Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Bonding matky a novorozence - historické srovnání
Slezáková, Zdeňka ; Dudová, Radka (vedoucí práce) ; Šmídová, Olga (oponent)
Bonding je emoční i biologický proces vytváření pouta mezi matkou a novorozencem, důležitý mimo jiné pro snadnější kojení, rychlejší zotavení matky apod. Pro jeho podporu je důležitý raný kontakt matky s jejím dítětem. Diplomová práce si klade za cíl srovnat diskurz o podpoře bondingu v českém prostředí kolem roku 1980, kdy se objevuje systém rooming-in až do současnosti, přes mezník v letech 1998 - 2000, kdy bylo výsledkem tehdejších změn v porodnictví zřízení Centra aktivního porodu, kde se poskytoval jiný druh porodní a poporodní péče, než byl do té doby známý a v českém prostředí používaný. Důraz bude kladen na vývoj diskurzu, změny v systému péče, které přináší a proměny jeho účastníků a roli, kterou v něm hrají ženy jako příjemkyně péče. Teoretická část přináší představení relativně málo známého pojmu bonding a jeho podpory z biologického a společenského hlediska, v metodologické a empirické části byla k analýze byla použita kvalitativní metoda analýzy diskurzu. Zkoumána byla mediální sdělení, tištěná i elektronická, odborná i laická, která byla k dispozici v každém zkoumaném období. Klíčová slova: Bonding, podpora bondingu, citová vazba, porod, novorozenec, analýza diskurzu, rámcová analýza diskurzu 1
"Pobyt jinde" aneb mezinárodní mobilita očima zkušených aktérů
Voldánová, Iva ; Šmídová, Olga (vedoucí práce) ; Vodáková, Alena (oponent)
Cílem mé diplomové práce bylo identifikovat, jakým způsobem vnímají a jaký smysl připisují aktéři (mladí Evropané) cestování a konkrétně pobytu v zahraničí, který je institučně orámován. Proto používám analýzu výpovědí samotných aktérů. Napřed jsem se zaměřila na vlivy a aspekty, kterým samy aktéři připisují význam při svém odjezdu do zahraničí. Domnívám se, že zkušenost u mých aktérů je podmíněna určitou schopností / sklonem k mobilitě, která je biograficky podmíněna především rodinou a "podobnými referenčními s k u p in a m i Další "faktory", které zasahují do odjezdu jsou privilegovaný evropský původ, jazyk a instituce. Posléze popisuji specifika pobytu jinde, který se výrazně zapisuje v jejich životních trajektoriích aktérů. V rámci těchto zkušeností bilancují cestování a hlavní smysl a hodnota aktérství , jež jim umožňuje. Na konci své analytické části proto dospívám k závěru, že tento způsob je v souladu s určitým hledáním sama sebe v postmoderní době typické absencí identity. Motivem pro cestu se pak stává samotná cesta, motivem je usilování. Na základě předchozích poznatků a analýzy konceptualizuji pobyt v zahraničí (jako určité formy mezinárodní mobility), která se těší společenskému uznání na straně jedné a zároveň je pro jedince i zdrojem osobního kapitálu, který je valorizovatelný. Powered by...
Co to je "cosmosvět" a jak vzniká
Horáková, Klára ; Šmídová, Olga (vedoucí práce) ; Petrusek, Miloslav (oponent)
Diplomová práce na téma "Co to je "cosmosvět" a jak vzniká" zkoumá vznik a obsah časopisu pro mladé ženy Cosmopolitan. Cílem práce je zjistit, zda časopis konstruuje ženu emancipovanou, jak sám sebe definuje, nebo spíše pomáhá udržovat tradiční stereotypy ženství. V úvodní části práce se autorka zabývá vymezením elementární teoretické základny a metodologických postupů vhodných pro analýzu média typu Cosmopolitan. Samotný výzkum procesu "výroby časopisu" a také jeho obsahové stránky jsou tématem druhé části práce. Autorka se pomocí diskursivní analýzy snaží rozklíčovat, jaké ženství časopis rekonstruuje, a jakým způsobem a do jakých kulis či rámců ho zasazuje. Dále zkoumá samotný vznik časopisu (etnometodologické pozorování v redakci) a identifikuje pravidla psaní do Cosmopolitanu. Na základě analýzy obsahové stránky Cosmopolitanu a procesu jeho výroby došla k závěru, že Cosmopolitan re/konstruuje ženu, která své osvobození a emancipaci spatřuje v sexuální svobodě a zaměření na kariéru a peníze, ale jako otrokyně vlastního vzhledu a touhy "líbit se mužům" vlastně pomáhá udržovat tradiční patriarchální obraz ženství. Pokud Cosmopolitan nějaký feminismus přeci jen "dělá", pak se jedná o agresivní feminismus v rámcích tradičního patriarchálního diskurzu, kdy žena zůstává tradiční ženou, ale v některých...
