Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13,753 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.24 vteřin. 

Marketingová situační analýza vybrané společnosti
Doležal, Ondřej ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Čejka, Pavel (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je kvalitní zpracování marketingové situační analýzy vybrané energetické společnosti, konkrétně společnosti ČEZ, a.s. Vyhotovení analýzy společnosti umožní lépe plánovat své marketingové aktivity a obstát tak v konkurenčním prostředí. V teoretické části jsou rozebrány základní pojmy vztahující se k marketingu jako celku a dále teoretická východiska potřebná pro vyhotovení marketingové situační analýzy, kam spadá jak PEST analýza, Porterova analýza pěti sil, SWOT analýza, ale také marketingový mix. Tyto poznatky jsou poté aplikovány do praxe. Získané výsledky z jednotlivých analýz jsou posléze zformulovány do doporučení, které by měly společnosti pomoci úspěšně zvládat marketingové řízení.

Spotřební chování zákazníků Neoluxoru, s.r.o. s aspektem podpory charitativní činnosti
Bíbová, Barbora ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je zjištění převládajících faktorů spotřebního chování zákazníků Neoluxoru, s.r.o. a vliv podpory nadací v jejich rozhodovacích procesech. Východiskem pro rozhodování zákazníků je postoj k neziskovému sektoru obecně. Teoretická část popisuje charakteristiky stěžejních činností a pojmů, které se následně využívají v části praktické. Prolínání ziskového a neziskového sektoru v rámci práce vyžaduje rozlišit chápání marketingu v jednotlivých smyslech pojetí. Do strategie tržního subjektu (Neoluxor) i neziskových nadací (TERIBEAR, Konto Bariéry, ADRA) vstupuje společenská odpovědnost jako ovlivňující faktor. Praktická část selektuje užitečné informace sekundárních výzkumů a současně s výsledky vlastního dotazníkového šetření utváří představu o dominantech v rozhodování aktuálních i potenciálních zákazníků. Práci uzavírá zhodnocení výsledků všech výzkumů a na nich založené doporučení k efektivnější spolupráci nadací se spotřebitelským trhem v rámci sítě knihkupectví Neoluxor.

Strategie společenské odpovědnosti společnosti Hilton Worldwide a její aplikace v lokálních podmínkách
Švábová, Kateřina ; Mokrejšová, Veronika (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu společenské odpovědnosti ve společnosti Hilton Worldwide. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část seznamuje s problematikou společenské odpovědnosti, s filozofií konceptu CSR, jeho historií a současností. Definuje jednotlivé pojmy jako CSR, stakeholders, firemní filantropie, udržitelný rozvoj, podnikatelská etika a firemní občanství. Dále se zaměřuje na důležitou úlohu komunikace a to nejen v oblasti CSR. Praktická část pak představuje koncept CSR ve společnosti Hilton Worldwide a jeho celkovou strategii. Na lokální úrovni pak představuje hotely Hilton Prague a Hilton Prague Old Town a jejich činnost v rámci CSR. Pro vyhodnocení konceptu CSR je pak použita SWOT analýza, která definuje problémy především v oblasti komunikace o CSR aktivitách nejen uvnitř, ale i vně společnosti. Na základě výsledků SWOT analýzy jsou pak navržena řešení a doporučení, která by měla přispět k pochopení konceptu CSR, zlepšení jeho vnímání a komunikace především k zaměstnancům sledované firmy, což by mělo pozitivní vliv na zvýšení zájmu o tyto informace, zvýšení loajality a posílení konkurenceschopnosti společnosti.

