Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6,589 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.14 vteřin. 

Product placement v české kinematografické tvorbě
Suková, Martina ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Postler, Milan (oponent)
Práce se zaobírá analýzou právní úpravy product placement a jeho působení na spotřebitele. Na začátku je vysvětlený pojem product placement ze všeobecného hlediska - je uvedena jeho definice, umístění, dělení a také přednosti a nedostatky, které product placement skýtá. Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit veškerou právní úpravu, která se dotýká problematiky fenoménu dnešní doby - product placement, vymezení přesné definice a jeho působení na diváka v roli spotřebitele. Product placement byl na základě směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/65/ES do českého práva transponován jako "umístění produktu". Implementace směrnice se projevila hlavně schválením nového zákona o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání, ale i v novele zákona č. 231/2001 Sb. Na určitém vzorku české kinematografické tvorby bylo identifikováno, v jaké míře je product placement využíván a jaké typy produktů jsou nejhojněji v českých filmech zobrazovány, tyto výsledky byly následně porovnány s audiovizuální tvorbou ze Spojených států amerických. V rámci dotazníkového šetření bylo záměrem posoudit, jaké je obecné povědomí českých spotřebitelů o tomto marketingovém nástroji.

Vyučování matematice a kolektivní reflexe
Tichá, Marie ; Macháčková, Jana ; Hošpesová, A.
Jádrem příspěvku je příklad spolupráce mezi dvěma výzkumníky a jednou učitelkou na přípravě a vyhodnocování vyučovacího experimentu. Jsou ukázány rozdíly v individuálních reflexích a naznačen přínos kolektivní reflexe pro učitele, žáky i výzkumníky a tedy možnost jejího využití při zvyšování profesionální kompetence učitelů

Opatření proti legalizaci výnosů z trestné činnosti z pohledu finančního práva
Špás, Martin ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Vybíral, Roman (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem "Opatření proti legalizaci výnosů z trestné činnosti z pohledu finančního práva" má za úkol seznámit se základními aspekty legalizace výnosů z trestné činnosti, tzv. praní špinavých peněz, a dále vymezit základní postupy a metody boje proti praní špinavých peněz, a to nejen na vnitrostátní úrovni, ale také na úrovni mezinárodní. Primárním úkolem je vysvětlit a popsat problematiku tohoto celosvětového fenoménu ohrožujícího státní ekonomiky a národní zájmy. Cílem této práce je vyhodnotit efektivitu platné legislativy, například i pomocí komparativní analýzy legislativy vybraných států. V souvislosti s globalizací a rozvojem informačních a komunikačních technologií je žádoucí, aby se právní úprava neustále vyvíjela a reflektovala tak nové tendence, ke kterým praní špinavých peněz směřuje. Tento organizovaný zločin je fenomén ohrožující ekonomiky celého světa, v zájmu každého státu by mělo být vyvíjení právních opatření v této oblasti, aby se dosáhlo snížení této ekonomické kriminality.

Historický vývoj Mezinárodního družstevního svazu
Závitkovská, Lucie ; Vávrová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Dohnalová, Marie (oponent)
Tato diplomová práce popisuje proces historického vývoje Mezinárodního družstevního svazu (MDS) od období před jeho vznikem, přes založení v roce 1895 až do současnosti. Zachycuje rovněž klíčové momenty ve vztazích MDS a českého družstevnictví. Práce zohledňuje jak vnitřní vývoj MDS, tak vnější okolnosti, které ho ovlivňovaly. Cílem práce je ukázat průběh procesu historického vývoje MDS jako reflexe vývoje a potřeb rostoucího družstevního hnutí ve světě, tj. jak se rozvoj a rostoucí význam družstevnictví odrážely na podobě MDS. Zaměřuje se na hlavní linii vývoje MDS a družstevního hnutí, aby zachytila jejich vývojovou kontinuitu. Práce odpovídá na tři výzkumné otázky: Jak se na podobě MDS odrážel rozvoj světového družstevního hnutí? Jaké byly významné mezníky, které ovlivnily podobu MDS? Jak se do činnosti MDS zapojovalo české družstevnictví?

