Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Soubor baletu Divadla F. X. Šaldy v Liberci
Laifrová, Alena ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (vedoucí práce) ; WIESNER, Daniel (oponent)
Diplomová práce se zabývá zmapováním historie baletního souboru Divadla F. X. Šaldy v Liberci od roku 1945 do současnosti. Pozornost je zaměřena především na nejvýznamnější šéfy baletu, choreografy a baletní představení. Zvláštní důraz je kladen na život a působení Jarmily Jarošové, primabaleríny tohoto souboru. Vznik českého divadla v Liberci je nejprve uveden do širších historicko-politických souvislostí. Zmíněna je také otázka česko-německého soužití a stručný vývoj německého divadelnictví v daném regionu. Nedílnou součástí práce je soupis všech šéfů baletu a baletních představení od první sezóny českého divadla v Liberci do současnosti.
Úloha autority a princíp partnerstva pri tvorbe choreografického diela
Radačovský, Mário ; KAZÁROVÁ, Helena (vedoucí práce) ; WIESNER, Daniel (oponent)
V našom tanečnom umení je veľmi dôležité ak sa môžeme stretnúť s osobnosťami, ktoré ovplyvnia náš život natoľko či už pozitívne alebo negatívne ,že si tento ich odkaz nesieme celým naším umeleckým životom. Princíp autority ktorá nás denne formuje ,ale aj partnerstva bez ktorého by to celé zrejme nebolo ani možné .Určitá forma partnerstva je viac ako potrebná v našom veľmi náročnom povolaní. Napriek tomu byť tanečníkom nie je povolanie ale skôr o poslanie . Cieľom mojej práce je pokúsiť sa načrtnúť určite formy autorít na základe mojich osobných skúseností ako aj ponúknuť porovnanie medzi nimi cez vykreslenie určitých modelových situácií ,ktoré som mal možnosť osobne zažiť. Ponúknuť rozličné riešenia určitých situácií . Vždy ide o nejaký cieľ spoločného snaženia sa naplniť ho. Rozdiel je inteligencií a spôsobe ako vytúžený úspech dosiahnuť. Nakoniec výsledok nie je aj tak to najdôležitejšie ale forma a hlavne ako sme ho dosiahli. Celá moja práca bola o zamyslení a paralelách a novom vnímaní už existujúcich prežitkov.
Významní absolventi ostravské konzervatoře
Hájková, Petra ; WIESNER, Daniel (vedoucí práce) ; OVSOVÁ, Libuše (oponent)
Má bakalářská práce je věnována Janáčkově konzervatoři a Gymnáziu v Ostravě a jejím, dle mého názoru, nejvýznamnějším absolventům tanečního oboru. Úvod práce krátce pojednává o historii konzervatoře, která po několikaletém úsilí vznikla v Ostravě. Ostravsko mělo spoustu talentovaných lidí, kteří navštěvovali základní umělecké školy a toužili po středoškolském vzdělání, tak jako ti, kteří žili v Čechách. Větší část mé bakalářské práce je věnována osobnostem, které tuto školu absolvovaly. Někteří z nich po ukončení své aktivní taneční kariéry předávají své zkušenosti začínajícím umělcům a někteří se stále ještě věnují tanečnímu umění. Tyto osobnosti jsou velkým přínosem pro umělecký život v oblasti tance u nás i v zahraničí.
Nelly Danko - pedagog tance a baletní mistr
Tomcová, Markéta ; WIESNER, Daniel (vedoucí práce) ; KAZÁROVÁ, Helena (oponent)
Bakalářská práce popisuje dosavadní kariéru profesionální umělkyně Nelly Danko. V Národním divadle v Praze působí více než čtyřicet let jako tanečnice, baletní mistryně i asistentka choreografa. Je také výraznou pedagogickou osobností vyučující na Taneční konzervatoři hl. m. Prahy. Hlavním zdrojem pro tento text se stal rozhovor s ní a velmi blízkými kolegy, kteří s ní v průběhu života spolupracovali. Dále jsem využívala materiály, které jsem nalezla v Divadelním ústavu a publikace i články o tanci.
Mluvené slovo v současném tanečním divad le
Mottlová, Kamila ; WIESNER, Daniel (vedoucí práce) ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (oponent)
Bakalářská práce se zabývá mluveným slovem v současném tanečním divadle. Přibližuje styčné body v historii tanečního divadla a nabízí vhled do způsobů práce současných tvůrců v tomto oboru. Na závěr představuje vlastní zkušenost samotné autorky na inscenaci ve spolupráci s absolventkou katedry autorského divadla na přažské DAMU.
Kostým jako scénografický prvek
Částková, Monika ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (vedoucí práce) ; WIESNER, Daniel (oponent)
V bakalářské práci s názvem "Kostým jako scénografický prvek" jsem se chtěla co nejvíce zaměřit na možnosti využití kostýmu pro scénografii. Mým cílem bylo odpovědět na otázku, zda je možné využít kostým tak, aby se stal výhradním scénografickým prvkem na základě vlastních choreografických zkušeností a studováním tvorby vybraných světových choreografů, u kterých se domnívám, že tímto způsobem tvořili a tvoří.
