National Repository of Grey Literature 37 records found  beginprevious28 - 37  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Comparison of methodological approaches of election polls used in the Czech Republic
Chábová, Kristýna ; Průšová, Petra (advisor) ; Buriánek, Jiří (referee)
This thesis deals with the issue of pre-election polling and presents an overview of methodological approaches used for their conducting. First, the methods of pre-election polls which are used in the US are presented as well as the recommendations of various professional associations. The core of this work examines the differences of methodological approaches used by Czech agencies (CVVM, Factum Invenio, Median and STEM). This paper also includes the comparison of pre-election polls and the actual election results in the 2010 elections. Finally, the possible causes of failure in the methodology used by the agencies are analyzed. Key words: comparison, pre-election polling
Adaptability of apprentices for the labour market
Jirát, Daniel ; Průšová, Petra (advisor) ; Trunda, Jiří (referee)
The thesis deals with the situation of secondary vocational schools within the Czech school system itself, as well as with the situation of their graduates in the labour market. In the first part some important theories which deal with the function of the school system are introduced. The introduced theories are mostly very critical towards schools. In another section, the educational system of the Czech Republic itself is described with a particular attention to its role in the reproduction of inequalities in school attainment. Next part is then focused on the analysis of problems of the secondary vocational school graduates in the labour market. From this analysis results that the young graduates of vocational programmes are experiencing serious difficulties in the labour market and their specialisation has only a small added value. These finding are then interpreted in the context of the educational system as a whole.
Research on the Facebook: future or utopia?
Jelínková, Tereza ; Průšová, Petra (advisor) ; Lupač, Petr (referee)
The master thesis "Facebook research: Future or Utopia?" discusses the research capabilities of social network Facebook. This paper introduces to readers the development of the Internet and its social impact, especially the change of nature of communication which accentuates just spending time on social networks on the Internet that are described below. This situation offers an enormous opportunity for the social sciences to use this space as a platform for data collection and as an object of research itself. To both of these two areas is devoted the practical part of the paper which illustrates how possible is using of social network Facebook for research purposes.
Money and ownership in peoples' value orientation
Chylíková, Johana ; Průšová, Petra (referee) ; Duffková, Jana (advisor)
Každý člověk je nositelem nějakých hodnot; některé hodnoty uznává a vůči některým se vymezuje. Nikdo se nenarodí s komplexní, stálou hodnotovou orientací, se kterou projde celým životem aniž by změnil své názory. Hodnoty, které jedinec uznává, do velké míry ovlivňuje jeho okolí- rodina, přátelé, práce, životní zkušenosti; toto okolí však také prochází určitými změnami. Společnosti se mění v čase a s nimi i jejich členové. Zda jsou hodnoty předem dané a lidem vrozené nebo ne, tedy jestli se mohou měnit nebo zda existují všeobecné stále hodnoty vlastní všem lidem bylo předmětem diskuzí učenců stovky let. Až sociologie a další humanitní a společenské vědy podaly přesvědčivé důkazy o tom, že hodnoty v lidské společnosti jsou relativní, tedy že se mění. K napětí v hodnotové sféře, tedy problematice změn v lidských hodnotách a hodnotových změn ve společnosti, se vyjádřil J. Benda: "Prvořadou úlohu v něm (hodnotovém napětí) hraje racionální zdůvodňování a argumentace. Existují i pohledy, které zdůrazňují stabilitu a neměnnost hodnot, ale v moderním myšlení jsou tyto pohledy poměrně ojedinělé." 1 Jako jeden z mnoha příkladů změn v hodnotové sféře uvedu rozdílné nahlížení na svět obyvatel starého Řecka a lidí žijících v současném západním světě. Ve Starém Řecku byla zcela "přirozená" instituce otroctví- někteří lidé...
