Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Fenomén prázdné galerie
Brožka, Petr ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Chamonikolasová, Kaliopi (oponent) ; Ryška, Pavel (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Cílem práce je objasnit specifika, která provází vystavování prázdné galerie a pokusit se definovat podstatu a obecnější zákonitosti vystavení prázdna v galerii. Dizertační práce rovněž předkládá tezi o prostém prázdnu jako formě, která generuje umění ze své podstaty. Jakkoli je tato forma prismatem logické-sémantiky přípustná, dizertační práce zároveň představuje protiargumenty, které její existenci v rámci výstavního provozu vylučují. V neposlední řadě text znovu otevírá polemiku v rámci institucionálních teorií umění. Dizertační práce podrobuje kritice i zavedené pojmosloví v souvislosti s vystavením prázdné galerie.
Návody
Kopčil, Tomáš ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Ve své práci se zabývám způsobem, jak věci dělat. Instruktážní videa, tištěný papírový návod k používání výrobku či k uskutečnění umělecké akce - to vše slouží pouze jako platforma vlastní realizace. Podmínkou v přístupu není striktně dodržovat stanovené postupy. Spíše se jedná o přehodnocení toho, co jest nezbytně nutné v dané chvíli konat.
ŽIVOTNÍ POCIT BAROKA
Ciprová, Barbora ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Smetana, Matěj (vedoucí práce)
Diplomovou práci vnímám jako vyústění dlouhodobějších úvah nad vztahem architektury a hudby, i nad tím, co zahrnují pojmy genius loci, paměť místa či místně specifické umění. Díky bližšímu setkání s broumovskou krajinou a v ní rozmístěných sakrálních stavbách navržených architekty Kryštofem a Kiliánem Ignácem Dientzenhoferovými, se tyto úvahy propojily v termínu baroko. Práce je experimentem zkoumajícím různorodost současných hudebních přístupů reagujících na jednotné zadání, které vychází z principů barokní architektury.
Řídicí obvody s vysokou účinností pro LED
Havlík, Vojtěch ; Máca, Josef (oponent) ; Vyroubal, Petr (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh dvou zapojení spínaného zdroje s různými integrovanými obvody vhodnými pro řízení LED diod. Teoretická část popisuje princip spínaného měniče a jeho dvou typů - snižujícího a zvyšujícího. Dále je popsán princip univerzální struktury H-můstku spínaného zdroje. Ta je porovnána s typickým zapojením spínaného zdroje. Na základě zadaných požadavků jsou vybrány vhodné dva IO splňující automobilovou kvalifikaci a popsány jejich funkce a typické zapojení. V praktické části je realizován návrh zapojení s oběma vybranými IO, výběr komponentů a návrh DPS. Vyrobené vzorky jsou podrobené sadě testů. Na základě změřených výsledků je provedena optimalizace vzorků, které jsou opět otestovány. V závěru práce jsou oba vzorky porovnány z hlediska funkčnosti, účinnosti a EMC.
Modlitba za něco co odchází
Belzová, Denisa ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Zálešák, Jan (oponent) ; Rozbořil, Blahoslav (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Cílem disertace je interpretovat genius loci periferní a industriální krajiny v malbě a fotografii. Na základě konkrétních tvůrců, děl a odkazů analyzuji symbolické aspekty pramenící z atmosféry místa. Dalším cílem disertační práce je mapování současné české scény v malbě . Jejich práce dávám do kontextu s kořeny v historii umění a zahraničními autory. Vyjma malby se nutně dotýkám obrazu fotografického - vybírám však pouze konkrétní jména a díla, na kterých mohu demonstrovat obsahové okruhy, jimiž se zabývám.
Performance art jako hraniční forma uměleckého projevu
Vatulíková, Andrea ; Daněk, Josef (oponent) ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Chamonikolasová, Kaliopi (vedoucí práce)
S přihlédnutím k oboru performativních studií vycházím z předpokladu, že oblast umění nazývaná jako „performing arts“ prodělala v průběhu 20. století řadu reforem, díky kterým je dnes prakticky nemožné stanovit jasné hranice mezi divadlem, tancem a performance art. Zabývám se proto jejich společným základem, který nazývám bodem nula a který mi umožňuje zkoumat výrazové prostředky lidského těla a časo-prostorovou dimenzi živé akce. Bod nula je lokalizován v pánevní oblasti těla a představuje centrum stability, rovnováhy a životní energie. V práci se pak zaměřuji na analýzu fyzických tréningů, které s tímto bodem v rámci divadla, tance a performance art pracují. Základním výstupem této práce je potom analýza těla a tělesnosti jako kulturně kódovaného konstruktu a popis praktické části dizertace zaměřený na realizaci sympozia bod nula
Archivy a dokumentace performance art: hledání cesty mezi historií a mýtem.
