Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 169 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Juvenilní revmatoidní artritida a pohybová aktivita
Hanková, Kristýna ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Hájková, Jana (oponent)
Bakalářská práce pojednává o juvenilní idiopatické artritidě (JIA). Konkrétně se zabývá zásadami, výběrem a aplikací vhodných pohybových aktivit, které jsou nedílnou součástí celkové léčby pacientů postižených JIA. Teoretická část se zaměřuje na vymezení základních pojmů, shrnuje poznatky o JIA; věnuje se způsobujícím faktorům, klinickému obrazu, diagnostice a možnostem léčby. Ve speciální části je zpracován cíl a význam pohybové terapie. U jednotlivých stádií onemocnění jsou uvedena vhodná cvičení a zásady pohybů jednotlivých kloubů lidského těla a další možnosti pohybových aktivit vhodných k doplnění komplexní pohybové léčby. Praktická část následně uvádí případovou studii jedince s juvenilní idiopatickou artritidou, u kterého byl proveden základní vstupní kineziologický rozbor a na jehož základě byl sestaven krátkodobý a dlouhodobý cvičební plán.
Plavecká výuka mentálně postiženého jedince a jeho integrace - Downův syndrom
Turská, Iva ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Téma diplomové práce se týká integrace mentálně postiženého jedince do skupiny běžné populace, v průběhu přípravné plavecké výuky. Cílem práce je posouzení a zmapování problému Downova syndromu a na základě východisek navržení a ověření koncepce integrace postiženého. Teoretická část diplomové práce vychází z charakteristiky specifik mentálně postižených, objasňuje pojmy Downova syndromu, zaměřuje se na integraci mentálně postižených a seznamuje s plaváním jako prostředkem k integraci. Praktická část diplomové práce popisuje průběh výzkumu, charakterizuje vyšetřovaný soubor, uvádí výsledky testování (Štochl, 2002) a registruje osvojení sledovaných dovedností. Výsledky jsou hodnoceny slovně i formou grafů. Součástí praktické části je také vypracovaná koncepce integrace mentálně postiženého, vytvořena na základě analýzy odborné literatury a na základě praktických a teoretických zkušeností. Koncepce obsahuje jednotlivé návrhy a vlastní aplikaci. Diskuse vysvětluje a hodnotí výsledky integrovaného jedince během výzkumu. Závěr práce porovnává výsledky výzkumu s pracovními hypotézami.
Lyžování a snowboardování na 1. stupni ZŠ
Lutašová, Andrea ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zájmem dětí mladšího školního věku o zimní sporty - lyžování, snowboardování. Snaží se odhalit příčinu menšího zájmu o lyžařské kurzy. Dotazníkovou metodou bylo zjištěno, že děti mladšího školního věku většinou sportují, na lyžařský kurz by jely, ale jeden z hlavních problémů jsou finance. Rozhovory s učiteli základních a středních škol ukázaly, že zimními sporty se v podstatě zabývají ty děti, které se s nimi seznámily už v předškolním a mladším školním věku. Práce přináší doporučení zařadit lyžařský kurz již na 1. stupeň základní školy a tím zvýšit počet dětí na základní i střední škole, které budou mít zájem o zimní sporty, chuť navštívit lyžařské kurzy a tím zvýšit svou fyzickou a psychickou zdatnost. Klíčová slova: mladší školní věk, pohybová aktivita, snowboardování, lyžování
Podmínky pro spontánní pohybové aktivity dětí 1.stupně základní školy na sídlišti.
