Original title:
Zmapování trhu pro budoucí e-shop s šaty
Translated title:
Mapping of the dresses market for an e-shop
Authors:
Donátová, Martina ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Průšová, Petra (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce na téma "Zmapování trhu pro e-shop s šaty" má sloužit jako podklad pro vznik budoucího e-shopu s šaty, nabízejícího customerizovaný produkt -- šaty, které si zákazník může sám navrhnout pomocí online konfigurátoru. Cílem práce je zmapovat tržní prostředí, konkurenci a zjistit spotřební chování a přání potenciálních zákazníků e-shopu. Teoretická část je zaměřena na podnikatelskou teorii, marketingový mix, e-commerce a výzkum trhu. V praktické části je představen e-shop a proveden marketingový výzkum, který se skládá z výzkumu sekundárního a primárního. Výsledkem této práce by měla být formulace doporučení pro realizaci e-shopu s šaty.The Master's thesis "Mapping of the dresses market for an e-shop" should work as a basis for a future business, an e-shop with dresses, providing a customized product -- dresses, which the customer can design himself using the online configurator. The goal of the thesis is to map the market environment, competition and to determine the consumer behaviour and his desires when shopping online. Theoretical part consists of entrepreneur theory, marketing mix, e-commerce and market research. Practical part will introduce the e-shop and the whole market research including both secondary and primary one. The result of the thesis should be a recommendation for the e-shop realization.
Keywords:
Configurator; E-shop; Women's dresses; Dámské šaty; E-shop; Konfigurátor
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41605