Písaříková, Jana ; Šedivá, Barbora (oponent) ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Horáková, Jana (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá rolí archivů a jejich využitím v kurátorské a umělecké praxi s důrazem na oblast performance art. U vybraných (převážně) mezinárodních osobních a institucionálních archivů analyzuje proces jejich vzniku, metodologii a obsah. Cílem dizertace je nalézt odpovědi na následující otázky: jakým způsobem je definována dokumentace performance art a jak se s ní pracuje v rámci archivní praxe? Jak se prostřednictvím těchto archivů, umělecké a kurátorské praxe konstituuje a interpretuje historie performance art? Do jaké míry jsme schopni na základě často fragmentární dokumentace rekonstruovat uměleckou disciplínu, která je ze své ideologické povahy efemérního charakteru? Ponechávají archivy prostor pro dezinterpretaci a utváření osobní mytologie autora? Jakým způsobem je historie performance art vnímána samotnými autory a veřejností? Práce také popisuje proces návrhu a realizace projektu MAP: media archive presents ve vztahu k historii a současnosti media archivu Fakulty výtvarných umění při Vysokém učení technickém v Brně.
Afektivní obrat politické komunikace na sociálních sítích
Zápotocký, Jan ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Havlík, Vlastimil (oponent) ; Charvát, Jan (oponent)
1 Tato disertační práce se věnuje proměnám politické komunikace pohledem studií afektu, ozřejmuje vzájemné vztahy mezi energií politického lídra, následný intersubjektivní proces tvorby emoční energie mezi jeho příznivci a z toho plynoucí rituální a parasociální vztahy a následně vše zasazuje do aktuálního konceptu politického fandomu. Jednotlivé fenomény práce zkoumá pomocí virtuální etnografie, přičemž za určující znaky afektivních projevů považuje paralingvistické a fatické aspekty komunikace. V analytické části práce volí jako reprezentanta tohoto širšího fenoménu hnutí Přísaha, jejího lídra Roberta Šlachtu a komunitu příznivců tohoto hnutí na Facebooku. Disertační práce zdůrazňuje především jedinečnost výsledné synergie a proces tvorby politického fandomu, přičemž i přes strategicky řízenou a neautentickou komunikaci jsou výsledné emoce příznivců autentické a ti prožívají intenzivní emoce naděje, odvahy, lásky či péče. Energie samotného lídra je primárním stimulantem, který příznivce k hnutí přitahuje a podporuje jejich aktivitu. Prožívaná emoční energie, která je v tomto případě spojující substancí a příčinou vzniku online interakčních rituálů a parasociálních vztahů, má pro příznivce silný motivační účinek, a proto tyto mikrosituace chtějí prožívat znovu nejen v jiných chvílích, ale i v jiných...
Všechno, co jsem kdy chtěl napsat, ale bál jsem se to nakreslit
Polák, Tadeáš ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Vlková, Veronika (vedoucí práce)
Bakalářská práce má podobu autorské knihy snázvem Pesůňova cesta a je barevně ilustrovaným příběhem pětidenního putování fiktivního živočicha pesůně. Ten ve dvaceti sedmi krátkých kapitolách knihy objevuje svět a sám sebe. Kniha osciluje mezi žánry a kolážovitě střídá formy a nedá se jednoznačně říct, jakým věkovým skupinám čtenářstva je určena, slovy spisovatele Kurta Vonneguta tak možná „všem, koho by to mohlo zajímat“. Práce je vyústěním autorova dlouhodobého zájmu o psané slovo, kresbu a ilustraci a svépomocné vydávání knih a zinů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
14 HAVLÍK, Vladimír
3 HAVLÍK, Václav
1 Havlík, V.
14 Havlík, Vladimír
6 Havlík, Vojtěch
1 Havlík, Vratislav
3 Havlík, Václav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.