Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Calibration of the high-speed traffic microsimulation
Korček, Pavol ; Apeltauer, Tomáš (oponent) ; Pospíchal, Jiří (oponent) ; Sekanina, Lukáš (vedoucí práce)
This dissertation thesis is focused on the high-speed simulation of road traffic and its precise calibration with different types of traffic data. The thesis surveys the state of the art in traffic simulation, with a special focus on traffic simulators and the data they utilize. A new traffic microsimulation model inspired by existing cellular automaton-based model is proposed and its features and parameters are discussed. The proposed acceleration techniques allowed the utilization our microsimulation model beyond the real-time simulation even for large scale systems. The complex process of quality assurance is tightly associated with the model calibration. A brand new calibration methodology that is based on the evolutionary algorithms is proposed. It was found that the proposed method does not require a sensitivity analysis. The method is also capable of determining the parameters that are hard to estimate with other well know techniques. The quality of the resulting optimized models was experimentally analyzed and discussed at both the macroscopic and microscopic traffic levels. The method is robust enough to deal with missing samples and other imperfections of the real data. Properties of the proposed model such as the scalability and accuracy were evaluated with respect to the existing solutions, showing a considerable improvement of the state of the art. The software tools that were created within the research are briefly presented. Finally, the thesis also outlines further steps of research and development, especially the use of the proposed tools in practice.
Calibration of the high-speed traffic microsimulation
Korček, Pavol ; Apeltauer, Tomáš (oponent) ; Pospíchal, Jiří (oponent) ; Sekanina, Lukáš (vedoucí práce)
This dissertation thesis is focused on the high-speed simulation of road traffic and its precise calibration with different types of traffic data. The thesis surveys the state of the art in traffic simulation, with a special focus on traffic simulators and the data they utilize. A new traffic microsimulation model inspired by existing cellular automaton-based model is proposed and its features and parameters are discussed. The proposed acceleration techniques allowed the utilization our microsimulation model beyond the real-time simulation even for large scale systems. The complex process of quality assurance is tightly associated with the model calibration. A brand new calibration methodology that is based on the evolutionary algorithms is proposed. It was found that the proposed method does not require a sensitivity analysis. The method is also capable of determining the parameters that are hard to estimate with other well know techniques. The quality of the resulting optimized models was experimentally analyzed and discussed at both the macroscopic and microscopic traffic levels. The method is robust enough to deal with missing samples and other imperfections of the real data. Properties of the proposed model such as the scalability and accuracy were evaluated with respect to the existing solutions, showing a considerable improvement of the state of the art. The software tools that were created within the research are briefly presented. Finally, the thesis also outlines further steps of research and development, especially the use of the proposed tools in practice.
Dědění ze závěti
Pospíchal, Jiří ; Dvořák, Jan (vedoucí práce) ; Elischer, David (oponent)
Dědické právo doznalo přijetím nového občanského zákoníku výrazných změn. Jeho hlavním účelem je ale stále úprava přechodu pozůstalosti ze zůstavitele na jeho dědice a s tím související problémy. Tato práce se zabývá děděním ze závěti, tedy jedním ze tří důvodů dědického nástupnictví. Druhým je zákonná posloupnost, která se uplatní v situaci, kdy zůstavitel nepořídil závěť. Posledním dědickým titulem je dědická smlouva mezi zůstavitelem a dědici, která rozdělí dědictví mezi druhé jmenované. Dědická smlouva má větší právní sílu než závěť a intestátní posloupnost se použije jen, pokud zde není ani jeden z předchozích dědických titulů. Tato práce sestává z pěti kapitol. První kapitola poskytuje stručný úvod do historie dědického práva na našem území a představuje cíl práce. Druhá kapitola se zabývá obecnými otázkami celého dědického práva, je rozdělena do tří podkapitol, které pojednávají o základních zásadách dědického práva, jeho právních pramenech a také o předpokladech dědění, kterými jsou smrt zůstavitele, dědická způsobilost, existence pozůstalosti a právního důvodu dědění. Také jmenuje možnosti dědiců dědictví se zřeknout, odmítnout ho nebo se ho vzdát. Třetí kapitola se soustředí na hlavní téma této práce, jímž je dědění ze závěti. Skládá se z deseti podkapitol. První se pokouší podat definici závěti....
Mezinárodní přepravní řetězce - nové služby tzv. NVOCC operátora mezi Českou republikou a Latinskou Amerikou
Póčová, Martina ; Kolář, Petr (vedoucí práce) ; Pospíchal, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou konkrétní firmy AUSTROMAR obchodní a dopravní spol. s r.o. působící na trhu námořní přepravy v České republice, Rakousku, na Slovensku a v Maďarsku. První polovina teoretické části se věnuje námořní přepravě obecně, jejímu vývoji za poslední roky a významu pro svět a Evropu. Druhá polovina vysvětluje hlavní pojmy využívané v námořní přepravě relevantní pro práci a popisuje role jednotlivých subjektů podnikajících na tomto trhu. Praktická část zjišťuje, zdali se firmě vyplatí rozšířit portfolio svých nabízených služeb o přímý pravidelný servis sběrné služby do Mexika. Na závěr jsou zhodnoceny další příležitosti a hrozby pro Austromar.