Reflexe hodnot v sociální práci se zaměřením na práci v Charitě
FICHTNEROVÁ, Eva
Diplomová práce se zabývá analýzou pojmu hodnota na základě vybrané literatury. Snaží se poukázat na propojení etických teorií s praktickým lidským jednáním. Je strukturována od vysvětlení klíčových pojmů jako etika, mravnost a morálka; zkoumá slovo hodnota a zásadní filosofické teorie, které jsou s hodnotami spojené. Podrobně analyzuje hodnoty z hlediska tzv. filosofie věcného a formálního subjektivismu. Zaměřuje se na představitele fenomenologie - Maxe Schelera, Nikolaie Hartmanna a Dietricha von Hildebranda. Upřesňuje přístupy k hodnotám i z hlediska lidské osobnosti, především z pohledu analytické psychologie. Práce uvádí význam aplikace hodnot v praxi - v profesní etice sociální práce, kde etické kodexy poskytují orientaci zaměstnancům. Jako modelová pomáhající organizace byla vybrána Charita Česká republika. Proto je také uveden teologický pohled na hodnoty a rovněž základní hodnoty a principy Kodexu Charity Česká republika. Tato studie má být podnětem k dalšímu zkoumání pojmu hodnota a jeho významu pro člověka. Považuje hodnoty za zásadní motivaci, která do budoucnosti povede lidstvo k dobrému jednání (ctnostem).

Reflexe díla Františka Bakuleho ve vztahu k dnešní speciálně pedagogické praxi
BALÍKOVÁ, Tereza
František Bakule byl významným českým pedagogem první poloviny 20. století, prvním ředitelem Jedličkova ústavu v Praze, zakladatelem tzv. Bakulova ústavu a jedním z mála českých představitelů alternativního pojetí výchovy a vzdělávání uznávaných v zahraničí. Jeho odkaz však v současné době není naší odbornou veřejností v rámci hlavního vzdělávacího proudu ani speciálních škol dále systematicky rozvíjen a prakticky uplatňován, na rozdíl od řady zahraničních alternativních pedagogických směrů, které jsou zde úspěšně aplikovány. Cílem této bakalářské práce je proto analyzovat dílo Františka Bakuleho prizmatem současného školního edukačního prostředí s důrazem na vzdělávání žáků se zdravotním postižením. První kapitola je věnována nástinu životní cesty Františka Bakuleho, zejména se zaměřením na významné mezníky, které ovlivnily utváření jeho osobnosti, jeho myšlenky, inspiraci a motivaci a které se projevily v jeho pedagogické činnosti a následně v jeho vlastním uceleném konceptu výchovy a vzdělávání. Konkrétně je zde zmíněno jeho rodinné zázemí a dále je prostor věnován zejména jeho učitelským zkušenostem až po působení v Jedličkově ústavu a etapu života spojenou s jeho vlastním ústavem. Druhá část bakalářské práce je již zaměřena výhradně na Bakuleho specifický edukační koncept. Nejprve jsou zde vymezeny jeho principy a následně uvedeny originální učební osnovy a návrh ideálního prostředí třídy. Text dále obsahuje detailní popis výuky několika předmětů, které byly těžištěm Bakuleho konceptu, a to jmenovitě pracovních činností, hudební výchovy a výtvarné výchovy. Původní didaktické postupy jsou analyzovány s využitím současné terminologie. Vzhledem k vymezenému cíli bylo třeba ve třetí kapitole analyzovat současné pojetí vzdělávání ve výše zmíněných, podle Bakuleho stěžejních oblastech. Text je koncipován tak, aby bylo možné následně reflektovat dílo Františka Bakuleho z pohledu dnešní pedagogické, respektive speciálně pedagogické praxe, nalézt styčné body či odlišnosti a odhalit nevyužitý inspirační potenciál. Tomu je pak věnována čtvrtá, závěrečná kapitola. Na základě analýzy a následné reflexe bylo ve výsledku konstatováno, že ačkoli se Bakulem formulované vzdělávací cíle významně neodlišují od současného pojetí zakotveného v příslušných rámcových vzdělávacích programech, k jejich dosažení se v současné době užívá odlišných postupů a metod. A to přestože sám Bakule své postupy, které lze velmi zjednodušeně charakterizovat mottem "neučit žáky o životě a práci, ale životem a prací", s úspěchem ověřil v praxi a že mu v řadě případů daly za pravdu pozdější výsledky psychologických výzkumů, čímž poskytly jeho didaktickému odkazu teoretickou oporu. Z výše uvedeného je zřejmé, že odkaz díla Františka Bakuleho nebyl naší odbornou pedagogickou veřejností dostatečně doceněn a vytěžen. Na druhou stranu je třeba konstatovat, že jeho širšímu uplatnění stojí v cestě roztříštěnost, v níž se nám dochoval.

