Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 122 záznamů.  začátekpředchozí91 - 100dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti spolupráce v pedagogické práci na mateřské škole
Králová, Jarmila ; Havlová, Jana (oponent) ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce)
Za poslední období prošla oblast školství velkým vývojem, do škol přinesl vývoj řadu změn a to školám na všech stupních. Doba proměn tak přinesla novou podobu i předškolnímu vzdělávání, která vyvolala potřebu změnit obsah vzdělávání a zároveň styly práce. Proměny přinesly nové přístupy dítěti, rodičům, změnila se i role učitelky a její vztah a přístup dítěti. Na pedagogické pracovníky jsou tak kladeny vyšší požadavky, které vyžadují spolupráci všech pracovníků. Při pedagogické práci u dětí je tak nutná spolupráce všech učitelek a to spolupráce uvnitř mateřské školy, ale i spolupráce směrem ven, tj. rodičům i ostatní veřejnosti. Diplomová práce přináší teoretické poznatky vztahující se ke spolupráci a snaží se zjistit, jak aktivně pedagogové v mateřských školách spolupracují, jaké uplatňují styly a metody při spolupráci v jejich pedagogické práci s dětmi. Nedílnou součástí diplomové práce je vyhodnocení dotazníkového šetření, které porovnává názory na odpovědi pedagogických pracovníků na spolupráci pedagogické činnosti v mateřských školách.
Možnosti sociálního rozvíjení dítěte v podmínkách mateřské školy
Doušová, Hana ; Koťátková, Soňa (oponent) ; Havlová, Jana (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je zkoumání vlivu skupiny a vlivu pedagoga na socializaci dítěte. Pozornost je upírána na rozvíjení vztahů mezi dětmi při lacilitovaném a při autoritativním vedení. Vychází z předpokladu, že dětská skupina má specifický socializační význam, a že věkové složení skupiny dětí ovlivňuje kvalitu vztahů mezi dětmi i celkové klima třídy. Dále předpokládá, že věkově smíšená skupina přispívá sociálnímu rozvoji dítěte více než skupina věkově stejnorodá, a že napomáhá více získávání osobní samostatnosti a nabízí více příležitostí projevům osobní samostatnosti. Zaměřuje se na objasnění pojmů socializace, sociální rozvoj, sociální učení, klima třídy, věkově stejnorodá skupina, věkově smíšená skupina, facilitované vedení, autoritativní vedení. Praktickou část tvoří případová studie vybraných mateřských škol, ve kterých je podle vybraných kritérií posuzováno, jaká skupina dětí naplňuje potřeby dětí a jaké vedení více přispívá jejich osobnostnímu rozvoji. Ze získaných poznatků jsou zobecněny podmínky úspěšné socializace, podle kterých je možno socializaci a její rozvoj sledovat.
Uplatňování spontánních a řízených aktivit v předškolním vzdělávání
Pimperová, Světluše ; Opravilová, Eva (oponent) ; Havlová, Jana (vedoucí práce)
Práce řeší využívání spontánních a řízených aktivit v průběhu dne v mateřské škole. Zamýšlí se nad pojmem řízená aktivita. Porovnává režim sledovaných Mateřských škol s běžnou praxí. Popisuje dovednosti učitele, které mají vliv na uplatňování spontánních a řízených aktivit.
Zájmová činnost předškolního dítěte v mateřské škole (se zřetelem k očekávání rodičů)
Novotná, Petra ; Havlová, Jana (oponent) ; Opravilová, Eva (vedoucí práce)
Zájmová činnost předškolního dítěte v mateřské škole (se zřetelem k očekávání rodičů) je v dnešní době záležitostí velmi dynamickou. Především naše společnost by se měla zabývat touto problematikou a přihlížet k nárokům, které na dítě klade, zda jsou v souladu s jeho potřebami. Cílem mé práce je zjištění současného stavu a tendence rozvoje zájmové činnosti nad rámec vzdělávacího programu mateřské školy. Velký vliv na nabídku zájmové činnosti v mateřské škole mají rodiče dětí, jejich představy a motivace týkající se vyplnění volného času jejich dítěte. V empirické části práce jsem se zaměřila na názory rodičů, které jsem následně vyhodnotila.
Úzká vazba předškolního dítěte na rodinu a respektování tohoto specifika ve vzdělávacích programech mateřských škol
Veselá, Petra ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Diplomová práce "Vazba předškolního dítěte na rodinu a respektování tohoto specifika ve vzdělávacích programech mateřských škol" se zabývá rodinou předškolního dítěte a možností rodičů využívat svoje právo podílet se na výchově a vzdělávání svých dětí ve spolupráci se školou. Tvorba školních vzdělávacích programů vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, který je pro všechny mateřské školy závazným dokumentem, tudíž všechny mateřské školy mají za povinnost spolupracovat s rodinou. Práce vychází z předpokladu, že mateřské školy respektují vazbu dítěte na rodinu a toto respektování je patrné ze vzdělávacích programů zkoumaných škol.
TV seriál jako sociální médium
Havlová, Jana ; Krtilová, Kateřina (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se dále rozděluje na filosofické úvahy o postmoderní době, o proměně světa, vnímání a postavení člověka ve světě v souvislosti s médii a na výklad a popis médií v optice masmediálních studií. Tématem první části práce je stručné zamyšlení nad postmoderní dobou; nad médii a konzumní společností v Baudrillardových teoriích, proměnou vnímání času a prostoru a jejího vlivu na významy znaků u Virilia, nad člověkem a individualismem v pojetí Lipovetského, nemožnosti nalezení identity z pohledu Bauera a úvah nad proměnou společenských vztahů u Baumana. Druhá část práce má konkrétnější podobu v tom ohledu, že se zabývá výkladem pojmů z mediálního prostředí a jejich vzájemnou provázaností a tvoří teoretický základ pro podrobnější rozbor vybraného seriálu. Zabývá se požíváním komunikačních médií, masovou komunikací a publikem podle Thompsona, reprezentací sociální skutečnosti, stereotypy a obsahem a významem mediálního produktu podle Jiráka a Köpplové, mediální konstrukcí reality dle Bergera a Luckmanna, reklamou dle Burtona a Jiráka a interpretací obrazového sdělení podle Barthese. Třetí, praktická část, je věnována samotnému rozboru televizního seriálu "Sex ve městě" na základě výše uvedených teorií. Vzhledem k povaze a obsahu seriálu je...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 122 záznamů.   začátekpředchozí91 - 100dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
18 HAVLOVÁ, Jana
4 HAVLOVÁ, Jitka
4 Havlová, Jaroslava
4 Havlová, Jitka
3 Havlová, Jolana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.