National Repository of Grey Literature 10 records found  Search took 0.00 seconds. 
Data Transform Module for Digital Official Boards
Leonov, Martin ; Burget, Radek (referee) ; Rychlý, Marek (advisor)
The goal of this thesis was creation of application that will allow a universal way of getting data from electronic document and record management systems and their transformation to unified designed format. Interfaces for downloading, storing and transforming data were designed from knowledge of these systems. Created solution offers user configuration and easy way to add new data sources. Functionality was verified with using tools for continuous integration and continuous delivery.
Nástroje eGovernmentu v praxi obecního úřadu
Kučerová, Markéta
Kučerová, M. eGovernment instruments in the practice of the Municipal Authority. Bachelor thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2023. This bachelor thesis called eGovernment instruments in the practice of the Municipal Authority examines the concept of eGovernment itself, with the help of appropriate tools in practice. Description of the representation of instruments, especially data box, electronic signature, Czech POINT, Citizen Portal and various electronic applications. The aim of the work is to map the situation at the given municipal authority in practice, to identify the advantages and disadvantages and subsequent opportunities for correction and improvement for the benefit of the authority.
Informační list pro otázky elektronické spisové služby a dokumentů v digitální podobě: částka 6
Národní archiv
V Informačním listu zmiňujeme problematiku převodu komponent do výstupních datových formátů v případě informačních systémů pro správu dokumentů, otázku povinných údajů transakčního protokolu a pravidla pro metadata komponent v balíčku SIP.
Fulltext: Download fulltextPDF
Informační list pro otázky elektronické spisové služby a dokumentů v digitální podobě: částka 4
Národní archiv
Informační list přibližuje novelu zákona č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů a novelu jeho prováděcí vyhlášky č. 259/2012 Sb. Upozorňuje také na zásadní nekonzistentnost právních předpisů, pokud jde o digitalizaci zdravotnické dokumentace. Z dílčích témat spisové služby je věnována pozornost jednoznačnému identifikátoru dokumentu a roli podacího razítka, povinnosti převodu do výstupního datového formátu, konstrukci spisových plánů a podepisování dokumentů (komponent) v souladu s právními předpisy zejména v souvislosti s datovým formátem PDF/A. Stručně také informuje o možnostech přejímání databází k trvalému uložení.
Fulltext: Download fulltextPDF
Informační list pro otázky elektronické spisové služby a dokumentů v digitální podobě: částka 3
Národní archiv
Informační list přibližuje problematiku elektronických autentizační prvků (konec přechodného období, pečetění, opakované „přerazítkování“). Řeší otázky propojení informačních systémů včetně zavádění a změny elektronických systémů spisové služby (veřejné soutěže, výměna systému, přechod na listinnou formu vedení spisové služby). Ve spolupráci s odborem legislativy Ministerstva vnitra zde Národní archiv přibližuje problematiku vkládání dokumentu do vyřízeného spisu v souvislosti s nahlížením do spisu a se ztrátou dokumentu ve spisu. V neposlední řadě je řešena tvorba SIP balíčků z evidencí vedených do přechodného období před 1. srpnem 2012 a SIP balíčků ze samostatných evidencí dokumentů.
Fulltext: Download fulltextPDF
Informační list pro otázky elektronické spisové služby a dokumentů v digitální podobě: částka 2
Národní archiv
Informační list upozorňuje na problematiku vyřizujících dokumentů, datových formátů digitálních komponent a komentuje schéma XML dle přílohy 2 a 3 národního standardu pro elektronické systémy spisové služby. Tato schémata XML pro tvorbu tzv. SIP balíčků jsou povinným výstupem elektronických systémů spisových služeb a dalších systémů spravujících dokumenty a nabývají účinnosti dne 4. července 2018.
Fulltext: Download fulltextPDF
Informační list pro otázky elektronické spisové služby a dokumentů v digitální podobě: částka 1
Národní archiv
Informační list slouží k cílené distribuci informací z oblasti metodicko-poradenské činnosti Národního archivu v oblasti předarchivní péče o dokumenty v digitální podobě. Národní archiv provozuje od roku 2015 Národní digitální archiv (NDA), jehož součástí je Národní archivní portál (NArP). Informační list obsahuje pokyny a doporučení k užívání těchto nástrojů. Slouží původcům, ale také dodavatelům systémů spravujících elektronické dokumenty.
Fulltext: Download fulltextPDF
Informační list pro otázky elektronické spisové služby a dokumentů v digitální podobě: částka 5
Národní archiv
Informační list upozorňuje na problematiku deklarované formy dokumentu a nebezpečí, které představuje vypouštění komponent ze SIP balíčků u analogových dokumentů. Také sděluje, že skartační znak „V“ původce v případě skartačního řízení z elektronických systémů spisové služby nerozděluje na „A“ a „S“, ale ponechá. Informuje o možnostech řešení doručenek v případě výkonu spisové služby v elektronických systémech a upozorňuje na připravovanou změnu v souvislosti s modernizací Národního archivního portálu. Na dvou příkladech z veřejných zdrojů zde naleznete ukázku dobré a špatné praxe při vyhotovování dokumentů. V neposlední řadě upozorňuje, že státní archivy budou nadále odmítat skartační návrhy, které budou v rozporu platnými právními předpisy (skenované, v nevýstupních datových formátech apod.).
Fulltext: Download fulltextPDF
Data Transform Module for Digital Official Boards
Leonov, Martin ; Burget, Radek (referee) ; Rychlý, Marek (advisor)
The goal of this thesis was creation of application that will allow a universal way of getting data from electronic document and record management systems and their transformation to unified designed format. Interfaces for downloading, storing and transforming data were designed from knowledge of these systems. Created solution offers user configuration and easy way to add new data sources. Functionality was verified with using tools for continuous integration and continuous delivery.
Filing Service in Public Administration
Růžičková, Radomíra ; Přibil, Jiří (advisor) ; Bína, Vladislav (referee)
The thesis deals with the analysis of filing service and archival science. The theoretical part is focused on definition of the basic terms and contains a description of the document lifecycle. An important part of the filing service is the creation of the file which is governed by the applicable legislation. Life cycle of documents and files is ending within the shredding proces. The individual steps are described in the thesis. The practical part is focused on achieving of the targets in this thesis. It deals with the filing service of a specific public originator which is the Municipality of Kamenice nad Lipou. There is described the evolution filing service in the municipal office, the implementation of an electronic filing service system and start of data boxes operations. The goal of the thesis is valorize the benefits of the introduction of electronic filing services and if public originators can achieve savings due to this information technologies. There will be evaluated positives and negatives of both analog and electronic form filing service and whether all public originators are able to practice filing services by applicable laws.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.