Original title:
Vliv společenských faktorů na nákup biopotravin
Authors:
Macečková, Pavla Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá chováním spotřebitelů při nákupu biopotravin a vlivem sociálních faktorů na jejich kupní rozhodování. K naplnění cílů byly provedeny hloubkové rozhovory se spotřebiteli (n = 60) a prodejci (n = 12). Primární data byla doplněna o data ze sekundárních zdrojů a nálezy z pozorování na prodejnách. Závěrem byla na základě výsledků formulována obecná doporučení, která byla následně specifikována pro vybraný tržní subjekt.The bachelor thesis deals with consumer behaviour when shopping for organic food and influence of social factors on decision making process. In order to achieve given objectives in-depth interviews with consumers (n = 60) and sellers (n = 12) were conducted. Primary data were supplemented with data from secondary sources and findings from observations in the shops. In conclusion general recommendations were formulated based on the results, which were then subsequently specified for a particular store.
Keywords:
biopotraviny; chování spotřebitele; hloubkové rozhovory; referenční skupiny; společenský vliv