|
Optimalizace nákladů na ochranu životního prostředí: Náklady na ochranu životního prostředí. Pojetí, efektivnost a optimalizace
CENIA, česká informační agentura životního prostředí, Praha ; Vysoká škola ekonomická v Praze, Fakulta národohospodářská, Katedra životního prostředí, Praha ; Vojáček, Ondřej ; Urbanová, Tereza ; Prchal, Jaroslav ; Medková, Marcela ; Lisa, Aleš ; Kovář, Jaromír ; Klusák, Jaroslav ; Geuss, Erik ; Dvořák, Antonín ; Šauer, Petr
Publikace vydaná v rámci řešení projektu je rozdělena do dvou částí. Část I Optimalizace nákladů na ochranu životního prostředí tvoří kapitoly Pojetí životního prostředí, jeho ochrany a základních ekonomických souvislostí, Náklady a výdaje na ochranu životního prostředí na národohospodářské úrovni, Náklady na ochranu životního prostředí ve veřejné správě, Náklady na ochranu životního prostředí a jejich optimalizace na podnikové úrovni, Náklady na ochranu životního prostředí a spotřebitelé, domácnosti a nevládní neziskové organizace, Schéma řešení nových problémů ochrany životního prostředí. Část II Optimalizace nákladů na ochranu přírody - případové studie popisuje dvě případové studie: Třeboňsko - CHKO a Natura 2000 a Jizerské hory.
|
| |
|
Informační kampaně v odpadovém hospodářství - podpora osvěty pro veřejnou správu a výuky: Distanční vzdělávací kurz "Odpadář"
IREAS, Institut pro strukturální politiku, o.p.s., Praha ; Vlčková, Jana
Předmětem řešení předchozích let byla analýza vzdělávacích a informačních potřeb sledovaných cílových skupin, jež vyústila v tvorbu prostředí vhodného pro vytvoření distančního vzdělávacího programu ODPADÁŘ. V roce 2004 byla vytvořena distanční podoba vzdělávacího programu v odpadovém hospodářství, bylo vytvořeno pomocné komunikační prostředí a studijní text pro první vzdělávací modul. Vytvořené prostředí a studijní text byly následně ověřeny v praxi v rámci pilotních kurzů, jehož se účastnili zejména pracovníci veřejné správy. V závěru roku 2005 byl kurz úspěšně akreditován jako průběžný vzdělávací program u Ministerstva vnitra. V roce 2005 byly dokončeny studijní texty pro druhý modul vzdělávacího programu, začal další běh vzdělávacího programu (I. modul + II. vzdělávací modul). Na počátku února 2006 byl úspěšně dokončen celý běh vzdělávacího programu – závěrečným tutoriálem k II. modulu vzdělávání. Moduly vzdělávacího programu byly vyhodnoceny a byla navržena opatření pro pořádání ještě kvalitnějších běhů vzdělávacího programu. V dalším čtvrtletí roku 2006 byl započat již třetí běh vzdělávacího programu, v dubnu I. modulem a v září II. modulem, který byl dokončen 24.11.2006 závěrečným tutoriálem. Podrobný popis řešení za rok 2006 a stručná shrnutí předchozích let jsou předmětem zprávy.
|
| |
| |
|
Informační kampaně v odpadovém hospodářství - podpora osvěty pro veřejnou správu a výuky: Internetový portál INFO-ODPADY
DHV CR, s.r.o., Praha ; Blahutová, Marcela ; Kašková, Jana ; Eclerová, Lenka ; Suchánek, Zdeněk
Zpráva obsahuje jednak vyhodnocení řešení Modulu 3 v roce 2006 a souhrnné vyhodnocení prací na Modulu 3 za celou dobu řešení projektu (2002 až 2006). V roce 2006 práce spočívaly v provozování a dolaďování portálu INFOODPADY. Byly provedeny a vyhodnoceny dva uživatelské průzkumy. Portál http://www.infoodpady.cz byl technicky dotvořen (RSS kanál, diskusní fórum) a postupně byl doplňován a aktualizován. Byla využívána služba zasílání novinek e-mailem. Pozornost byla věnována přípravě a uveřejňování recenzí ke konferenčním akcím a k tištěným publikacím a také aktivní rešeršní službě (rubrika MONITOR). Byly prováděny rešeršní a přípravné práce na hodnocení portálů a webových stránek specializovaných na odpadové hospodářství. V říjnu 2006 byl odzkoušen hodnotící systém pro hodnocení portálů a webových stránek (benchmarking) a na zasedání redakční rady byly projednány výsledky provedeného průzkumu a doporučení k úpravě systému. Výsledkem zkušebního hodnocení je závěr, že mezi komplexností či specializovaností daného portálu a výsledným umístěním není zjevná příčinná souvislost. Portál INFOODPADY byl hodnocen jako průměrný (pátý z devíti hodnocených portálů). Stránka Distanční vzdělávání zůstala v tomto roce řešení projektu v původním uspořádání – na samostatné stránce na portálu spoluřešitele o.p.s. IREAS s propojením do stálé rubriky portálu INFOODPADY.
|
| |
| |
| |
| |