Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21,692 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.16 vteřin. 

Land cover/ land use ve venkovském suburbánním zázemí města České Budějovice
JEŘÁBKOVÁ, Šárka
Bakalářská práce se zabývá pokryvem a využitím země ve venkovském suburbánním zázemí města České Budějovice. Toto území je vymezeno 39 katastrálními územími obcí, které se nacházejí v okolí Českých Budějovic a jsou specifikované podílem dojížďky za prací do krajského města 50 % a více. Tato práce předkládá a popisuje změny krajinného pokryvu a jeho využití, právě ve vymezeném území, v letech 2008 a 2012. V příloze jsou přiloženy případové studie 5 katastrálních územích, kde jsou zachyceny změny v letech 2003, 2008 a 2012. Práce je rozdělena na teoretickou a analytickou část. V teoretické části je řešen problém suburbanizace jako takové, změny ve využití a pokryvu země a problematika venkova. Součástí práce jsou mapy land use/ land cover každého katastrálního území z roku 2012. V analytické části jsou popsány jednotlivá katastrální území a změny land use/ land cover, které jsou podloženy terénním průzkumem. Problematika suburbanizace je dokládaná tabulkou o vývoji počtu obyvatel v jednotlivých obcích, popř. jsou uvedeny jiné aspekty, který tento trend ovlivňují. V závěru práce je zhodnoceno celé řešené území.

Time management
Hanus, Filip ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Motlová, Veronika (oponent)
Umět hospodařit s časem je nezbytné. Teoretická část se zabývá tím, co je to time management, jak vznikl a jak se vyvíjel. Přibližuje nám zásady správného hospodaření s časem a principy efektivní organizace práce. Zaměřuje se na cíle a jejich stanovování, biorytmy a jejich vliv na naší produktivnost a nejčastější zloděje času. Na základě analýzy časových snímků a polostrukturovaných rozhovorů sledujeme v praktické části dva týdny života šesti studentů vysokých škol. Klademe si za cíl zjistit, jak respondenti využívají svůj čas, jaké mají o time managementu povědomí a jaké je rozložení aktivit u studentů, kteří bydlí v samostatném pokoji a studentů, kteří sdílí pokoj s jedním, nebo více spolubydlícími.

Možnosti využití sociálních sítí pro podporu podnikání v autoservisech
Mischaniuk, Mykhailo ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Gála, Libor (oponent)
Tato diplomová práce řeší problematiku používání sociálních sítí v oblasti autoservisu. Hlavním cílem je strukturovaným způsobem poskytnout doporučení pro byznys jak lépe využít tyto sítě pro dosažení lepší konkurenceschopnosti. Tato práce je rozdělená do tří částí. První, teoretická část, dává základní popis těchto sítí a jejich statistiky. Tato část také pokrývá základní nástroje, které můžeme použít pro analýzu a údržbu sociálních sítí. Druhá, analytická část, se zabývá konkurenční analýzou ve sféře autoservisu a dává základní přehled nejpopulárnějších sociálních sítí na ruském internetu. Třetí, praktická část, poskytuje strukturovaný pohled na hlavní aspekty chování a údržby sociálních sítí. Tato část zahrnuje popis těchto různých aspektů a doporučení, která dávám pro konkrétní autoservis.

Řízení IS/ICT se zaměřením na sourcing služeb informačního systému
Šebesta, Michal ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Havlíček, Zdeněk (oponent) ; Příklenk, Oldřich (oponent) ; Král, Jaroslav (oponent)
Předmětem odborného výzkumu je sourcing již několik desítek let. Evoluce v oblasti informačních systémů v poslední době charakterizovaná především komoditizací ICT služeb však významně mění celkový kontext rozhodování. Služby dostupné na vyžádání přes Internet umožnují organizacím implementaci požadovaných funkcí oproti dřívější době za zlomek času. Tento trend znamená významnou šanci pro organizace, které by rády využily pokročilé ICT služby, bez nutnosti vysokých investic. Problémem je současný nedostatek metod a nástrojů pro řízení služeb informačního systému a jejich outsourcing. Vzhledem k vývoji a trendům na trhu ICT služeb lze očekávat, že v budoucnu velká část řízení IT bude zahrnovat ICT služby a strukturované řízení jejich úrovně. Současně dostupné metody jsou buď příliš široké, anebo naopak zahrnují pouze malou část celého problému. Nahodilá a nepodložená rozhodnutí v této oblasti mohou způsobit značné komplikace z hlediska kvality, využitelnosti, integrace, a v důsledku toho významně ovlivnit celkové náklady na IT daného podniku. Organizace musí buď revidovat existující modely, anebo navrhnout a zavést zcela nové modely řízení svého IS/ICT. Tato disertační práce se zabývá řízením IS/ICT se zaměřením na sourcing služeb informačního systému. Diskutuje dostupné sourcingové modely uváděné v literatuře a propojuje je se souvisejícím oblastmi. Na základě těchto oblastí pak prezentuje integrovaný pohled na možné strategie sourcingu IT. Především pak práce navrhuje originální concept rozhodování o sourcingu ICT služeb nazvaný SOURCER framework. Tento přístup navazuje na zmínené strategie sourcingu, a předkládá komplexní metodiku a kritéria pro rozhodování. Ty pomohou organizacím s výběrem ICT služeb s cílem udržování a řízení co nejvhodnějšího portfolia ICT služeb. Rozhodování je založeno na čtyřech základních pohledech: funkce, cena, čas, a kvalita. Tyto pohledy jsou diskutovány, individuálně analyzovány, a slouží jako základ pro další zkoumání. Celý framework je vyvíjen a validován s využitím přístupu Design Science Research Methodology (DSRM). Individuální komponenty jsou vyhodnoceny s využitím průzkumu mezi vybranými IT manažery. Další ověření přístupu je pak zajištěno realizováním případové studie, která mapuje reálné využití frameworku v organizaci. Tato případová studie zahrnuje specifikaci strategie, business--IT alignment, specifikace architektury služeb a její propojení, sourcing, and řízení portfolia ICT služeb.

