Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí30 - 39další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
ICT ve vzdělávání na základních školách v České republice, Estonsku, Finsku a Irsku
Helikar, Jan ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Hubert, Vlastimil (oponent)
Práce se zabývá odlišnostmi v přístupu k ICT ve vzdělávání na základních školách v České republice a ve třech evropských zemích: v Estonsku, Finsku a Irsku. Metodou obsahové analýzy textu nekvantitativním způsobem na základě deseti stanovených témat analyzuje a komparuje národní strategické a kurikulární dokumenty pro základní školství (úrovně vzdělání ISCED 1 a 2). Cílem je analyzovat a porovnat národní strategie zařazení ICT do základního vzdělávání v uvedených zemích, jeho ukotvení v kurikulu jednotlivých zemí a také strategie vzdělávání pedagogů v oblasti ICT. Při analýze a komparaci jsou dle potřeby v základní a omezené míře využity i kvantitativní metody. Lokálními implementacemi kurikula (tzv. školními vzdělávacími programy) se práce nezabývá. Výsledky prokazují výrazné odchylky v rozsahu i podrobnosti formulací strategických cílů v příslušných dokumentech, stejně jako výrazné odchylky v pojetí oblasti ICT v jednotlivých kurikulárních dokumentech. Důležitým aspektem je i charakter pojetí vzdělávací oblasti ICT, oscilující v případě zkoumaných zemích mezi inženýrským pojetím zaměřeným zejména na zvládnutí praktických úkonů s výpočetní technikou a mezi univerzálnějším informatickým pojetím, zaměřeným zejména na zpracování dat a informací. Informatické pojetí nalézáme zejména u modernějších...
Kompetenční model ředitelky mateřské školy
Hlásecká, Zuzana ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Hubert, Vlastimil (oponent)
Bakalářská práce se zabývá kompetencemi ředitelky mateřské školy. Cílem práce je vytvoření návrhu kompetenčního modelu ředitelky mateřské školy. V teoretické části se pomocí odborné literatury vymezuje pojem kompetence a označuje kompetence potřebné pro vedoucí zaměstnance. Ve třetí kapitole popisuje druhy kompetencí a vznik, druhy a využití kompetenčních modelů. Kompetence, které se v teoretické části dále rozvádí na základě vybraného modelu jsou lídrovské, manažerské, odborné, osobnostní a sociální kompetence. Dále řízení a hodnocení edukačního procesu. Všechny kompetence jsou pozorovatelné na chování člověka. Třetí kapitola se také částečně opírá o historický kontext učitelství a následně funkci ředitele a specifického prostředí mateřské školy. V empirické části je na základě analýzy čtyř rozhovorů a dvou myšlenkových map dotazovaných ředitelek mateřských škol vytvořen návrh kompetenčního modelu pro ředitelku mateřské školy. Kompetenční model má podobu puzzle, jednotlivé dílky tvoří celek - obraz. Jednotlivé kompetence ředitelky mateřské školy vytvářejí celek - kompetenční model, tedy konkrétní podobu osobnosti ředitelky mateřské školy. Práce je určena pro budoucí ředitelky mateřské školy, které se chystají ke konkurznímu řízení, ale také ji lze využít pro identifikaci oblastí, které by mohli či...
Koučování na základních školách
Hrubý, Josef ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Hubert, Vlastimil (oponent)
V této bakalářské práci zjišťuji, jakým způsobem ředitelé škol využívají metod koučování při komunikaci se středním managementem. Zjistil jsem, že na toto téma zatím ještě žádná práce napsána nebyla, o to větší motivaci to u mě vzbudilo. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení a objasnění základních pojmů (ředitel školy, střední management, vedení lidí, koučování), na charakteristiku práce ředitele školy a středního managementu na základních školách a na metody koučování. Teoretická část práce se stala dobrým podkladem pro část empirickou, která na ni navazuje. V empirické části jsou popsány využité metody výzkumu a zaznamenány nejdůležitější a podstatné informace z uskutečněných rozhovorů, které jsou i vyhodnoceny. Zvolil jsem metodu kvalitativního výzkumu, ten má svá určitá specifika, kterých jsem se držel. Pro výzkumné šetření jsem vybral deset ředitelů základních škol, kteří mají zkušenosti s koučováním. Podmínkou bylo, aby jej i aktivně ve své praxi využívali, zároveň byli v oblasti koučování i vzdělaní. Museli mít tedy absolvovaný alespoň jeden kurz nebo výcvik. Cíl práce, který jsem si na začátku stanovil, se mi podařilo naplnit. To dokazuji ve výsledcích výzkumu, kde popisuji jednotlivá zjištění, která jsem zjistil. V samotném závěru práce popisuji, jak by se na tuto práci dalo navázat,...
Motivace začínajících učitelů na základních školách
Kalábová, Lucie ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Hubert, Vlastimil (oponent)
Kalábová Lucie Abstrakt v českém jazyce Téma práce v ČJ: Motivace začínajících učitelů na základních školách Klíčová slova v ČJ: personální management, motivace, profese učitele, začínající učitel, motivace k profesi Abstrakt (ČJ): Tato bakalářská práce je zaměřená na motivační faktory k profesi učitele na základní škole. Cílem práce je analýza názorů vybraných začínajících učitelů na profesi učitele a motivaci k této profesi a návrhy na možné změny. Problematika je zaměřena na zjištění názoru o motivaci studentu a absolventu pedagogické fakulty k pedagogickému vzdělání a výuce na základních školách. Praktická část vychází z dotazníkového šetření mezi studenty na pedagogických fakultách a rozhovoru s novými mladými učiteli na základních školách, zaměřených především na jejich motivaci a rozhodování pro vysokoškolské vzdělání zaměřené na pedagogiku a profesi učitele na základní škole. Cíl práce: Cílem práce je analýza názorů začínajících učitelů na profesi učitele základní školy a motivaci k této profesi a návrhy na možné změny. Metody výzkumu: Dotazníkové šetření a rozhovory a jejich následná analýza
Vzdělávání a rozvoj ředitelů základních škol v kontextu strategického myšlení
Hubert, Vlastimil
Diplomová práce se věnuje problematice oblasti strategického řízení v práci ředitele školy. V teoretické části identifikujeme postavení ředitele školy v rámci předpokladů k manažerskému řízení a definujeme možnosti jeho vzdělávání. Tato část je koncipována nejen jako odborné východisko pro praktickou část, ale současně jako prostředek k získání základního přehledu z oblasti strategického řízení ve vazbě na výkon funkce ředitele školy. Text souvisle přechází od odborného vymezení k hlavním strategickým dokumentům v práci ředitele. Zabývá se předpoklady pro výkon činnosti ředitele, kompetenčním modelem a popisuje aktuální možnosti systémového vzdělávání ředitelů v oblasti strategického řízení a plánování včetně nejčastěji preferovaných metod vzdělávání. Praktická část prostřednictvím dotazníkového šetření a následných řízených rozhovorů identifikuje a analyzuje důležitost strategického plánu rozvoje školy (koncepce rozvoje školy) z pohledu ředitelů základních škol. Zjišťuje, jak vnímají ředitelé důležitost strategického řízení a jaké jsou jejich aktuální potřeby v dalším vzdělávání zaměřených na tuto problematiku. Na základě doplňujících řízených rozhovorů předkládá návrh modulárního programu dalšího vzdělávání, který vychází z vyjádřených potřeb respondentů. Text pracuje s ředitelem školy jako s...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí30 - 39další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.