Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33,867 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.47 vteřin. 

Country Report. Social Sciences and Humanities in the Czech Republic
Kostelecký, Tomáš ; Patočková, Věra
The report was prepared within the Metris framework. METRIS - Monitoring European trends in Social Sciences and Humanities - is a project launched by the European Commission, DG-Research, Directorate L, "Science, Economy and Society" in order to provide an overview of these fields in Europe. The report followed the Metris structure. The general overview of SSH system in the Czech republic is given, then the attention is focused on Policy Setting System, Funding System and Performing System.

Hospodářské a politické důsledky kolektivizace v Československu
Pučelík, Karel ; Chalupecký, Petr (vedoucí práce) ; Johnson, Zdenka (oponent)
Tato práce má za úkol analyzovat důsledky kolektivizace v československém zemědělství. Sledované období je mezi lety 1948-1960. V teoretické části jsou popsány politické a ekonomické motivy kolektivizace a stav československého poválečného zemědělství. Popsány jsou i výzkumné metody a teoretická východiska. V analytické části je předkládán vývoj kolektivizace a dopad zemědělských reforem na zemědělský sektor. Sledované období je rozděleno do tří částí podle intenzity kolektivizace. V závěru se podařilo verifikovat hypotézu, že kolektivizace výrazně ovlivnila československé zemědělství.

Strategie výkonnosti Nemocnice, a. s.
Márová, Adéla ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Bláha, Martin (oponent)
Diplomová práce nazvaná Strategie výkonnosti nemocnice se zabývá strategickou analýzou Nemocnice České Budějovice, a. s. s ohledem na optimalizaci nákladů v této společnosti. Informace byly poskytnuty v rámci osobních rozhovorů s generálním ředitelem MUDr. Břetislavem Shonem. Primární vstupy do finanční analýzy byly použity z výročních zpráv společnosti z let 2011 až 2015. V úvodu je vymezeno téma strategie a strategické analýzy a jsou stanoveny cíle diplomové práce. Teoretická část je založena na teoretickém výkladu a metodologii strategické analýzy, jsou uvedeny analytické postupy a možné hodnocení jejich výsledků na základě odborné literatury. Praktická část se skládá z popisu situace ve zdravotnictví v České republice, představuje zkoumaný subjekt a následně je věnována strategické analýze subjektu. Závěr práce je zaměřen na zhodnocení provedené strategické analýzy a zároveň doporučením subjektu, kterými směry se ubírat.

Moderní nástroje marketingové komunikace a jejich použití konkrétním internetovým obchodem
Jochimová, Natálie ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Kajfoszová, Dorota (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Moderní nástroje marketingové komunikace a jejich použití konkrétním internetovým obchodem se zaměřuje na moderní způsoby propagace na internetovém trhu s módou v České republice, konkrétně u největšího z těchto obchodů ZOOT.cz. Cílem práce je na základě kvantitativního a kvalitativního výzkumu zhodnotit využívání moderních nástrojů marketingové komunikace na příkladu zmíněného internetového obchodu při porovnání s dalším subjektem. Teoretická část této diplomové práce přináší definici internetového marketingu a celého online prostředí, dále také popis jednotlivých marketingových nástrojů spolu s nastíněním jejich moderních forem. V praktické části dochází k analýze těchto nástrojů u internetového obchodu ZOOT.cz. Hlavními zdroji dat jsou výsledky dotazníkového šetření společnosti ZOOT s názvem Fashion Report, data o efektivnosti použití služby Retargeting společnosti Sklik, dále také závěry individuálních a skupinových hloubkových rozhovorů s pracovníky společnosti ZOOT a interní dokumenty internetových obchodů o efektivnosti jednotlivých používaných nástrojů. Výsledky těchto výzkumů ukazují, že pokud firmy využívají moderních nástrojů marketingové komunikace, je u nich stále větší důraz kladen na rychlé zařazení novinek do firemních aktivit, zajištění nadstandardních služeb pro zákazníky, ale také sledování podoby reklamních sdělení u konkurence.