Jak se projevuje totální instituce v životě vězně odsouzeného na doživotí
Babková, Johana ; Šmídová, Olga (vedoucí práce) ; Kurucová, Ľubica (oponent)
Bibliografický záznam BABKOVÁ, Johana. Každodenní život v zn odsouzeného na doživotí. Praha, 2011. 109 s. Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních v d, Institut sociologických studií. Katedra sociologie. Vedoucí diplomové práce PhDr. Olga Šmídová, Ph.D. Anotace P edm tem mé diplomové práce je popis a rozbor každodenního života v zn odsouzeného na doživotí, který je p ítomný v instituci v zení. Práce se zabývá širším zakotvením každodenního života v organizaci v ze ského typu. Dále je v práci teoreticky popsána instituce v zení a její dopad na život v z . Teoretický záb r pokračuje problematikou dlouhodobého uv zn ní a klíčových pojm pro další rozbor každodenní reality totální instituce a v zení jako formální organizace. Práce poukazuje na d ležité t žišt procesu adaptace ve ztrát identity v zn odsouzeného na doživotí. Tedy, že život ve v zení souvisí se ztrátou identity jedince b hem st etu s totální institucí. Tento proces je zvlášt patrný u v z odsouzených na doživotí. V teoretické části práce využívám odkaz na sociologické autory zabývající se tématy totální instituce, stigmatizace, morální kariéry, techniky moci a dalších sociologických koncept . Ve své práci se snažím ukázat, jak instituce trestu p sobí na identitu jedince, jaké strategie zvládání trestu v ze využívá a jak na...
Možnosti a limity péče v dětském domově a model jedné alternativy
Jandová, Tereza ; Rotreklová, Eva (vedoucí práce) ; Šmídová, Olga (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou sociálně právní ochrany dětí v České republice. Konkrétně možnostmi péče o děti, které musí být umístěny mimo rodinu. Mapuje všechny současné možnosti péče o tyto děti, legislativu, která k daným typům zařízení patří, a ukazuje systém financování těchto zařízení. Na základě rešerší z odborné literatury uvádí nejčastější důvody, které vedou sociální pracovníky k umístění dítěte mimo rodinu. Detailněji popisuje práci a fungování dětských domovů. V teoretické časti práce je zároveň nastíněn historický vývoj péče o děti bez funkčního rodinného zázemí v naší republice, příklady dobré praxe z Francie a příklad reformních snah na Slovensku. K tématu péče o děti se pojí téma naplňování vývojových potřeb dítěte. Práce ukazuje i různé psychologické teorie, které se týkají vývojových potřeb dítěte. Výzkumná část sleduje, jak jsou v jednom dětském domově naplňovány potřeby dítěte. A to z hlediska pracovníků zařízení, rodičů, jejichž děti jsou zde umístěny, a mladých dospělých, kteří prošli tímto typem péče. Na základě shrnutí těchto poznatků a poznatků z teoretické časti je navržen model péče o děti v dětském domově. Práce zároveň ukazuje, pro které děti a za jakých podmínek může být tento typ péče vhodnou variantou.
Jak se mluví o odsunu
Čížek, Tomáš ; Šmídová, Olga (vedoucí práce) ; Hájek, Martin (oponent)
Autor se v této práci zabýval problematikou diskuse o odsunu sudetských němců v české společnosti. Samotná diskuse je podle něho jednou z nejvýznamnějších debat o české minulosti, které se od pádu komunistického režimu vedou ve veřejném prostoru. Práce stručně shrnuje historický vývoj debaty o odsunu a přibližuje politický kontext ve kterém se diskuse vedla již ve svobodném režimu. V hlavní části práce jsou analyzovány názory na problém odsunu, které se objevovaly v průběhu jednoho roku před vstupem České republiky do Evropské unie v hlavních českých novinách. Analytická část práce nachází inspiraci v analýze diskursu. Nešlo však, jak je v této metodologické tradici nejběžnější, o analýzu používání jazyka, ale spíše o to, co je jazykem řečeno, tedy o obsahy samotného diskursu. Na základě studia literatury věnované tématu odsunu a samotné analýze diskuse se autor domnívá, že v debatě o odsunu můžeme najít dva základní soupeřící přístupy, které nazývá oficiálním a kritickým diskursem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Ideál ženské krásy před a po roce 1989 - analýza diskurzu v časopise Vlasta
Bělinová, Helena ; Vávra, Martin (vedoucí práce) ; Šmídová, Olga (oponent)
Předkládaná práce pojednává o ideálu ženské krásy před rokem 1989 a po roce 1989 v kontextu společenského a kulturního diskursu v časopise Vlasta. Hlavním předpokladem této práce je tvrzení, že ideál ženské krásy před rokem 1989 se liší od ideálu ženské krásy po roce 1989. Lze předpokládat, že s jinou sociální strukturou, politickým systémem i kulturními formami se mění i diskurs ženské krásy. Charakter práce je teoreticko-empirický. Teorie slouží jako rámec pro vymezení daného tématu a jeho zasazení do sociologické oblasti genderu, ze které vycházím. Výzkumná část práce se věnuje analýze diskursu krásy v časopise Vlasta v roce 1975 a v roce 2005. Cílem této analýzy je provést sérii jednotlivých analýz, které kromě samotného diskursu krásy mapují celková témata časopisu a roli časopisu v daném historickém období. Pro svou práci jsem zvolila kvalitativní sociologickou metodu diskursivní analýzu. Ambicí práce je provést důkladnou analýzu jednoho konkrétního společenského diskursu a představit všechny důležité společenské, historické a kulturní aspekty, které mohou diskurs ovlivňovat, a použít časopis Vlasta jako konkrétní případ. Klíčové pojmy Ideál ženské krásy, diskurs, mediální diskurs, gender, diskursivní analýza, časopis Vlasta, proměna, socialismus, média, genderové stereotypy, genderová socializace
Obraz stáří a institucí péče o seniory. Reprezentace v deníku Blesk.
