Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 459 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.06 vteřin. 

Charakteristiky sociálního klimatu školní třídy na střední odborné škole
LEFAN, Robert
Tato bakalářská práce se zabývá často diskutovaným tématem klimatem třídy. Zaměřuje se na tvorbu a vývoj sociálního klimatu ve třídě v prvním ročníku střední odborné školy. Práce je členěna na dvě části teoretickou a praktickou. Teoretická část práce shrnuje informace o klimatu třídy z odborné literatury. Vysvětluje roli činitelů klimatu třídy při tvorbě sociálního klimatu ve třídě. Popisuje také možnosti diagnostiky klimatu ve třídě použitelné na střední škole. Praktická část je sondou do vzniku a tvorby sociálního klimatu ve dvou třídách prvního ročníku střední odborné školy. Měření klimatu ve třídě bylo provedeno pomocí standardizovaných dotazníků CES v preferované a aktuální formě. Výsledky měření jsou interpretovány také pomocí tabulek a grafů.

Mateřská škola
Foltas, Petr ; Šobrová, Zdena (oponent) ; Utíkalová, Ivana (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší projektovou dokumentaci k provedení novostavby mateřské školy. Stavbu tvoří dva dvoupodlažní objekty se střechou pultovou a jeden jednopodlažní objekt s plochou vegetační střechou. Ve dvoupodlažních objektech jsou situována 4 oddělení mateřské školy, celkem pro 100 dětí. Jednopodlažní objekt slouží jako provozní. Všechny objekty jsou zděné, nepodsklepené. Součástí projektu je i řešení parkovacích stání a zpevněných ploch.

Konstrukce audio zesilovače ve třídě T
Tejmlová, Lenka ; Slezák, Josef (oponent) ; Petržela, Jiří (vedoucí práce)
Téma bakalářské práce se týká zesilovačů pracujících ve třídě T. Jelikož se tyto zesilovače používají převážně jako výkonové nízkofrekvenční audio zesilovače, klade se důraz především na schopnost přenést signál bez zkreslení, zesilovat signál v širokém frekvenčním pásmu, docílit vysoké účinnosti koncových stupňů a dosáhnout špičkové kvality zvuku. V práci jsou shromážděné informace a fakta o principu funkce audio zesilovačů různých typů, včetně těch, které pracující ve třídě T, a komerčně dostupných integrovaných obvodech této třídy. Dále je uveden návrh schématu zapojení tohoto zesilovače s výstupním výkonem 2x20 W, včetně korekčního předzesilovače, který umožňuje korekci výšek, basů a hlasitosti. Navržený audio zesilovač je realizován a v závěru jsou proměřeny jeho charakteristiky, které jsou srovnány s teorií.

Syndrom vyhoření v učitelské profesi
Vilčková, Stanislava ; Hanušová, Marie (vedoucí práce) ; Jana, Jana (oponent)
Bakalářská práce pojednává o problematice syndromu vyhoření u učitelů na středních školách. Cílem této práce bylo zjistit závislost míry vyhoření učitelů středních škol na několika faktorech, kterými byly věk, délka pedagogické praxe, typ střední školy, počet žáků ve třídě a počet žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve třídě. Pro zjištění výzkumných cílů byla použita metoda dotazníkového šetření a individuální rozhovory s učiteli na středních školách. Z výsledků výzkumu vyplývá, že míra vyhoření nezávisí na věku ani na délce pedagogické praxe, zatímco počet žáků se na vzniku tohoto syndromu podílí. Vliv výskytu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na vznik syndromu vyhoření nebyl prokázán z důvodu nedostatečného reprezentativního vzorku respondentů. Syndrom vyhoření vzniká působením dlouhodobého stresu, jeho výskyt je pro každého jedince individuální, neexistují zaručené metody, jak tomuto syndromu předejít. Odolnost závisí na několika faktorech, těmi jsou osobnostní charakteristiky, schopnost zvládat stres, vliv okolí, druh vykonávané profese. Jedním ze základů preventivního působení proti syndromu vyhoření je být o něm informován, znát okolnosti jeho vzniku, jeho příznaky a fáze průběhu.