Minimalismus, invence v současné taneční tvorbě
Stupecká, Kateřina ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; WIESNER, Daniel (oponent)
Pojmenování toho, co chápeme pod pojmem taneční minimalismus, je obsahem této práce. K jasnému záměru mi pomohlo zmapování cesty minimalismu obecně až po fakt, jak minimalismus mění myšlení. Předkládám informace o krajních osobnostech stojících u zrodu, dobové souvislosti a to převážně ve smyslu hledání a objevování nového způsobu tvorby a s tím související změnu celkového postoje k umění. Nejpodstatnějším měřítkem je změna, která přináší nový způsob myšlení nejen umělce, ale také diváka. Hlouběji pronikám do způsobu práce významných tvůrců, kteří vlastním způsobem s minimalismem pracují či ho dokonce vytváří. V popředí stojí inspirace hudební a její pronikání a impulzy, které přináší do taneční oblasti. Minimalistické principy rozkládám na obecné a jdoucí až k myšlenkám filozofickým. Práce se také zabývá základní esencí minimalismu - časem, který působí na pozorovatele v jeho nové a dosud nepoužívané podobě meditativně až transcendentálně.
Petr Weigl jako režisér baletních filmů a inscenací
Čižmáriková, Monika ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (vedoucí práce) ; WIESNER, Daniel (oponent)
Tato práce přibližuje a shrnuje taneční dílo významného českého režiséra Petra Weigla, který byl prvním dramaturgem a režisérem baletu u nás a za své filmy si vysloužil mezinárodní úspěch a ocenění. Natočil mnoho tanečních filmů a spolupracoval na četných baletních inscenacích v Národním divadle v Praze. Mezi filmy patří například Pas de quatre, Víly, Bolero a další. Ve své práci analyzuji jak taneční filmy Petra Weigla, které přibližuji a stručně rozebírám, tak i jeho divadelní inscenace, Vášeň, Radúz a Mahulena a jiné. Velký důraz kladu na balet Romeo a Julie z roku 1971, který Weigl vytvořil s choreografem Miroslavem Kůrou a jenž se dočkal neobvyklého úspěchu. V závěru práce se také zabývám problémem divadelní režie, zvláště u tanečních představení, kde polemizuji o nedostatku využívání režisérů v baletu. Těžiště své práce vidím v četných citacích pamětníků, kteří spolupracovali s Petrem Weiglem - Michaely Černé, Vlastimila Harapese, Astrid Štúrové, Michaely Vítkové, Anety Voleské a samotného Petra Weigla. Tyto osobnosti byly významným zdrojem fakt a postřehů, které jsou v dnešní době již polozapomenuté. Pracuji také s dobovými recenzemi a kritikami zveřejňovanými v různých českých periodikách, například v Tanečních listech, Květech, Právu, Lidové demokracii a mnohých dalších.
Hudba v choreografii interakce tance a hudby s využitím pohyb ových senzorů
Šťávová, Helena ; GREMLICOVÁ, Dorota (vedoucí práce) ; WIESNER, Daniel (oponent)
Diplomová práce nazvaná Hudba v choreografii s podtitulem Interakce tance a hudby s využitím pohybových senzorů si klade za cíl charakterizovat vztah mezi tancem a hudbou a vliv, který na tento vztah měl technologický pokrok v průběhu 20. století. V práci je věnována detailní pozornost možnosti využití pohybových senzorů, jsou představeny jejich základní typy a možnosti jejich využití v tvorbě. Na základě rozboru a analýzy vlastní magisterské choreografie Umění manipulace autorky, je popsán postup spolupráce mezi choreografem a skladatelem při tvorbě performance, která používá moderní technologii v podobě pohybového senzoru Hot Hand.
Tanec aneb cesta k obrazu
Jandová, Markéta ; Turečková, Hana (vedoucí práce) ; WIESNER, Daniel (oponent)
Tanec a výtvarné umění jsou obecně považované za dvě nezávislé umělecké formy. Jejich působnost se však prolíná, jsou si navzájem inspirací a dohromady jsou schopny vytvářet harmonický celek. Tato práce je výsledkem nahlédnutí do umělecké činnosti Jacksona Pollocka a Anny Teresy De Keersmaeker, a díky kterým se porovnává akční malba s choreografií. Oba tvůrčí procesy spojuje společná cesta tance, na jehož konci se nachází obraz. Text se snaží ukázat malíře, který vstoupil na plátno a prostřednictvím gestické malby dospěl k obrazu a dále pohlíží na choreografii, jejíž proces je spojen s malbou a výsledek dojde ke stejnému konci jako u malíře ? vytvoří obraz. V závěru dochází ke konfrontaci s osobními choreografickými zkušenostmi autora, pracujícího na propojování výtvarného umění a tance skrze vlastní tvorbu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Wiesner, David
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.