| |
| |
| |
|
Deputy Director - possible Level to the Position of Director
Srncová, Radana ; Trojan, Václav (advisor) ; Svoboda, Petr (referee)
This thesis deals with the application of approaches in current practice that consider the performance of the Deputy Director as an appropriate or necessary precondition for the future performance of the school principal or the school facility. This work investigates current approaches that are applied in practice by founders, directors and deputy directors of schools and school facilities. The work is based on the study of available literature and applicable laws in the Czech Republic. At the same time, it draws on international approaches currently applied in the field. The research was conducted through questionnaires and investigations of implementations in the selection of future directors. In addition, respondents' views of founders and directors of the inclusion conditions of the Deputy Director of the insolvency proceedings. Also, respondents' views on the possible acquisition of management skills by the acting deputy director were examined. The analysis of the research describes the state determined and recommends possible solutions for the questions in the next period with emphasis on the potential increase in the quality of the Czech education system.
|
| |
|
Management of new education organization
MENŠÍK, Dušan
Jedná se o management nového školského zařízení přesněji o management mateřské školy spojené s hotýlkem, plaveckou a lyžařskou školou. V teoretické části se zabývám obecnými pojmy a zásadami základních funkcí managamentu nezbytnými pro přežití jakékoliv organizace. Ve druhé části práce, nazvané výzkum a charakteristika MŠ, jsem ve stručnosti shrnul současný stav a všeobecné trendy, kterými se MŠ ubírají. Zároveň jsem ve druhé části pomoci výzkumu prováděl analýzu prostředí současného předškolního školství, do kterého jsem ve třetí části, nazvané {\clqq}Vlastní školské zařízení``, stylizoval školní vzdělávací program nově vznikajícího školského zařízení.
|