Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Česká autorská pohádka ve 30. letech dvacátého století a její současnost jako inspirační zdroj pro vytvoření autorské knihy.
HUMHALOVA, Anna
Diplomová práce "Česká autorská pohádka ve 30. letech dvacátého století a její současnost jako inspirační zdroj pro vytvoření autorské knihy" se skládá ze dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na historii autorské pohádky, na její znaky, formu a vývoj. Práce mapuje zejména autorskou pohádku především na českém území, a to v časovém období od 30. let dvacátého století až po současnost. Praktická část se zabývá autorskou knihou vycházející a inspirující se především tvorbou spisovatele a ilustrátora Petra Síse. Tento autor se stává hlavním inspiračním zdrojem pro vytvoření vlastní autorské knihy (pohádky), a to včetně vlastního textu a ilustrací.
Obraz médií v československém filmu 1930 až 1949
Kliment, Michal ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Šobr, Michal (oponent)
Rigorózní práce Obraz médií v československém filmu 1930 až 1949 prezentuje roli médií a jejich profesních představitelů v československých celovečerních hraných filmech vyrobených mezi lety 1930 a 1949. Práce si klade za cíl popsat, jakým způsobem tento obraz ovlivňovaly technologické, sociální a politické proměny této doby. Vedlejším záměrem bylo ukázat, jakým způsobem na tehdejší filmové tvorbě participovali soudobí českoslovenští i zahraniční novináři. Úvod vymezuje filmové tituly určené k primární a sekundární analýze této práce. Pro primární analýzu byly vybrány snímky, které významným způsobem zobrazovaly soudobá média (zejména tisk, rozhlas, filmové a agenturní zpravodajství a nastupující vynález televise) či jejich profesní představitele. Pro sekundární analýzu byly vybrány snímky, které zobrazovaly soudobá média či jejich profesní představitele okrajovým způsobem. První kapitola také uvede stručný přehled krátkometrážní tvorby zobrazující média a také snímků, které s mediální tematikou nepřímo souvisí. Druhá kapitola poskytuje historický kontext zkoumaného období s důrazem na sociální, technologické a politické proměny. Třetí část popisuje klíčové reprezentace médií a jejich představitelů ve filmových textech primární analýzy, tj. prezentuje relevantní části obsahu těchto děl. Následující čtvrtá...
Antisemitské časopisy Vlajka a Národní republika
Borůvková, Marianna ; Holý, Jiří (vedoucí práce) ; Wiendl, Jan (oponent)
Klíčová slova: antisemitismus, obraz Žida, 30. léta 20. století Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá antisemitskými časopisy Vlajka a Národní republika mezi lety 1933-1938. Zaměřuje se na negativní stereotypy Židů a na prostředky zobrazení a hodnocení (expresívní styl, náznakovost, generalizace, vyhrocení kontrastů, přirovnávání ke zvířatům apod.). Sleduje vývoj antisemitských stereotypů ve vymezeném období, mj. v souvislosti s nacistickým hnutím v Německu.
Reprezentace levicových ideologických postojů v časopise Doba
SCHMIDTOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se věnuje komunisticky orientovanému kulturněpolitickému časopisu Doba, vycházejícímu v letech 1934-1935. Vedle heuristické a deskriptivní činnosti je součástí práce i analýza reprezentací levicových ideologických postojů, a to zejména u autorů, jejichž surrealistické zájmy v literatuře byly rozvíjeny současně s ideologií socialistického realismu v časopise Doba. Rozbor jednotlivých kauz je zkoumán v rámci dobového společenského a kulturního kontextu, přičemž se zaměřuje i na srovnání s jinými soudobými periodiky.
