Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12,910 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.96 vteřin. 

Bariéry růstu produktivity v ČR
ANTROPIUSOVÁ, Radka
Tato bakalářská práce se skládá ze dvou částí: z teoretické části (v podobě literární rešerše) a z praktické části. První část je zaměřena na seznámení se s pojmem produktivita, s tím, jak může být produktivita měřena, dále s významem slova "bariéra" a jaké bariéry produktivity zmiňují různí autoři. Druhá - praktická - část řeší hlavní cíl bakalářské práce, kterým je vymezení hlavních bariér růstu produktivity v ČR. Za účelem splnění tohoto cíle je rozebírána produktivita v ČR pomocí HDP na 1 obyvatele a produktivity práce a kapitálu. Poté je práce zaměřena na bariéry ovlivňující obě produktivity. Na závěr je vymezena hlavní bariéra u každé z produktivit (je-li to možné) a jsou navržena určitá řešení situace v ČR z pohledu růstu produktivity.

Podnikatelský plán
Ranš, Dominik ; Krause, Josef (vedoucí práce) ; Boukal, Petr (oponent)
Cílem této práce je sepsání podnikatelského plánu pro zatím neexistující firmu zabývající se výškovými pracemi. Podnikatelský plán má za cíl zhodnotit, zda je pro podnikatele výhodné vložit svoje finanční úspory a úsilí do budování této firmy. Práce je rozdělena na dvě základní části: teoretickou a praktickou. V teorii jsou rozebrány jednotlivé náležitosti podnikatelského plánu. Navazující praktická část zpracovává konkrétní podnikatelský plán. Analyzuje její konkurenci, schopnost získávat zakázky a příležitosti, kde může být lepší než ostatní firmy podnikající ve stejném oboru. K závěru je v bakalářské práci zpracována finanční analýza obsahující předpokládané finanční výkazy firmy na základě realistické, optimistické i pesimistické varianty.

Využití sociálních médií v marketingu maloobchodního řetězce
Rožková, Lucie ; Stříteský, Václav (vedoucí práce) ; Březina, Martin (oponent)
Předmětem diplomové práce Využití sociálních médií v marketingu maloobchodního řetězce je analýza a zhodnocení úspěšnosti marketingové strategie na sociálních médiích použité obchodním řetězcem a porovnání působení na sociálních médiích s konkurenčními řetězci a dále formulace doporučení pro analyzovanou společnost pro efektivnější a úspěšnější komunikaci na sociální síti. Teoretická část je zaměřena na představení zkoumané problematiky a představení možností využití sociálních médií pro marketingovou strategii společnosti. Následuje metodická část ukazující použité výzkumné a analytické metody. V praktické části je metodou dotazníkového šetření, konkurenčního srovnání a zároveň obsahovou metodou porovnáno působení analyzované společnosti a její konkurence na sociální síti Facebook. Následně autorka dle výsledků navrhuje doporučení pro lépe hodnocenou komunikaci společnosti se zákazníkem. V závěru práce se nachází zhodnocení práce a okomentování definovaných hypotéz.

The American Foreign Policy with the Middle East : from the earliest days to the Obama’s mandate
Petraud, Jean-Félix ; Eichler, Jan (vedoucí práce) ; Dubský, Zbyněk (oponent)
The following dissertation is an attempt of analysis and understanding of the foreign policy of the United States in the Middle East region and its evolution through time. Considering the fact that the Middle East region is or at least used to be a vital region for the United States national interests, the dissertation presents an exhaustive list of major events that have been major shifts in the US foreign policy in the region. The more or less chronological timeline allows the reader to have a better understanding of the evolution of the US foreign policy. The result of the dissertation is the identification of different patterns of foreign policy and to put the spot on the reasons of the changes of these patterns. Nevertheless, the history of the Middle East region and the incredible number of major events through the 2Oth century and the early 21st century make impossible to deal with all of them. Moreover, analysis and comments are based on academic research, but the dissertation remains subjective and may lead to discussions and debates.

