Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,579 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.29 vteřin. 


Kriminalita a právo na Novém Městě pražském v letech 1585-1593
Hladík, Ondřej ; Čechura, Jaroslav (vedoucí práce) ; Županič, Jan (oponent)
Kriminalita a způsob boje proti ní představuje jedno ze zásadních témat spojených s výzkumem života raně novověkých měst. Výsledky jejího studia mají uplatnění zejména v historické antropologii, dějinách každodennosti a mentalit tehdy žijících lidí. Nelze však opomenout ani kriminologický přistup, s nímž samozřejmě nesouvisí jen analýza trestných činů, ale i celá řada dalších problémů. Patří mezi ně způsob vyšetřování spáchaných trestných činů, zatčení zločinců, soudní řízení a tresty ukládané viníkům Jedním ze zásadních pramenů pro studium nastíněné problematiky jsou knihy svědomí. Při jejich rozboru je ovšem nutné počítat s určitým zkreslením informací týkajících se konkrétních deliktů, obzvláště pokud hrozilo nebezpečí, že by na svědka mohlo padnout podezření ze spoluúčasti na trestné činnosti. Přesto jejich bohatý obsah umožňuje nejen detailní analýzu kriminality, ale poskytuje i mnoho informací o lidech, kteří přišli na radnici podat výpověď.

Rotunda sv. Martina na Vyšehradě
Nechvátal, Bořivoj
Příspěvek pojednává o historii rotundy sv. Martina na Vyšehradě v Praze.

Asistovaná reprodukce z hlediska církevní nauky a současné praxe
Kopová, Vlasta ; Ovečka, Libor (vedoucí práce) ; Lorman, Jaroslav (oponent)
Resumé Práce poukazuje na prudce se rozvíjející a téměř nekontrolovaný rozvoj vědy na půdě reprodukční medicíny. Možnost vývoje a využívání či znevažování poznatků má za následek velké bezpráví páchané na člověku a to člověku nejbezbranějším - lidském embryu. Jako matka vnímám bolestnou situaci neplodných párů, ale i hrozivý dopad reprodukční medicíny. Je zde veliký rozpor, protože dobra na jedné straně nemůže být dosaženo skrze páchané zlo. Práce nejprve přibližuje reprodukční metody, jejich postupy a do jisté míry i postoje "rodičů", kteří se pro toto řešení rozhodli. Není možné oddělovat plození od aktu spojení mezi mužem a ženou. Odtud nauka církve zamítá již antikoncepci, která zabraňuje početí při pohlavním spojení. Spojení muže a ženy je s početím neoddělitelně spojeno. Toto spojení doprovází láska, která k tomuto aktu patří a má pro něj hluboký význam. Práce se jeví na první pohled rozporuplně, neboť uvažuje o umělém oplodnění, jeho možnostech úspěších a budoucím očekávaném rozvoji. Na druhé straně je zde nastíněn postoj církve, který je razantní a nesmlouvavý. Jen vzhledem k rozmachu byznysu a "továrny" na embrya by bylo žádoucí zvednout hlas a více apelovat na lidskou zodpovědnost. Nutnost šíření morálního pohledu na věc je úkol, před kterým církev stále stojí a to tak, že výchovou a předáváním...

