Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 366 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 

Hodnocení vlastního vzdělání – září 2012
Ďurďovič, Martin
Do zářijového šetření CVVM byl zařazen blok otázek týkajících se názoru na situaci v oblasti vzdělávání. Tisková zpráva prezentuje, jak občané hodnotí přínos svého vlastního školního vzdělávání a přípravy na výkon profese.

Výukový program s prvky badatelsky orientovaného přírodovědného vyučování na 1. stupni ZŠ.
SOUKUPOVÁ, Valerie
Cílem této práce je připravit výukový program s prvky badatelsky orientovaného vyučování (BOV) a současně ověřit účinnost navržených aktivit z hlediska cílů přírodovědného vzdělávání na 1. stupni ZŠ. Diplomová práce ukazuje některé možnosti, jak s uvedenou metodou pracovat a zařazovat ji do vyučování. Jako modelový příklad byla zvolena témata související s fyziologií rostlin. Aplikovány jsou různé vyučovací metody vhodné pro realizaci BOV v kontextu Rámcového vzdělávacího programu se zřetelem na aktuální obsah učebnic prvouky a přírodovědy. Vyučovací metoda je taktéž porovnána s pojetím výuky přírodovědných předmětů v zahraničí. Diplomová práce byla řešena v rámci projektů GA JU č. 065/2010/S a GA JU č. 078/2013/S

Utrpení a smysl života v rámci židovské kultury
Budíček, Jiří ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název práce: Utrpení a smysl života v rámci židovské kultury Suffering and meaning of life in the frame of Jewish culture Cíle práce: Zamyslet se nad skutečností, zda dědictví židovského národa má vliv na současnou populaci. Připomenutí toho, co nám může nabídnout židovská kultura. Připomenutí hrůz, které židovský národ vytrpěl. Pomoci oddémonizovat tento národ a alespoň z části pochopit jeho úlohu v tomto světě. Metoda: Historická studie - studium monografických a seriálových publikací - získávání informací z přednášek Vzdělávacího a kulturního centra Židovského muzea Výsledky: Podařilo se mi, alespoň doufám, poukázat na to, že slova Bible mohou promlouvat i k dnešnímu člověku. Poselství Knihy knih je stále aktuální. Morální kodex - Desatero ovlivňuje nepochybně i naše životy. Klíčová slova: Bible, Bůh, rituály, židovský národ 3

Osobnost Milady Šubrtové
Pashayeva Škopková, Adéla ; JANÁL, Roman (vedoucí práce) ; KAUPOVÁ, Helena (oponent)
Magisterská práce „Osobnost Milady Šubrtové“ pojednává o uměleckém i rodinném životě české operní pěvkyně. Nejprve se zabývá jejími začátky a jejím zázemím. Poté popisuje její dospívání a školy, které Milada Šubrtová vystudovala. Profesory, kteří paní Šubrtovou velice ovlivnili. Práce se zaměřuje na počátky její kariéry, na první role, ve kterých hrála. Na první angažmá, které dostala. Na úspěchy a pády. Práce popisuje její lásku k milovanému muži a k jejíma dvěma nejbližším přátelům panu profesoru J. Mrázkovi a paní profesorce Christině Kluge-Mrázkové. Dočtete se zde o jejích angažmá a hostování v českých divadlech. V této práci se také můžete dočíst, jakých úspěchů dosáhla, kolik velkých rolí má v repertoáru a jakým byla člověkem. Práce obsahuje dva rozhovory. Prvním z nich je rozhovor s paní PhDr. Christinou Kluge-Mrázkovou, která osobně znala paní Miladu Šubrtovou a byla její blízkou přítelkyní. Druhým z nich je rozhovor s panem starostou obce Chříče Ing. Petrlíkem. Na jeho popud bylo založeno po její smrti muzeum Milady Šubrtové ve stejnojmenné vesnici. Na závěr mé práce dělám rozbor dotazníku ohledně "Osobnosti Milady Šubrtové", který jsem vytvořila za účelem poznání, kolik respondentů zná tuto skvělou operní pěvkyni.

Platy českých učitelů zůstávají velmi nízké
Münich, Daniel ; Smolka, V.
Učitelské platy v dlouhodobějším horizontu spoluurčují kvalitu učitelů a školního vzdělávání. Relativní úroveň učitelských platů v poměru k platům v alternativních profesích v dané zemi totiž ovlivňuje i to, z jakých řad se rekrutují mladí zájemci o učitelskou profesi, kdo z nich se učitelem skutečně stane a zda ti nejlepší v této profesi dlouhodobě setrvají. Relativní platy českých učitelů však v tomto ohledu dlouhodobě patří k nejnižším v rámci více než třiceti nejvyspělejších zemí světa (OECD). Tato studie ukazuje, že navyšování učitelských platů i v roce 2015 stěží drželo krok s růstem platů ostatních vysokoškolsky vzdělaných zaměstnanců veřejného a soukromého sektoru. Nepříznivá relativní platová situace českých učitelů se tak za posledních deset let v podstatě nezměnila.

