Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 430 záznamů.  začátekpředchozí249 - 258dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Speciálně pedagogická podpora dítěte s kombinovaným postižením v předškolním zařízení
Havelková, Markéta ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Anotace: Speciálně pedagogická podpora dítěte s vývojovou dysfázií a zrakovým postižením v předškolním věku Bakalářská práce se zabývá speciálně pedagogickou podporou dítěte s vývojovou dysfázií a zrakovým postižením integrovaného v předškolním zařízení. Cílem práce bylo sledovat průběh integrace tohoto dítěte, rozvoj jeho schopností, popsat specifika pedagogického přístupu, interakci okolí na dítě s problematickým verbálním projevem, přijetí integrovaného dítěte ve třídě ostatními dětmi i pedagogy a zaznamenat případnou změnu klimatu v kolektivu. V práci jsem sledovala také možná rizika, která se mohou při integraci vyskytnout. Předložená práce je v teoretické části tvořená souhrnem poznatků o vývojové dysfázii, zrakovém a kombinovaném postižení. Dále uvádí do problematiky péče a vzdělávání dítěte s postižením a integrací do školního zařízení, se zaměřením na integraci v předškolním věku včetně individuálního vzdělávacího plánu a asistenta pedagoga. Výzkumná část seznamuje s diagnózou integrovaného dítěte, s podmínkami integrace a její konkrétní realizací. Výsledky výzkumné části ukazují, že dítě postižené vývojovou dysfázií je schopno se s pomocí individuálního vzdělávacího plánu a asistenta pedagoga začlenit do kolektivu dětí běžné mateřské školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Role speciálního pedagoga v rodině dítěte s postižením v raném věku
Králová, Veronika ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
V bakalářské práci na téma Role speciálního pedagoga v rodině dítěte s postižením v raném věku se zabývám problematikou rané péče. Právě prostřednictvím rané péče se totiž speciální pedagog dostává do přímého kontaktu s rodinou dítěte s postižením v raném věku a hraje tak podstatnou roli v životě takové rodiny. V práci nastiňuji normální vývoj dítěte v raném věku, zabývám se situací v rodině, v níž se narodí dítě s postižením. Objasňuji pojem raná péče a vše, co tato služba obnáší. Dále pak mapuji situaci ve službách rané péče v regionu Kladensko, především služby dvou hlavních poskytovatelů rané péče v tomto regionu, a to Kolpingova rodina Smečno a Středisko pomoci ohroženým dětem Rosa Kladno. Praktická část práce je založena na metodě kvalitativního výzkumu, a to formou rozhovoru s maminkami dětí s postižením využívajícími služby uvedených zařízení a formou rozhovoru s pracovnicemi poskytujícími tyto služby. Cílem mé práce je zjistit, jaká je situace v poskytování rané péče na Kladensku, jaká jsou její specifika, přínosy, výhody a nevýhody.
Vývoj hry u dětí s kombinovaným postižením
Dvořáková, Lenka ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na hru dětí s kombinovaným postižením v předškolním věku a její vývoj. Cílem práce je shrnout teoretická východiska a stávající poznatky v této oblasti, přispět k jejich rozšíření a zdůraznit význam hry pro děti s těžkým zdravotním postižením. V kontextu teorie, poznatků z výzkumných šetření a metodologicky orientovaných publikací je hra dětí s kombinovaným postižením zkoumána prostřednictvím případové studie, která zahrnuje analýzu hry čtyř dětí s kombinovaným postižením předškolního věku v prostředí denního dětského rehabilitačního stacionáře. Pozornost je věnována specifikům hry u dětí s kombinovaným postižením a tomu, jak a v souvislosti s jakými faktory se hra u těchto dětí vyvíjí. Diplomová práce přináší informace, které mohou být využity v praxi při práci s dětmi s kombinovaným postižením. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Analýza životní dráhy s ohledem na školní vzdělávání u osob s lehkým mentálním postižením
Jindrová, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
ANOTACE: Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu životní dráhy ženy s lehkým mentálním postižením, která je klientkou azylového domu pro matky s dětmi. Teoretická část bakalářské práce se věnuje problematice a specifikům osob s lehkým mentálním postižením. Popisuje pobytovou službu sociální prevence - azylový dům pro matky s dětmi. Práce dále pojednává o možnostech školního vzdělávání osob s lehkou mentální retardací. Praktická část se zabývá kazuistikou ženy s lehkým mentálním postižením, která pobývá v azylovém domě pro matky s dětmi.
