National Repository of Grey Literature 626 records found  beginprevious617 - 626  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Research of the GE Money Brand - Rebranding and Olympic Campaign
Belica, Michal ; Postler, Milan (advisor) ; Zamazalová, Marcela (referee)
Brand, logo - explanation. Brand management and rebranding. General Electric, GE Money. Research of the GE Money Brand in 2006 and 2008.
Analysis of the communication mix of L'ORÉAL
Příhodová, Lucie ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Procházka, Jan (referee)
This diploma thesis deals with the communication mix of Garnier, one of the most famous global brands of the cosmetic company L'Oréal. The goals are to analyze brand's communication , especially TV advertisments and their effects. The main goal is to find out more about consumer perception of the ads and brand as such. The thesis also contains my own marketing research on the main topics mensioned above, which basically means revealing the communication effects of the TV ads.
Zavedení nové privátní značky kontaktních čoček na trh v České republice
Hradilová, Alena ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Michálek, Lubomír (referee)
Tato práce se zabývá analýzou trhu kontaktních čoček v České republice, vyhodnocením procesu zavádění kontaktních čoček privátní značky společnosti FOKUS optik na trh a dále upozorňuje na faktory, které negativně nebo pozitivně ovlivnily celkové výsledky tohoto procesu. Na základě zjištěných skutečností je formulován optimální postup při vytváření marketingové strategie pro zavádění kontaktních čoček privátní značky na trh v České republice.
The proposal of the optimal type of e-communication for the division of microscopes and industrial endoscopes of the Olympus company
Dobiášová, Olga ; Postler, Milan (advisor) ; Lukeš, Ivo (referee)
The graduatin thesis is devoted to implementation of the new model of e-communication for the division of microscopes and industrial endoscopes of the Olympus company. The first part includes theoretical essentials for the elaboration. The terms concerning marketing and commerial communications are explained in it, such as the differences between the purchasing process of the consumer and the companies, the topic of brand management is also mentioned and situation analysis and in the end general rules of comercial communications and e-marketing ale discussed.The aplication part describes the history of the Olympus company, its situation analysis and SWOT analysis of the division of microscopes,the procedure of creating the clients database, development of forms of the commercial notes sent and also the results of the first and second e-mailing realized. As the conclusion the recommendations to the future are indicated.
Brand repositioning in context of the changes in society
Ďurčanská, Martina ; Postler, Milan (advisor) ; Ferenciová, Pavla (referee)
There is a lot of possible points of view on the brand repositioning. One of them are the changes which take place in the society.
Sunsilk - Analysis of Brand Strategy
Mackovičová, Lucia ; Král, Petr (advisor) ; Vokáč, Matěj (referee)
The purpose of this document is to analyse strategy, activities and reasons of a bad success of a global hair cosmetics brand Sunsilk in Czech Republic. International success of the brand, its very successful start in Czech market and a positive brand image profile soon after the launch in 2003 were about to make Sunsilk a big brand in Czech republic. The brand was innovative and had creative and very well accepted activities and communication. However in 2005 the progress stopped and Sunsilk started to lose its sales, market shares and positive brand profile attributes. Today the Sunsilk products are being delisted in a major of key accounts. The analysis contains description and evaluation of launch of the brand in Czech hair care market, overview of projects of the brand in 2004 -- 2007 and evaluation of communication of Sunsilk in this period. The stress is put on new launches, portfolio changes and communication, inconsistency of which is considered as a main reason of the brand's bad success. The analysis contains a comparison of brand image profiles of Sunsilk and its competitors and efficiency of communication in terms of investments. As a part of the document price development and portfolio changes analysis of Sunsilk are considered.
Analysis of Brand Positioning in the Czech Make-Up Market
Seidelová, Lucie ; Karlíček, Miroslav (advisor) ; Řiháček, Zdeněk (referee)
Globální kosmetický trh každoročně dosahuje silného růstu v absolutním i relativním vyjádření. Předpovědi jeho dalšího vývoje jsou velmi pozitivní, hovořící o možném pokoření hranice $300 mld. v roce 2011, což by představovalo 16% růst za pětileté období. Pro oblast rychloobrátkového spotřebního zboží jsou to vysoké hodnoty, které jsou mimo jiné faktory odrazem rostoucího světového bohatství a stále zvětšujícího se důrazu spotřebitelů na svůj vzhled. Tato diplomová práce analyzuje kosmetický trh a jeho sekci, trh dekorativní kosmetiky z hlediska faktorů makroekonomických, demografických a spotřebních, přispívajících k modelování tohoto sektoru. Zároveň nastiňuje nové trendy v této oblasti s odkazy na nejmodernější příklady v praxi, a to jak globálně, tak se zaměřením na Českou republiku. Jejím hlavním výstupem je analýza positioningu značek, která čerpá z pozorování a dotazování českých spotřebitelek na základě vlastního výzkumu.
Analýza marketingové strategie značky Telka
Titlbachová, Klára ; Postler, Milan (advisor) ; Bojdová, Lenka (referee)
Práce analyzuje marketingovou strategii značky Telka společnosti Opavia-LU. Teoretická část shrnuje poznatky o strategickém řízení, nástrojích marketingu a budování hodnoty značky. Aplikační část obsahuje analýzu vnitřního a vnějšího prostředí značky Telka, dále analýzu marketingové strategie do roku 2007 a důvody její neúčinnosti. Na základě výsledků spotřebitelského výzkumu je sestavena nová marketingová strategie značky, která je v roce 2007 implementována.
Dlouhodobé strategické budování značky
Froňková, Tereza ; Kovář, František (advisor)
Současná světová ekonomika se stále více globalizuje a stejně tak se globalizuje spotřební trh. Nutnost budovat image značky dlouhodobě a konzistentně napříč trhy tedy roste. Část trhu, o kterém budeme mluvit, je kosmetický segment, který má vcelku specifické zákonitosti komunikace a úspěšného budování značek. Jako případovou studii jsem zvolila kosmetickou značku Dove ? masová dámská kosmetika. Od svého uvedení na americký trh v roce 1957 dospěla až k celosvětovému profilu, aniž by některé zákonitosti kosmetického segmentu dodržovala, některé dokonce ignorovala nebo přímo šla přesně proti nim. Velkou úlohu ve vývoji této značky sehrála komunikace.
Marketingová stratégia pivovaru Steiger Vyhne, a.s.
Radová, Lucia Bc. ; Nesnídalová, Jitka (advisor) ; Kořínek, Michal (referee)
Práca je rozdelená do dvoch častí. V teoretickej je popis marketingového procesu a marketingového prostredia.Praktická časť práce analyzuje postavenie firmy na trhu a stanovuje strategický marketingový plán, ktorý obsahuje zistené problémy podniku a stanovuje na ne príslušné stratégie tak ako na definované ciele marketingovej stratégie, ktoré sú rozdelené na kvalitatívne a kvantitatívne položky.

National Repository of Grey Literature : 626 records found   beginprevious617 - 626  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.