Využití sociálních služeb příjemci příspěvku na péči.
SEDLÁČKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá problematikou využívání sociálních služeb příjemci příspěvku na péči, která je podle mého názoru důležitá a aktuální. Na základně kvantitativního výzkumu jsem prováděla dotazníkové šetření. Respondenty jsem si rozdělila do 3. okruhů, aby otázky v dotaznících odpovídaly všem typům klientů, na kterých jsem výzkum prováděla. Prvním okruhem byly osoby, které využívají pobytová zařízení sociálních služeb, druhý okruh se týkal osob využívajících ambulantní, popřípadě terénní služby a třetím okruhem byly osoby, které pobírají příspěvek na péči a péči jim zajišťuje například rodina. Cílem mé bakalářské práce bylo zjistit, jak příjemci s příspěvkem na péči nakládají a zda jsou s příspěvkem na péči spokojeni. Z výzkumu vyplynuly ještě dva dílčí cíle, které se vztahovaly především k 1. okruhu osob. Prvním dílčím cílem je, že respondenti jsou spokojeni s poskytovanými službami a druhý dílčí cíl vyjadřuje názor respondentů, že kvalita poskytované péče odpovídá finančním prostředkům, které odvádí svým poskytovatelům. Hypotéza H1: Příspěvek na péči je využíván na sociální služby. Tuto hypotézu jsem mohla zkoumat pouze u druhého a třetího okruhu osob. V tomto případě se hypotéza nepotvrdila. Ve 3. okruhu nevyužívá žádný respondent sociální služby a v 2. okruhu pouze 27 respondentů z 80 dotazovaných. Hypotéza H2: Příjemci příspěvku na péči jsou spokojeni s jeho výší. Tato se potvrdila v celkovém počtu 80 respondentů. 48 osob je spokojeno s výší příspěvku na péči, zbylých 32 respondentů uvedlo, že je nespokojeno. Myslím si, že tímto výzkumem mohu přispět poskytovatelům sociálních služeb tím, že zjistím, jak respondenti hodnotí efektivitu poskytovaných služeb nebo zda by více neocenili jinou alternativu v oblasti sociálních služeb.

Interkulturní aspekty komunikace v pracovním prostředí vybrané firmy
Jenšovský, Šimon ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Balgová, Dagmar (oponent)
Práce se zabývá kulturními odlišnostmi pracovníků v nadnárodní korporaci ve vztahu k interní komunikaci a plnění pracovních úkolů. Podstatou práce je vytvořit teoretický rámec pro zmapování kulturních odlišností mezi pracovníky nadnárodní korporace a na základě získaných poznatků vyšetřit vliv kulturních odlišností na komunikaci a plnění úkolů. Soubor výzkumných otázek jednak replikuje práci Geerta Hofsteda, v druhé řadě vychází z poznatků formulovaných Hofstedem a několika autory, kteří vycházeli z jeho práce. Pro získání dat byla použita metoda dotazníkového šetření. Pro vyhodnocení dat byly použity metody deskripce prostřednictvím četnosti a statistické metody srovnání struktur. Výsledkem práce je soubor obecných doporučení zaměřených na eliminaci či alepoň omezení negativních dopadů interkulturních rozdílů na pracovišti.

