| |
|
Rozhodování veřejné správy o nemotorové dopravě
Procházka, Lukáš ; Černý, Jan (vedoucí práce) ; Přibyl, Vladimír (oponent)
Tato práce pojednává o způsobech, jakými mohou různé orgány veřejné správy ovlivňovat rozvoj nemotorové dopravy, zejména cyklistické. Jsou zde popsány jednotlivé úrovně veřejné správy a jejich související kompetence, formy financování a způsoby rozhodování, jakož i teorie manažerského rozhodování. Dále jsou v tomto textu definovány základní pojmy týkající se nemotorové dopravy a rozebrány veškeré typy pozemních komunikací a jejich vlastnictví. Především si však tato práce klade za cíl seznámit čtenáře s jednotlivými způsoby nemotorové dopravy, jako jsou například pěší chůze a jízdní kolo, porovnat výhody a nevýhody těchto dopravních prostředků, analyzovat klíčové problémy, kterým musí čelit, není-li jim poskytnut vlastní osobní prostor v síti městských komunikací, a navrhnout možná východiska. Základním posláním této práce je poukázat na skrytou efektivitu nemotorových dopravních prostředků právě v městské individuální přepravě a seznámit čtenáře s moderními systémy, sloužícími k rozvoji tohoto ekologického způsobu dopravy.
|
| |
|
Online soutěž v informatických znalostech pro žáky ZŠ a SŠ
PŘIBYL, Vladimír
Tato diplomová práce se zabývá přípravou, tvorbou a vyhodnocením informatické soutěže pro žáky základních a středních škol, nazvanou Bobřík informatiky. Práce také obsahuje shrnutí stávajících obdobných soutěží z informatiky. Dále pak se snaží přiblížit a objasnit technické a organizační problémy spjaté s přípravou a průběhem této soutěže.
|
|
Podpora manažerského rozhodování o dopravních sítích
Přibyl, Vladimír ; Černý, Jan (vedoucí práce) ; Kavička, Antonín (oponent) ; Peško, Štefan (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku manažerského rozhodování o sítích (zejména dopravních), resp. přesněji na podporu tohoto rozhodování pomocí kvantitativních metod. Problematika sítí a rozhodování o jejich částech či prvcích je velmi širokou oblastí, která je předmětem výzkumu již po řadu desetiletí. Z této oblasti jsou v práci formulovány a podrobně rozpracovány dva problémy, které jsou důležité z hlediska jejich praktického významu pro rozhodování manažerů dopravců, případně veřejné sféry, a které dosud nebyly v této formě publikovány. Jedná se o problém hledání podsítě s limitovaným prodloužením tras mezi důležitými dvojicemi vrcholů a problém návrhu autobusové linky v oblasti s malou poptávkou. Práce přináší pro každý z těchto problémů kombinatorickou exaktní metodu řešení, dále metodu založenou na celočíselném lineárním programování a v neposlední řadě také heuristické metody řešení. Významná pozornost je věnována i počítačové realizaci každé z těchto metod. Díky tomu se podařilo navrhnout a implementovat úpravy algoritmů, které vedly u exaktních metod k významnému urychlení a u heuristických metod zase ke zvýšení přesnosti výsledků. Všechny metody byly testovány na množině sítí, která byla pro tento účel v rámci práce pseudonáhodným způsobem vytvořena. Testování bylo zaměřeno především na porovnání výsledků poskytovaných heuristickými metodami, které mají, vzhledem k velké výpočetní náročnosti exaktních metod, velký význam pro reálné úlohy většího rozsahu. Testy prokázaly, že navržené heuristické metody jsou prakticky použitelné a dosahují výsledků, které jsou v porovnání s exaktně optimálními v mnoha případech shodné, nebo jsou jim alespoň blízké.
|
| |
| |
| |
| |
| |