Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 175 záznamů.  začátekpředchozí162 - 171další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Syndrom vyhoření u učitelek mateřských škol
Jandová, Martina ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
RÉSUMÉ Diplomová práce se věnuje stresu a syndromu vyhoření. Cílem diplomové práce je zjistit, jaká je míra psychické zátěže s ohledem na syndrom vyhoření a zmapovat výskyt syndromu vyhoření u učitelek mateřských škol. Zajímalo nás, jaký vliv na výskyt syndromu vyhoření má délka praxe, počet dětí ve třídě, místo působení, spokojenost v kolektivu a stupeň osobního uspokojení vzhledem k věku učitele. Pozornost je věnována učitelské profesi a v ní specifickým stresorům. Pro zpracování výzkumu jsem použila dotazník Maslach Burnout Inventory, který je standardizován pro měření syndromu vyhoření a dotazník zjišťující citlivost vůči stresu. Pro zjištění demografických údajů jsem použila vlastní dotazník. Ve výsledcích se ukazuje, že větší počet učitelek je proti stresu odolných. Syndrom vyhoření napříč všemi třemi oblastmi se ukázal pouze u jednoho respondenta z celkového počtu 100 dotázaných. U osmi dotázaných byl syndrom vyhoření potvrzen ve dvou oblastech.
Zájmy dětí s autismem
Knoblochová, Ivana ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Procházková, Jana (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zmapovat zájmy dítěte s Aspergerovým syndromem, následně je porovnat se zájmy dítěte intaktního stejného věku a na základě srovnání konkrétně vymezit společné a odlišné rysy zájmů. Dalším cílem práce je zhodnotit, zda v průběhu vývoje chlapce s Aspergerovým syndromem a chlapce intaktního docházelo k proměnám jejich zájmů. U chlapce s Aspergerovým syndromem se zaměřuji na možné souvislosti jeho zájmů se specifiky vycházející ze samotného postižení. Teoretická část práce je věnována popisu charakteristik poruch autistického spektra s bližším pojednáním o Aspergerově syndromu. Součástí je i charakteristika zájmů a hry intaktních dětí uvedená v porovnání se specifiky hry a zájmy dětí s poruchami autistického spektra. Pro účely empirické studie byl zvolen kvalitativní typ výzkumu a metoda pozorování. Praktická část navazuje na část teoretickou, doplňuje ji o konkrétní příklady v podobě dvou kazuistik, které byly vytvořeny na základě pozorování chlapce s Aspergerovým syndromem a chlapce intaktního a také na základě doplňujících informací získaných z rozhovoru s rodiči vzhledem k nezbytnosti doplnění anamnestických údajů.
Hostitelská péče - výhody a nevýhody
Vávrová, Tereza ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá nově se rozvíjejícím typem náhradní rodinné péče, hostitelskou péčí. V teoretické části je hostitelská péče nejprve uvedena jako jedna z možností, jak lze umožnit dětem v ústavní výchově poznat rodinný život a fungování běžné rodiny. Jsou zde nastíněny důvody, proč jsou děti z vlastních rodin odebírány a jak se s nimi pracuje dál. Hostitelská péče je uvedena v rámci systému náhradní rodinné péče. Následně je prostor věnován tomu, jaké jsou nároky na žadatele o hostitelskou péči, jaké děti do této péče mohou být umístěné a jak by hostitelská péče měla probíhat. Jelikož se práce zabývá možností uspokojování potřeb v hostitelské péči a pozitivy a riziky, které hostitelská péče přináší, je jedna z kapitol věnována teorii základních psychických potřeb od autorů Matějčka a Langmeiera. Praktická část se zabývá třemi pohledy na hostitelskou péči a jejím hodnocením v rámci zmíněných aspektů. Tyto tři pohledy jsou získány v rozhovorech s řediteli dětských domovů a pracovnicemi orgánu sociálně-právní ochrany dětí a dále v dotaznících vyplněných hostiteli. Kromě hodnocení hostitelské péče z pohledu pozitiv, rizik a možnosti uspokojování potřeb se praktická část také zabývá souvislostí mezi hodnocením jednotlivých skupin a jejich rolí v hostitelské péči a také vlivem na realizaci...
Komunikace dětí v předškolním věku
Haufová, Jitka ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Název: Komunikace dětí v předškolním věku Anotace: Ve své diplomové práci se zaměřuji na komunikaci dětí v předškolním věku. Cílem výzkumného šetření je zmapovat, jak děti předškolního věku v mateřské škole komunikují v heterogenní skupině, jaké okolnosti ovlivňují komunikaci mezi dětmi, a jaké se objevují rozdíly v komunikaci mezi dítětem a rodičem, dítětem a vrstevníkem a dítětem a učitelem. Dále se snažím zmapovat, zda děti používají při své komunikaci vulgarismy a neologismy, případně kdy se tato slova nejčastěji objevují. Nedílnou součástí práce je vývoj sociální komunikace a podmínky správného vývoje řeči, které jsou pro komunikaci velmi důležité. Klíčová slova: komunikace, předškolní věk, druhy komunikace, pozorování, heterogenní skupina, jednotlivci Title: Communication of pre-school children Annotation: In my graduation theses I am focusing on the communication of pre-school children. The objective of my research is to identify the way of communication of pre-school children in heterogeneous group, the circumstances affecting communication between children and also the differences in communication between a child and its parent, a child and its peer and child with a teacher. Moreover, my focus is also on mapping the frequency of vulgarisms and neologisms in their communication and the situations...