Analýza zabezpečení přístupu do internetového bankovnictví prostřednictvím mobilních zařízení
Hiršal, Michael ; Veber, Jaromír (vedoucí práce) ; Klíma, Tomáš (oponent)
Předmětem bakalářské práce je analyzovat a zhodnotit vnější bezpečnost mobilních aplikací poskytující mobilní bankovnictví pro operační systém Android. Teoretická část je zaměřena na popsání předpokladů pro bezpečnostní analýzu a návrh technologického zabezpečení těchto aplikací. Navazující praktická část vychází z autorem získaných dat, ve kterých je zkoumána právě technologická bezpečnost. K prověření v praktické části byly vybrány produkty společností Air Bank, a.s. a Moneta Money Bank, a.s., které jsou jedněmi z aktuálních zástupců na českém bankovním trhu. Prověřovaná bezpečnostní úroveň obou aplikací a jejich porovnání je zahrnuto v závěru této práce.

Využívání příspěvku na péči uživateli sociálních služeb
ŠINÁKLOVÁ, Marie
Bakalářská práce se zabývá velmi rozšířenou sociální dávkou, tedy příspěvkem na péči a s ním spojenou problematikou, z čehož vyplývá hlavní cíl této práce, zjistit jak a popřípadě na co je příspěvek na péči využíván. Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsem se zaměřila především na účel, principy a základní funkce příspěvku. Popsala jsem také, komu vzniká nebo naopak nevzniká nárok na příspěvek, a kdy může tento nárok zaniknout. V této části jsem se také soustředila na to, k čemu je příspěvek určen, a na co má být správně využit. Dále jsem se v práci zmínila o kontrole podle zákona o sociálních službách a také o ochranných prostředcích, kterými se stát brání danému zneužívání příspěvku. V teoretické části jsem také uvedla historii příspěvku, kdy se ještě jednalo o příspěvek při péči o blízkou osobu. Vzhledem k tomu, že příspěvek na péči je určen osobám, které jsou nějakým způsobem znevýhodněné, vložila jsem do teoretické části také kapitolu o postižení, kde jsem uvedla definici postižení, jeho druhy a formy či např. specifické potřeby, které z postižení vyplývají. V druhé, tedy v praktické části byla použita metoda kvalitativního výzkumu. Sběr dat proběhl formou dotazování za pomoci techniky polořízeného rozhovoru. Rozhovory byly uskutečněny se šesti komunikačními partnery, které jsem vybrala metodou "sněhové koule", tzv. nabalováním. Cílem této práce bylo především zjistit, jak popřípadě na co osoby pobírající příspěvek na péči tuto dávku využívají. Zda uživatelům výše příspěvku na péči postačuje k pokrytí nákladů na poskytování sociální služby. Zda se musejí uživatelé z důvodu nízké hodnoty příspěvku nějakým způsobem omezovat ve svých individuálních potřebách a zájmech. Zda si uživatelé identifikovali nějaké změny po novelizaci zákona o sociálních službách. Na výše uvedené cíle jsem se snažila získat odpovědi potřebné k vyřešení dané problematiky.

Komfort rodičky v průběhu porodu
HANZALOVÁ, Martina
Bakalářská práce pojednává o komfortu rodičky v průběhu porodu. Teoretická část je rozdělena do tří hlavních kapitol. První kapitola se zabývá zejména popsáním porodu a jeho klasifikací. Druhá kapitola pojednává o komplexnosti ošetřovatelské péče o rodičku v průběhu celého porodu a péčí porodní asistentky v jednotlivých dobách porodních. Poslední kapitola popisuje veškeré aspekty ovlivňující průběh porodu. Výzkumná část bakalářské práce je zaměřena na spokojenost rodiček s nabídnutým komfortem v průběhu jejich porodu. Před vypracováním bakalářské práce byly stanoveny dva hlavní cíle. Prvním cílem bylo zjistit informovanost žen o farmakologických a nefarmakologických metodách zvládání bolesti v průběhu porodu. Druhým cílem bylo zjistit spokojenost žen s poskytnutým komfortem na porodním sále, s přístupem a jednáním zdravotnického personálu. Ke zjištění stanovených cílů byly zvoleny tři výzkumné otázky: Jaké možnosti farmakologických a nefarmakologických metod k tlumení bolesti v průběhu porodu ženy znají a využívají? Jaké relaxační pomůcky, sloužící k celkovému uvolnění, byly ženě nabídnuty v průběhu porodu? Jak byla žena v průběhu porodu spokojena s prostředím a přístupem zdravotnického personálu? K vypracování výzkumné části byla zvolena metoda kvalitativního výzkumného šetření. Technikou sběru dat byl polostrukturovaný rozhovor, jehož cílem bylo získat detailní a komplexní informace o studované problematice. Celý výzkum byl zpracován do dvou hlavních kategorií, které se dále dělí na jejich podkategorie. Z výsledků provedeného výzkumného šetření vyplynulo, že většina respondentek zjišťovala informace o průběhu porodu na internetu, dalším přínosným zdrojem byla odborná literatura, předporodní kurzy apod. Jako nejvíce známa alternativní metoda u respondentek při tlumení bolesti se prokázala hydroanalgezie ve formě sprchy či koupele. Z farmakologických možností tlumení bolesti respondentky uvedly pouze epidurální analgezii. Kategorie komfort popisuje celkový komfort nabídnutý rodičkám ze strany porodní asistentky v průběhu porodu. Většině respondentkám byla poskytnuta předporodní příprava s předem domluveným souhlasem a bylo jim umožněno pití na porodním sále. Většině dotázaných byly nabídnuty nefarmakologické metody k tlumení bolesti jako jsou úlevové polohy, gymnastický míč, masáže, hydroanalgezie apod. Žádné z oslovených rodiček nebyla nabídnuta epidurální analgezie, avšak u jedné respondentky se tišila bolest pomocí farmakoterapie. Práce se dále zabývá přítomností doprovázejících osob u porodu a působení prostředí porodního sálu na rodičky. Výzkum ukázal, že opět většina respondentek neměla s prostředím problém ani závažné výhrady. Kategorie posuzující spokojenost žen s přístupem porodních asistentek a aktivitě k uspokojení potřeb a přání respondentky ukazuje, že vesměs všechny ženy vnímaly přístup porodních asistentek kladně. Porodní asistentky byly rodičkám nejenom psychickou oporou, ale staraly se i o jejich fyzické pohodlí a dostatečně je edukovaly o průběhu porodu. Pouze v jednom případě nebyla žena zcela spokojená a v jednom případě by respondentka ocenila větší informovanost ze strany porodních asistentek. Negativní hodnocení respondentky ovlivňuje neprofesionální přístup porodních asistentek. Výzkumná práce poukazuje na to, že ve zdravotnictví nejde pouze o rutinní práci, ale především o lidský přístup a komunikaci. Porodní asistentky by se za každé situace měly chovat empaticky, udržovat si své profesionální asertivní chování vůči rodičkám a zároveň se snažit jim co nejvíce pomoci ulevit od bolesti za pomoci dostupných metod v tak náročné životní situaci jakou porod zcela určitě je.

