Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4,481 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.15 vteřin. 


Energetická politika Ruské federace:současný stav a perspektívy
Kučera, Jakub ; Lupták, Milan (vedoucí práce) ; Lisa, Aleš (oponent)
Diplomová práce se zabývá energetickou politikou Ruské federace v letech 2000 až 2008 a jejími perspektivami do roku 2030. Nejprve jsou analyzovány jednotlivé cíle ruské energetické politiky. Následně je pozornost věnována třem ekonomickým cílům, které musejí být naplněny, má-li se Rusko stát "energetickou supervelmocí". Za prvé, je hledána odpověď na otázku, jestli Rusko disponuje dostatečným množstvím ropy a plynu pro zahraniční trhy a je technicky schopno zajistit jejich vývoz, aby se mohlo prosadit jako"energetická supervelmoc". Za druhé, zda uspěje s exportem ropy a zemního plynu na světových trzích a zdali se mu daří diverzifikovat přepravní cesty pro své vývozy. Za třetí, jestli snaha "rozhýbat" ekonomiku pomocí příjmů ze surovinových exportů měla úspěch a může tomu tak být i nadále. Odpověď na každou z těchto otázek sleduje práce ve dvou časových dimenzích. Pohled do minulosti má nejdříve objasnit, jak si ruská energetická politika vedla při realizaci těchto cílů do roku 2008, resp. jakým problémům při jejich uskutečňování čelila. Z tohoto základu následně vychází pohled do budoucnosti.

Eseje o ekonomii a managementu: Aplikace behaviorálních věd v organizacích
Houdek, Petr ; Smrčka, Luboš (vedoucí práce) ; Belás, Jaroslav (oponent) ; Šťastný, Daniel (oponent)
Disertační práce se skládá ze čtyř koncepčních článků (What Comes to a Manager's Mind: Theory of Local Thinking; A Perspective on Consumers 3.0: They Are Not Better Decision-Makers than Previous Generations; Professional Identity and Dishonest Behavior; Puppet Master: Possible Influence of Parasite Toxoplasma gondii on Managers and Employees), které jsou aplikací teorií a poznatků behaviorální ekonomie a behaviorální etiky ve sféře manažerských nauk. Práce obsahuje úvodní sjednocující komentář, který se zabývá replikační krizí v manažerských oborech a poté spekuluje nad možnostmi behaviorální ekonomie organizace. Úvodní komentář obsahuje i shrnutí/přetisk hlavních myšlenek uvedených koncepčních článků a doplňkových empirických studií uvedených v příloze.

Kognitivní spojitosti ve vztahu k zákazníkům
Barková, Jana ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Žižka, Ondřej (oponent)
Ve své bakalářské práci budu prezentovat tvorbu myšlenkových map, jako poměrně méně známou metodu, která umožňuje iniciaci a zachycení individuálních příslušně zaměřených myšlenkových procesů, jejich obsahu a struktury u jednotlivých pracovníků obchodního oddělení, jež jsou na denní bázi v kontaktu se zákazníkem. Obsahem pojmu, který jsem se v organizaci rozhodla zkoumat, je samotný ZÁKAZNÍK. Cílem této práce je zjistit, jakým způsobem jednotliví pracovníci obsah pojmu zákazník vnímají. Výsledky kvalitativního výzkumu metodou mentálního mapování přinesou důležitá asociační zjištění o obsahu pojmu zákazník, které odrážejí vhled do mysli pracovníka. Aby mohl následně management přistoupit k novým opatřením vedoucím k zlepšení péče o zákazníky, je klíčové, aby obsah pojmu, který pro pracovníky organizace zákazník představuje, znal.

Návrh rezervačního systému a webové prezentace pro Penzion Hanes
Slovák, Filip ; Neuwirth, Bernard (oponent) ; Klusák, Aleš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na návrh rezervačního systému pro ubytování v Penzionu Hanes a kompletní renovaci jeho webových stránek. Jejím hlavním cílem je navrhnout dostatečně jednoduchý a přehledný rezervační systém, který bude součástí nových webových stránek.

