Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,525 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.13 vteřin. 

Emoční inteligence a její rozvoj v předškolním věku
MATĚJČKOVÁ, Radka
V bakalářské práci je zpracováno téma emoční inteligence a její rozvoj v předškolním věku. Teoretická část se zabývá objasněním pojmů emoce, emoční inteligence a jejím významem v životě člověka, osobností pedagoga. V praktické části je proveden výzkum v konkrétní mateřské škole se zaměřením na povědomí pedagogů o problematice emoční inteligence a jejím zařazováním do výchovně vzdělávacího procesu. Použitá metoda je kvalitativní, provedená pozorováním doplněným o rozhovory s jednotlivými pedagogy. Na základě zkušeností z vlastní pedagogické praxe jsem navrhla program na rozvíjení emočních dovedností předškolního dítěte. V závěru bakalářské práce je shrnut výzkum, zda a v jaké míře pedagogové dané mateřské školy s emoční inteligencí pracují.

Didaktické počítačové hry na 2. stupni ZŠ
Němeček, Ondřej ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zmapování nabídky počítačových her a možnosti jejich případného využití proedukaci za předpokladu vhodného výběru a cíleného použití učitelem. Práce primárně vychází z on-line zdrojů, zaměřuje se na nejaktuálnější produkty počítačových her, vyhodnocuje vlastní dotazníkový průzkum zaměřený na rodiče a jejich děti, sekundárně využívá vlastních zkušeností autora, jeho rozhovorů s učiteli a dostupnou literaturu. Těžištěm práce je zmapování nabídky různých zaměřených počítačových her, pro děti ve věku 10 - 141et, a příkladů jejich nasazení v didaktickém procesu vyučování na 2. stupni Cílem je na příkladech počítačových her poukázat na možnosti jejich užití při podpoře výuky a rozvoje žáků v různých předmětech.

Problematika sportu zrakově postižených na ZIŠ Jaroslava Ježka
Němeček, Tomáš ; Segeťová, Jarmila (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
SOUHRN Název práce: Problematika sportu zrakově postižených žáků na Škole Jaroslava Ježka Cíle práce: Zmapovat a vyhodnotit současné sportovní možnosti žáků se zrakovým postižením na 2. stupni ve Škole Jaroslava Ježka v Praze. Cílem je soustředit se přitom na skutečnosti, které žáci vnímají jako překážky, jež jim brání ve sportovních činnostech. Metoda: Pro dosažení výše uvedeného cíle byla sebrána a utříděna potřebná data. Vytvořili jsme pro žáky anketu a získaná data jsme dále vyhodnocovali. Na základě zjištěných informací jsme navrhli rozšíření sportovních možností a ověření v praxi. Výsledky: Škola nabízí v současné době žákům široké spektrum možností pohybového vyžití a to jak v rámci hodin tělesné výchovy, tak prostřednictvím kroužků, a dále zprostředkováním účasti žáků na různých republikových sportovních soutěžích. Zrakově postižení žáci se tak prakticky seznamují se základy atletiky, plavání, cyklistiky, aplikovaných sportovních a pohybových her, klasického lyžování, ale například i s vodními sporty, lezením na umělé stěně, jízdou na koni, in-line bruslením a dalšími outdoorovými aktivitami. Stěžejní však zůstávají aktivity směřující ke kompenzaci či reedukaci zrakového postižení či oslabeného pohybového aparátu. Jsou to jednak orientační hry a činnosti zaměřené na rozvoj prostorové představivosti,...

