Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34,423 záznamů.  začátekpředchozí34414 - 34423  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.89 vteřin. 

Poruchy ve vztazích mezi žáky projevující se systematickou traumatizací jednotlivce ve skupině
Šáriková, Romana ; Jedlička, Richard (vedoucí práce) ; Jurásková, Dana (oponent)
Diplomová práce se snaží vystihnout šikanu z mnoha pohledů předních odborníků zabývajících se touto problematikou. Popisuje šikanu jako formu sociálně patologického jevu. Práce je zaměřena na šikanu jako proces v souvislosti se školním prostředím. Věnuje pozornost charakteristice toho, kdo je agresor a kdo oběť, ale i prevenci šikany.

Analýza vybraných pracovních míst, popis a specifikace pracovních míst v stavebním podniku
Šlapková, Katarína ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Virčíková, Edita (oponent)
Cieľom práce je poukázať na dôvody zavádzania procesného riadenia v podnikoch so zameraním na proces vytvárania pracovných miest v súvislosti s poskytovaním nových produktov a služieb a z toho vyplývajúcich zmien v organizačnej štruktúre. Práca je rozdelená do dvoch väčších celkov. Prvá časť obsahuje teoretické poznatky o tvorbe a analýze pracovných miest a o procesnom riadení. V druhej analytickej časti sú teoretické poznatky aplikované do konkrétneho podniku. Analytická časť zachytáva prechod podniku z funkčne riadeného na procesne riadený a s tým súvisiace zmeny v organizačnej štruktúre a názory zamestnancov.

Stát se prvňákem. Adaptace dítěte na pravidla platná v první třídě
Hončíková, Lucie ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Kučera, Miloš (oponent)
Počátek školní docházky tvoří jedno ze zlomových období v životě dítěte. Změny, které se v této etapě odvíjejí, souvisí se všemi oblastmi života dítěte a znamenají i zásah do života rodiny. Dítě si začíná osvojovat normy nového sociálního prostředí, charakterizovaného odlišným rytmem a strukturou činností a odlišnými způsoby interakcí. Dítě je konfrontováno s odlišnými požadavky okolí na své chování a výkony. Vstupem do školy se mění jeho sociální status. Začíná náležet zároveň i k jiné sociální skupině, než jakou je rodina. Začíná se učit plnit roli žáka. Jsme si vědomi toho, jak je období nástupu do školy důležité pro budoucí život jedince. Problematikou života žáků v první třídě jsme se zabývali již v zápočtové práci pro klinický semestr. Proces upevňování základních norem školního i mimoškolního chování v první třídě nás natolik zaujal a připadal nám natolik podstatný, první třídu charakterizující a přitom složitý, že jsme se jím rozhodli zabývat i v rámci rigorózní práce. Chceme konkrétně zachytit pravidla, na jaká se žáci v první třídě snaží adaptovat, popsat průběh procesu adaptace na školní normy a zmapovat mechanismy, které v první třídě, resp. v prvním pololetí školního roku, v rámci tohoto procesu působí. Nejprve teoreticky uchopíme výše zmíněný problém. Poté na podkladě našeho výzkumu...

Finanční analýza Pražské energetiky, a.s. z pohledu konkrétního uživatele
Dolenská, Monika ; Boukal, Petr (vedoucí práce) ; Mikan, Pavel (oponent)
Bakalářská práce analyzuje finanční zdraví společnosti Pražská energetika, a.s. z pohledu akcionářů. Vzhledem k postupné liberalizaci trhu s elektřinou práce mapuje i změny, ke kterým v tomto odvětví došlo, a hodnotí, jak se daří Pražské energetice, a.s. zajistit proces unbundlingu. Kromě toho práce zkoumá postavení této společnosti na českém trhu a porovnává ji s konkurencí a odvětvovými ukazateli

The function of the exchange rate mechanisms ERM II in the Czech Republic's accession to the euro zone
Vaníková, Lenka ; Blahová, Naděžda (vedoucí práce) ; Brada, Jaroslav (oponent)
Předmětem diplomové práce je přezkoumání mechanismu směnných kurzů ERM II z hlediska jeho vlivu na integrační proces České republiky. Práce analyzuje přínosy a rizika, která účast v mechanizmu přináší a vyvozuje závěry platné pro Českou republiku. Dále se zaobírá hypotetickým průběhem členství české koruny v ERM II a jeho dopady na vyhodnocení plnění kursového konvergenčního kritéria. Mimo toho analyzuje důvody stávajícího negativního postoje Dánska, Velké Británie a Severního Irska a Švédska ke třetí etapě Hospodářské a měnové unie.