Monitorování motorické úrovně žáků 6. a 7. tříd vybrané základní školy
Konvičný, Martin ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Kolčiterová, Jana (oponent)
Martin Konvičný Diplomová práce Abstrakt Název diplomové práce: Monitorování motorické úrovně žáků 6. a 7. tříd vybrané základní školy Zpracoval: Martin Konvičný Vedoucí diplomové práce: PhDr. Aleš Kaplan PhD. Cíle práce: Zjistit aktuální úroveň motorické výkonnosti žáků 6. a 7. ročníků Základní školy U Stadionu v Mostě dle UNIFITTESTU 6-60 (Chytráčková a kol. 2002) a porovnat je s výsledky . dle UNIFITTESTU 6-60 (Chytráčková a kol. 2002, Rychtecký a kol. 2006). Dále zjistit a porovnat vybrané somatické charakteristiky. Metodika práce: Výsledky práce: Na základě prostudování a zpracování dostupné literatury jsme si stanovili cíle a úkoly práce. Pro vlastní praktické šetření jsme použili standardizovanou testovou baterii UNIFITTEST. Použitím vybraných testů jsme zjišťovali úroveň motorické výkonnosti žáků vybrané základní školy a následně je porovnávali s výsledky Chytráčkové a kol (2002) a Rychteckého a kol. (2006) Během našich měření Jsme zjistili zhoršující se výkonnostní stav mládeže na základních školách, který koresponduje i s výsledky Rychteckého a kol. (2006). Výrazné nadprůměrné hodnoty při měření tukových řas, které jsme zjistili, jsou alarmující s ohledem na náchylnost dětí v dospívajícím věku k obezitě. Pokud žáci navštěvují sportovní třídy se zaměřením na atletiku, tak se tomuto stavu úspěšně...

Příkladová studie hospodářské úpravy mýtních bukových porostů s uplatněním přirozené obnovy na kyselých půdách 5. vegetačního stupně
Heclová, Petra ; Šálek, Lubomír (vedoucí práce) ; Dragoun, Lukáš (oponent)
Bakalářská práce ukazuje možnost řešení obnovy bukových porostů pomocí třífázových clonných sečí v rámci obnovy lesního hospodářského plánu (LHP) na lesním hospodářském celku Jezeří. V šetřených porostních skupinách se vyskytuje buk lesní s příměsí břízy bělokoré. Pro účely této práce byly vybrány přestárlé porostní skupiny, které měly v jednotlivých částech zastoupení buku lesního v různém poměru. V terénu byly umístěny zkusné plochy, každá o velikosti 0,05 ha, ve dvou porostních skupinách 452 A 17 a 452 C 17. Byly změřeny základní dendrometrické charakteristiky: tloušťka v prsní výšce, výška stromu a výška první zelené větve (báze koruny). Každý strom byl dále zatříděn do kvalitativní třídy a byl zjištěn stav zmlazení na zkusných plochách. Na základě vyhodnocení je patrné, že obě porostní skupiny prošly podobným vývojem a jejich výchova byla silně zanedbaná. Z hlediska korun je patrné, že variabilita délky korun je vysoká a není zde závislost délky koruny na ostatních dendrometrických charakteristikách. U obou porostních skupin byla výrazná dominance kvalitativní třídy B. Celkově LHP udává výrazně nižší údaje, než které byly ve skutečnosti změřeny. Sice obě šetřené porostní skupiny ukazují zcela jasné překmenění, ale i tak je zde patrná závislost (nepřímá úměra) mezi počtem nových jedinců a zakmeněním. Závěry z vyhodnocení dat jsou uplatněny v návrhu obnovy těchto porostních skupin.