Finanční gramotnost seniorů
KOCANDOVÁ, Soňa
Tato bakalářská práce se zaměřuje na seniory a jejich finanční gramotnost. Práce se člení na dvě části a to na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezuje aktuální poznatky o tématu a dělí se na dvě podkapitoly: úvod do problematiky stárnutí a finanční gramotnost. Popisuji zde seniory, demografickou situaci stárnutí, bydlení, důchodové zabezpečení a finanční gramotnost. Také jsem věnovala pozornost prodejním či předváděcím akcím. Praktická část zahrnuje samotnou realizaci výzkumu s interpretací dat a je rozdělena na čtyři podkapitoly. První podkapitola se věnuje cíli práce a výzkumným otázkám. Cílem práce je zmapovat povědomí seniorů v oblasti účelného nakládání s jejich financemi. Stanovila jsem také dílčí výzkumné otázky a hlavní výzkumnou otázku, která zní: Jak se senioři orientují v otázkách svého finančního zajištění. Druhou podkapitolou je metodika výzkumu, která zahrnuje kvalitativní výzkum a metodu polostrukturovaných rozhovorů. Rozhovory jsem rozdělila do tří oblastí. První se nazývá úvodní informace, druhou oblastí je finanční zajištění a poslední oblastí jsou předváděcí akce. V metodice výzkumu také charakterizuji zkoumaný soubor, který tvoří deset respondentů starších šedesáti pěti let a bydlí na Třeboňsku. Třetí a nejrozsáhlejší podkapitolou jsou výsledky, ve kterých analyzuji výsledné odpovědi. Senioři odpovídali rozmanitě, ale v některých skutečnostech se shodovali. Poslední podkapitolou je diskuse, ve které zhodnotím výsledky a nastíním zde vlastní názor. Z odpovědí mi vyplynulo, že respondenti mají různorodé zájmy a koníčky a v důchodu se jim věnují více než dříve v aktivním životě. V důchodu, ve kterém jsou všichni respondenti více než deset let, jim příjmy stačí v případě, když žijí v domácnosti dva členové a společně přispívají. Svou finanční situaci osm seniorů popsalo jako dobrou, někteří jako průměrnou. Padesát procent seniorů má zkušenost s úvěry a rozpočet si sestavují pouze dva senioři. Poslední kategorií byly předváděcí akce, kdy je zajímavé, že většina respondentů s nimi má zkušenost. Poslední kapitolou je závěr, ve kterém shrnuji získané informace. Výzkumná otázka zní: Jak se senioři orientují v otázkách svého finančního zajištění a z výsledků lze usoudit, že se senioři orientují velmi dobře a umí optimálně hospodařit s penězi. Také zaujímají negativní postoj k předváděcím akcím a jsou obezřetní s úvěry a půjčkami. Raději si na vše našetří a převládá názor, že na co senioři nemají, to si nekupují. Je dobře, že jsou informováni a mohou se tak lépe ubránit nástrahám, které existují v tomto světě, ať chceme nebo nechceme. Tato práce může být užitečná v praxi pro seniory, kteří si chtějí zkusit sestavit domácí rozpočet. Také může přispět k vyšší informovanosti seniorů ohledně rizik, která se pojí s prodejními akcemi.

Marketingová situační analýza vybrané společnosti
Doležal, Ondřej ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Čejka, Pavel (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je kvalitní zpracování marketingové situační analýzy vybrané energetické společnosti, konkrétně společnosti ČEZ, a.s. Vyhotovení analýzy společnosti umožní lépe plánovat své marketingové aktivity a obstát tak v konkurenčním prostředí. V teoretické části jsou rozebrány základní pojmy vztahující se k marketingu jako celku a dále teoretická východiska potřebná pro vyhotovení marketingové situační analýzy, kam spadá jak PEST analýza, Porterova analýza pěti sil, SWOT analýza, ale také marketingový mix. Tyto poznatky jsou poté aplikovány do praxe. Získané výsledky z jednotlivých analýz jsou posléze zformulovány do doporučení, které by měly společnosti pomoci úspěšně zvládat marketingové řízení.

Budování a využívání menších počítačových sítí
Borecký, Jiří ; Pinkas, Otakar (vedoucí práce) ; Šmejkal, Ivo (oponent)
Bakalářská práce se zabývá budováním a využíváním menších počítačových sítí. Pro vybudování kvalitnější a efektivnější počítačové sítě byla použita firemní síť rodičů, která slouží hlavně k provozování účetnictví. Jako vstupní informace posloužila vytvořená analýza současného stavu počítačové sítě. Následuje vytvoření návrhu vedoucí ke zlepšení počítačové sítě a následné testování, zda tento návrh byl úspěšný.