Zaměstnávání osob se zrakovým postižením
Balková, Nikola ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Závěrečná práce se zabývá zaměstnáváním osob se zrakovým postižením a podporou jejich uplatnitelnosti na trhu práce. Cílem práce je přiblížit problematiku zaměstnávání, jeho možností a prostředků podpory v této oblasti zacílených na osoby se zrakovým postižením. Empirická část je založena na zhodnocení podmínek pro pracovní uplatnění osob se zrakovým postižením v rekvalifikačních kurzech pořádaných Pobytovým rehabilitačním a rekvalifikačním střediskem pro nevidomé Dědina. K ověření byly využity metody: analýza odborné literatury, rozhovor, analýza rozhovorů, pozorování a rozhovory s odborným personálem. Z výzkumného šetření vyplynulo, že rekvalifikační kurzy realizované Pobytovým rehabilitačním a rekvalifikačním střediskem pro nevidomé Dědina jsou významným prostředkem podpory zaměstnávání osob se zrakovým postižením ze všech koutů naší republiky. Ze zjištěných dat je zřejmé, že realizace rekvalifikace s jakýmkoli typem zaměření je potřebná pro umožnění dané cílové skupině získat vhodné zaměstnání. Snahou této práce bylo zjistit objektivní i subjektivní přínos pro jednotlivé účastníky rekvalifikačního kurzu Nevidomý a slabozraký masér a poukázat na to, že volný trh práce není dostatečně připraven na vstup osob se zrakovým postižením. KLÍČOVÁ SLOVA osoba se zrakovým postižením, důsledky zrakových...
Stimulace osob s tělesným a kombinovaným postižením - využití konceptu Snoezelen - MSE
Šulcová, Kateřina ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na využití konceptu Snoezelen u osob s tělesným a kombinovaným postižením. Koncept Snoezelen je možné aplikovat jako terapii, podpůrnou edukační metodu nebo jako výplň volného času, a to v různých zařízeních, od škol a školských zařízeních, přes rehabilitační zařízení až po domovy pro seniory, a z tohoto důvodu ho může využívat široké spektrum klientů a odborných pracovníků. Nejčastěji je však aplikován u osob s mentálním postižením, čemuž se věnuje většina provedených výzkumů, a proto byla v rámci této diplomové práce zvolena problematika osob s tělesným a kombinovaným postižením, neboť není dostatečně zmapována. Tato diplomová práce si klade za cíl shromáždění relevantních informací o konceptu Snoezelen a následné provedení kvantitativního výzkumu pomocí dotazníku, který zjišťuje míru jeho využití, úroveň informovanosti a postoje klientů s tělesným a kombinovaným postižením, jejich zákonných zástupců i odborných pracovníků. Ze získaných dat je vytvořen ucelený přehled dané problematiky. Vzhledem ke skutečnosti, že byla zjištěna velmi nízká úroveň informovanosti klientů s tělesným a kombinovaným postižením, jejich zákonných zástupců i odborných pracovníků, je v závěru diplomové práce vytvořen informační leták. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Samostatný pohyb jako nástroj pro zkvalitnění života lidí s těžkým zrakovým postižením
Langerová, Tereza ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku kvality života osob s těžkým zrakovým postižením. Jejím cílem je poskytnout odpověď na výzkumnou otázku na vliv samostatného pohybu na kvalitu života člověka se zrakovým handicapem. Výzkum, který se opírá o vymezení základních teoretických konceptů a přístupů včetně terminologického aparátu, je realizován formou analýzy dostupných pramenů a formou řízených rozhovorů. Práce identifikuje aspekty zkvalitnění života v důsledku samostatného pohybu a nácviku prostorové orientace i faktory, které určují míru tohoto zkvalitnění v individuálních případech. Třebaže se situace v poslední době zlepšuje, je nutné v tomto trendu nejen pokračovat, ale také se více přibližovat k vizi inkluze. Klíčová slova: kvalita života, těžké zrakové postižení, prostorová orientace a samostatný pohyb, bariéry, samostatnost

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 430 záznamů.   začátekpředchozí249 - 258dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.