Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22,769 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.38 vteřin. 

Analýza vnějšího prostředí vybrané neziskové organizace
RŮŽKOVÁ, Marie
Cílem bakalářské práce je zhodnotit současnou situaci a postavení neziskové organizace na trhu prostřednictvím vybraných analýz vnějšího prostředí. Na základě zjištěných poznatků navrhnout optimální strategii pro zvolenou organizaci k udržení či zlepšení její dosavadní pozice.

Vliv legislativy New Dealu na společenské postavení černochů ve vybraných sektorech americké ekonomiky
Schwammenhöfer, Tomáš ; Tajovský, Ladislav (vedoucí práce) ; Johnson, Zdenka (oponent)
V této bakalářské práci se věnuji vlivu legislativy New Dealu na černošské obyvatelstvo ve 30. letech 20. století. Konkrétně se analyticky zaměřuji na vliv jednotlivých politik tohoto programu na jejich postavení v rámci americké ekonomiky. Pro porozumění celé problematice je zapotřebí pochopit situaci černochů v předchozí dekádě a v době Velké hospodářské krize, čemuž se věnuji v prvních dvou kapitolách. Následně nastiňuji situaci vedoucí k volbě F. D. Roosevelta prezidentem Spojených států amerických. V poslední a zároveň nejdůležitější kapitole celé práce se věnuji analýze jednotlivých programů a jejich vlivu na černochy. V práci docházím k závěru, že New Deal měl jak pozitivní tak negativní vliv na tuto menšinu a to v závislosti na příslušném ekonomickém sektoru a dané politice. Celkově tento program pro černochy znamenal velký posun v ekonomických a politických záležitostech.

Moderní nástroje marketingové komunikace a jejich použití konkrétním internetovým obchodem
Jochimová, Natálie ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Kajfoszová, Dorota (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Moderní nástroje marketingové komunikace a jejich použití konkrétním internetovým obchodem se zaměřuje na moderní způsoby propagace na internetovém trhu s módou v České republice, konkrétně u největšího z těchto obchodů ZOOT.cz. Cílem práce je na základě kvantitativního a kvalitativního výzkumu zhodnotit využívání moderních nástrojů marketingové komunikace na příkladu zmíněného internetového obchodu při porovnání s dalším subjektem. Teoretická část této diplomové práce přináší definici internetového marketingu a celého online prostředí, dále také popis jednotlivých marketingových nástrojů spolu s nastíněním jejich moderních forem. V praktické části dochází k analýze těchto nástrojů u internetového obchodu ZOOT.cz. Hlavními zdroji dat jsou výsledky dotazníkového šetření společnosti ZOOT s názvem Fashion Report, data o efektivnosti použití služby Retargeting společnosti Sklik, dále také závěry individuálních a skupinových hloubkových rozhovorů s pracovníky společnosti ZOOT a interní dokumenty internetových obchodů o efektivnosti jednotlivých používaných nástrojů. Výsledky těchto výzkumů ukazují, že pokud firmy využívají moderních nástrojů marketingové komunikace, je u nich stále větší důraz kladen na rychlé zařazení novinek do firemních aktivit, zajištění nadstandardních služeb pro zákazníky, ale také sledování podoby reklamních sdělení u konkurence.

Komplexní zhodnocení BAT technik ve vybraném provozu s chovem prasat a zhodnocení jejich ekonomických dopadů.
HADÁČEK, Aleš
Tato práce se zabývám komplexním zhodnocením BAT technik v provozovně výkrmu prasat Lety a zhodnocením jejich ekonomických dopadů. Chov prasat stejně tak jako chov jiných hospodářských zvířat je producentem různorodých odpadů. Tyto odpady negativně ovlivňují životný prostředí, pokud s nimi není správně nakládáno. V práci je největší pozornost věnována emisím amoniaku produkovaným chovem prasat a jejich snížení. K snížení emisí amoniaku a i ostatních plynných odpadů pomáhají BAT techniky popsané v referenčním dokumentu BREF. První část je věnována seznámení s BAT technikami pro chov prasat v referenčním dokumentem BREF a produkovanými odpady související s chovem prasat. V druhé části jsou popsány používané techniky ve sledovaném provozu s chovem výkrmových prasat a jejich zhodnocení vztažené k referenčnímu dokumentu BREF. Třetí část je zaměřena na zhodnocení ekonomického dopadu používaných BAT technik na sledovaný provoz. K zhodnocení ekonomického dopadu slouží vynaložené náklady na používané BAT techniky.

Životní prostředí v Číně - současný stav, problémy a perspektivy
Salačová, Aneta ; De Castro, Tereza (vedoucí práce) ; Neumann, Pavel (oponent)
Problematika životního prostředí byla v Číně dlouhou dobu podceňována. Tato země se během posledních třech dekád rozvíjela neuvěřitelně vysokým tempem. Cenou za takovýto růst je však současný stav životního prostředí v Číně. Předkládaná diplomová práce je rozčleněna do tří kapitol. Smyslem této práce je zhodnotit současný stav životního prostředí v Číně a také vývoj postojů čínské vlády vůči ochraně životního prostředí od počátku nového tisíciletí. Ve spojitosti s hospodářským růstem je v této práci analyzována závislost emisí škodlivých látek a čínského HDP. V neposlední řadě jsou zde popisována možná řešení a perspektivy budoucího vývoje znečištěného ovzduší v Číně.