Návrh marketingové strategie ve společnosti Imperium Finance
Petrovič, Marko ; Čermák, Radim (vedoucí práce) ; Sova, Martin (oponent)
Internetový marketing je v současnosti jednou z nejdůležitějších složek marketingu. Avšak internetový marketing jako celek je mnohem důležitější než pouhý webdesign, pouhá optimalizace pro vyhledávače (SEO) nebo pouhá PPC reklama. Většina firem si donedávna vystačila s webovými stránkami a tím byla jejich prezentace na internetu hotová. Nicméně internet je jednou z nejrychleji se rozvíjející technologií současnosti a každým rokem roste počet jeho uživatelů. Neustále se objevují nové technologie, které umožňují lepší uživatelský komfort a které také přinášejí nové způsoby prezentace a propagace. Většina společností udělá chybu již na začátku a podcení přípravu, neznají své cíle, zákazníky nebo konkurenci. Internetový marketing je proces. Obsahem tohoto procesu je poznání, analýza, návrh, realizace a nakonec i ověření, zda bylo dosaženo cílů organizace. V teoretické části je definován internetový marketing a jeho výhody oproti offline marketingu. Stručně je zde shrnuta historii a hlavní milníky internetového marketingu, které formovaly jeho současnou podobu. Dále jsou popsány současné trendy internetového marketingu a detailněji rozebrány vybrané nástroje internetového marketingu a nástroje pro vyhodnocení úspěšnosti kampaní. V praktické části se zabývám návrhem marketingové strategie ve společnosti Imperium Finance s.r.o. Hlavním cílem práce je zanalyzovat požadavky společnosti Imperium Finance s.r.o., z analýzy vyvodit konkrétní závěry a navrhnout marketingovou strategii, která podpoří vizi a strategii firmy v následujícím období. Veškeré kroky probíhaly přímo ve společnosti Imperium Finance na reálných datech od aktivních klientů a testovány v ostrém chodu společnosti. Výsledkem je pak návrh marketingové strategie, kterou se bude Imperium Finance řídit, a to v podobě marketingového plánu společnosti. Největším přínosem práce je tak reálné využití teoretických poznatků v praxi.

Společenská odpovědnost firmy SAP
Vaníková, Zuzana ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Sitter, Barbora (oponent)
Diplomová práce se zabývá společenskou odpovědností firem, přičemž předmětem zkoumání je CSR strategie konkrétní společnosti. Teoretická část práce přibližuje a popisuje společenskou odpovědnost firem z historického i aktuálního hlediska. Především je kladen důraz na sociální pilíř, tedy na aktivity firmy ve vztahu ke svým stakeholderům, zejména zaměstnancům a na dobrovolnictví. Dobrovolnictví je důležitou součástí společenské odpovědnosti firem. Dotazníkové šetření a následně jeho statistické vyhodnocením odpovídá na otázku, zda je dle studentů dvou ekonomických škol firma SAP odpovědná a jaký mají vztah k dobrovolnictví.

Analýza čerpání finančních prostředků ze strukturálních fondů Evropské unie v ČR se zaměřením na OP PIK
Procházka, David ; Svobodová, Ivana (vedoucí práce) ; Schön, Kateřina (oponent)
Jelikož probíhá třetí a možná i poslední programové období pro Českou republiku v rámci čerpání finančních prostředků ze strukturálních fondů Evropské unie, předpokládá se, že podnikatelské subjekty úspěšně a efektivně čerpají finanční prostředky z alokovaných zdrojů. K efektivnímu čerpání by měly pomoci i zprostředkovatelské agentury, jejichž činnosti dostatečně nereflektují požadavky trhu a především svých klientů, kteří tak leckdy zbytečně přicházejí o finanční prostředky. Česká republika patřila v předchozích letech k nejhorším státům z hlediska efektivity čerpání finančních prostředků ze strukturáních fondů EU, které bylo způsobeno nesprávně vytvořeným dotačním prostředím řídícími orgány a dalšími implementačními složekami, pochybením na straně žadatelů a potenciálních příjemců podpory a chybnou filosofií zprostředkovatelských agentur, které stojí na straně žadatelů. Úkolem autora bylo analyzovat příčiny neefektivnosti čerpání s detailnějším zaměřením na Operační programy Podnikání a inovace a Podnikání a Inovace pro konkurenceschopnost sloužící především pro podnikatele. Diplomová práce nejenom analyzuje současnou dotační situaci, v nichž podnikatelé mohou podávat své projektové žádosti, ale především navrhuje možná řešení, jak malý a středním podnikům v jejich čerpání pomoci a upozornit na přetrvávající nedostatky, které způsobují neefektivní čerpání.

