Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výtvarná řada - návod pro začátečníky
Klapková, Aneta ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Fišerová, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na vymezení pojmu výtvarná řada a jejich úspěšných a neúspěšných strategií, se kterými se můžeme setkat při jejím plánování. V teoretické části zpracuji teoretické a odborné poznatky o výtvarné řadě a jejích kategoriích. Také se lehce zaměřím na vývoj dětské kresby v předškolním věku a na výtvarné činnosti v mateřské škole. V praktické části navrhnu vlastní výtvarnou řadu, která se stane předmětem mé empirické sondy. Výzkum se bude skládat z reflexe výtvarné řady a sebereflexe mého vlastního dosavadního plánování výtvarných řad.
Dvouobor jako příležitost být originální
Doležalová, Barbora ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Fišerová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na originální pojetí integrace výtvarné výchovy s anglickým jazykem. V teoretické části se práce zabývá především problematikou tvořivosti a originality ve výuce výtvarné výchovy, možnostmi propojení výtvarné výchovy s výukou anglického jazyka a pojetím jazyka jako kódu. V didakticko-výzkumné části je vytvořen, realizován a kriticky zhodnocen vlastní didaktický projekt založený na autorském pojetí integrace anglického jazyka ve výtvarné výchově. První realizace projektu si klade za cíl ověřit jeho fungování v navržené podobě, zaměřuje se zejména na hodnocení projektu ze strany žáků. Následuje druhá realizace projektu sloužící k výzkumnému šetření s cílem shromáždit poznatky, které přináší integrace výtvarné výchovy s anglickým jazykem v konkrétní realizaci autorsky pojatého projektu mezioborové výuky. Ve výzkumné části jsou analyzovány vlastní reflexe výuky, vybrané reflexe žáků a vybrané žákovské práce získané během realizace projektu. Do šetření jsou zahrnuty i dotazníky učitelova pojetí výuky zodpovězené vyučujícími výtvarné výchovy na škole, kde realizace probíhala. Z usouvztažnění dílčích výsledků v závěru práce vyplynou konkrétní úskalí a možné přínosy integrace předmětů výtvarná výchova a anglický jazyk v tomto pojetí. KLÍČOVÁ SLOVA výtvarná výchova, anglický...
V čem se zrcadlíš?
Bauerová, Karolína ; Fišerová, Zuzana (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Tato diplomová práce se zamýšlí z teoretického, didaktického a výtvarného úhlu pohledu nad problematikou sebestylizace a sebeidentifikace v životě každého jedince skrze sociální sítě. Pojmy sebestylizace a sebeidentifikace vnímá jako přirozenou součást duševního vývoje lidské bytosti. Teoretická část práce píše o vzniku a vývoji identity jedince od dětství po dospělost, sleduje změny ve vývoji a přijímání sebe sama, které vyvolává pravidelné užívání sociálních sítí. Teoretická část se také zabývá vlivy sociálních sítí na vývoj identity u adolescentů i dětí předškolního a mladšího školního věku. Otevírá také téma komunikace skrze sociální sítě a prezentaci jedinců během "pobytu" v kyberprostoru. Z výtvarného hlediska se věnuje otázce rozkrývání vlastní identity skrz zrcadlení, které zachycuje za použití média fotografie. Tuto problematiku výtvarná část zachycuje konkrétně ve fotografii sebe sama, neboli selfie. Praktická část odhaluje za pomocí galerijní edukace možnosti zobrazení životní transcendence prostřednictvím selfie. Inspirací se stala tvorba fotografa Tomáše Vrány a jeho ztvárnění příběhu o znovuzrození jedince, zachycené v sérii fotografií nazvané Newborn a vystavené letos na podzim v galerii Beseder. Didaktická část rozvíjí mnoho témat z teoretické části diplomové práce. Za použití...
Výtvarná výchova a klíčové kompetence.
Unique, Elis ; Fišerová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Diplomová práce pojednává o vlivu výtvarné výchovy na rozvoj klíčových kompetencí v rámci vzdělávacího programu pro 2. stupeň ZŠ. Práce zkoumá potenciál této disciplíny a možnosti aplikovat ji k rozvíjení a posílení kognitivních funkcí, sebevědomí, sociálních a komunikačních dovedností u dětí ve starším školním věku. První teoretická část je zaměřena na pojetí výtvarné výchovy a její současné proudy ve vztahu jak k měnícímu se vzdělávacímu obsahu, tak k některým problémům, s nimiž se setkáváme v běžné školní praxi. Zvláštní pozornost je věnována animo-centrickému přístupu, k němuž se autorka hlásí, zároveň pociťuje potřebu vymezit hranici mezi rozvíjením kompetencí a řešením specifických problémů jednotlivých žáků nebo dynamiky ve třídě, mezi artefiletikou a aktivitami, jež se svým působením přibližují spíše k arteterapii. Druhá část zpracovává poznatky hloubkových rozhovorů s experty v oboru pedagogiky a psychologie, které popisuji zkušenosti s artefiletikou, arteterapii a pedagogickým působením ve škole a jejich potenciálem k rozvíjení klíčových kompetencí. Cílem práce je na základě odborných výpovědí prozkoumat a popsat nástroje výtvarné výchovy v rozvoji klíčových kompetencí a její možnosti předcházet a případně řešit problémy v některých oblastech. Didaktickou část tvoří soubor výtvarných úloh, které...
Podoby výtvarných oborů na středních odborných školách
Svatková, Markéta ; Fišerová, Zuzana (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou středních odborných škol, konkrétně středních uměleckých škol ukončených maturitní zkouškou. V České republice je poměrně hustá síť těchto škol, nicméně z pohledu pedagogiky je nedostatečně prozkoumaná. Cílem teoretické části práce je popsat umělecké vzdělávání na středních školách v České republice, uvést podoby výtvarných oborů na středních školách, organizaci výuky a kurikulární dokumenty středních uměleckých škol. Práce se dále zabývá otázkami počtu uměleckých škol v ČR, kvalifikací učitelů na těchto školách a počty přijímaných žáků na tyto školy. Didaktická část práce se bude věnovat kvalitativnímu výzkumu zaměřeného na podobu grafického designu, jako nejčetnějšího oboru zastoupeného na středních odborných školách uměleckých. Cílem výzkumu je popsat skutečný stav na vzorku SOŠ uměleckých s oborem grafický design. Dle předem stanovených kritérií se zaměřuji na specifika SOŠ uměleckých a následně porovnávám na vzorku škol přijímací řízení ke studiu, ukončení studia, zastoupení odborných předmětů v učebních plánech, složení pedagogů a nepedagogů a komisionální zkoušky. Součástí jsou i rozhovory s aktéry školy, obsahově se vztahující ke zvoleným kritériím kvalitativního výzkumu. Výsledkem výzkumné části jsou shrnutá data z kritérií. V praktické části bude...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Fišerová, Žaneta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.