Standardized brand measuring systems existing in the Czech market
Kadlecová, Martina ; Tomek, Michal (referee) ; Průšová, Petra (advisor)
Výkonnost současných ekonomik, zejména pak tendence směřující k jednomu velkému globálnímu hospodářství, nás postavila před možnosti široké spotřební volby. Každý den se setkáváme s velkým množstvím výrobků a služeb při zajišťování našich potřeb. Nadto technologický vývoj, který vůbec umožnil globalizaci, způsobil kvalitativní přibližování produktů. Technologická homogenizace tak vládne dnešnímu konzumerismu. Je stále těžší najít konkurenční výhodu ve změti vzájemně si podobných výrobků a služeb, nejobtížnější pak je tuto přednost ochránit před konkurencí. Má se za to, že tím co poskytuje trvalý náskok, je silná značka. Silná značka může být budována a zachována pouze kontinuální a systematickou prací, která by měla vycházet z empirických dat. Výzkum značky umožňuje změřit její sílu neboli zdraví, identifikovat silné a slabé stránky značky, vymezit věrné zákazníky, popsat vnímání značky spotřebiteli a jejich vztah ke značce, mnohdy umí také předpovědět potenciál růstu tržního podílu značky. Průzkum značky je tedy užitečnou pomůckou v procesu jejího řízení. Pro výzkum značky se často využívají standardizované systémy měření značek, kterými se zabývá tato práce. Konkrétně jsou centrem zájmu takové nástroje, které existují na českém trhu marketingových výzkumů. Standardizovanými nástroji myslíme takové...
Mapping of the dresses market for an e-shop
Donátová, Martina ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Průšová, Petra (referee)
The Master's thesis "Mapping of the dresses market for an e-shop" should work as a basis for a future business, an e-shop with dresses, providing a customized product -- dresses, which the customer can design himself using the online configurator. The goal of the thesis is to map the market environment, competition and to determine the consumer behaviour and his desires when shopping online. Theoretical part consists of entrepreneur theory, marketing mix, e-commerce and market research. Practical part will introduce the e-shop and the whole market research including both secondary and primary one. The result of the thesis should be a recommendation for the e-shop realization.
Evaluation of the inquirers in market research
Macura, Milan ; Hebák, Petr (advisor) ; Průšová, Petra (referee)
This Diploma work is focused on evaluation options of quality of inquirer work in marketing research. Assigned task was founding proper indicators, which will help the agencies to assess if and how much the inquirers fulfill the requirements laid on them. First part contains the description of known standards and biases, which occur during marketing research. Bias indicators, which were the main goal to identify and formalize, are described in the second part. These indicators can serve as a guide to expose low quality inquirers. The constituent part of this work is an example of data analysis of real project, where the construction of some of these indicators has been described. This analysis confirmed the assumption that the data analysis should be inseparable part of every marketing research project, because low quality and cheating inquirers can be exposed on its base. Results presentation and suggestions for better checking of the data obtained by the inquirers in the field can help agencies to obtain more quality data and therefore make better and more trustable conclusions of market research projects.
Market Segmentation
Sobíšek, Lukáš ; Hebák, Petr (advisor) ; Průšová, Petra (referee)
The aim of my thesis is to verify efficiency of different statistical methods in segmentation analysis of marketing data. I decided to carry out my study on the organic food market. The theoretical part defines segmentation from the marketing point of view, followed with statistical insight into this topic. The theory is then applied to marketing study in practical part. Finally, concrete recommendations for organic food marketers, producers and distributors are offered, which could help them to increase their revenues and to acquire a bigger market share.
Aplikace metod vícerozměrné analýzy v sociologických průzkumech
Kopáčková, Jitka ; Fialová, Hana (advisor) ; Průšová, Petra (referee)
Cílem diplomové práce je použít statistické metody vícerozměrné analýzy k hlubšímu poznání preferencí vysokoškolsky vzdělaných zaměstnanců. Především jde o nalezení zásadních podnětů, které mohou ovlivňovat spokojenost vysokoškolsky vzdělaného zaměstnance v jeho zaměstnání. K dosažení tohoto cíle je třeba provést výběr vhodných statistických metod a postupů a úspěšně je aplikovat.
Customer satisfaction
Fenclová, Jana ; Hebák, Petr (advisor) ; Průšová, Petra (referee)
The aim of this thesis is to demonstrate usage of statistic methods to better identify customer loyalty and satisfaction. The main purpose is to understand customer behavior and to find key factors which can influence customer satisfaction with the company related. The thesis is divided into 3 chapters. The first two chapters represent the theoretical part. The first chapter is focused on marketing research. There the reader can find the main research approaches, the selection of the sample of customers, the structure of question blanks, the way of collecting data and several methods used in praxis. The following chapter consists of necessary statistic methods -- correlation analysis, regression analysis, factor analysis and structural equation models. Practical part is represented by the key last chapter. In the begging the description of survey sampling and basic information about selected set can be found. The data collected are further analyzed using not very common method Walker which offers one very interesting and efficient way how to evaluate information about customers. Introduction and presentation of the method Walker is not only the core but also the main aim of the work.

National Repository of Grey Literature : 37 records found   beginprevious28 - 37  jump to record:
See also: similar author names
2 Průšová, Pavlína
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.