Pojetí žáka v díle J.A.Komenského
Soukupová, Karla ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl objasnit pojetí žáka v díle J. A. Komenského. Podklady pro zpracování tohoto tématu byly získány analýzou jeho významných pedagogických prací (Velké didaktiky, Nejnovější metody jazyků a Pampaedie). Ve všech těchto dílech představuje žák toho, kdo se učí od svého učitele. Učitel žáka předchází příklady, všestranně rozvíjí a zušlechťuje jeho osobnost. V Pampaedii je pojetí žáka rozšířeno na dobu celého životního období. Klíčová slova: Žák, učitel, výchovně vzdělávací proces, vedení, podřizování se, zušlechťování Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Vývoj a postavení Dánska v EU
Caldová, Soňa ; Jeníček, Vladimír (vedoucí práce) ; Jelínek, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vztahem Dánska a Evropské unie, charakterizuje Dánsko z hlediska historického, politického a ekonomického, a dále popisuje a zhodnocuje dánský integrační proces, důvody, které Dánsko ke vstupu do ES/EU vedly, a hlavně specifika, kterými se dánské postavení v EU vyznačuje. Nejdůležitějším mezníkem ve vztahu Dánska a EU je nepřijetí Maastrichtské smlouvy v roce 1992 a z toho pak vyplývající 4 dánské výjimky, které ovlivňují současnou pozici Dánska v EU.

Řízení rizik v podniku
Matějka, Karel Ing. ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Pardubický, Tomáš (oponent)
Cílem této diplomové práce je zmapování dopadů implementace BASEL II na poskytování úvěrů, a to zejména malým a středním podnikům, a na základě této analýzy poskytnout základní rady, jak by se malé a střední podniky měli těmto změnám přizpůsobit. Hlavní důraz je kladem na malé a střední podniky z toho důvodu, že u nich je dopad BASEL II předpokládán jako nejcitelnějším vzhledem ke skutečnosti, že si nemohou z důvodu svých omezených zdrojů dostatečně personálně ošetřit rizikový management a nemohou si ani dovolit najmout specializovanou poradenskou firmu, která by jim příslušné procesy zavedla. Diplomová práce je členěna do několika kapitol. V úvodu se zabývá především posledním vývojem v bankovnictví v oblasti řízení rizik, důvody, proč jsou rizika v bankách řízena a rozdělením rizik. Jsou zde také popsána pravidla řízení rizik stanovené Basilejskou komisí pro bankovní dohled. V další části je popsán dopad BASEL II na poskytování úvěrů malým a středním podnikům. Je zde nastíněn obecný proces poskytování úvěrů v bankách a pravidla, kterými se banky při poskytování úvěrů řídí, a to s ukázáním změn způsobených novou basilejskou kapitálovou dohodou (NBCA - New Basel Capital Accord Basel II). Dále je zde popsáno několik pravidel, kterými by se měl zájemce o úvěr řídit.

Za rámec běžného plánování podníkání: budování internetového startupu v rychlé ekonomice
Šimek, Vojtěch ; Krause, Josef (vedoucí práce) ; Vaněček, Michal (oponent)
První část práce porovnáná dostupné přístupy k plánování podnikání, konkrétně ty tradiční a ty, které se nově objevily. Na jejich základě navrhuje Model pro výběr plánovacího přístupu, který by měl (začínajícím) podnikatelům pomoci se zorientováním se v chaotickém světě plánování a poradit s výběrem toho přístupu, který nejvíce odpovídá jejim specifickým potřebám. Závěr teoretické části je takový, že jak tradiční, tak moderní přístupy k plánování podnikání mají v dnešním podnikatelském prostředí svou nezastupitelnou roli. Zatímco ty starší jsou skvělé pro externí prezentaci a zajištění financování, ty nové představují komplexnější proces pro plánování úspěšných podniků, ve kterém se bere v potaz zákazník a jeho zpětná vazba, počínaje prvotním nápadem až po spuštění a následný provoz celého podnikání. Praktická část poté staví na teoretickém výzkumu a jejím cílem je ověřit reálnost skutečného podnikatelského záměru - platformy zprostředkovávající prodej finančních produktů zaměřených na automobily. Popisuje stavbu podnikatelského modelu a proces tvorby produktu a nakonec potvrzuje, že celý záměr je životaschopný.

Procurement of Transportation Services in Anheuser-Busch InBev
Ivashkevich, Alexandra ; Vinš, Marek (vedoucí práce) ; Kolář, Petr (oponent)
V dnešní době, společnosti zapojené do mezinárodního obchodu a výroby zboží s cílem udržet zákazníky a zvýšit podíl na trhu jsou nuceny zajistit vynikající výsledky v oblasti výkonu ve všech fázích jejich dodavatelských řetězců. Doprava hraje klíčovou roli a lze tvrdit, že je nejdůležitější článek v dodavatelském řetězci, kterým se stanoví její úspěch nebo neúspěch. Nicméně, bez ohledu na tak velký význam, tento proces je velmi často externí a společnosti nemají dostatečné odborné znalosti a prostředky pro nasazení této funkce in-house. Proto firmy musí vyvinout účinné strategie a podle toho plánovat své činnosti při zadávání zakázek a poté řídit výsledek. Není mnoho studií, které by se zabývaly úzkým pohledem na vývoj strategie zadávání veřejných zakázek na dopravní obslužnost. Tato práce je zaměřena na vhled a diskuzi strategie, plánování úrovně a pooperační vyhodnocení zakázek dopravní obslužnosti a zkoumá praktické důsledky na příkladu AB InBev prostřednictvím hloubkových rozhovorů s pracovníky podniku. Výsledek této práce má za cíl poskytnout přehled o výkonnosti podniku, přidaných hodnotách nebo negativních aspektech v důsledku použití dříve diskutovaných strategií