Filip Spannbrucker
Rychnová, Lucie ; Horyna, Mojmír (vedoucí práce) ; Macek, Petr (oponent)
RESUME Jméno a příjmení: Lucie Rychnová Katedra: Ústav dějin křesťanského umění Vedoucí práce: Prof. PhDr. Mojmír Horyna Rok obhajoby: 2008 Název práce: Filip Spannbrucker Název v angličtině: Filip Spannbrucker Počet znaků 179 561 Resume: Výsledkem diplomové práce je první monografická studie shrnující poznatky o tvorbě pražského stavitele Filipa Spannbruckera (přibližně 1672-1729). Autorka se pokusila uvést dílo tohoto projektujícího stavitele do kontextu dobového uměleckého a společenského dění. V první části práce byla postupně odkryta základní fakta z jeho života a zároveň vymezen rámec jeho profesní činnosti. Zvláštní pozornost byla věnována zadavatelům a patronům stavebních prací a projektů, jejichž autorem či provádějícím stavitelem Spannbrucker byl, čímž bylo jeho dílo uvedeno do přímé souvislosti soudobých nejen kulturních, ale i sociálně- ekonomických vztahů. Nejvýznamnějším stavebníkem a objednavatelem děl tohoto stavitele byl František Josef Schlik, na jehož panství ve východních Čechách se nacházejí nejpozoruhodnější díla Filipa Spannbruckera. Na základě formální analýzy v druhé části práce byly nastíněny pravděpodobné inspirační zdroje a přesně charakterizován Spannbruckerův osobní styl. Součástí práce je také první katalog dosud známých děl tohoto pražského stavitele.

Strategie společenské odpovědnosti společnosti Hilton Worldwide a její aplikace v lokálních podmínkách
Švábová, Kateřina ; Mokrejšová, Veronika (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu společenské odpovědnosti ve společnosti Hilton Worldwide. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část seznamuje s problematikou společenské odpovědnosti, s filozofií konceptu CSR, jeho historií a současností. Definuje jednotlivé pojmy jako CSR, stakeholders, firemní filantropie, udržitelný rozvoj, podnikatelská etika a firemní občanství. Dále se zaměřuje na důležitou úlohu komunikace a to nejen v oblasti CSR. Praktická část pak představuje koncept CSR ve společnosti Hilton Worldwide a jeho celkovou strategii. Na lokální úrovni pak představuje hotely Hilton Prague a Hilton Prague Old Town a jejich činnost v rámci CSR. Pro vyhodnocení konceptu CSR je pak použita SWOT analýza, která definuje problémy především v oblasti komunikace o CSR aktivitách nejen uvnitř, ale i vně společnosti. Na základě výsledků SWOT analýzy jsou pak navržena řešení a doporučení, která by měla přispět k pochopení konceptu CSR, zlepšení jeho vnímání a komunikace především k zaměstnancům sledované firmy, což by mělo pozitivní vliv na zvýšení zájmu o tyto informace, zvýšení loajality a posílení konkurenceschopnosti společnosti.

Pražské raně barokní oltáře
Kolář, Jan ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Horyna, Mojmír (oponent)
RESUMÉ Práce pojednává o pražských oltářích vyniklých v době raného baroka v letech 1620 - 1680. Práce obsahuje krátký nástin historie, kdy začal naplno pronikat barokní sloh na území Českých zemí v souvislosti s protireformací a rekatolizací po porážce stavovského povstání v roce 1620. Církev podporovaná státem měla za úkol obnovit v Čechách katolictví a k tomuto účelu využívala i umělecké prostředky. Barokní kostel v sobě spojoval všechny druhy umění. Hlavní pozornost byla věnována oltářním stavbám. Text práce se dále zabývá historií a typologií oltáře a jeho částí - oltářního stolu, retábula a tabernáklu. V práci je popsán obecný vývoj raně barokních oltářů v průběhu doby od pozdně renesančního manýrismu po začátek vrcholného baroka, postupná proměna koncepce oltářních architektur, uměleckého zpracování oltářů a jejich ozdobných prvků. V práci jsou vyjmenovány a popsány dochované i některé nedochované oltáře nalézající se v Praze v oblasti Hradčan, Malé Strany, Starého Města a Nového Města. Na příkladech pražských raně barokních oltářů je dokumentován jejich slohový i umělecký vývoj. Uvedeni jsou i umělci, zejména truhláři a sochaři, kteří pražská oltářní díla a památky vytvářeli. Zvláštní pozornost je věnována dvornímu truhláři Marku Nonnenmacherovi, který se stal významným reprezentantem pražské raně...

