Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  začátekpředchozí22 - 31dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Školní družina z pohledu rodičů a dětí
Bendová, Anna ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Kaplánek, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tím, jak rodiče a děti vnímají školní družinu ZŠ a MŠ generála Františka Fajtla DFC v MČ Praha - Letňany a co od ní očekávají. Praktická část nejprve zjišťuje formou dotazníku úroveň povědomí rodičů o fungování školní družiny, a zda jsou jejich očekávání naplněna. Dále se soustřeďuje na vnímání pozitiv a negativ školní družiny z pohledu dětí, které ji navštěvují. Teoretická část shrnuje obecné normativní cíle, poslání, funkce a personální podmínky chodu školní družiny a představuje konkrétní provozní podmínky fungování zkoumané školní družiny, která je zkoumána v praktické části. Diskutována je také otázka vzájemné spolupráce vychovatele a rodiče. V závěru práce popisuje výsledky praktické části, formuluje očekávání rodičů a dětí, a porovnává je s teoretickými poznatky a možnostmi realizace.
Sociálně pedagogická práce v sociálně vyloučené lokalitě Lorec aneb jaké aktivity se nám osvědčily při práci s rodinami s dětmi v sociálně vyloučené lokalitě
Kvasilová, Hana ; Kuchař, Pavel (vedoucí práce) ; Kaplánek, Michal (oponent)
Bakalářská práce se ve své teoretické části zabývá situací a postavením Romů v české společnosti, jejich historií, etnicitou, kulturou, zvyky i problémem sociálního vyloučení. Objasňuje důležitost znalosti těchto aspektů pro práci pedagogů a sociálních pracovníků a zdůrazňuje, že základními nezcizitelnými lidskými hodnotami jsou důstojnost a právo na sebeurčení. V praktické části je předložen výčet aplikovaných metod práce s cílovou skupinou v sociálně vyloučené lokalitě Lorec a zhodnocení jejich dopadu na kvalitu života v lokalitě. V diskuzi je srovnání zjištěných skutečností se zkušenostmi z jiných lokalit podobného typu.
Jak práce s klienty komunitního centra ve vyloučené lokalitě Zengrovka rozvíjejí jejich potenciál
Zárubová Mirgová, Alena ; Kuchař, Pavel (vedoucí práce) ; Kaplánek, Michal (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Jak práce s klienty komunitního centra ve vyloučené lokalitě Zengrovka rozvíjí jejich potenciál" se podrobně věnuje jednak fenoménům, které se v této lokalitě vyskytují jako následky sociálního vyloučení a dále aktivitám směřujícím k jejich zmírnění. Práce je tvořena částí teoretickou a částí empirickou. V části teoretické rozebírám téma sociálního vyloučení a roli etnicity v něm. Dále sleduji problematiku klíčových kompetencí, které ukazují perspektivu rozvoje potenciálu klientů. Zabývám se zde také předpoklady pracovníka tohoto komunitního centra. V empirické části se zabývám konkrétními problémy rozvoje potenciálu obyvatel lokality na úrovni problémů jednotlivců, skupin a celé komunity. Cílem práce je reflektovat efektivitu konkrétních aktivit s klienty v Komunitním centru Zengrovka, které směřují k získávání klíčových kompetencí klientů.
Marián Kuffa a jeho přístup k lidem v nouzi
Tulejová, Ingrid ; Martinek, Michael (vedoucí práce) ; Kaplánek, Michal (oponent)
Tato práce pojednává o přístupu Mariána Kuffy k lidem v nouzi. První část práce se zabývá životem Mariána Kuffy, dětstvím, vlivem rodiny na utváření jeho osobnosti až k rozhodnutí stát se knězem a začátkům jeho činnosti v Žakovcích. Druhá část práce popisuje nejčastější příčiny sociálního vyloučení, zvláště z pohledu Mariána Kuffy, dále nastiňuje chod v běžných terapeutických komunitách, poté se věnuje přímo Institutu Krista Velekněze, jeho jednotlivým zařízením a specifickému pohledu Mariána Kuffy na resocializaci sociálně vyloučených lidí. V poslední části se práce snaží vystihnout pozitiva a negativa činnosti Mariána Kuffy.
Vzájemné obohacování jako přínos vztahu mezi klientem a osobním asistentem (v Asistenci o.p.s.)
