Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 848 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.13 vteřin. 


Přirozené rozlivy v nivě Lužnice - holistický přístup
Pithart, David ; Montagová, Martina ; Hartvich, P. ; Černý, R. ; Prach, K.
Přirozené rozlivy byly anyzovány v nivě Lužnice. Holistický pohled ukázal nezastupitelnou roli přirozeného rozlivu v oblasti prevence proti povodním, zpomalení odnosu látek a zlepšení kvality vody, při tvorbě a udržování diverzity mokřadů. Rostoucí je význam z hlediska globálních změn. Vysychající krajina se stává zdrojem CO2 a rostoucí podíl solární energie je přeměňován v teplo, doprovázené ohřevem povrchu a vzduchu, zatímco v krajině s vodou je energie přeměňována v latentní teplo výparu.

Optimalizace sledování síťových toků
Žádník, Martin ; Lhotka,, Ladislav (oponent) ; Matoušek, Radomil (oponent) ; Sekanina, Lukáš (vedoucí práce)
Tato disertační práce se zabývá optimalizací sledování síťových toků. Sledování síťových toků spočívá ve sledování jejich stavu a je klíčovou úlohou pro řadu síťových aplikací. S každým příchodem paketu je nutné aktualizovat hodnoty stavu, což zahrnuje přístupy do paměti. Vzhledem k vysoké propustnosti linek a obrovskému množství souběžných toků hraje přístup do paměti kritickou roli ve výkonnosti stavového zpracování síťového provozu. Tento problém se řeší různými technikami. Tyto techniky ale ve výsledku vždy požadují, aby nejblíže zpracování provozu byla nasazena paměť s nízkou odezvou, cache toků, schopná vyřídit všechny přístupy. Cache toků má proto omezenou kapacitu a její efektivní správa má zásadní vliv na výkonnost a výsledky zpracování síťového provozu. Vzhledem ke specifikům síťového provozu nemusí být stávající správy vhodné pro správu cache toků. Disertační práce se proto zabývá automatizovaným vývojem správy cache na základě reálného provozu dané sítě. Automatizace vývoje správy cache toků je realizována pomocí genetického algoritmu. Genetický algoritmus vyvíjí nová řešení a hodnotí je simulací nad vzorkem provozu z různých sítí. Navržený postup je ověřen na vývoji správ pro dva problémy. Prvním problémem je vývoj správy, která bude vykazovat celkově nízký počet výpadků stavů z cache toků. Druhým problémem je vývoj správy, která bude vykazovat velmi nízký počet výpadků u velkých toků. Optimalizace zakódování správy a experimenty s parametry genetického algoritmu ukázují, že je možné nalézt správy cache toků, které jsou optimalizované pro specifika daného nasazení. Nově vyvinuté správy poskytují lepší výsledky než ostatní testované správy. Z hlediska snížení celkového počtu výpadků je vyvinuta správa, která snižuje počet výpadků na konkrétní datové sadě až o deset procent vůči nejlepší porovnávané správě. Z pohledu snížení počtu výpadků u velkých toků je dosaženo vyvinutou správou až dvojnásobného snížení výpadků. Většina velkých toků (více než 90%) nezaznamenala při použití vyvinuté správy dokonce ani jeden výpadek. Rovněž během záplav nových toků, které se v síťovém provozu vyskytují v souvislosti se skenováním sítí a útoky, se ukazují velmi dobré vlastnosti vyvinuté správy. V rámci práce je rovněž navrženo rozšíření správy o využití doplňkové informace ze záhlaví příchozích paketů. Výsledky ukazují, že kombinací této informace lze počet výpadků u správ dále snižovat.

K některým dynamickým jevům v silně nelineárních parametrických soustavách s děleným tokem výkonu
Hortel, Milan ; Škuderová, Alena
Planetové diferenciální soustavy s ozubenými koly tvoří základnístrukturu pohonových soustav v letecké a automobilní technice. Uvysokovýkonných tříd těchto soustav o minimálních dimenzích majívnitřní dynamické síly podstatný význam pro zajištění bezpečnostia spolehlivosti provozu. Důležitou roli zde hrají např. rázovéjevy v záběru ozubení, vzniklé většími dynamickými nežstatickoelastickými deformacemi zubů a vliv tlumení ve všechfázích záběru ozubení.