Reaktivní multiagentní modely v ekonomii
Burian, Jan ; Pstružina, Karel (vedoucí práce) ; Berka, Petr (oponent) ; Pospíchal, Jiří (oponent)
Multiagentní modely jsou softwarové modely reálných systémů, které jsou složené z velkého množství aktivních autonomních prvků, tzv. agentů. Tématem této práce jsou aplikace multiagentních modelů v ekonomii. V první části této práce jsem na základě syntézy mnoha zdrojů vytvořil návrh metodologie multiagentních modelů sociálních systémů. Tuto metodologii jsem ilustroval rozborem již existujícího a dobře známého modelu etnocentrického chování. Podrobně jsem se věnoval zejména komplexitě a samoorganizaci a prakticky aplikoval a sledoval vývoj různých typů strukturální komplexity. Dále jsem se pokusil vysvětlit hlavní odlišnosti mezi multiagentními modely a analytickými modely, které jsou využívány v ekonomii hlavního proudu. Druhá část ukazuje praktické aplikace tří multiagentních modelů v ekonomii. Všechny zde popsané modely mají výzkumný charakter - cílem bylo získat vhled do fundamentálních zákonitostí dynamiky systému. Výzkumné modely je výhodné dělat co nejjednodušší, abychom dokázali zjistit, jak systém vytváří výsledné chování. Všechny modely ukazují alternativní přístup k modelování některých typických ekonomických situací. Alternativa spočívá zejména v opuštění předpokladů racionality agentů. Soustředil jsem se na modely s reaktivními agenty. Reaktivní agenty které nedisponují pamětí (nebo jen nepřímou jako je například výše úspor) a nejsou schopny bohatší symbolické reprezentace prostředí. Reaktivita agentů nemusí znamenat nechtěné omezení. Pokud je vhodně použita, může představovat určitý typ omezené racionality. Model transakčních nákladů na finančním trhu jsem založil na již hotovém modelu, který ukazoval, jakým způsobem vzniká díky omezené racionalitě agentů nestabilita na finančních trzích. Nestabilita na finančních trzích je v rozporu s tzv. Hypotézou efektivního trhu. Původní model jsem modifikoval, doplnil o působení transakčních nákladů a zkoumal, jak nestabilitu a neefektivitu trhu ovlivňuje výše transakčních nákladů. Zjistil jsem, že transakční náklady vedou ke snižování nestability trhu, snižování objemu obchodu a do jisté míry mohou zvyšovat efektivitu modelovaného trhu. Model evoluce averze k riziku a nejistotě je inspirován psychologickými a neurologickými důkazy, které zpochybňují tzv. Hypotézu očekávaných užitků. Model ukazuje, že existuje velmi jednoduchý evoluční mechanismus, který povede ke vzniku averze k riziku a nejistotě. Tato averze se vyvinula díky situacím, kdy se agent může opakovaně rozhodovat a získávat odměnu a zároveň existuje šance, že díky některým, z krátkodobého hlediska výhodným, volbám ztratí možnost pokračovat v získávání odměny. Model naznačuje, že sexuální reprodukce vznik této averze podporuje. Pokud se tato averze vyvinula i u lidí, může ovlivňovat i jednorázové rozhodování a vést k chování, které je "neracionální", resp. v rozporu s Hypotézou očekávaného užitku. Model monopsonu na trhu práce zkoumá situaci, kdy zaměstnavatel může díky své síle snižovat mzdy až k existenčnímu minimu. Pracovníci jsou v takovém případě "paradoxně" nuceni zvyšovat nabídku práce při snižujících se mzdách. Model dále zkoumá vliv spotřebních půjček na zisky zaměstnavatele, výši mezd, nezaměstnanost a blahobyt. Model ukazuje, že zvyšování pravděpodobnosti, že si pracovníci vezmou spotřební půjčku, zvyšuje zisky zaměstnavatelů, zvyšuje nezaměstnanost, snižuje blahobyt a v některých situacích umožňuje zaměstnavatelům snížit mzdy až k existenčnímu minimu pracovníků. Model také napovídá, že pro velmi nízké úrovně mezd povede snížení minimálních mezd "paradoxně" ke zvýšení nezaměstnanosti. V závěru vyvozuji doporučení jak pro zaměstnavatele snažící se maximalizovat zisk, tak pro zaměstnance bránící se snižování mezd.
Sběrná služba v námořní přepravě a export z ČR
Pospíchal, Jiří ; Kolář, Petr (vedoucí práce) ; Plzenská, Marcela (oponent)
Diplomová práce pojednává o sběrné službě v námořní přepravě a její využití v exportu z České republiky. Nejdříve v teoreticko-metodologické části definuji hlavní pojmy námořní přepravy a obecně námořní přepravu. V práci uvedu postavení námořní přepravy v ČR a znázorním to pomocí statistik. Dále popisuji kontejnerizaci a hlavní typy kontejneru, protože to jsou to důležité pojmy pro sběrnou službu. V praktické části práce popisuji procesy při exportu v rámci sběrné (LCL) služby firmy Austromar spol. s r.o. a poté na ně aplikuji obchodní případy a tím ukáži, jak tyto procesy fungují v praxi. Jedním obchodním případem je i přeprava nebezpečného zboží. Nakonec je uveden rozdíl mezi přímým a nepřímým boxem a výpočet cen pro oba typy boxů.
Tok zboží ve firmě Telefónica O2 Czech Republic a.s.
Pospíchal, Jiří ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Bakalářská práce se věnuje toku zboží ve skladu technologií společnosti Telefónica O2 Czech Republic a.s. Cílem práce je popis skladu technologií, jeho chod a tok materiálu tímto skladem. Dále se práce zaměřuje na problémy, které se ve skladu vyskytly a jejich řešení. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje obecně skladům, skladování, manipulační technice a řízení zásob. Praktická část pojednává o skladu technologií společnosti Telefónica O2. Tato část je neveřejná.

Viz též: podobná jména autorů
2 Pospíchal, Jakub
5 Pospíchal, Jan
1 Pospíchal, Jaroslav
4 Pospíchal, Jindřich
2 Pospíchal, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.