Název:
Koučování na základních školách
Překlad názvu:
Coaching at primary schools
Autoři:
Hrubý, Josef ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Hubert, Vlastimil (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V této bakalářské práci zjišťuji, jakým způsobem ředitelé škol využívají metod koučování při komunikaci se středním managementem. Zjistil jsem, že na toto téma zatím ještě žádná práce napsána nebyla, o to větší motivaci to u mě vzbudilo. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení a objasnění základních pojmů (ředitel školy, střední management, vedení lidí, koučování), na charakteristiku práce ředitele školy a středního managementu na základních školách a na metody koučování. Teoretická část práce se stala dobrým podkladem pro část empirickou, která na ni navazuje. V empirické části jsou popsány využité metody výzkumu a zaznamenány nejdůležitější a podstatné informace z uskutečněných rozhovorů, které jsou i vyhodnoceny. Zvolil jsem metodu kvalitativního výzkumu, ten má svá určitá specifika, kterých jsem se držel. Pro výzkumné šetření jsem vybral deset ředitelů základních škol, kteří mají zkušenosti s koučováním. Podmínkou bylo, aby jej i aktivně ve své praxi využívali, zároveň byli v oblasti koučování i vzdělaní. Museli mít tedy absolvovaný alespoň jeden kurz nebo výcvik. Cíl práce, který jsem si na začátku stanovil, se mi podařilo naplnit. To dokazuji ve výsledcích výzkumu, kde popisuji jednotlivá zjištění, která jsem zjistil. V samotném závěru práce popisuji, jak by se na tuto práci dalo navázat,...In this bachelor thesis, I find out how headteachers use coaching methods in communication with the middle management. I found out that no thesis had been written on this theme, therefore I was more motivated in my research. The theoretical part is focused on the explanation and clarification of basic terms headteacher, middle management, leadership, coaching), on the characteristics of the work of the headteachers and the middle management at primary schools and on the coaching methods. The theoretical part of this work has become a solid basis for the empirical part, which is ensued. The empirical part describes the used research methods and records the most important and essential information from the interviews, which are also evaluated. I chose the qualitative research method. This research has some specification, which I followed. I selected ten primary school headteachers, who had experience in coaching. The condition was their active using of coaching in practise together with their education in this sphere. They had to complete at least one course or training. I succeeded to fulfil the aim of the thesis that I determined at the beginning. I am able to prove this in the research results, where I describe particular findings that I discovered. At the conclusion of the thesis, I write about a...
Klíčová slova:
koučování; střední management; vedení lidí; Ředitel školy; coaching; Headteacher; leadership; middle management