Vliv systému účetního výkaznictví na finanční výkonnost obchodní korporace
Prokešová, Gabriela ; Strouhal, Jiří (vedoucí práce) ; Roubíčková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá vlivem systému účetního výkaznictví na finanční výkonnost obchodní korporace. V rámci systému účetního výkaznictví jsou porovnávány české účetní předpisy a mezinárodní standardy účetního výkaznictví (IFRS). Vliv na finanční výkonnost je poté zkoumán prostřednictvím finanční analýzy. V teoreticko-metodologické části jsou nejprve definovány pojmy, postupy a metody užívané v jednotlivých systémech účetních výkaznictví, a poté je provedena komparativní analýza těchto systémů. Následuje teoretické vymezení finanční analýzy, a poté základní charakteristika obchodní korporace, která zahajuje praktickou část. Ta se dále zabývá finanční analýzou této firmy, přičemž jsou analyzována data pro každý účetní systém zvlášť. Cílem práce je poukázat na rozdílné hodnoty ukazatelů z finanční analýzy plynoucí z odlišností analyzovaných systémů účetního výkaznictví prostřednictvím konkrétní obchodní korporace a vysvětlit jejich příčiny.

Princip interní rovnováhy v kontextu firemní strategie
Kopecký, Martin ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Háša, Stanislav (oponent) ; Blažek, Ladislav (oponent)
Disertační práce se zabývá vědeckým problémem propojení strategického managementu a odměňování v principu interní rovnováhy. Práce je postavena na dvou pilířích, kterými jsou realizovaný kvalitativní výzkum a návrh vlastního řešení. První část práce obsahuje kvalitativní výzkum, který zkoumá možnosti a efekty propojení firemní strategie s odměňováním. Kvalitativní výzkum je veden ve formě více případové case study a zkoumá fenomén v praxi tří firem z různých zemí (Česká republika, Slovensko, Bosna a Hercegovina) a sektorů působení (finance, IT/Telco, FMCG). Výzkum hledá odpovědi na čtyři položené výzkumné otázky: Jak firemní strategie ovlivňuje proces odměňování? Jak může odměňování podporovat realizaci firemní strategie? Jak je možné propojit firemní strategie do odměňování v principu interní rovnováhy? Jak může odměňování posílit strategičnost řízení lidských zdrojů? Výzkum je postaven na základě studia teoretických zdrojů a terénní práce. Vlastní kvalitativní výzkum využívá pro shromáždění dat metod kvalitativního výzkumu, kterými jsou pozorování, dotazování, analýza dokumentů. Dotazovanými populacemi byli top manažeři, linioví manažeři a zástupci HR. Celkem proběhlo 142 dotazování. Výzkum byl veden v jedné osobě. Data jsou analyzována a je použita triangulace dat. Zjištění jsou generalizována do jedné závěrečné zprávy z výzkumu, která přináší odpovědi na položené výzkumné otázky. Výzkum poskytl významné poznatky, které byly využity ve druhé části práce, kterou je návrhová část. Vlastní návrh řešení se skládá ze dvou modelů. Prvním je zjednodušený model systému odměňování a druhým je model strategické segmentace pracovních pozic. U tohoto modelu se počítá s využitím v praxi firem a hlavně ve výuce. Druhý model strategické segmentace pracovních pozic přináší odpověď na možné propojení strategie a odměňování v principu interní rovnováhy. Model má přínos v nových poznatcích pro budování další teorie a realizaci dalších výzkumů. Přínos modelu je i pro praxi v přístupu k nastavení politik a procesů ve strategickém managementu a řízení lidských zdrojů. Návrhem obou modelů bylo dosaženo naplnění hlavních cílů disertační práce.

Rešení úloh Business Intelligence v obchodní společnosti Topaz
Kochkonyan, Gretta ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Fortinová, Jana (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je analýza prostředí obchodní společnosti Topaz a návrh prototypového Business Intelligence řešení na základě této analýzy a požadavků podniku. Řešení bude použito v rámci podpory manažerského rozhodování majitele firmy. Pro naplnění cíle této práce byl nutný přístup k informačnímu systému (IS) společnosti a datům, na základě kterých proběhla analýza a návrh Business Intelligence řešení. Přístup k IS a datům poskytla majitelka firmy Topaz. Práce je rozdělena na teoretickou část, kde jsou popsány základní charakteristiky BI, resp. self-service BI, a na praktickou část, která představuje chod společnosti s důrazem na podporu zavedeného informačního systému. Následně je provedena úvodní studie zahrnující požadavky, z nichž je sestaven dimenzionální model. Nakonec jsou představeny ukázkové reporty.