Potenciál uskupení MIST a jeho vliv na mezinárodní obchod
Gecko, Alexandr ; Bolotov, Ilya (vedoucí práce) ; Černá, Iveta (oponent)
Práce je věnována analýze trhů MIST (Mexiko, Indonésie, Jižní Korea a Turecko) v komparaci s uskupením BRIC. Cílem práce je poukázat na rostoucí atraktivitu a celkový potenciál ekonomik skupiny MIST v oblasti mezinárodního obchodu a investic v souvislosti s jejich rostoucí konkurenceschopností. První kapitola se věnuje světovým trendům v mezinárodním obchodu a popisuje vznik a vývoj tohoto uskupení. V druhé kapitole je provedena makroekonomická a demografická analýza těchto trhů s cílem odhalit jejich hlavní silné a slabé stránky. Třetí kapitola zkoumá obchodní aktivitu skupiny MIST a její postavení ve světovém obchodu. Poslední čtvrtá kapitola si klade za cíl charakterizovat podnikatelské a investiční prostředí zkoumaných trhů a úroveň jejich konkurenceschopnosti. Provedený výzkum dokázal, že země MIST představují perspektivní skupinu rozvojových trhů pro obchodní a investiční aktivity.

Development of microfluidic device for droplet generation and microparticle encapsulation
Křivánková, Jana ; Foret, František
Microfluidic devices combined with various bioanalytical and optical sensors proved\ntheir potential in chemical, biological, and biomedicine applications. At a droplet\nmicrofluidic device a fluid is divided into numerous droplets surrounded by a\ncontinuous immiscible fluid phase. Generated droplets serve then as\nvessels/microcapsules for delivering drugs, nutrients as well as for encapsulating of\nbiologically active particles and cells.\nDescribed experimental study deals with the development of a practical dropletbased\nmicrofluidic chip useful for production of monodisperse water/oil emulsion and\nfor encapsulation of thin-metal magnetic microsheets.

Daňový systém snižuje motivaci matek s menšími dětmi k práci: doporučení a jeho vyhodnocení
Šatava, Jiří
Nastavení celkového zdanění práce, tj. daně z příjmu fyzických osob a pojistných odvodů na sociální a zdravotní pojištění, v ČR vysoce zatěžuje i relativně nízké výdělky tzv. druhých vydělávajících v domácnostech, tedy partnerů s nižším výdělkem. Pracovní aktivita těchto lidí je přitom na výši zdanění zpravidla velmi citlivá. Takovou velkou skupinu představují matky s menšími dětmi. Matky s dětmi v pozici druhých vydělávajících jsou vystaveny participační daňové sazbě (PTR) až o 30 % vyšší než jejich partneři. Vyšší PTR přitom způsobuje nižší motivaci pracovat. Nejvyšším sazbám PTR, v porovnání s partnery, jsou vystaveny ženy s dětmi s nízkým výdělečným potenciálem.

The role of p38-Mapk14/11 as an enabler of primitive endoderm (PrE) maturation and as a sensor of metabolism during mouse preimplantation embryo development
THAMODARAN, Vasanth
ANNOTATION This thesis describes the role of p38 mitogen activated kinases alpha/beta, also referred to as Mapk14/11 (p38-Mapk14/11), in regulating primitive endoderm (PrE) cell-fate and its sensitivity towards exogenously supplemented amino acids during mouse preimplantation embryo development. This study utilizing various pharmacological inhibitors, gene transcript over-expression and immunofluorescence assisted confocal microscopy imaging, has revealed a novel and pivotal role p38-Mapk14/11 in promoting germane maturation of the blastocyst stage inner cell mass (ICM)into the defined epiblast (EPI) and PrE and its potential requirement under amino acid deprived conditions.