Stehlíková, Zuzana ; Šmídová, Olga (vedoucí práce) ; Trusinová, Romana (oponent)
Diplomová práce se zabývá reprezentací a kategorizací stáří a péče o seniory a jejich změnami v mediálním diskurzu deníku Blesk. Teoreticky se zabývá definicemi stáří, popisem seniorů a způsobů péče o staré v České republice a změnami diskurzu stáří spojenými s vývojem sociální politiky a expertního vědění o stáří. Popisuje koncepty reprezentace a kategorizace a jejich možné dopady v podobě stigmatizace, stereotypizace a ageismu. Diskutuje média jako zdroje moci, ideologie a diskurzu a sleduje mediální reprezentaci seniorů. Navazující empirická část je založená na kvalitativní analýze diskurzu dvou korpusů článků z let 2007 a 2011. Výsledky diskutuje vzhledem ke změnám diskurzu a reprezentace, stereotypům a aktivnímu stáří. Rozlišuje tři typy reprezentace seniorů - jako normálních, stigmatizovaných a aktivních. Tematické rozložení a stigmatizace podle ní konstruují symbolickou podřízenost seniorů jako kategorie populace. Péče není téměř tematizována a není nabízena jako řešení slabosti seniorů.
Mýtus jménem americká střední škola
Zelená, Lucie ; Šmídová, Olga (vedoucí práce) ; Kolářová, Marta (oponent)
Bakalářská práce "Mýtus jménem americká střední škola" se zabývá problematikou studia na střední škole ve Spojených státech amerických a to z pohledu Čechů, kteří prošli touto zkušeností. Práce se zaměřuje z větší části na skryté kurikulum, teda ty poznatky, dovednosti a postoje, které sice nejsou explicitně stanovené, přesto si je ovšem žáci ze školy odnášejí. Obecně lze hovořit také o termínu kulturní transmise, jelikož do skrytého kurikula jsou zahrnuty hodnoty, které učitel žákům v rámci výuky předává. Skryté kurikulum vyplývá zejména ze způsobu jakým se vyučuje, jak učitel přistupuje k žákům, co na nich oceňuje a podporuje. V menší míře se pak práce zabývá kurikulem oficiálně deklarovaným a to zejména po obsahové stránce výuky. Mezi zkoumaná témata tedy patří jednak charakter sociálních vztahů a interakcí mezi aktéry prostředí výuky, v rámci kterých se utváří neformální pravidla kooperace a soužití. Popsány jsou strategie a typy autorit, které učitel uplatňuje vůči deviantním žákům, a zároveň také, jak je takové chování definováno z učitelské perspektivy. Dále je předmětem zkoumání struktura výuky se zaměřením na to, jaký prostor je věnován jednotlivým aktérům a kdo určuje chod hodiny. A konečně jsou popsány nejběžnějších typy aktivit, kterých se žáci účastní přičemž podstatné jsou ty druhy...
Resocializace a reintegrace trestaných a propuštěných osob z výkonu trestu odnětí svobody
Babková, Johana ; Šmídová, Olga (vedoucí práce) ; Kolářová, Marta (oponent)
Tato práce je výzkumnou zprávou o kvalitativním výzkumu, který se týká života vězňů a propuštěných osob z výkonu trestu odnětí svobody. Zachycuje programy a konkrétní pomoc, která se podílí na reintegraci těchto osob zpět do společnosti. Studiem případů, které se orientují na vězně, propuštěné osoby a na instituce, které s nimi spolupracují, navrhuji možná řešení a zlepšení opětovného začlenění. Organizace a instituce, které s těmito osobami spolupracují, mají cíl - začlenit tyto osob zpět do společnosti, odhalovat překážky neúspěšné integrace a pokusit se je odstranit. Základem této analýzy jsou rozhovory, statistiky, výroční zprávy, biografie a korespondence. Cílem mé práce je odhalit, kde se objevují nesrovnalosti vidění problému neúspěšné integrace těchto osob z pohledu institucí a osob ohrožených sociálním vyloučením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.