Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  začátekpředchozí40 - 44  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Úprava, ověření, standardizace a vydání elektronické podoby screeningového dotazníku Dětské autistické chování (DACH)
Šporclová, Veronika ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Šípek, Jiří (oponent) ; Thorová, Kateřina (oponent)
Pilotní verze dotazníku Dětské autistické chování (DACH) vznikla v rámci disertačního projektu PhDr. Kateřiny Thorové, Ph.D. Po uvedení do praxe se dotazník stal poměrně využívanou metodou v diagnostice poruch autistického spektra, ačkoliv jeho psychometrické vlastnosti nebyly ověřeny. Teoretická část mé disertační práce si klade za cíl seznámit čtenáře s problematikou autismu v širším kontextu - od příčin k léčbě (terapii). Výzkumným záměrem byla úprava dotazníku ověřeného praxí a ověření psychometrických vlastností dotazníku. Standardizační vzorek čítal 240 probandů. Statistickým zpracováním dat byla prokázána vysoká reliabilita, senzitivita i specificita dotazníku, velmi vysoká je prediktivní hodnota pozitivního výsledku dotazníku. Prediktivní validita byla ověřována korelací mezi výsledky v dotazníku a výsledky metod "zlatého standardu" v diagnostice autismu. Korelační koeficient je nižší, ale dosahuje přijatelné úrovně. Hlavním cílem této práce bylo vytvoření české standardizované metody sloužící k odhalení raných symptomů autismu u dětí. Dotazník je určen k vyplnění rodičům nebo osobám, které dítě dobře znají a jsou s nim v pravidelném kontaktu. Pro snazší dostupnost je praktickým výstupem tohoto projektu elektronická verze dotazníku včetně vyhodnocení a obecných doporučení. Powered by TCPDF...
Diagnostika lexikálně-sémantické jazykové roviny u dětí předškolního věku a u dětí s vývojovou dysfázií
Malechová, Veronika ; Šturma, Jaroslav (oponent) ; Šporclová, Veronika (oponent)
Rigorózní práce se zabývá diagnostikou řečového vývoje dítěte předškolního věku, se zaměřením na lexikálně-sémantickou jazykovou rovinu a komparací intaktního řečového vývojem s narušeným vývojem řeči u dětí s vývojovou dysfázií. Cílem práce je zmapování diagnostické možnosti v oblasti lexika a sémantiky u dětí předškolního věku, představení zahraničního testu Peabody Picture Vocabulary Test a posouzení možnosti adaptace této testové metody do českého jazykového prostředí. Práce se skládá z části teoretické a empirické. Teoretická část se věnuje nejvýznamnějším teoriím a osobnostem v oblasti vývoje řeči a osvojování jazyka, ontogenezi řeči, způsoby hodnocení lexika a sémantiky u nás a v zahraničí a vývojové dysfázii. Empirická část ověřuje možnost použití nástroje Peabody Picture Vocabulary Test v českém prostředí. Výzkumné šetření bylo realizované prostřednictvím kvantitativního výzkumu, v jednotlivých výzkumných etapách byla získána data od 411 testovaných osob. Testový nástroj Peabody Picture Vocabulary Test byl adaptován do českého jazyka a administrován dětem předškolního věku. V pilotní studii byly zkoumány základní vlastnosti testu, po následné jazykové revizi byly ověřovány možnosti jeho použití v českém jazykovém prostředí a srovnávány výsledky v oblasti pasivní slovní zásoby dětí s vývojovou...
Kresba a její význam v předškolním věku
Orlická, Jana ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Šporclová, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá dětskou kresbou a jejím významem v předškolním věku. Je rozdělená do dvou částí, a to na část teoretickou a část praktickou. V části teoretické se zaměřuji na dětskou kresbu v propojení se specifickými aspekty vývoje předškolního věku, dále na pozitivní rozvoj dítěte pomocí kresby a ontogenezi grafického projevu. V závěru teoretické části zmiňuji také diagnostickou hodnotu dětské kresby a využití kresby v arteterapii. Na část teoretickou navazuje návrh výzkumu, jehož cílem je využití konkrétní projektivní kresebné metody - Kresba postavy u předškolních dětí jako doplňkové diagnostické metody. Klíčová slova: dětská kresba, předškolní věk, diagnostika, arteterapie.
Interakce a komunikace ve školních třídách s dětmi s PAS
Bendová, Hana ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Šporclová, Veronika (oponent)
Bakalářská práce obsahuje literárně přehledovou studii a návrh výzkumu. Teoretická část se nejprve zabývá základními informacemi o interakci a komunikaci ve škole. Dále se věnuje problematice poruch autistického spektra, konkrétně především diagnostické triádě problémových oblastí, ve které se projevují, a jejich jednotlivým typům. Obsaženo je zde i téma vzdělávání jedinců s těmito poruchami. Další část práce se zabývá interakcí a komunikací jedinců s poruchami autistického spektra, především jedinců s diagnózami Aspergerův syndrom a vysoce funkční autismus. Je tvořena převážně poznatky studií provedených na toho téma. Praktická část obsahuje návrh výzkumu, jehož tématem je pozitivní změna vztahu učitele a studenta s Aspergerovým syndromem nebo vysoce funkčním autismem vyvolaná změnou interakce a komunikace pomocí metody videotréninku interakcí a její možný vliv na vztah tohoto studenta a jeho spolužáků. Klíčová slova interakce, komunikace, poruchy autistického spektra, student, učitel
Nástup dítěte do školy a možné problémy spojené s tímto vývojovým mezníkem
Šporclová, Veronika ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Souhrn Tématem diplomové práce je nástup dítěte do školy a možné problémy spojené s tímto vývojovým mezníkem. V teoretické části diplomové práce se zabýváme teoretickými přístupy k vývoji dítěte a vývojovou úrovní dítěte v předškolním a mladším školním věku. Další část je zaměřena na školní zralost a připravenost dítěte. V kapitole, která je věnována vstupu dítěte do školy, uvažujeme o různých faktorech, jež mohou ovlivňovat školní úspěšnost prvňáčka i to, jak se ve škole cítí. Tématem empirické části jsou domácí úkoly a součinnost rodičů a školáků při domácí přípravě. Výzkum je součástí mezinárodního projektu, který je v textu krátce představen, jehož cílem je lépe porozumět problematice domácí přípravy do školy a roli jednotlivých klíčových aktérů. Kvalitativní studie sleduje průběh domácí přípravy, postoje dětí k domácím úkolům a také to, jak vnímají děti pomoc rodičů s domácími úkoly. V kvantitativní části sledujeme nakolik se shodují výpovědi rodičů a dětí v otázkách týkajících se průběhu domácí přípravy, pomoci rodičů s domácími úkoly a postojů k domácí přípravě. Klíčová slova: domácí úkoly, domácí příprava na školu, rodiče, žák, spolupráce, pomoc rodičů, předškolní věk, mladší školní věk

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   začátekpředchozí40 - 44  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.