Stavební proměny hradu a zámku Frýdlant v době renesance
Kobrsková, Markéta ; Nespěšná Hamsíková, Magdaléna (vedoucí práce) ; Šmied, Miroslav (oponent)
Tématem bakalářské práce "Stavební proměny hradu a zámku Frýdlant v době renesance" je zejména architektura hradu a zámku Frýdlant, stavební proměny tohoto sídla v době jeho vlastnictví rodem Redernů (od roku 1558). Předmětem práce je rovněž samotný rod Redernů a související stavební a objednavatelská činnost tohoto rodu ve Frýdlantu, spojená s významnou historickou postavou Melchiora z Redernu (1555-1600). Mezi významné objednávky z tohoto období patří například Kostel Nalezení sv. Kříže ve Frýdlantu, kde nechala Kateřina Redernová vybudovat pohřební kapli, která je vrcholným renesančním dílem. Tu vytvořil Erhard Heinrich a postavením této kaple byl pověřen Marcus Spazzio, stavitel frýdlantského Dolního zámku a dalších renesančních staveb. Pro ucelený přehled dějin hradu a zámku Frýdlant, je zde shrnuta historie jednotlivých rodů, které zde žily a ovlivnily jeho stavební vývoj. V práci jsem také naznačila problematiku nalezených sgrafit, o kterých jsem našla zmínku v restaurátorských zprávách.

Analýza reportingu v podnikovém prostředí a jeho technologické pokrytí Microsoft BI
Lučan, Martin ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou reportingu v podnikovém prostředí a jeho technologickým pokrytím pomocí Microsoft Business Intelligence portfolia. Hlavním cílem této práce je rozbor jednotlivých nároků organizací na reporting a možnosti pokrytí těchto nároků. Tato práce může sloužit jako nástroj pro implementaci reportingu ve společnosti či jeho zefektivnění. První část je teoretická a zabývá se oblastí Business Intelligence jako prostředím pro reporting. V této části jsou definovány základní pojmy v rámci této oblasti. Další část se zabývá oblastí reportingu. Tato část obsahuje náhled do historie, definici výstupů reportingu a podrobnější klasifikaci reportingu z různých pohledů. Dále také definici uživatelů reportingu a vymezení standardního reportingu společností. V závěru této kapitoly se nachází definice přínosů reportingu pro společnosti. V hlavní části práce je provedena analýza požadavků společností na reporting. Kapitola definuje pět nejdůležitějších skupin nároků, které jsou zde podrobně popsány. Také jsou zde popsány metody, jak mají společnosti k těmto nárokům přistupovat. Poté kapitola přináší pohled na požadavky pro konkrétní report. V rámci výstupů z této kapitoly práce přináší efektivní šablonu pro sběr požadavků na konkrétní report. Poslední kapitola se zaměřuje na analýzu portfolia Microsoftu na reporting a definuje koncepci Microsoftu. Také přináší podrobné informace o reportingových produktech, které Microsoft nabízí. Zároveň dochází k analýze a mapování jednotlivých vlastností produktů na požadavky, které byly definovány v této práci.

Návrh řešení BI v prostředí platformy elektronického obchodu
Kabrhelová, Kateřina ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Vysoký, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem pilotního řešení Business Intelligence pro platformu elektronického obchodu Shopio. V první části práce jsou teoreticky popsány pojmy Business Intelligence a elektronický obchod se zaměřením na možné přístupy k měření výkonnosti elektronického obchodu. Součástí teoretické části je také srovnání nástrojů pro měření výkonnosti elektronických obchodů dostupných na českém trhu. Druhá část práce nejprve obecně popisuje platformu Shopio a současný stav modulu statistiky. Pro potřeby návrhu nového řešení je provedena analýza požadavků na řešení mezi současnými klienty, kteří provozují své elektronické obchody na platformě Shopio. Na základě získaných požadavků je poté navrženo pilotní řešení Business Intelligence, které je zároveň testováno s využitím reálných dat elektronického obchodu. Hlavním cílem práce je vylepšit současný stav reportů a poskytnout tak majitelům e-shopů možnost vyhodnocovat prodeje elektronického obchodu lépe a efektivněji.