Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
"…Zeus... Iškariotský" Proměny koncepce a zpodobnění klasické mytologie napříč dějinami umění a její předávání dalším generacím.
Šik, Jiří ; Čech, Viktor (vedoucí práce) ; Bláha, Jaroslav (oponent)
Ve své práci se zaměřuji na klasickou řeckou mytologii, její původ a její význam v životě jedince, tedy na její výklady, nazírání a zpracování v různých historických etapách dějin umění a na proměny klasických mytologických figur v rámci nových společenských kontextů, a to období starověku až po naši bezprostřední současnost. V didaktické části přicházím s návrhem edukačního projektu, který by měl novým generacím zprostředkovat úvod do klasických mytických příběhů za použití významných děl západního umění jako vizuálních podkladů. Zde se ukázalo, že studenti jsou skutečně velice nakloněni studiu mytologie a vytvořená aktivita slavila značný úspěch. Praktická část práce následně nastiňuje potenciál moderních médií pro vzdělávání a předávání mytologie a návrh k vytvoření edukačně uměleckého projektu v českém prostředí, který by tohoto potenciálu využil. Série maleb následně slouží jako první krok k vytvoření takového loubení znalosti a zájmu o klasickou mytologii je zásadní pro rozvoj jedince a skrz něj celé společnosti. Bylo by krátkozraké toto studium odsunout kamsi do pozadí a zapomenout na něj. Konec konců četnost jeho zastoupení v umění dokazuje, jak přínosným zdrojem informací vždy
Prostor, kde budeme společně sami
Jiříčková, Adéla ; Čech, Viktor (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Míjení a setkávání či hledání společného prostoru, kde budeme společně nebo kde budeme společně sami. Je možné aspoň na malou chvíli vstoupit do světa toho druhého? Hledání sebe sama společně s hledáním toho druhého. Poznáme hranici, když ji překročíme? Tato práce by se měla zaměřit a) na zkoumání prostoru, b) zkoumání prostoru v nás a c) střet, dotyk, přibližování a vzdalování se (na fyzické i psychické úrovni) dvou prostorů - prostoru soukromého a veřejného - jejichž hranice se v dnešní době stírají. Tento tematický okruh je aplikován i na oblast výtvarného umění (zejména na díla akčního umění) a jeho východiska se zohledňují ve vlastní tvůrčí práci. KLÍČOVÁ SLOVA subjektivita, intersubjektivita, prostor, tělo, samota, tenze
Islámské umění
Šuková, Petra ; Čech, Viktor (vedoucí práce) ; Pfeiffer, Jan (oponent)
NÁZEV: Islámské umění AUTOR: Petra Šuková, Bc. KATEDRA (ÚSTAV) Katedra výtvarné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Viktor Čech, Mgr. ABSTRAKT: Cílem diplomové práce je zkoumat islámské umění v kontextu učení islámu a poukázat na společné prvky s křesťansko-židovskou kulturou, kterou se islám také inspiroval. Práce porovnává určité společné proudy a znaky umění těchto monoteistických náboženství s poukazem na vzájemné vlivy východní a západní kultury, které trvají dodnes. Hlavním předmětem zájmu je lidská postava a pojetí tělesnosti i stereotypy, které o zobrazení člověka v islámském umění máme. Tyto stereotypy a předsudky vůči islámu a islámskému umění jsou tématem také praktické a didaktické části práce, kdy si žáci vyzkouší jak dekorativní, nefigurativní způsob tvorby, tak i úkoly zaměřené na figurativní a současné islámské umění, které nese vlivy západní kultury. KLÍČOVÁ SLOVA: islám, nefigurativní umění, tělo, svaté knihy, tabu, transcendence, mystika, křesťanství, judaismus, identita, stereotyp, současné umění, islamofobie
Tělo jako živý obraz
Popovičová, Gabriela ; Čech, Viktor (vedoucí práce) ; Hůla, Zdenek (oponent)
Diplomová práce s názvem Tělo jako živý obraz je věnována tématu těla ve výtvarné výchově. V teoretické části diplomové práce je cílem se zaměřit na popis základních teoretických východisek a vývoje umění těla, včetně popisu charakteristických typologických proudů, a to v širších kontextech, spojit tematiku těla s výtvarným uměním a v neposlední řadě ji charakterizovat v pedagogice. Cílem empirické části je popsat vlastní autorskou tvorbu s tematikou těla, charakterizovat využití námětů umění těla ve výuce výtvarné výchovy a popsat realizaci tematické řady výtvarných úkolů na náměty těla. Teoretická východiska jsou v diplomové práci popsaná v obecných kontextech, s vývojem umění těla včetně výtvarného umění a pedagogiky. Autorská tvorba využívající náměty těla tvoří volný soubor. Práce obsahuje tematické výtvarné úkoly pro pedagogickou praxi, jejich následnou reflektivní bilanci a návrhů na zlepšení. Diplomová práce má těžiště ve vytvořené typologii, kategorizované do proudů a vlastní autorské tvorbě na náměty těla. Velký důraz je v práci kladen na realizaci tematické řady výtvarných úkolů tematiky těla, v těsné návaznosti na vytvořenou typologii proudů. Součástí této realizace je popsání reflektivní bilance učitele. Návrhy na zlepšení pedagogické praxe provedené na základě reflexe, mají obohatit...
Tělo jako plátno - barva na těle ve výtvarném umění a výtvarné výchově
Svobodová, Markéta ; Velíšek, Martin (vedoucí práce) ; Čech, Viktor (oponent)
Bakalářská práce Tělo jako plátno - barva na těle ve výtvarném umění a výtvarné výchově Markéta Svobodová, duben 2018 ABSTRAKT Moje práce začíná mapováním proměny ideálu krásy a polemizací s tímto pojmem. Naznačuji historii líčení včetně technologického a sociálního pozadí tohoto fenoménu. Dále představuji vybraná díla z dějin výtvarného umění, kde hraje důležitou roli barva na těle nebo tváři. Poté formálně transformuji vybraná díla z dějin umění do podoby, v níž bude hlavním klíčovým komponentem lidské tělo a barva. Nakonec reflektuji zkoumané téma do výtvarných úloh, kde se věnuji především práci s portrétem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Čech, Vladimír
3 Čech, Vlastimil
8 Čech, Vojtěch
2 Čech, Vratislav
2 Čech, Václav
1 Čech, Vít
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.