Vývoj čtenářských dovedností u žáků vyučovaných AS a G metodou
Barešová, Pavlína ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Gramotnost, jako znalost psané formy jazyka, má v dnešní společnosti zcela zásadní význam pro fungování ve společnosti. Umět číst a psát je dnes nutností, osvojení dovednosti čtení a psaní je chápáno jako samozřejmost, nikoli jako mimořádná dovednost. Potřebnost funkční gramotnosti spolu s požadavkem na poměrně vysoký stupeň vzdělanosti však klade na dětskou populaci nemalé nároky. Vzniká zde tedy společenská potřeba na vynaložení zvýšeného úsilí v realizaci opatření, které by vedly ke snižování počtu dětí ohrožených poruchami čtení a psaní a špatných čtenářů. Rigorózní práce tematicky navazuje na předchozí práci diplomovou (2010) a postupovou (2009), ve kterých jsem se zabývala stanovením úrovně čtenářských dovedností u skupin žáků vyučovaných podle AS a G metody poprvé v polovině 1. ročníku, podruhé na konci 1. ročníku a mapováním odlišností ve vývoji čtenářství v návaznosti na metodu výuky. Dále pak také souvisejícím obtížím, jejich vývojem a způsobu čtení u tzv. "problémových" žáků, tedy u těch žáků, u kterých se v některém z uvedených období objevily obtíže ve čtení. Na tyto žáky poté nahlížíme jako na žáky s vyšším rizikem vzniku SPU. Vycházím z projektu Třístupňový model péče, který byl realizován pod záštitou IPPP ČR a kterého se účastním. Tento projekt si klade za cíl pomoci řešit základní...
Agrese u dětí v mateřské škole
Hitková, Eva ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
HITKOVÁ, Eva. Agrese u dětí v mateřské škole. [Diplomová práce]. Praha: Karlova Univerzita v Praze, Pedagogická fakulta, 2010. Ve své diplomové práci se zaměřuji na problematiku agrese a agresivity dětí v mateřské škole. Cílem práce je zmapovat výskyt, příčiny a projevy agresivního chování u předškolních dětí. Práce je členěna do deseti hlavních kapitol. Nejprve se zaměřuji na charakteristiku psychiky dítěte předškolního věku, jeho socializaci. Na vymezení, vysvětlení hlavních pojmů a definic agrese. Nedílnou součástí práce je výčet příčin a projevů agresivity u dětí v mateřské škole. V rámci těchto kapitol se snažím zaznamenat a postihnout vlivy působící a ovlivňující předškolní děti a jejich chování. V empirické části se zabývám šetřením a zjištěním skutečných projevů agrese a agresivity v dnešních mateřských školách, u předškolních dětí. Šetření bylo prováděno metodou pozorování dětí v mateřské škole. Výsledky byly zaznamenány a zpracovány do tabulky a dále zpracovány do tabulek a grafů. Závěr práce vychází ze zjištěných údajů, poznatků a z výsledků výzkumného šetření. Klíčová slova: agrese, agresivita, mateřská škola, předškolní dítě, rodina
Zkušenost rodičů dětí s autismem
Ryšánková, Gabriela ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
The objective of work is to try to describe the experience of parents of children with autism (how these parents perceive this experience and live through it and what this experience means to them). The research progresses from the problem approach (autism as a diagnosis and psychology of the families with children with autism) to the choice of narrative approach as the way of approach to this experience and moreover to the origin of the narrative analysis cathegories. The narrative approach has been chosen for this research as the human experience is also narratively structured. So if the experience of parents of children with autism is to be studied the narrations can be percieved as the means of researched experience approach. Based on the life -stories analysis we can better describe and understand how the parents face to troubles and to their uneasy fates. For the collecting data process three main steps have been used. The first step includes the process from the data to the repeated topics. It also consists of categories of narrative analysis which contents two major terms - agency and positioning. These categories as the higher level terms lead to a number of categories, which mean a framework of the research. The interview analysis from the point of view of the recommended categories are the main...
Pracovní uplatnění osob s Aspergerovým syndromem
Zelenková, Monika ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Cílem teoretické části této práce je především vymezit problematiku pracovního uplatnění osob s Aspergerovým syndromem. Po objasnění základních pojmů a charakteristik poruch autistického spektra a Aspergerova syndromu se pokusíme podrobněji popsat specifika Aspergerova syndromu ve vztahu k pracovnímu procesu, možnosti uplatnění osob s tímto typem postižení, vhodnou intervenci na pracovišti nebo zahraniční zkušenosti s podporovaným zaměstnáním u těchto osob. V praktické části se pak pokusíme zjistit, jaká je připravenost mladých osob s Aspergerovým syndromem na zařazení do pracovního procesu, jaké jsou jejich představy, aspirace a obavy týkající se budoucího zaměstnání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 175 záznamů.   začátekpředchozí162 - 171další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.