Variantní řešení křižovatky u obce Přestanov
Nitková, Jana ; Urban, Petr (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je zpracování projektové dokumentace okružní křižovatky v rámci studie. Řešená křižovatka se nachází v obci Přestanov, kde se protínají komunikace I/13 a komunikace II/253. Přestavba průsečné křižovatky na křižovatku okružní má zajistit bezpečný a plynulý průjezd vozidel z vedlejší komunikace II/253. Práce dokládá navržení 3 variant. Pro zpracování je vybrána spirálová okružní křižovatka, ta je dále technicky zpracována s doloženou technickou zprávou a výkresovou dokumentací. Práce též obsahuje inženýrský průzkum a kapacitní posouzení jednotlivých variant.


Vykazování peněžních toků organizačních složek státu v České republice
Kotková, Marie ; Nováková, Štěpánka (vedoucí práce) ; Zelenka, Vladimír (oponent) ; Steidlová, Jaromíra (oponent)
Disertační práce je zaměřena na veřejný sektor a zabývá se jedním z nových výkazů sestavovaným organizačními složkami státu, přehledem o peněžních tocích, který organizační složky státu poprvé sestavovaly za účetní období roku 2011. Hlavním cílem disertační práce je detailně analyzovat kvalitu těchto poprvé sestavených a předaných přehledů o peněžních tocích jednotlivými správci kapitol státního rozpočtu do Centrálního systému účetních informací státu. Disertační práce rovněž obsahuje vyhodnocení české legislativní úpravy sestavení přehledu o peněžních tocích vztahující se k organizačním složkám státu a její porovnání mezi lety 2011 a 2012. Nedílnou součástí práce je vytvoření teoretických modelů vhodných pro sestavení přehledu o peněžních tocích. První model je sestaven na základě vztahů mezi jednotlivými položkami účetních a finančních výkazů a druhý model vychází z transformace údajů zveřejněných ve výkazu pro hodnocení plnění rozpočtu.

Zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy na I/43 Černá Hora - Sebranice
Bažant, Petr ; Tesař, Jiří (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je část silnice I/43 v úseku mezi městysem Černá Hora a obcí Sebranice. Cílem práce je identifikovat problematická místa z hlediska bezpečnosti a plynulosti provozu a navrhnout vhodná opatření. Komunikace I/43 je z těchto hledisek velmi problematická a diskutovaná. Vzhledem ke své povaze a mírou následků dopravních nehod dostala název ,,Silnice smrti“. Diplomová práce obsahuje návrhy stavebních úprav na vybraných problematických úsecích. Tyto stavební úpravy mají zvýšit bezpečnost dopravy, ovšem ve snaze co nejméně omezit plynulost provozu. V závislosti na dlouhodobě odkládané výstavbě rychlostní silnice R43 je ve snaze provést rychlé a účinné zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy počítající s intenzitami provozu v plném rozsahu.

Popis charakteristik dopravního proudu
Novák, Martin ; Holcner, Petr (oponent) ; Apeltauer, Tomáš (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na sledování chování dopravního proudu a ověření či vyvrácení tradičních tzv. fundamentálních vztahů. Konkrétně jde o analýzu dat ze starších měření, z vlastního měření na silnici I/43 a z matematických modelů. Pro modelování bylo použito, kromě tří nástrojů, které má Fakulta stavební VUT v Brně k dispozici, také vlastního nástroje. založeného na celulárním automatu.

Coarse-grained particles conveying along a pipe bed
Vlasák, Pavel ; Chára, Zdeněk ; Konfršt, Jiří ; Kysela, Bohuš
The paper describes the results of a flow visualisation of model coarse-grained fully stratified particle-water mixtures. Investigation was focussed on study of the particle behaviour and carrier liquid and conveyed particles local velocities. Glass balls and washed graded pebble gravel of mean diameter of 6 mm were conveyed by water in a horizontal smooth pipe loop with a transparent pipe viewing section of inner diameter 40 mm. Particle movement along the pipe invert and particulate stationary bed, created by two layers of spherical particles of the same size as the conveyed particles, was studied. The effect of stationary bed on local velocity values of the carrier liquid and conveyed particles were determined. It was conducted that the maximum liquid velocity is significantly shifted from pipe centre to a higher position in the flow pattern with stationary bed.