomůcky pro osoby se sluchovým oslabením. Třetí kapitola je věnována vzdělávání a komunikaci sluchově oslabených. Čtvrtá kapitola teoretické části je věnována omezením a možnostem sluchově oslabených ve sportu. Další kapitola je věnována tělesné výchově a sportu u osob sluchově oslabených. Poslední kapitolou jsou motorické schopnosti. Praktická část je tvořena vlastním výzkumem rovnováhy sluchově oslabených v porovnání se zdravými jedinci. Vytvořil jsem hypotézu a výsledky testování ji buď podpoří nebo vyvrátí. Důležitou součástí mé diplomové práce je také vyhodnocení dotazníkového šetření a fyzických testů včetně grafického znázornění. Tato část obsahuje i další doplňkové přílohy potřebné k rozšíření přehledu o problematice. Klíčová slova sluchově oslabení, sluchově postižení, komunikace, motorické schopnosti, koordinační a balanční schopnosti,...
Role pedagoga v adaptivním procesu dětí se sluchovým postižením v prostředí mateřské školy
HRUŠKOVÁ, Aneta
Bakalářská práce se zabývá prevencí rizikového chování u dětí se sluchovým postižením předškolního věku. Teoretická část práce se zaobírá problematikou sluchu a sluchového postižení. Představuje tudíž základní teoretická východiska oboru surdopedie. Praktickou část tvoří pedagogický kvalitativní výzkum zaměřený na zmapování procesu socializace dítěte se sluchovým postižením do prostředí mateřské školy s důrazem na prevenci rizikového chování. Hlavním cílem výzkumného šetření je zjistit, jaké způsoby prevence preferují a využívají vybrané mateřské školy zprostředkovávající předškolní vzdělávání jedincům se sluchovým postižením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.