Hanykýřová, Michaela ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Kaplánek, Michal (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vzájemným obohacováním jako přínosem vztahu mezi klientem a osobním asistentem (v Asistenci o.p.s.). V teoretické části je vymezena definice osobní asistence, včetně historie, legislativního zakotvení a principů, kterými se řídí. Následně jsou v práci popsány jednotlivé subjekty, které jsou součástí osobní asistence. Další část je věnována vymezení vztahu mezi osobním asistentem a klientem. Dále je v práci vylíčeno vzájemné obohacování a podmínky pro jeho vznik a v závěru teoretické části je zmíněna kampaň Asistujeme.cz. Praktická část obsahuje popis výzkumného šetření a jeho průběhu. Součástí je také rozbor patnácti rozhovorů s osobními asistenty a patnácti rozhovorů s klienty osobní asistence, včetně jejich vzájemného porovnání. Klíčová slova osobní asistence, osobní asistent, klient, uživatel služby, zdravotní postižení, vzájemné obohacování, vztah
Adaptace dětí na nové prostředí jako stresový faktor v práci učitelek v mateřské škole
Vondrová, Terezie ; Čihánková, Ivana (vedoucí práce) ; Kaplánek, Michal (oponent)
Tématem této bakalářské práce je adaptace dětí na nové prostředí jako potenciální stresový faktor v práci učitelek mateřských škol. Práce zkoumá pět oblastí, které mohou způsobovat stres učitelkám při práci s novými dětmi během adaptačního období, a popisuje copingové strategie, které učitelky používají, aby se s tímto stresem vyrovnaly. Očekávanými stresovými faktory jsou: problematické projevy dětí, zažívaný tlak vedení, kolegyň a rodičů na rychlejší či hladší průběh procesu adaptace a nedostatek času a prostoru na vhodnou péči o nové děti a na komunikaci s jejich rodiči. Šetření v praktické části práce využívá polostrukturovaného rozhovoru s učitelkami z mateřských škol. Analýza dat se snaží nalézt tematické vzorce objevující se ve výpovědích respondentek. Klíčová slova Adaptace, stres, stresor, učitelka, mateřská škola, děti, copingové strategie, rodiče, vedení mateřské školy, kolegyně, problémové projevy.
Náboženská výchova a předškolní vzdělávání: Možnosti spolupráce mezi českou křesťanskou rodinou a římskokatolickou církví v rámci náboženské výchovy dětí
Holečková, Lenka ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kaplánek, Michal (oponent)
Tématem práce je Náboženská výchova a předškolní vzdělávání. Podnázev práce je: Možnosti spolupráce mezi českou křesťanskou rodinou a římskokatolickou církví v rámci náboženské výchovy dětí. Cílovou skupinou práce jsou děti v předškolním věku. Jedním ze záměrů práce je jmenovat a popsat organizace, které se podílejí na rozvíjení náboženské výchovy předškolních dětí. Stejně tak je její snahou najít a popsat možné formy toho, jak může vzájemně spolupracovat rodina a římskokatolická církev v oblasti křesťanské výchovy těchto dětí. Zvláštní pozornost práce věnuje církevní mateřské škole (CMŠ) jako jedné z uváděných organizací, které přispívají k výchově dětí v křesťanském duchu. V práci je cíleně provedeno kvantitativní dotazníkové šetření, které zjišťuje zajímavé výsledky. Šetření se týká různých podmínek a aspektů spolupráce mezi rodiči dětí navštěvujících CMŠ a touto CMŠ. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Budoucnost vyloučené lokality Janov
Kolářová, Šárka ; Kuchař, Pavel (vedoucí práce) ; Kaplánek, Michal (oponent)
Bakalářskou práci jsem nazvala "Budoucnost vyloučené lokality Janov". Cílem mé práce je popsat problematiku týkající se vyloučené lokality Janov. Důležitá je prevence kriminality se zaměřením na děti a mládež. Ve své práci jsem použila metodu pozorování a rozhovorů. Sledovala jsem chování dětí v rámci výchovné činnosti v nízkoprahovém zařízení. Obě metody mi umožnily vhled do problematiky vyloučené lokality a možnosti srovnání s tím, co se píše v odborných knihách. Mou práci tvoří deset kapitol včetně úvodu. V teoretické části se věnuji vysvětlení pojmů sociální vyloučení a sociální exkluze. Popisuji romskou historii i současný život romských rodin v české kultuře. Vysvětluji pojem prevence a popisuji činnost Nízkoprahového centra Jaklík. Praktická část je reflexí činnosti v oblasti prevence kriminality v lokalitě Janov. Hodnocení vychází z rozhovorů. V desáté kapitole, nazvané Budoucnost vyloučené lokality Janov, se zaměřuji na možnosti, které se nabízejí na základě shrnutí získaných informací. Ve své práci jsem pracovala s odbornou literaturou zabývající se prací s romskou mládeží, komunitou a existencí Romů v České republice. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Práce s mládeží v Českobratrské církvi evangelické
Férová, Zuzana ; Martinek, Michael (vedoucí práce) ; Kaplánek, Michal (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na skupinu mládeže v Českobratrské církvi evangelické a popisuje, jak se s mládeží pracuje. Text je rozdělen na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je nejprve vymezen pojem mládež jak z církevního a biblického hlediska, tak i z pohledu vývojové psychologie. Poté jsou popisována specifika práce s mládeží v křesťanském prostředí a následně tato specifika vztáhnuta na prostředí práce s mládeží v Českobratrské církvi evangelické. Kromě aktuálního pohledu na problematiku je popsán i historický vývoj v práci s mládeží. Poslední kapitola teoretické části se věnuje dalším aktivitám věnujícím se mládeži. V praktické části jsou prezentovány výsledky dotazníkového šetření, které probíhalo mezi faráři Českobratrské církve evangelické. Dotazník zkoumal, jak vypadá práce s mládeží na jednotlivých sborech. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   začátekpředchozí22 - 31dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.