ARTĚL - myšlenka, aktivity a hlavní osobnosti sdružení
Skopalová, Markéta ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Eva (oponent)
Resumé Dění v uměleckořemeslné tvorbě druhé poloviny 19. století významně ovlivnila průmyslová revoluce, která uspíšila vývoj výrobních postupů a podstatně změnila jejich možnosti. Na jedné straně měla manufakturní produkce potenciál uspokojit zvyšující se nároky na množství zboží, ale na straně druhé se vyrábělo stále podle starších vzorů, které nebyly přizpůsobeny novým postupům. Kvalita i estetická úroveň vznikajících předmětů se snižovala a vyvolala jako odezvu zakládání spolků, které se soustavně snažily o nápravu této situace. Prvním z nich bylo anglické hnutí Arts & Crafts, které bylo poznamenáno silným příklonem ke způsobům tvorby středověku. Jeho příznivci úplně odmítali velkovýrobu a trvali na ruční řemeslné tvorbě, která měla vytvářet hodnotné předměty, jimiž by se mohl spotřebitel obklopit. Důraz byl také kladen na vyhovující podmínky práce pro všechny řemeslníky, kteří neměli být vykořisťováni, jak se často stávalo dělníkům v továrnách. Podobné názory a snahy měly celou společnost dovést k uměleckému i všeobecně kulturnímu rozvoji. Potřeba vypořádat se s nevyhovující situací v uměleckém řemesle vyvstávala na všech místech, kde vznikala situace podobná té anglické. Výraznou odezvu tyto snahy nalezly například v Německu, kde vzniklo několik podobných sdružení, z nichž většinu po roce 1907 sdružil...

Analýza exportních aktivit společnosti Pivovary Lobkowicz, a.s.
Šimáčková, Veronika ; Olšanová, Květa (vedoucí práce) ; Duchoň, Miroslav (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na společnost Pivovary Lobkowicz, a.s. Cílem práce je analyzovat exportní aktivity této společnosti a identifikovat příležitosti k jejímu dalšímu rozvoji. První kapitola se věnuje teoreticky zahraničnímu obchodu -- důvodům a formám vstupu na zahraniční trh a rizikům s tím spojeným. Druhá kapitola se zaměřuje na společnost samotnou -- její historii, strukturu, působení na Burze cenných papírů Praha a export. Třetí kapitola využívá zjištěná data k analýze exportních aktivit. K tomu je využita SWOT analýza, na jejímž základě jsou v závěru práce uvedeny příležitosti pro další rozvoj.

Kresby římských manýristů ve veřejných sbírkách České republiky
Krůfová, Johana ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Kropáček, Jiří (oponent)
Johana Krůfová Resumé Kresby římských manýristů ve veřejných sbírkách České republiky Bakalářská práce se zabývá vybranými kresbami výtvarných umělců tvořících v Římě v období manýrismu, jejichž kresebná díla se nacházejí ve veřejných sbírkách na našem území. Jedná se o tyto umělce: Giulio Romano, Perino del Vaga, Polidoro da Caravaggio, Francesco de'Rossi zvaný Salviati, Giorgio Vasari, Marco Marcchetti da Faenza a Taddeo Zuccari. Obsahem práce je seznámení s funkcí kresby a jejím významem ve výtvarném umění šestnáctého století v římském manýristickém období. Dále obsahuje stručné životopisy umělců tvořících v Římě, popisy kreseb a charakteristiku veřejných sbírek České republiky. Z důvodů dostupnosti pramenů a možnostem vidět kresby v originále byly zvoleny kresby, které jsou u nás uloženy ve veřejných sbírkách. Jedná se o sbírku kreseb, kterou spravuje Národní galerie v Praze, kolekci kreseb uloženou v arcibiskupském zámku v Kroměříži, jejichž majitelem je Arcibiskupství olomoucké, kresebný soubor v Moravské galerii v Brně a sbírku kreseb grafického kabinetu Karáskovy galerie v Památníku národního písemnictví v Praze. Výlučně jde o figurální témata, studie postav, portrétů, náročnější skupinové ikonografické celky s biblickým nebo mytologickým námětem. Práce si klade za cíl vytvořit ucelený soupis pouze...