Kratochvílová, Hana ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Cílem této práce bylo zjistit a popsat podmínky pro spontánní pohybové aktivity dětí ve městě. Zda jsou respektovány jejich potřeby a přání a zda hřiště odpovídají normám a návrhům odborníků. Teoretická část pojednává o úloze hřiště v životě dětí, o vytváření podmínek pro pohyb a o jeho vlivu na zdraví. V práci jsem použila sedm různých metod: dotazník, projektovou metodu, individuální a skupinový rozhovor s dětmi, rozhovory s odborníky, s architekty, analýzu a kontrolu podmínek pro pohyb, systematické nezúčastněné pozorování. K dosažení jednotlivých dílčích cílů jsem stanovila osm hypotéz. Jednalo se o předpoklady, že dopravní dosažitelnost hřišť a sportovišť je dostupná pěšky i dopravními prostředky. Dále že děti preferují plavání a hry ve vodě před hraním si na hřištích, že děti na hřišti postrádají přírodní prvky, že z herních prvků budou nejvíce využívat klouzačku, houpačku a pískoviště a že tato zařízení budou považovat za ty prvky, které na hřišti nesmějí chybět. Výsledkem výzkumné části je zjištění, že herní prvky vyhovují bezpečnostním předpisům ČSN i požadavkům dětí na využití volného času k pohybu v takových podmínkách, které jsou jim známé a dostupné. Klíčová slova: pohybová aktivita, zdraví, volný čas, podmínky pro pohyb, dětská hřiště, normy
Rozdíly ve výuce lyžování smykových a carvingových oblouků
Kožíšková, Lucie ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice rozdílů mezi dvěma lyžařskými technikami při výuce dětí do 15 let. Jedná se o techniky smykovou a carving. V teoretické části se věnujeme vymezení základních rozdílů mezi zkoumanými technikami a v praktické části tyto rozdíly ověřujeme. Praktická část se věnuje přípravě, realizaci a hodnocení dvou experimentů. V prvním experimentu byly vybrány děti a rozděleny do čtyř skupin podle věku a techniky, na kterou se zaměřily. Experiment se odehrával v lyžařské škole SKI klubu Telnice. Porovnávali jsme parametry jako rychlost výuky, úspěšnost projetí stanovené tratě a rychlost projetí tratě. Stejné parametry jsme hodnotili i u druhého experimentu, který byl zaměřený na žáky 2. stupně základní školy Povrly. Nakonec jsme porovnávali oba experimenty, výsledky druhého experimentu měly potvrdit výsledky prvního experimentu.
Pohybový režim žáků na 1. st. ZŠ v konkrétních podmínkách školy
Končalová, Lenka ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Charakter pohybových aktivit ve vyučovacích jednotkách na 1. st. ZŠ. Návrh pohybových aktivit, které lze provádět ve výuce i o přestávkách. Nabídnout dětem co nejvíce možností k pohybovým aktivitám. Obohatit školní den žáků pohybovými aktivitami. ABSTRACT The characteristic of sport activities taught in classes in the first five years of primary school. The proposal of sport activities, which could be done both during classes and during breaks. Offering pupils various possibilities to sport activities. Enrich the ordinary day of pupil by sport activities.
POHYBOVÉ DOVEDNOSTI DĚTÍ 5. TŘÍD A JEJICH POROVNÁNÍ NA VESNICÍCH A VE VELKÝCH MĚSTECH
Junková, Marie ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Černý, Martin (oponent)
Cílem této bakalářské práce bylo zjistit úroveň pohybových dovedností dětí 5. tříd a srovnat tuto úroveň u dětí na základních školách na vesnicích a ve městech. Vzhledem k rozsáhlosti tématu byly pro výzkum zvoleny pouze dovednosti gymnastické. Gymnastické dovednosti byly vybrány na základě osnov tělesné výchovy pro 5. třídu základních škol. A to sice kotoul, kotoul vzad, stoj na rukou a přeskok. Testování probíhalo na vybraných základních školách v hodinách tělesné výchovy za pomoci učitelů. Děti byly klasifikovány pomocí hodnotících škál, které byly vytvořeny pro každou vybranou dovednost zvlášť. Bylo vytvořeno grafické zpracování výsledků, na základě kterých jsme výzkum vyhodnotili. Dále nás zajímalo, zda dětí, se zjevnou nadváhou je více v městských školách nebo ve školách na vesnici a do jaké míry tyto děti ovlivní celkové výsledky tohoto výzkumu.
Úroveň pohybových schopností dětí mladšího školního věku věnujících se společenskému tanci
Jinochová, Tereza ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit úroveň pohybových schopností dětí mladšího školního věku věnujících se společenskému tanci. Úroveň pohybových schopností jsem testovala pomocí testové baterie Unifittest (6 - 60). Úroveň pohybových schopností dětí mladšího školního věku, které se věnují společenskému tanci, jsem porovnávala s úrovní pohybových schopností dětí mladšího školního věku, které se věnují sportu pouze v rámci školní tělesné výchovy. Testováním jsem zjišťovala změnu úrovně pohybových schopností dětí mladšího školního věku věnujících se společenskému tanci a dětí mladšího školního věku, které se věnují sportu pouze v rámci školní tělesné výchovy. V této práci dále zjišťuji druh a četnost dalších sportovních aktivit, kterým se děti ve svém volném čase pravidelně věnují. Empiricky zaměřená část dokládá, že děti mladšího školního věku, které navštěvují kroužek společenského tance, dosáhly většího zlepšení kondičních i koordinačních pohybových schopností. Největšího zlepšení dosáhly děti v testu flexibility. Na základě dotazníkového šetření jsem zjistila, že se děti mladšího školního věku, které nenavštěvují kroužek společenského tance, věnují ve svém volném čase nejčastěji fotbalu. KLÍČOVÁ SLOVA mladší školní věk, pohybové schopnosti, společenský tanec, tělesná výchova, Unifittest (6 - 60)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 169 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.