Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Scénické návrhy doby vrcholného baroka ve veřejných sbírkách České republiky
Krůfová, Johana ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Oulíková, Petra (oponent)
Scénické návrhy doby vrcholného baroka ve veřejných sbírkách České republiky Diplomová práce se zabývá barokními scénickými návrhy nacházejícími se ve veřejných sbírkách na území České republiky. Jedná se o nevelký konvolut kreseb Josefa Hagera (1726- 1781) a Josefa Redlmayera (1727-1788), kteří tvořili pro pražské Divadlo v Kotcích. Jejich jevištní tvorba byla inspirována významnou italskou barokní rodinou scénografů Galli- Bibiena. Práce se snaží obsáhnout inspirační vlivy, které na umělce působily a komplexně zařadit jejich tvorbu do evropského kontextu vrcholného baroka. Také se dotýká historie barokních divadel u nás i v Evropě a nastiňuje jejich propojení s okázalými slavnostmi tehdejší doby. Zároveň informuje o vývoji italské scénografie a scénických návrhů s vysvětlením ikonografických jevištních dekorací. Práce je rozdělena do pěti základních kapitol, které nastiňují místní a časové souvislosti. První část je věnována obecnému úvodu do barokního divadla a barokní teatrálnosti. Osvětluje počátky, žánry a technické složky barokního divadla a tyto úvodní informace jsou v průběhu práce nadále rozvíjeny. Druhá kapitola připomíná barokní slavnosti a jejich úzké vazby s divadlem. Třetí celek se věnuje scénografii a scénickým návrhům. Obor scénografie zcela nezapadá do klasických uměnohistorických...
Kresby římských manýristů ve veřejných sbírkách České republiky
Krůfová, Johana ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Kropáček, Jiří (oponent)
Johana Krůfová Resumé Kresby římských manýristů ve veřejných sbírkách České republiky Bakalářská práce se zabývá vybranými kresbami výtvarných umělců tvořících v Římě v období manýrismu, jejichž kresebná díla se nacházejí ve veřejných sbírkách na našem území. Jedná se o tyto umělce: Giulio Romano, Perino del Vaga, Polidoro da Caravaggio, Francesco de'Rossi zvaný Salviati, Giorgio Vasari, Marco Marcchetti da Faenza a Taddeo Zuccari. Obsahem práce je seznámení s funkcí kresby a jejím významem ve výtvarném umění šestnáctého století v římském manýristickém období. Dále obsahuje stručné životopisy umělců tvořících v Římě, popisy kreseb a charakteristiku veřejných sbírek České republiky. Z důvodů dostupnosti pramenů a možnostem vidět kresby v originále byly zvoleny kresby, které jsou u nás uloženy ve veřejných sbírkách. Jedná se o sbírku kreseb, kterou spravuje Národní galerie v Praze, kolekci kreseb uloženou v arcibiskupském zámku v Kroměříži, jejichž majitelem je Arcibiskupství olomoucké, kresebný soubor v Moravské galerii v Brně a sbírku kreseb grafického kabinetu Karáskovy galerie v Památníku národního písemnictví v Praze. Výlučně jde o figurální témata, studie postav, portrétů, náročnější skupinové ikonografické celky s biblickým nebo mytologickým námětem. Práce si klade za cíl vytvořit ucelený soupis pouze...
Scénické návrhy doby vrcholného baroka ve veřejných sbírkách České republiky
Krůfová, Johana ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Oulíková, Petra (oponent)
Scénické návrhy doby vrcholného baroka ve veřejných sbírkách České republiky Diplomová práce se zabývá barokními scénickými návrhy nacházejícími se ve veřejných sbírkách na území České republiky. Jedná se o nevelký konvolut kreseb Josefa Hagera (1726- 1781) a Josefa Redlmayera (1727-1788), kteří tvořili pro pražské Divadlo v Kotcích. Jejich jevištní tvorba byla inspirována významnou italskou barokní rodinou scénografů Galli- Bibiena. Práce se snaží obsáhnout inspirační vlivy, které na umělce působily a komplexně zařadit jejich tvorbu do evropského kontextu vrcholného baroka. Také se dotýká historie barokních divadel u nás i v Evropě a nastiňuje jejich propojení s okázalými slavnostmi tehdejší doby. Zároveň informuje o vývoji italské scénografie a scénických návrhů s vysvětlením ikonografických jevištních dekorací. Práce je rozdělena do pěti základních kapitol, které nastiňují místní a časové souvislosti. První část je věnována obecnému úvodu do barokního divadla a barokní teatrálnosti. Osvětluje počátky, žánry a technické složky barokního divadla a tyto úvodní informace jsou v průběhu práce nadále rozvíjeny. Druhá kapitola připomíná barokní slavnosti a jejich úzké vazby s divadlem. Třetí celek se věnuje scénografii a scénickým návrhům. Obor scénografie zcela nezapadá do klasických uměnohistorických...
Kresby římských manýristů ve veřejných sbírkách České republiky
Krůfová, Johana ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Kropáček, Jiří (oponent)
Johana Krůfová Resumé Kresby římských manýristů ve veřejných sbírkách České republiky Bakalářská práce se zabývá vybranými kresbami výtvarných umělců tvořících v Římě v období manýrismu, jejichž kresebná díla se nacházejí ve veřejných sbírkách na našem území. Jedná se o tyto umělce: Giulio Romano, Perino del Vaga, Polidoro da Caravaggio, Francesco de'Rossi zvaný Salviati, Giorgio Vasari, Marco Marcchetti da Faenza a Taddeo Zuccari. Obsahem práce je seznámení s funkcí kresby a jejím významem ve výtvarném umění šestnáctého století v římském manýristickém období. Dále obsahuje stručné životopisy umělců tvořících v Římě, popisy kreseb a charakteristiku veřejných sbírek České republiky. Z důvodů dostupnosti pramenů a možnostem vidět kresby v originále byly zvoleny kresby, které jsou u nás uloženy ve veřejných sbírkách. Jedná se o sbírku kreseb, kterou spravuje Národní galerie v Praze, kolekci kreseb uloženou v arcibiskupském zámku v Kroměříži, jejichž majitelem je Arcibiskupství olomoucké, kresebný soubor v Moravské galerii v Brně a sbírku kreseb grafického kabinetu Karáskovy galerie v Památníku národního písemnictví v Praze. Výlučně jde o figurální témata, studie postav, portrétů, náročnější skupinové ikonografické celky s biblickým nebo mytologickým námětem. Práce si klade za cíl vytvořit ucelený soupis pouze...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.