Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 162 záznamů.  začátekpředchozí74 - 83dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Další vzdělávání a profesní rozvoj příslušníků Policie České republiky
Kratochvíl, Martin ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou dalšího profesního vzdělávání a rozvoje příslušníků Policie České republiky. Teoretická část diplomové práce se věnuje celoživotnímu vzdělávání, profesnímu rozvoji a dalšímu vzdělávání. V této části jsou tedy vymezeny základní pojmy, definice vztahující se k tomuto tématu. Diplomová práce dále analyzuje kompetenční profil a odborné nároky na příslušníky Policie České republiky. Teoretická část se mimo jiné věnuje vzdělávacím zařízením u Policie České republiky. V teoretické části je také zmíněna Koncepce celoživotního vzdělávání příslušníků Policie České republiky, okrajově se věnuje celoživotnímu vzdělávání u Krajského ředitelství policie hl. m. Prahy. Pro srovnání světového policejního vzdělávání je v práci zmíněno vzdělávání policistů ve světě. Praktická část se věnuje motivaci a efektivitě dalšího profesního vzdělávání příslušníků Policie České republiky. V této části byly stanoveny hypotézy, které jsou vyhodnocením dotazníkového šetření buďto verifikovány nebo falzifikovány. Výzkumné šetření bylo prováděno ve služebním obvodu Obvodního ředitelství policie Praha III, a to na Místních odděleních policie a na odděleních Služby kriminální policie a vyšetřování. Při výzkumném šetření bylo zjištěno, že policisté nejsou ze strany služebních funkcionářů...
Vzdělávání jedinců ve výkonu trestu odnětí svobody
Bryndová, Jana ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Cílem této diplomové práce je přiblížení širokého tématu, týkajícího se vzdělávání jedinců ve výkonu trestu odnětí svobody a jejich motivaci ke vzdělávání. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části, s pomocí odborné literatury, se zaměřuji na kriminalitu, vězeňství, a to včetně historie. Další kapitola řeší statistiky vězeňství, tresty v ČR, a to i ty alternativní. Následně se věnuji resocializaci, vzdělávání a motivaci jedinců ve výkonu trestu odnětí svobody. Poslední kapitola teoretické části se věnuje programům zacházení. Představuji v ní činnosti programu, jak se program sestavuje a druhy programů. V praktické části přibližuji mé hypotézy, výzkumné metody a charakterizuji skupinu respondentů. Je zpracována kazuistika s jedním konkrétním vězněm. Dalším krokem je dotazníkové šetření, které bylo zasláno vězňům. Následuje zpracování jeho výsledků a hypotéz. Poslední kapitola diplomové práce obsahuje závěr a diskuzi nad získanými poznatky. KLÍČOVÁ SLOVA vězeňství, historie vězeňství, vzdělávání, program zacházení, motivace, zaměstnávání, trest odnětí svobody
Aktivizační a edukační aktivity v domovech pro seniory v období koronavirové krize
Kučerová, Anna ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vostrý, Michal (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku nabídky aktivizačních a edukačních aktivit v domovech pro seniory v době koronavirové krize. Hlavním cílem této práce je analýza nabídky edukačních a aktivizačních programů v domovech pro seniory a následné zjištění a vymezení rozdílů v nabídce těchto programů v období před koronavirovou krizí a v jejím průběhu. Záměrem této práce by tak měl být popis aktuální nabídky aktivizačních a edukačních aktivit v domovech pro seniory, čím se tato nabídka liší od běžného stavu a zda má aktuální stav vliv na účast seniorů na těchto aktivitách či jejich preference. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů z této oblasti, popisuje kvalitu života seniorů a postoj společnosti k seniorům, funkce a cíle edukace seniorů, dále možné způsoby motivace a bariéry v edukaci seniorů, a nakonec význam a personální zajištění pro konání edukačních a aktivizačních činností v domovech pro seniory. Empirická část se poté zaměří na již zmíněnou analýzu nabídky aktivizačních a edukačních aktivit domovů pro seniory v období koronavirové krize. Prostřednictvím dotazníkového šetření a rozhovorů s aktivizačními pracovnicemi domovů pro seniory bude zjišťována nabídka aktivizačních a edukačních aktivit v domovech pro seniory a...
Vliv systémů řízení kvality na spokojenost žáků středních odborných škol
Liška, Roman ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Chvál, Martin (oponent) ; Švec, Václav (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou kvality školy, resp. systémy řízení kvality, které využívají střední odborné školy v České republice. Využívání těchto zákaznicky orientovaných systémů řízení kvality je v zahraničí běžné, v některých zemích (např. v Německu, Španělsku) v jistých souvislostech i povinné. Podle dostupných informací v České republice tyto systémy příliš využívané nejsou, jejich využití v resortu školství není evidováno. Cílem práce bylo vyhodnotit a porovnat dopad předpokládaně nejčastěji využívaných systémů (sebehodnotícího rámce CAF, EFQM a norem ISO:9001) na spokojenost žáků a jejich postojů ke škole. Byla provedena experimentální, průzkumná a ex-post-faktografická studie, pro kterou byl použit standardizovaný dotazník vytvořený Institutem pro pedagogiku a vzdělávání dospělých při Leibniz Universität Hannover, který je od roku 2011 využíván pro zjišťování spokojenosti žáků a kvality středních odborných škol v Dolním Sasku. Prostřednictvím faktorové analýzy byl dotazník rozdělen do tří hlavních a pěti dílčích indexů. Dotazník byl odpilotován na vzorku 741 respondentů v pražské střední odborné škole. Samotný sběr dat byl prováděn na 21 středních odborných školách různých velikostí a zřizovatelů, s výjimkou jednoho kraje ve všech krajích České republiky. Shromážděno bylo 7 179...