Vliv sociálního postavení na životní styl v České republice
Špaček, Ondřej ; Šanderová, Jadwiga (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
V současné diskuzi sociální diferenciace životních stylů a vkusu lze rozeznat dvě základní teoretické pozice. Homologická teorie odvozená z myšlení Pierra Bourdieu předpokládá velký překryv mezi společenskou hierarchií a hierarchií kulturní spotřeby. Naopak úvahy postmodemích autorů jako je Beck či Bauman hovoří o procesu individualizace, který do značné míry oslabuje vztah mezí sociálním postavením jednotlivce a jeho životním stylem. Autor se v této práci snaží posoudit empirickou věrohodnost těchto antagonistických pozic. Z marketingových dat o spotřebních preferencích MML 2004 konstruuje typologii životních stylů české populace. Za pomocí multinomické logistické regrese zjišťuje míru ovlivnění těchto typů sociodemografickými charakteristikami respondentů. Ukazuje, že vzdělání a příjem respondentů diferencuje jejich životní styl. Zdaleka se ale nejedná 0 nejdůležitější determinantu. Fáze životního cyklu má na respondentův životní styl větší vliv než obě socioekonomické charakteristiky dohromady. Stejně tak je do značné míry odlišný od ostatních životní styl Pražanů, a to 1 při kontrole příjmu a vzdělání. Na základě analyzovaných dat tedy nelze přijmout postmoderní představu individualizace. Ani úzkou souvislost sociálního postavení a životního stylu předpokládanou homologickou teorií ale nelze potvrdit....

Od pětifaktorového modelu k pětifaktorové teorii osobnosti
Hřebíčková, Martina
Příspěvek obsahuje výklad pětifaktorové teorie osobnosti, kterou na základě pětifaktorového modelu vytvořil McCrae a Costa (1996). Teoretický rámec pětifaktorové teorie osobnosti tvoří:1) biologicky dané bazální tendence zahrnující pět obecných rysů osobnosti; 2) kulturně podmíněné charakteristiky adaptace, ketré jsou výsledkem interakce individua s prostředím a jsou vlastně konkrétním projevem bazálních tendencí; 3) sebepojetí; 4)objektivní biografie; 5) vnější vlivy. Dalším prvkem systému jsou dynamické procesy, které určují interakce mezi jednotlivými prvky. Jako nejpodstatnější postulát z PTF vyplývá, že rysy jsou stejně jako temperament vrozené dispozice, které se vytvářejí na základě vnitřního zrání zcela nezávisle na vlivech prostředí.

Modelování elastických a neelastických kolizí
Jurčík, Michal ; Burget, Radim (oponent) ; Karásek, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá kolizemi nákladních vozíků uvnitř prostředí logistického distribučního skladu. Cílem práce je vyhnutí se případným kolizím, které mohou mezi těmito vozíky nastat. V první kapitole jsou podrobně popsány kolize částic a ráz těles za použití zákonů zachování energie a hybnosti. V dalších podkapitolách je provedena podrobná rešerše, týkající se elastických a neelastických kolizí v ideálním prostředí, jež jsou teoretických východiskem pro simulaci reálného prostředí. Kolize jsou podloženy podrobnými výpočty a doplněny obrázky. Druhá kapitola se zabývá vývojem dvouvrstvé aplikace simulující elastické kolize v ideálním prostředí. V podkapitolách jsou uvedeny popisy použitých tříd a metod pro výpočty predikcí kolizí s ukázkami zdrojových kódů. Poslední částí je popsána softwarová platforma JavaFX a použité animační třídy, jež jsou nutné k vizualizace problematiky. Poslední kapitola, jež je hlavním cílem práce, provádí rozšíření stávající aplikace o návrh prostředí skladových prostor a vozíků. Jednotlivé podkapitoly pak popisují případy různých typů kolizí, jejich detekce a zamezení vzniku. Dále je navrženo aplikační řešení této problematiky, s popisem použitých tříd a metod. Použité metody jsou pro jednodušší pochopení podepřeny vývojovými diagramy.

What students expect and what they see: ideology, identity and the Double Auction classroom experiment
Austin, Andrew ; Wilcox, N. T.
Many economists find that classroom experiments using the Double Auction (DA) trading institution are an effective pedagogical tool in introductory economics classes.