National Repository of Grey Literature 8 records found  Search took 0.00 seconds. 
Vliv společenských faktorů na nákup biopotravin
Macečková, Pavla
The bachelor thesis deals with consumer behaviour when shopping for organic food and influence of social factors on decision making process. In order to achieve given objectives in-depth interviews with consumers (n = 60) and sellers (n = 12) were conducted. Primary data were supplemented with data from secondary sources and findings from observations in the shops. In conclusion general recommendations were formulated based on the results, which were then subsequently specified for a particular store.
Consumer behaviour in OTC market
Jellušová, Monika ; Král, Petr (advisor) ; Jurek, Martin (referee)
The objective of this thesis is to analyse behaviour of the consumers during a purchase of OTC drugs and to mention some factors which influence the buyers. Based on their personality, they have to choose the best option of the drug when deciding and they should consider other alternatives as well. The consumer reacts to various marketing campaigns of pharmaceutical companies and at the same time he is influenced by opinions and advice of people around. He regards as the most important people who are confidential and trustworthy. In the second part I make a research in which I would like to focus on preferences of consumers which means the reason why consumers buy certain drug and why they do not prefer some different drug which contains the same active substance. So I would like to analyse the main factors which influence the consumer during decision-making process. As well I would like to find out how much a consumer is influenced by drug's price.
Influence of the Internet and Social Networks on Consumer Behavior
Grigarová, Pavla ; Koudelka, Jan (advisor) ; Bilal, Linda (referee)
Methods used in the thesis include online polling and personal interviews with experts. The goal was to theoretically cover the area of internet marketing and analyze own conducted research. Research has revealed that the internet had the biggest influence on the phases of assessing the options, buying and searching for information of the last purchases of the respondents. The categories which were mostly affected by the internet were electronics and tourism services. With the increasing price of goods the influence of the internet was also growing. The most important internet marketing tools were web sites, search engines and search tools to compare prices. Concerning the social networks, their influence on consumer decision-making was only marginal. The work includes a comparison of theoretical knowledge with research and expert opinions as well.
Celebrity v reklamě na alkoholické nápoje
Vrátil, Jiří ; Koudelka, Jan (advisor) ; Mottlová, Libuše (referee)
Cílem práce bylo vytvořit doporučení pro výběr celebrity do reklamy na alkoholické nápoje, respektive tří tuzemských značek (Becherovka, Absinth a Královská medovina). Uvádím použitou metodiku, dále se věnuji vlastnímu výběru značek alkoholických nápojů (proč jsem se rozhodl pro dané brandy) a předkládám stručnou charakteristiku jak nápojů, tak výrobců, pro které mohou být výstupy mé práce zejména užitečné. Následuje výběr charakteristik a vlastností člověka, jež by měly odpovídat image jednotlivých značek alkoholických nápojů a výběr celebrit potenciálně vhodných k propagaci zvolených značek. Poté prezentuji výsledky vlastního marketingového šetření, jehož hlavním cílem byl výběr celebrit vhodných k propagaci výše jmenovaných nápojů (doplňkově jsem pak na základě zmíněného výzkumu určil optimální prostředí pro exekuci reklamy).
Význam informace a komunikace v procesu interakce reálného a virtuálního světa
Chaloupka, Jan ; Rosický, Antonín (advisor) ; Šubrta, Václav (referee)
Práce se zabývá významem informace a komunikace v procesu, kdy se virtuální svět stává reálným světem. Rozebírá tak význam lidského faktoru, vazeb mezi účastníky komunikace a význam přenosových médií. V souvislosti s tím je zmiňován i význam znaků či metody sdělování informací, které slouží k přeměně virtuálního světa v reálný. Na základě empirických údajů a teoretických poznatků pak autor určuje obecné faktory, které ovlivňují změnu virtuálního světa v reálný.
Influence of Reference Groups on High-school Students' Consumer Behavior
Vodsloň, Ondřej ; Koudelka, Jan (advisor) ; Brejchová, Jiřina (referee)
Práce pojednává o vlivu referenčních skupin a aplikaci marketingových technik na ovlivňování spotřebního chování gymnaziálních studentů. Práce se snaží nalézt odpověď na otázku, zda existuje rozdíl v působení referenčních skupin na spotřební chování studentů státních a soukromých gymnázií v Praze. V rámci práce jsou nastíněny nejvhodnější marketingové techniky pro efektivní působení na cílovou skupinu gymnazistů. Součástí práce je analýza dvou dotazníkových výzkumů, a jedné provedené focus group.
Celebrities in advertisment for alcoholic beverages
Vrátil, Jiří Mgr. ; Koudelka, Jan (advisor) ; Kališová, Libuše (referee)
Cílem práce bylo vytvořit doporučení pro výběr celebrity do reklamy na alkoholické nápoje, respektive tří tuzemských značek (Becherovka, Absinth a Královská medovina). Uvádím použitou metodiku, dále se věnuji vlastnímu výběru značek alkoholických nápojů (proč jsem se rozhodl pro dané brandy) a předkládám stručnou charakteristiku jak nápojů, tak výrobců, pro které mohou být výstupy mé práce zejména užitečné. Následuje výběr charakteristik a vlastností člověka, jež by měly odpovídat image jednotlivých značek alkoholických nápojů a výběr celebrit potenciálně vhodných k propagaci zvolených značek. Poté prezentuji výsledky vlastního marketingového šetření, jehož hlavním cílem byl výběr celebrit vhodných k propagaci výše jmenovaných nápojů (doplňkově jsem pak na základě zmíněného výzkumu určil optimální prostředí pro exekuci reklamy).

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.