Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jak se projevuje totální instituce v životě vězně odsouzeného na doživotí
Babková, Johana ; Šmídová, Olga (vedoucí práce) ; Kurucová, Ľubica (oponent)
Bibliografický záznam BABKOVÁ, Johana. Každodenní život v zn odsouzeného na doživotí. Praha, 2011. 109 s. Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních v d, Institut sociologických studií. Katedra sociologie. Vedoucí diplomové práce PhDr. Olga Šmídová, Ph.D. Anotace P edm tem mé diplomové práce je popis a rozbor každodenního života v zn odsouzeného na doživotí, který je p ítomný v instituci v zení. Práce se zabývá širším zakotvením každodenního života v organizaci v ze ského typu. Dále je v práci teoreticky popsána instituce v zení a její dopad na život v z . Teoretický záb r pokračuje problematikou dlouhodobého uv zn ní a klíčových pojm pro další rozbor každodenní reality totální instituce a v zení jako formální organizace. Práce poukazuje na d ležité t žišt procesu adaptace ve ztrát identity v zn odsouzeného na doživotí. Tedy, že život ve v zení souvisí se ztrátou identity jedince b hem st etu s totální institucí. Tento proces je zvlášt patrný u v z odsouzených na doživotí. V teoretické části práce využívám odkaz na sociologické autory zabývající se tématy totální instituce, stigmatizace, morální kariéry, techniky moci a dalších sociologických koncept . Ve své práci se snažím ukázat, jak instituce trestu p sobí na identitu jedince, jaké strategie zvládání trestu v ze využívá a jak na...
Jak se projevuje totální instituce v životě vězně odsouzeného na doživotí
Babková, Johana ; Šmídová, Olga (vedoucí práce) ; Kurucová, Ľubica (oponent)
Bibliografický záznam BABKOVÁ, Johana. Každodenní život v zn odsouzeného na doživotí. Praha, 2011. 109 s. Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních v d, Institut sociologických studií. Katedra sociologie. Vedoucí diplomové práce PhDr. Olga Šmídová, Ph.D. Anotace P edm tem mé diplomové práce je popis a rozbor každodenního života v zn odsouzeného na doživotí, který je p ítomný v instituci v zení. Práce se zabývá širším zakotvením každodenního života v organizaci v ze ského typu. Dále je v práci teoreticky popsána instituce v zení a její dopad na život v z . Teoretický záb r pokračuje problematikou dlouhodobého uv zn ní a klíčových pojm pro další rozbor každodenní reality totální instituce a v zení jako formální organizace. Práce poukazuje na d ležité t žišt procesu adaptace ve ztrát identity v zn odsouzeného na doživotí. Tedy, že život ve v zení souvisí se ztrátou identity jedince b hem st etu s totální institucí. Tento proces je zvlášt patrný u v z odsouzených na doživotí. V teoretické části práce využívám odkaz na sociologické autory zabývající se tématy totální instituce, stigmatizace, morální kariéry, techniky moci a dalších sociologických koncept . Ve své práci se snažím ukázat, jak instituce trestu p sobí na identitu jedince, jaké strategie zvládání trestu v ze využívá a jak na...
Motivace odsouzených žen a mužů odborně se vzdělávat ve výkonu trestu odnětí svobody
Kurucová, Ľubica ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent)
Závěrem je nutné konstatovat, že hypotetické úvahy o motivaci odsouzených ve výkonu trestu odnětí svobody k absolvování odborného vzdělání, které jsme v této práci zkoumali, se potvrdily. Převážná část odsouzených mužů i žen před nástupem do výkonu trestu ukončila pouze základné vzdělání a někteří základní vzdělání získali ve zvláštní škole. Po důkladném psychologickopedagogickém komplexním hodnocením, které absolvuje každý vězeň při nástupu do výkonu trestu, zjišťujeme, že problém jejich neúspěchu v dosaženém vzdělání má sociálně-etický charakter. Prostředí, kde vyrůstali, a mravní hodnoty, které získali v tomto prostředí, měly zásadní negativní vliv na vývoj jejich osobnosti. Jejich hodnotová orientace má zpravidla takovou podobu, že vzdělání a jeho uplatnění ve společnosti zařazují spíše na poslední stupně v řebříčku hodnot.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.