Překonání prostoru ve filmech Artavazda Pelešjana: za pomoci Sovětské formální školy 20-30 let
Chernyak, Daria ; DORUŠKA, Tomáš (vedoucí práce) ; BROTHÁNEK, Adam (oponent)
Doba filmu končí a přichází éra digitálních technologií. Na jednu stranu by se to dalo vnímat jako tragédie pro filmaře, na stranu druhou spíše jako velká výzva. I možnosti virtuální reality jsou rozmanité, ale příkladů vědomého použití je málo. Většinou jsou pouhým atrakcionem, jako film na počátku 20. století. Asi hlavní otázka pro diváka/uživatele, nacházejícího se uvnitř syntetického prostoru zní: "Kdo jsem já v tomto světě?" Domnívám se, že tato otázka je aktuální i pro film. Ve své bakalářské práci pokouším se nastínit to jakým způsobem se dá pracovat s divákovým vnímáním a očekáváním a to na přikládo dvou generaci filmařů Sovětské montážní školy. Na straně jedné jsou průkopníci filmu Kulešov, Ejzenštejn, Pudovkin a Vertov a na straně druhé Artavazd Pelešjan, který zdědil tradici formálního filmu a posunul ji dál. Soustředím se na analyzu a srovnání filmových postupů těchto dvou generáci. Otázkou k zamyšlení a předmětem této práce je, pokusit se nalézt i jiný úhel pohledu, ze kterého lze analyzovat a porovnávat filmové postupy, existují-li však ještě nějaké neobjevené vyjadřovací prostředky v umírajícím filmovém umění.
Hospodářská politika USA a Německa v letech 1933 - 1939
Johnson, Zdenka ; Tajovský, Ladislav (vedoucí práce) ; Krebs, Vojtěch (oponent) ; Slaný, Antonín (oponent)
Disertační práce předkládá analýzu, zhodnocení a komparaci selektivních oblastí hospodářské politiky Spojených států amerických a Německa mezi lety 1933 a 1939 s kontextuálním přesahem do období 20. let, Velké hospodářské krize a druhé světové války. Na základě důkladné analýzy určených cílů, nástrojů a zamýšlených i nezamýšlených dopadů jejich fiskálních politik, měnových politik a zahraničně-obchodních politik je cílem disertační práce verifikovat základní hypotézu, že hospodářské politiky Spojených států amerických a Německa byly do značné míry podobné, jelikož odpovídaly na obdobné problémy, s nimiž se obě vyspělé ekonomiky musely potýkat. Autorka se při verifikaci spolehla především na původní zpracování a analýzu originálních statistických pramenů. V jednotlivých kapitolách disertační práce jsou představeny podstatné shodné, ale i rozdílné rysy ve vybraných typech hospodářských politik. Na základě komparace těchto hlavních trendů lze i přes některé odlišnosti v dílčích charakteristikách vybraných typů hospodářské politiky konstatovat, že ekonomické politiky centrálních vlád Německa a Spojených států amerických byly v překvapivě mnoha aspektech podobné.
Anthony Eden a Foreign Office v letech 1935-1938
Švehlová, Petra ; Kovář, Martin (vedoucí práce) ; Valkoun, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce Anthony Eden a Foreign Office v letech 1935-1938 se zabývá zahraniční politikou Anthonyho Edena v době, kdy zastával post ministra zahraničí Velké Británie v období před druhou světovou válkou. Analyzuje Edenovo působení v průběhu italsko-etiopské války, krize v Porýní, občanské války ve Španělsku a zkoumá, do jaké míry se Anthony Eden podílel na politice appeasementu. Zaměřuje se také na změny ve fungování Foreign Office v době, kdy se premiérem Velké Británie po Stanleym Baldwinovi stal Neville Chamberlain.
Antisemitské časopisy Vlajka a Národní republika
Borůvková, Marianna ; Holý, Jiří (vedoucí práce) ; Wiendl, Jan (oponent)
Klíčová slova: antisemitismus, obraz Žida, 30. léta 20. století Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá antisemitskými časopisy Vlajka a Národní republika mezi lety 1933-1938. Zaměřuje se na negativní stereotypy Židů a na prostředky zobrazení a hodnocení (expresívní styl, náznakovost, generalizace, vyhrocení kontrastů, přirovnávání ke zvířatům apod.). Sleduje vývoj antisemitských stereotypů ve vymezeném období, mj. v souvislosti s nacistickým hnutím v Německu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.