Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 162 záznamů.  začátekpředchozí67 - 76dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nové přístupy v penitenciární péči - model Otevřené věznice Jiřice
Prokopová, Hana ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Cílem rigorózní práce je identifikovat a charakterizovat inovativní pojetí penitenciární péče aplikované při zacházení s odsouzenými muži v objektu "Otevřené věznice" ve Věznici Jiřice. Důraz je kladen na analýzu prvků inovace v rovině architektonické (úprava venkovních prostor "Otevřené věznice", specifické ubytování pro odsouzené, vybudování chovatelské zóny, pěstitelské zóny, okrasné zahrady) a v rovině sociálně-psychologické. Tato se promítá do odborného práce a aplikace specificky zaměřených aktivit programu zacházení. Vychází z vyšší míry odborné intervence z hlediska aplikace metody "doprovázení" a "case management", otevřeného přístupu zaměstnanců při vzájemné konstruktivní, podporující komunikaci s odsouzenými. V praktické části bude použito kvalitativní šetření, které bude mít za cíl komparovat vybrané oblasti aktivit programu zacházení odsouzených zařazených pro výkon trestu odnětí svobody v oddělení se středním stupněm zabezpečení a v nízkém stupni zabezpečení. Jako výzkumná metoda byly zvoleny případové studie. Záměrem je zjistit, zda aplikované zahraniční trendy penitenciární péče v Otevřené věznici Jiřice korespondují s potřebami odsouzených ve smyslu celkového posilování jejich samostatnosti, zodpovědného jednání a prosociálních vzorců chování. Toto inovativní prostředí směřuje k...
Analýza výsledků vzdělávacích projektů zaměřených na hodnotové postoje žáků ve středních školách
Kolsky, Daniel ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Diplomová práce Analýza výsledků vzdělávacích projektů zaměřených na hodnotové postoje žáků ve středních školách srovnává dva konkrétní vzdělávací projekty - Jeden svět na školách organizace Člověk v tísni a Příběhy našich sousedů organizace Post Bellum. V teoretické části práce představuje východiska i zdroje občanského a mediálního vzdělávání a provázání s legislativními a strategickými dokumenty v České republice a díky Mezinárodní studii občanské výchovy (ICCS) i v mezinárodním srovnání. V praktické části se práce věnuje srovnání metodologických, pedagogických i dalších aspektů vzdělávacích projektů a řeší otázky managementu a naplňování jejich cílů. KLÍČOVÁ SLOVA management vzdělávání, vzdělávací projekty, hodnotové postoje, střední školy, občanská výchova, mediální gramotnost
Management mateřských škol v soukromém a veřejném sektoru
Čadková, Kateřina ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na management mateřských škol v soukromém a veřejném sektoru. Jejím cílem je nastínit specifika fungování managementu ve dvou rozdílných předškolních zařízeních. Práce je strukturována do teoretické a praktické časti. Úvod teoretické části vymezuje základní pojmy (veřejný sektor, soukromý sektor). Hlavní část práce blíže specifikuje jednotlivé funkce managementu, jež jsou pro kvalitní fungování školy významné. Jedná se o oblasti školského managementu, finančního zabezpečení škol, ale také personálního managementu. Teoretická část diplomové práce se rovněž zaměřuje na předškolní instituce z hlediska jejich legislativního ukotvení a kurikulárních dokumentů. Práce uvádí i specifika odborné přípravy vedoucích pracovníků mateřských škol, včetně stručného vymezení jejich práv, povinností a kompetencí. Závěr teoretické části práce se věnuje spolupráci se zřizovatelem a rodiči, která patří mezi významné faktory kvalitního fungování mateřské školy. Empirická část diplomové práce obsahuje dvě případové studie vybraných předškolních zařízení. Instituce se záměrně podobají svou velikostí, počtem tříd, kapacitou dětí a počtem zaměstnanců, svým zřizovatelem se ovšem liší. Práce sleduje specifika fungování managementu ve vybraných zařízeních a poukazuje na jejich společné a odlišné...
Konkurenční výhody středních odborných škol
Zolotuchin, Patrik ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
V poslední době není problematika konkurence zaměřena pouze na soukromý sektor, ale její význam nabývá i ve veřejné a státní správě, zejména pak v oblasti vzdělávání. Diplomová práce se zaměřuje na problematiku konkurenčního prostředí středních odborných škol v Praze a Středočeském kraji, jež poskytují vzdělávání ve vzdělávacím programu Veřejnosprávní činnost. Výběr těchto škol probíhal na základě analýzy vzdělávacího trhu. Cílem této práce je zjistit, jaké jsou konkurenční charakteristiky středních odborných škol optikou jednotlivých ředitelů a ředitelek. Diplomová práce je členěna do dvou částí. V teoretické části je uskutečněn literární průzkum orientovaný na problematiku konkurence, který pak poskytuje aktuální pohled různých autorů a odborných článků na vnímání konkurence ve vzdělávání ve světě. Kapitola nazvaná Kvalita ve vzdělávání charakterizuje kvalitu školy dle České školní inspekce a slouží také jako podklad pro praktické šetření. Teoretickou část dále rozvíjí kapitola zaměřující se na popis středního odborného vzdělávání, respektive popis Rámcového vzdělávacího programu. Poslední kapitola teoretické části se věnuje zhodnocení situace na trhu středních odborných škol ve vzdělávacím programu Veřejnosprávní činnost. V praktické části je stručně charakterizováno 15 středních odborných škol,...