Motivace a hodnocení zaměstnanců
Sinkulová, Anna ; Legnerová, Kateřina (vedoucí práce) ; Šmíd, David (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku motivace a hodnocení zaměstnanců v podniku. Cílem této bakalářské práce je zjistit vliv benefitů a teambuildingu na motivaci zaměstnanců. V teoretické části je na základě studia odborné literatury popsán význam a cíl motivace a základní motivační koncepce. Dále je nastíněno téma týkající se zaměstnaneckých benefitů a teambuildingů a jsou uvedeny současné trendy v těchto oblastech. Praktická část se zabývá výzkumem vlivu benefitů a vlivu vztahů na pracovišti na motivovanost zaměstnanců v Československé obchodní bance. K provedení výzkumu bylo použito dotazníkové šetření. Respondenti odpovídali na otázky ohledně spokojenosti se systémem zaměstnaneckých výhod na svém pracovišti a významu týmové práce. Z výsledků šetření jsou navrženy změny, které by měly vést k zlepšení motivace k pracovnímu výkonu.

Návrh marketingové strategie ve společnosti Imperium Finance
Petrovič, Marko ; Čermák, Radim (vedoucí práce) ; Sova, Martin (oponent)
Internetový marketing je v současnosti jednou z nejdůležitějších složek marketingu. Avšak internetový marketing jako celek je mnohem důležitější než pouhý webdesign, pouhá optimalizace pro vyhledávače (SEO) nebo pouhá PPC reklama. Většina firem si donedávna vystačila s webovými stránkami a tím byla jejich prezentace na internetu hotová. Nicméně internet je jednou z nejrychleji se rozvíjející technologií současnosti a každým rokem roste počet jeho uživatelů. Neustále se objevují nové technologie, které umožňují lepší uživatelský komfort a které také přinášejí nové způsoby prezentace a propagace. Většina společností udělá chybu již na začátku a podcení přípravu, neznají své cíle, zákazníky nebo konkurenci. Internetový marketing je proces. Obsahem tohoto procesu je poznání, analýza, návrh, realizace a nakonec i ověření, zda bylo dosaženo cílů organizace. V teoretické části je definován internetový marketing a jeho výhody oproti offline marketingu. Stručně je zde shrnuta historii a hlavní milníky internetového marketingu, které formovaly jeho současnou podobu. Dále jsou popsány současné trendy internetového marketingu a detailněji rozebrány vybrané nástroje internetového marketingu a nástroje pro vyhodnocení úspěšnosti kampaní. V praktické části se zabývám návrhem marketingové strategie ve společnosti Imperium Finance s.r.o. Hlavním cílem práce je zanalyzovat požadavky společnosti Imperium Finance s.r.o., z analýzy vyvodit konkrétní závěry a navrhnout marketingovou strategii, která podpoří vizi a strategii firmy v následujícím období. Veškeré kroky probíhaly přímo ve společnosti Imperium Finance na reálných datech od aktivních klientů a testovány v ostrém chodu společnosti. Výsledkem je pak návrh marketingové strategie, kterou se bude Imperium Finance řídit, a to v podobě marketingového plánu společnosti. Největším přínosem práce je tak reálné využití teoretických poznatků v praxi.

Uzavírání kupní smlouvy podle Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží v komparaci s českou právní úpravou
Krčálová, Kristýna ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Levý, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá Úmluvou OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží, známou také jako Vídeňská úmluva. Hlavním cílem je posoudit samotné podmínky aplikace této mezinárodní smlouvy a zhodnotit proces uzavírání kupní smlouvy v režimu Úmluvy včetně jeho podobností a odlišností s českou právní úpravou. V neposlední řadě práce hledá odpověď na otázku, která z úprav je pro uzavření mezinárodní kupní smlouvy spadající pod aplikaci Vídeňské úmluvy pro českou smluvní stranu výhodnější. Práce je rozdělena do pěti částí. První z nich představuje úvod do problematiky Vídeňské úmluvy a soustřeďuje se na její postupný vznik a vztah ČR k ní. Druhá kapitola mapuje samotné podmínky aplikace Úmluvy a vymezuje tak subjekty mezinárodní kupní smlouvy a její předmět. Třetí a čtvrtá kapitola postupně odkrývají jednotlivé fáze kontraktačního procesu (nabídku a přijetí) a to včetně relevantní judikatury. Poslední kapitola svým pojednáním o vzniku smlouvy kontraktační proces završuje a mimo jiné také zkoumá, jaký vliv na vznik a obsah smlouvy mají obchodní podmínky a to včetně jejich případného konfliktu v podobě tzv. bitvy formulářů.