Vliv sněhové pokrývky na odtok během dešťových srážek.
Juras, Roman ; Máca, Petr (vedoucí práce) ; Ladislav , Ladislav (oponent)
V zimním období, kdy leží na povodí sněhová pokrývka, stále přibývá výskytu dešťových srážek. Déšť dopadající na sníh (ROS) má často za následek vznik povodní a mokrých lavin. Predikce vlivu ROS záleží především na lepším pochopení mechanismů vzniku a složení odtoku ze sněhové pokrývky. Spojení simulace deště na sněhovou pokrývku a využití stopovačů bylo testováno jako vhodný nástroj pro tento účel. Celkem bylo provedeno 18 experimentů na sněhovou pokrývku s různými počátečními vlastnostmi v horských podmínkách střední a západní Evropy. Pro určení charakteru proudění bylo použito barvivo brilliant blue (FCF), pomocí kterého je možné vizualizovat preferenční cesty, ale i určit rozhraní dvou vrstev o různých hydraulických vlastnostech. Zastoupení jednotlivých složek odtékající vody na výtoku bylo stanoveno pomocí metody separace hydrogramu, která poskytuje dobré výsledky s přijatelnou nejistotou. Z technických důvodů nebylo možné obě metody použít současně během jednoho experimentu, i když by to ještě více rozšířilo znalosti o dynamice proudění dešťové vody ve sněhové pokrývce. Množství tavné vody bylo vypočteno pomocí rovnice energetické bilance. Použití této rovnice je poměrně přesné, ale zároveň náročné na vstupy. Z toho důvodu bylo tání vypočteno pouze u jednoho experimentu. Rychlost vzniku odtoku roste v první řadě intenzitou srážky. Počáteční vlastnosti sněhové pokrývky, jako hustota a vlhkost, ovlivňují rychlost vzniku odtoku až druhotně. Na druhou stranu při stejné intenzitě srážky vykazovala nevyzrálá sněhová pokrývka s malou hustotou rychlejší hydrologickou odpověď, než vyzrálá pokrývka s větší hustotou. Velikost odtoku je závislá, především na počátečním nasycení. Vyzrálá sněhová pokrývka s vyšším počátečním nasycení generovala vyšší celkový odtok, kde dešťová voda přispívala maximálně z 50ti %. Proti tomu protekla dešťová voda nevyzrálou sněhovou pokrývkou poměrně rychle a do odtoku se propagovala přibližně z 80ti %. Pro predikci odtoku během ROS byla použita Richardsova rovnice v rámci modelu SNOWPACK. Tento model byl upraven tak, že byla sněhová matrice rozdělena pro lepší simulaci preferenčního proudění. Tento přístup přinesl zlepšení výsledků oproti klasickému přístupu, kdy se uvažuje pouze matricové proudění.