Vzdělávací potřeby seniorů a jejich motivace k dalšímu vzdělávání
Kůnová, Jana ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce na téma Vzdělávací potřeby seniorů a jejich motivace k dalšímu vzdělávání si klade za cíl analyzovat aktuální potřeby, zájem a motivaci v oblasti vzdělávání seniorů a přiblížit tak tuto problematiku širší veřejnosti. Teoretická část práce shrnuje základní pojmy a poznatky vztahující se k tématu edukace seniorů. Popisuje, jaké jsou možnosti, specifika a aspekty této oblasti, stejně jako existující a potenciální bariéry. Mimo jiné také poukazuje na celospolečenský význam vzdělávání seniorů, a to zejména v souvislosti se současným demografickým vývojem. Práce nastiňuje, jaké jsou budoucí výzvy, úskalí a možná východiska týkající se edukace této konkrétní skupiny populace. Dále se teoretická část soustředí na fenomén motivace. Shrnuje doposud získané základní poznatky dané problematiky, definuje druhy motivace, její funkci a roli jakou sehrává v účasti na dalším vzdělávání dospělých, zejména pak tedy u starších jedinců. Závěrečná praktická část práce se zabývá vzdělávacími potřebami a motivací seniorů z empirického hlediska. Průzkum zjišťuje, jaké jsou jejich důvody a pohnutky vedoucí k účasti na dalším vzdělávání a snaží se vyhodnotit vhodné způsoby či metody motivování. Veškeré empirické poznatky byly získány a analyzovány na základě uskutečněného online dotazníkového šetření mezi...
Další vzdělávání a profesní rozvoj příslušníků Policie České republiky
Kratochvíl, Martin ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou dalšího profesního vzdělávání a rozvoje příslušníků Policie České republiky. Teoretická část diplomové práce se věnuje celoživotnímu vzdělávání, profesnímu rozvoji a dalšímu vzdělávání. V této části jsou tedy vymezeny základní pojmy, definice vztahující se k tomuto tématu. Diplomová práce dále analyzuje kompetenční profil a odborné nároky na příslušníky Policie České republiky. Teoretická část se mimo jiné věnuje vzdělávacím zařízením u Policie České republiky. V teoretické části je také zmíněna Koncepce celoživotního vzdělávání příslušníků Policie České republiky, okrajově se věnuje celoživotnímu vzdělávání u Krajského ředitelství policie hl. m. Prahy. Pro srovnání světového policejního vzdělávání je v práci zmíněno vzdělávání policistů ve světě. Praktická část se věnuje motivaci a efektivitě dalšího profesního vzdělávání příslušníků Policie České republiky. V této části byly stanoveny hypotézy, které jsou vyhodnocením dotazníkového šetření buďto verifikovány nebo falzifikovány. Výzkumné šetření bylo prováděno ve služebním obvodu Obvodního ředitelství policie Praha III, a to na Místních odděleních policie a na odděleních Služby kriminální policie a vyšetřování. Při výzkumném šetření bylo zjištěno, že policisté nejsou ze strany služebních funkcionářů...
Vzdělávání jedinců ve výkonu trestu odnětí svobody
Bryndová, Jana ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Cílem této diplomové práce je přiblížení širokého tématu, týkajícího se vzdělávání jedinců ve výkonu trestu odnětí svobody a jejich motivaci ke vzdělávání. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části, s pomocí odborné literatury, se zaměřuji na kriminalitu, vězeňství, a to včetně historie. Další kapitola řeší statistiky vězeňství, tresty v ČR, a to i ty alternativní. Následně se věnuji resocializaci, vzdělávání a motivaci jedinců ve výkonu trestu odnětí svobody. Poslední kapitola teoretické části se věnuje programům zacházení. Představuji v ní činnosti programu, jak se program sestavuje a druhy programů. V praktické části přibližuji mé hypotézy, výzkumné metody a charakterizuji skupinu respondentů. Je zpracována kazuistika s jedním konkrétním vězněm. Dalším krokem je dotazníkové šetření, které bylo zasláno vězňům. Následuje zpracování jeho výsledků a hypotéz. Poslední kapitola diplomové práce obsahuje závěr a diskuzi nad získanými poznatky. KLÍČOVÁ SLOVA vězeňství, historie vězeňství, vzdělávání, program zacházení, motivace, zaměstnávání, trest odnětí svobody
Aktivizační a edukační aktivity v domovech pro seniory v období koronavirové krize
Kučerová, Anna ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vostrý, Michal (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku nabídky aktivizačních a edukačních aktivit v domovech pro seniory v době koronavirové krize. Hlavním cílem této práce je analýza nabídky edukačních a aktivizačních programů v domovech pro seniory a následné zjištění a vymezení rozdílů v nabídce těchto programů v období před koronavirovou krizí a v jejím průběhu. Záměrem této práce by tak měl být popis aktuální nabídky aktivizačních a edukačních aktivit v domovech pro seniory, čím se tato nabídka liší od běžného stavu a zda má aktuální stav vliv na účast seniorů na těchto aktivitách či jejich preference. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů z této oblasti, popisuje kvalitu života seniorů a postoj společnosti k seniorům, funkce a cíle edukace seniorů, dále možné způsoby motivace a bariéry v edukaci seniorů, a nakonec význam a personální zajištění pro konání edukačních a aktivizačních činností v domovech pro seniory. Empirická část se poté zaměří na již zmíněnou analýzu nabídky aktivizačních a edukačních aktivit domovů pro seniory v období koronavirové krize. Prostřednictvím dotazníkového šetření a rozhovorů s aktivizačními pracovnicemi domovů pro seniory bude zjišťována nabídka aktivizačních a edukačních aktivit v domovech pro seniory a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 162 záznamů.   začátekpředchozí67 - 76dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Veteška, Jaromír
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.