" Můj vztah k sobě, k druhým a k životu: Vývoj a reflexe"
Svobodová, Pavlína ; Slavíková, Eva (vedoucí práce) ; Pokorná, Jaroslava (oponent)
Tato magisterská práce popisuje cestu autorky k nacházení a přijetí sama sebe jakožto předpokladu svobodného života, komunikace a tvořivosti. Jsou zde charakterizovány dva procesy učení, které ji v tom pomáhají ? studium na Katedře autorské tvorby a pedagogiky a zároveň individuální psychoterapie. Důraz je kladen na osobní zkušenost a sebereflexi.

"Nezapomenout hrát si..." ( Setkání s dětmi jeviště a filmového plátna)
Valtrová, Kateřina ; Oswaldová, Petra (vedoucí práce) ; Oukropec, Petr (oponent)
Záměrem této práce je nechat čtenáře nahlédnout do problematiky práce s dětmi v tak specifických prostředích, jakými jsou film a divadlo. Text jde po obdobné linii jako autorka sama. Přes teoretickou přípravu ke konkrétní práci na konkrétních projektech. Nabízí vhled do problematiky a specifik dětské psychiky, jejích mezníků a ukazatelů typických pro dětskou osobnost a její projevy. Poukazuje na složitost a rozdíly práce režiséra filmového a divadelního. Zastavuje se u výběru dětských herců, zkušenosti z konkrétního filmového castingu a obsahuje ohlédnutí za prací asistenta režie a dialog couche na natáčení rodinného celovečerního snímku. Setkání s dětmi jeviště nám v textu nabízí návštěva dětských divadelních studií se specifickým přístupem práce jejich pedagogů. Za zásadní je považována vlastní zkušenost autorky postavená na participaci a přímé práci s dětmi divadla a filmu.

Harmonizace práce a rodinného života
Ticháková, Zuzana ; Pauknerová, Daniela (vedoucí práce) ; Bedrnová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na slaďování pracovních a rodinných povinností žen. Cílem práce je zjistit, jak ženy zvládají sladit práci a rodinu, kolik času týdně jim zaberou domácí práce a péče o rodinu a jak se na povinnostech podílí jejich partner. Pro tyto účely jsou využity rozhovory a dotazníkové šetření. Představa o genderových rolích se projevuje nejen v pracovní sféře, ale i v té osobní. Muž očekává, že se povinnostem v domácnosti a péči o děti bude věnovat žena. Je vhodné, aby se oba partneři o povinnosti, které přináší společné soužití a založení rodiny, dělili rovnoměrně. Je nutné vyřešit i to, kdo z partnerů zůstane na rodičovské dovolené. Vždy záleží na individuálním případě a vzájemné dohodě partnerů.

Světový étos a jeho reflexe v islámu, judaismu a křesťanství
Židů, Kateřina ; Vogel, Jiří (oponent) ; Kropáček, Luboš (vedoucí práce)
Diplomová práce Světový étos a jeho reflexe v islámu, judaismu a křesťanství představuje stručný náčrt myšlenky mezináboženského dialogu a "Zlatého pravidla"; dále prezentuje jednotlivá "abrahamovská" náboženství v kontextu etiky, která je pro ně charakteristická a snaží se o reflexi této etiky v mezináboženském dialogu a Světovém étosu.