Lidové tradice a rozvoj klíčových kompetencí v MŠ
RANDÁKOVÁ, Štěpánka
Tato práce se zabývá začleněním lidových tradic do vzdělávací nabídky v mateřské škole v souladu s RVP PV a jejich přínos pro rozvoj klíčových kompetencí. Teoretická část vymezuje význam klíčových kompetencí , klíčové kompetence v předškolním vzdělávání a hodnocení těchto kompetencí. Je vytvořen potenciál lidových tradic pro rozvoj klíčových kompetencí. V další částí jsou charakterizovány nejvýznamnější svátky a tradice, jejich význam, historie a způsob oslav. Praktická část je věnována vytvoření konkrétních tematických celků. Celky jsou průběžné vyhodnocovány a bude provedeno výzkumné šetření dokládající přínos lidových tradic pro rozvoj klíčových kompetencí. Tento program byl následně zrealizován a zhodnocen jeho skutečný přínos v praxi, zda přispěl zvolenými činnostmi a aktivitami k rozvoji klíčových kompetencí.

Dějiny techniky v systému všeobecného vzdělání - aplikace v základním školství
KLIMENT, Karel
Diplomová práce stručně popisuje Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, jeho cíle, klíčové kompetence a průřezová témata. Pojednává o vzdělávací oblasti Člověk a svět práce a jednotlivých jejích okruzích. Dále jsou zde shrnuty názory několika učitelů na Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, tvorbu Školního vzdělávacího programu a zavádění obojího do praxe. V druhé části práce je popsán projekt, který umožní žákům seznámit se s historií techniky v rámci regionu i širšího okolí. Je zde návrh, jakým způsobem pracovat, a postup, jakým žáci pracovali a jakých výsledků dosáhli.

Významní absolventi ostravské konzervatoře
Hájková, Petra ; WIESNER, Daniel (vedoucí práce) ; OVSOVÁ, Libuše (oponent)
Má bakalářská práce je věnována Janáčkově konzervatoři a Gymnáziu v Ostravě a jejím, dle mého názoru, nejvýznamnějším absolventům tanečního oboru. Úvod práce krátce pojednává o historii konzervatoře, která po několikaletém úsilí vznikla v Ostravě. Ostravsko mělo spoustu talentovaných lidí, kteří navštěvovali základní umělecké školy a toužili po středoškolském vzdělání, tak jako ti, kteří žili v Čechách. Větší část mé bakalářské práce je věnována osobnostem, které tuto školu absolvovaly. Někteří z nich po ukončení své aktivní taneční kariéry předávají své zkušenosti začínajícím umělcům a někteří se stále ještě věnují tanečnímu umění. Tyto osobnosti jsou velkým přínosem pro umělecký život v oblasti tance u nás i v zahraničí.

Škola Hamburského baletu Johna Neumeiera
Kaplanová, Barbora ; POLLERTOVÁ, Adéla (vedoucí práce) ; KAZÁROVÁ, Helena (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na Školu Hamburského baletu Johna Neumeiera, její současné pedagogy, koncepci a styl výuky, a na absolventy školy. Jedna z podkapitol se věnuje také budově Ballettzentrum Hamburg – John Neumeier (Baletního centra Hamburk – John Neumeier), ve které v současné době škola i soubory sídlí. Práce mapuje prestižní odbornou instituci při celosvětově proslulém souboru, která vychovává nové taneční umělce, kteří nacházejí uplatnění jak ve významných baletních souborech, tak na poli choreografickém.

Umělecko-pedagogická interpretace textů kurikulárních dokumentů v odlišných jazykových prostředích
Uhl Skřivanová, Věra ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Slavík, Jan (oponent) ; Kirchenmann, Johannes (oponent)
Obsahem disertační práce je komparace očekávaných výstupů uměleckého vzdělávání, zakotvených v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní a gymnaziální vzdělávání ČR a Učebních plánech pro osmiletá gymnázia Bavorska. Porovnání odlišně pojatých kurikulárních dokumetů se uskutečnilo na základě operacionalizace sledovaných kategorií se zvláštním zřetelem k vystižení jejich vzdělávacích obsahů. Možnosti naplňování očekávaných výstupů byly následně ověřovány v terénním výzkumu a ilustrovány na základě dat a autentických výtvarných produktů žáků. Nezbytným předpokladem realizace uvedeného výzkumu byla deskripce systému uměleckého vzdělávání v Německu a původní překladatelská práce v oblasti teorie umění a její pedagogická reflexe v 2. pol. 20. stol. a 21. stol.