Specifika vedení lidí v základní umělecké škole
Buchalová, Marie ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá styly vedení lidí a motivací k práci se zaměřením na základní umělecké školy. Cílem práce je zjistit, jaké jsou nejčastěji používané styly vedení a metody motivace k práci používané řediteli a ředitelkami základních uměleckých škol a jaký vliv to má na jejich pedagogické pracovníky. První část práce uvádí obecný teoretický základ k oblastem vedení lidí, styly vedení lidí, motivace, delegování jako nástroj motivace a komunikace. V této části je také vymezen pojem základní umělecká škola, její ředitel a pedagog. Ve druhé části práce je popsána příprava a průběh empirického výzkumu prostřednictvím dotazníku, který byl rozeslán do všech 504 základních uměleckých škol v České republice. Graficky jsou zde znázorněny odpovědi z dotazníků a interpretována získaná data. Uvedené výsledky výzkumu potvrzují předpoklady o nejčastěji užívaných stylech vedení lidí a motivace k práci v základních uměleckých školách. Lze shrnout, že se ředitelé základních uměleckých škol oblastmi vedení lidí a motivace k práci na svých školách zabývají. Volí nejčastěji demokratické styly vedení lidí, především konzultativní, participativní a delegativní s upozaděním stylu autoritativního. Ze specifických metod motivace pedagogů ZUŠ jsou používány především podpora a možnost mimoškolní umělecké...
Ovlivňování pracovního prostředí a řízení konfliktů
Šulcová, Simona ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou řízení konfliktů, které mohou vzniknout v pracovním prostředí. Teoretická část diplomové práce řeší sociální a psychologické aspekty pracovních vztahů, jejich význam a také vliv na pracovní výkon, shrnuje nežádoucí jevy na pracovišti. Poslední kapitola teoretické části pojednává o konfliktech a jejich řešení. Empirická část diplomové práce se zaměřuje na aktuální klima ve vybrané organizaci. Zjišťuje, jakým způsobem šetřená organizace doposud řešila problémy, sociálního chování svých zaměstnanců na pracovišti. Především se zaměřuje na konflikty a jejich vliv na pracovní vztahy, které ve zvoleném podniku panují, a to s využitím kvantitativního šetření (technika polostrukturovaných rozhovorů a dotazníků). Z analýzy získaných výsledků, bude navržen vzdělávací seminář, jakožto zpětná vazba pro organizaci.
Vzdělávání učitelů ve vybraných zemích
Škoda, Jan ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Krámský, David (oponent)
Diplomová práce se zabývá srovnáním vzdělávání učitelů vyššího sekundárního stupně ve vybraných zemích včetně České republiky. Jejím cílem je analýza požadavků na profesionální kvalifikaci pedagogických pracovníků a další vzdělávání pedagogických pracovníků. Ve vybraných zemích je zkoumána především související legislativa, správní struktura a základní principy vzdělávání učitelů působících následně na vyšší sekundární úrovni vzdělávání. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část specifikuje prostředí jednotlivých zemí z různých hledisek (Česká republika, Anglie a Wales a Finsko) a dále vzdělávání učitelů v jednotlivých zemích. Dotčené země jsou popisovány na obecné úrovni (geografické umístění, politické uspořádání, sociální, kulturní a ekonomická situace). Tento nástin vývoje a stavu dané společnosti přispívá k pochopení jednotlivých vzdělávacích systémů. Vybrané země se vyznačují značnou geografickou vzdáleností a zároveň odlišným historickým vývojem. Obecná charakteristika zemí je doplněna o specifikaci legislativy a správní struktury. Díky analýze těchto zemí můžeme posuzovat příčiny a důsledky rozličných faktorů, které mohou ovlivňovat vzdělávání učitelů. Druhá část je prakticky orientována a zaměřuje se na srovnání vybraných zemí a vymezení základních faktorů, které mají vliv na...
Analýza vzdělávacích potřeb učitelů na vybrané základní škole
Novák, Filip ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Tato diplomová práce, jež nese název "Analýza vzdělávacích potřeb učitelů na vybrané základní škole", se věnuje a priori vzdělávacím potřebám učitelů na vybrané základní škole v Praze, kterou student vybral jako nejvhodnější pro vlastní realizaci výzkumného šetření. Jako cíl práce bylo určeno především identifikovat a analyzovat vzdělávací potřeby, pokud možno, všech učitelů vybrané základní školy, na jejímž základě bude dále stanoven adekvátní vzdělávací program, který bude v úplném závěru, po domluvě, zprostředkován výzkumnému objektu, tj. vybrané základní škole a jejím pedagogickým pracovníkům jako určitá směrnice k možnému zlepšení procesu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků základní školy. Učitelé se totiž mnohdy v rámci své pedagogické práce mohou setkávat i s určitými bariérami, které stojí mezi nimi samotnými a jejich dalším vzděláváním. V souvislosti s touto skutečností je práce orientována právě na tuto problematiku. V teoretické pasáži diplomové práce jsou posléze objektivně, fakticky provedena terminologická vymezení hlavních oblastí, kterými se téma diplomové práce primárně ve svém obsahu zabývá. Praktická část pak zejména zabředává do výzkumu, který se snaží za pomoci zvolené metody dotazování identifikovat v plné šíři vzdělávací potřeby učitelů v rámci jejich profesní dráhy,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 162 záznamů.   začátekpředchozí74 - 83dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Veteška, Jaromír
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.