Pevnostní analýza řezných nástrojů
Petrlíková, Helena ; Madaj, Martin (oponent) ; Zouhar, Jan (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na deformačně napěťovou analýzu řezného nástroje. V úvodu je provedena rešeršní studie dostupné literatury a odborných článků zaměřené na témata souvisejícím s řešením. Řešení deformace a napjatosticelé soustavy bylo provedeno na základě výpočtového modelování pomocí metody konečných prvků MKP. Práce obsahuje detailní popis tvorby výpočtové modelu. Model geometrie soustavy byl vytvořen v programovém prostředí SolidWorks. Výpočtové modelování včetně vlastního řešení bylo provedeno v programovém systému ANSYS Workbench a ANSYS 12.0. Součástí této práce je prezentace výsledků a následná deformační a napěťová analýza řezného nástroje. Poslední část práce se zabývá modální a harmonickou analýzou řezného nástroje provedenou v programovém prostředí ANSYS Workbench.

Řešení grafického designu mobilní aplikace a mobilní webové stránky
Fausek, Roman ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pražský, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá procesem tvorby responsivních webových stránek. Záměrem je nastínit proces rozhodování pro správnou volbu online prezentace projektu nebo společnosti, jednotlivá úskalí a tvorbu. Tvorba je poté demonstrována na plně responsivní webové stránce, která se opírá na poznatcích získaných v části teoretické. Cíl práce je zaměřen na rozdíly mobilních zařízení a jejich softwaru ve spojitosti s vývojem aplikací a webových stránek. Výstupem je poté plně responsivní web založený na získaných poznatcích z části teoretické.

Využití konceptu Bazální stimulace na základní škole speciální
SIEBENSTICHOVÁ, Pavla
Bakalářská práce se zabývá aplikací konceptu Bazální stimulace na základních školách speciálních, tedy škol určených pro děti s těžšími formami mentálního postižení, případně v kombinaci s dalšími postiženími. Koncept Bazální stimulace vytvořil německý speciální pedagog prof. Andreas Fröhlich v 70. letech 20. století pro vzdělávání žáků s těžkým mentálním nebo kombinovaným postižením ve speciálních školách. V 80. letech 20. století jej uplatnila v ošetřovatelství prof. Christel Binstein. V této oblasti byl také na začátku tohoto století poprvé využit v České republice, a to zásluhou dr. Karolíny Friedlové.Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaký způsobem lze využít Bazální stimulaci v základní škole speciální a jak ji lze začlenit do vzdělávacího programu. V souladu s tímto cílem obsahuje práce vymezení základních pojmů, stručný přehled dějin vývoje Bazální stimulace a její teoretická východiska a následně jsou představeny jednotlivé techniky, jichž koncept využívá. Zásadní pasáží je teoretické vymezení možností uplatnění konceptu ve speciálně pedagogické praxi, konkrétně v základní škole speciální. Tato část je doplněna třemi kazuistikami, které představují reálné využití konceptu Bazální stimulace ve třech základních školách speciálních v rámci celé České republiky.

Mediální prezentace veřejné zeleně v Českých Budějovicích (obsahová analýza jihočeského regionálního tisku)
Kušová, Drahomíra ; Těšitel, Jan ; Bartoš, Michael
Tisk je součástí masové komunikace, při níž dochází k rozšiřování a sdělování informací a symbolických obsahů určených široké veřejnosti. Vždy je odrazem předpokládaného zájmu veřejnosti o konkrétní problematiku a zprostředkovatelem sociální kontroly institucí, které ji mají na starost. Na základě provedené obsahové analýzy jihočeského regionálního tisku lze konstatovat, že problematika veřejné zeleně občany příliš netíží a tudíž není ani frekventovaným mediálním tématem. Lidi zajímá především, zda je veřejná zeleň v pořádku a uklizena. Rovněž výčet organismů, na který může uživatel zeleně v urbánním prostředí narazit, není podle tisku příliš široký.

Interkulturní komunikace - Sociokulturní kompetence studentů ruského a anglického jazyka na SŠ
Poláčková, Vladimíra ; Žofková, Hana (vedoucí práce) ; Hlaváček, Antonín (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou interkulturní komunikace, zvláště její úlohou ve vyučování cizímu jazyku, zejména ruskému a anglickému. Představuje termín komunikativní kompetence jako jeden ze základních cílů soudobé didaktiky cizích jazyků, neboť představuje klíčovou dovednost, kterou by si studenti při výuce cizího jazyka měli osvojit. Je zaměřena především na kompetence sociokulturní, představující jeden z dílčích komponentů kompetence komunikativní. Praktická část na základě dotazníkového šetření uvádí předsudky a stereotypy studentů SŠ o příslušnících země, jejíž jazyk studují, především však je sondou do znalostí studentů v oblasti sociokulturních zvyklostí zemí, jejichž jazyku se na střední škole věnují. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)