Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 257 záznamů.  začátekpředchozí121 - 130dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití Loketska k přírodovědným exkurzím pro druhý stupeň ZŠ
Kupková, Marcela ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá didaktickým využitím Loketska jako cílové oblasti pro pořádání přírodovědných exkurzí pro druhý stupeň základních škol. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje na geologická, floristická i faunistická specifika tras, kterými vedou navržené exkurze. Zvláštní pozornost je věnována problematice invazních rostlin v údolí Ohře. Vzhledem ke slavné minulosti Lokte jsou v teoretické části zařazeny některé kapitoly vztahující se k dějinám města Lokte i stejnojmenného hradu. Dále je zde nastíněna i stručná historie těžby cínu ve Slavkovském lese, jež hrála důležitou roli v dějinném vývoji zdejší oblasti. Ústředním bodem práce je část praktická, která má několik cílů. Prvním záměrem je vytvoření, realizace a vyhodnocení znalostního dotazníkového šetření, které si klade za cíl zjistit, jaké povědomí o loketské přírodě mají žáci druhého stupně Základní školy v Lokti a Základní školy v Novém Sedle. Pro přehlednost jsou výsledky dotazníkového šetření zaneseny do grafů. Dalším cílem je návrh tří komplexních polytematických exkurzí na Loketsku, z nichž jedna bude kopírovat trasu dříve navržené naučné stezky. Každá exkurze je doplněna originálními průvodními pracovními listy, jež se vztahují k jednotlivým zastavením. Posledním cílem je...
Od Severu na Jih: Obrazový atlas lesních habitatů Atlantické Evropy
Valtrová, Žofie ; Šizling, Arnošt Leoš (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
V této diplomové práci jsem se pokusila způsobem srozumitelným pro studenty středních škol ukázat, jak se mění krajina atlantické Evropy od severu k jihu. Vytvořila jsem příručku využitelnou ve výuce s názvem Od severu na jih: Obrazový atlas lesních habitatů atlantické Evropy. V příručce můžeme na profilových fotografiích po 50 kilometrech sledovat změnu krajiny. Fotografie doplňuje učební text o biomech Evropy. Součástí tohoto textu jsou informace o klimatických podmínkách, rostlinách a živočiších a jejich vztazích k danému prostředí i o roli člověka v těchto biomech. Základní text doplňují informace o zajímavostech daného biomu oddělené formou boxů. Ve druhé části práce jsem se zaměřila na využití mé příručky ve výuce. Vytvořila jsem několik námětů, které mohou sloužit jako inspirace pro pedagogy. Tato příručka se snaží propojit výuku o biomech v předmětech biologie a zeměpis tak, aby došlo k mezipředmětové vazbě, díky které si studenti uvědomí, jak se mění v Evropě krajina plynule z jednoho biomu do druhého. KLÍČOVÁ SLOVA biomy, krajina, atlantická Evropa, přírodní prostředí, biologie, zeměpis
Výr velký (Bubo bubo, Linnaeus, 1758) jako modelový druh pro environmentální výchovu
Žmolil, Matouš ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o výru velkém, jako modelovém druhu pro enviromentální výchovu. První část je zaměřena na tento druh a jakým způsobem byl vnímán v minulosti a možné důvody jeho pronásledování. Druhá část se zaměřuje na postupný návrat této sovy do české přírody a zákonných opatření na jeho ochranu. Ve třetí části se práce zaměřuje na výskyt výra v sousedních státech České republiky a jejich nejnovější stavy a zákonná opatření. Poslední a zároveň praktická část je zaměřena na vnímání studentů středních lesnických škol a studentů gymnázií na návrat vybraných obratlovců do české přírody. Tato část se hlavně zaměřuje na porovnání vnímání výskytu výra velkého vůči ostatním obratlovcům v České přírodě.
Vybraní členovci jako ektoparazité člověka
Vacková, Karolína ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce) ; Říhová, Dagmar (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je zdůraznit, jak výrazným způsobem může být ovlivněn lidský život i tak drobnými organismy, jakými jsou klíště obecné, veš dětská a štěnice domácí. Předložen je výčet možných komplikací a chorob, se kterými se můžeme v běžném životě v souvislosti s těmito zástupci setkat. Rovněž zde nalezneme možnosti léčby, převážně je však cíleno na prevenci. Úvodní část práce obecně vymezuje parazitismus jako velmi specifickou životní strategii. Je zde na tento fenomén pohlíženo z mnoha úhlů, jednotlivé typy parazitismu jsou doplněny o příklady konkrétních cizopasných zástupců. Další část práce se věnuje již pouze zvoleným hematofágním ektoparazitům. U těchto členovců je popsána jejich tělesná stavba, vývojová stádia, výskyt a také jejich působení na hostitele. V poslední části práce se pozornost ubírá k využití parazitologie členovců ve výuce. Kapitola obsahuje několik cvičení, která by se mohla uplatnit při výuce parazitologie na základní či střední škole, test hygienické gramotnosti žáků a propojení parazitismu s jinými výukovými předměty. Text byl vypracován s užitím mnoha biologicky zaměřených článků a další odborné literatury. KLÍČOVÁ SLOVA: členovci, lidští ektoparazité, prevence
Klíště obecné (Ixodes ricinus) ve výuce
Němec, Radek ; Říhová, Dagmar (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Tato práce má za cíl poukázat na provázanost života lidí s parazity, zejména klíštětem obecným, které tvoří nedílnou součást naší bohaté bezobratlé fauny. V posledních několika desítkách let se stává stále častějším objektem zájmu různých médií i sdělovacích prostředků. Práce se snaží přiblížit vztah mezi klíštětem a člověkem z různých pohledů, odhalit podstatu i úskalí života klíštěte, které pro řadu lidí představuje nepřekonatelný zdroj odporu a strachu. Nedílnou součástí práce jsou metody prevence a léčby parazitických onemocnění, které klíště přenáší, sledování nových trendů v léčbě a vývoji vakcín. Zároveň zde nalezneme i řadu námětů, jak klíště přiblížit žákům ve výuce biologie. KLÍČOVÁ SLOVA: Klíště obecné, vztah parazit-hostitel, životní cyklus, encefalitida, borelióza, metody sběru

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 257 záznamů.   začátekpředchozí121 - 130dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
7 Hanel, L.
13 Háněl, Ladislav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.