Globální hodnotové řetězce v kávovém průymslu se zaměřením na Vietnam
Klumparová, Adéla ; Vlčková, Jana (vedoucí práce) ; Hnát, Pavel (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsat způsob fungování globálních kávových hodnotových řetězců a nabyté poznatky následně aplikovat na případ kávového průmyslu ve Vietnamu. V úvodní kapitole je pozornost věnována nejprve institucionálnímu pozadí hodnotových řetězců, procesům řízení a postupům užívaným v zemědělsko-potravinářském průmyslu. Dále práce obsahuje analýzu globálních kávových hodnotových řetězců, včetně identifikace subjektů angažujících se v řetězci a jejich podílu na tvorbě přidané hodnoty. V následující kapitole je popsán vývoj světového trhu s kávou a produkce nejvýznamnějších světových producentů a vývozců kávy. Práce pojednává rovněž o tématu ekonomické a sociální udržitelnosti a vlivu globálních hodnotových řetězců na životní prostředí. Závěrečná část práce je zaměřena na postavení kávového průmyslu ve Vietnamu, na jeho strukturu a vývoj v posledních 40 letech. Zohledněno je rovněž problematické postavení drobných pěstitelů nebo příležitosti rozvoje místního kávového průmyslu.

Analysis of the russian investment environment focused on foreign direct investment in the selected countries of BRICS
Tuktamyšev, Eduard ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Tato diplomová práce má za cíl analyzovat investiční prostředí Ruské federace se zaměřením na přímé zahraniční investice ve vybraných krajinách BRICS. První kapitola je věnována teoretickému vymezení investičního prostředí, metod zkoumání jako například PESTEL a SWOT analýzy, indexů mezinárodních organizací (Global Competitivness Index, Ease of Doing Business a Index of EconomicFreedom). Jsou tu také definované investiční stimuly a přímé zahraniční investice spolu s jejich dělením. Druhá kapitola se zaměřuje na investiční politiku Ruska, zejména zákonodárného a administrativního regulování investicí. V poslední části této kapitoly je popsaný vývoj zvláštních ekonomických zón, které se největší mírou podílejí na alokaci zahraničních investicí v Rusku. V závěru práce jsou pomocí ukazatelů a mezinárodně uznávaných indexů, popsané silné a slabé stránky investičního prostředí Ruska jakož i příležitosti a hrozby, s kterými se investoři můžou střetnout.

Metoda výběru koncepce on-premise IT infrastruktury
Šťastný, Martin ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Fortinová, Jana (oponent)
Zaměřením této práce je tvorba metody pro výběr koncepce on-premise IT infrastruktury. Práce je rozdělena celkem do šesti kapitol, z nichž první se věnuje stručnému úvodu do problematiky a vymezuje cíle práce. Druhá kapitola se zaměřuje na aktuální stav problematiky, jejíž součástí je rešerše podobných prací a také vymezení používaných pojmů. Třetí kapitola se zevrubně věnuje popisu jednotlivých koncepcí jako základu pro čtvrtou kapitolu, která se zabývá konstrukcí samotné metody. Pátá kapitola je věnována ověření metody v reálném prostředí a kapitola poslední shrnuje celou diplomovou práci.

Marketingová situační analýza vybrané společnosti
Doležal, Ondřej ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Čejka, Pavel (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je kvalitní zpracování marketingové situační analýzy vybrané energetické společnosti, konkrétně společnosti ČEZ, a.s. Vyhotovení analýzy společnosti umožní lépe plánovat své marketingové aktivity a obstát tak v konkurenčním prostředí. V teoretické části jsou rozebrány základní pojmy vztahující se k marketingu jako celku a dále teoretická východiska potřebná pro vyhotovení marketingové situační analýzy, kam spadá jak PEST analýza, Porterova analýza pěti sil, SWOT analýza, ale také marketingový mix. Tyto poznatky jsou poté aplikovány do praxe. Získané výsledky z jednotlivých analýz jsou posléze zformulovány do doporučení, které by měly společnosti pomoci úspěšně zvládat marketingové řízení.

Rešení úloh Business Intelligence v obchodní společnosti Topaz
Kochkonyan, Gretta ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Fortinová, Jana (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je analýza prostředí obchodní společnosti Topaz a návrh prototypového Business Intelligence řešení na základě této analýzy a požadavků podniku. Řešení bude použito v rámci podpory manažerského rozhodování majitele firmy. Pro naplnění cíle této práce byl nutný přístup k informačnímu systému (IS) společnosti a datům, na základě kterých proběhla analýza a návrh Business Intelligence řešení. Přístup k IS a datům poskytla majitelka firmy Topaz. Práce je rozdělena na teoretickou část, kde jsou popsány základní charakteristiky BI, resp. self-service BI, a na praktickou část, která představuje chod společnosti s důrazem na podporu zavedeného informačního systému. Následně je provedena úvodní studie zahrnující požadavky, z nichž je sestaven dimenzionální model. Nakonec jsou představeny ukázkové reporty.