Komorní hra jako prostředek rozvoje hudebnosti a kreativity
Klinecká, Magdalena ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
V této práci pohlížíme na komorní hudbu z různých úhlů pohledu. Jednak na komorní hudbu jako takovou, pak také v jejím vztahu k interpretovi a dále i k posluchačům. Co se týče vztahu interpreta a komorní hudby, poznáváme zde různá stádia či úrovně jejího provozování - dětmi, studenty, amatéry a profesionálními hudebníky. Také zjišťujeme, jak je to s působením komorní hudby na člověka, který ji poslouchá. Uvidíme, že tato hudba může pozitivně působit i na lidi nemocné či různým způsobem hendikepované. Dozvíme se o různých soutěžích pro komorní soubory. Nakonec se seznámíme s provozováním komorní hudby v rámci mé "výchozí" rodiny a s příkladem úpravy lidových písní pro děti.

Mezinárodní spolupráce škol s ohledem na využitelnost programů Evropské unie
Plamitzerová, Jindra ; Hamerníková, Dana (oponent) ; Cipínová, Jana (vedoucí práce)
Závěrečná bakalářská práce je věnována aktivitám škol, které jsou směrovány do zahraničí. Mezinárodní spolupráce je v současnosti běžnou součástí činnosti moderní školy a aktivity, realizované v rámci mezinárodní spolupráce,- umožňují studentům i pedagogům včetně vedení školy získávat a vyměňovat si navzájem zkušenosti, prohlubovat jazykové znalosti a vedou k rozvoji klíčových kompetencí žáků. Svým rozsahem zasahují do celé řady vyučovaných předmětů a do celého života školy. Realizace zahraničních aktivit probíhá ve formě projektů a žákovských výměn, jež přispívají k rozvoji osobnosti žáků. Současně jsou spojeny s vysokým časovým a organizačním nasazením všech zúčastněných, převážně organizátorů z řad pedagogů, kteří k realizaci mezinárodní spolupráce dokáží efektivně využívat možnosti podpory evropských vzdělávacích programů a jiných institucí. Velký a rychlý rozvoj mezinárodních aktivit škol umožňují především moderní komunikační technologie, jež jsou účinným prostředkem komunikace a realizace projektů, jsou také jednou z cílových dovedností, k níž jsou činnosti směrovány.

Diagnostika koordinačních schopností u fotbalové mládeže
Zavoral, Aleš ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Křiček, Jan (oponent)
Název práce: Diagnostika koordinačních schopností u mládeže ve fotbale. Diagnostics ofcoordination skills youth in football. Cíl práce: Porovnání koordinačních schopností u mládežnických týmů chlapců a dívek. Navrhnout praktické aplikace k tréninku koordinačních schopností. Metoda práce: Zvolit si testovací baterii koordinačních testů a tuto baterii aplikovat na mládežnická družstva chlapců a dívek. Pomocí Cohenova indexu porovnat pohlavní rozdílnost v určitých koordinačních dovednostech. Výsledky práce: Pomocí Cohenova indexu jsem určil pohlavní rozdflnost chlapců a dívek u určitých koordinačních dovedností. Tyto výsledky jsem porovnal s odbornou literaturou. Poté jsem navrhl soubor praktických cvičení pro rozvoj koordinačních schopností. Klíčová slova: fotbal, koordinační schopnosti, senzitivní období, dívčí fotbal, koordinační testy 2

Hospitace v managementu mateřské školy
Bučková, Jarmila ; Tenkrátová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Fantová, Věra (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá problematikou hospitací v mateřských školách. Soustřeďuje se na to, jakou roli hrají hospitace v současném řízení školy, jak ve školách hospitační proces probíhá. Zamýšlí se nad tím, jak jsou hospitace vedoucími pracovníky vnímány a využívány v řízení kvality vzdělávacího procesu. Práce vychází z teoreticky zpracované problematiky hospitační činnosti podle uvedené literatury a také z využití vlastních zkušeností. Přináší pohled na hospitaci jako na nezastupitelnou metodu přímého zjišťování průběhu vzdělávacího procesu, na využití všech jejích funkcí k rozvoji školy. Součástí závěrečné bakalářské práce je vyhodnocení empirické sondy, která vyjadřuje, jak vedoucí pracovníci hospitace ve školách provádějí a jaký význam jim v řídící práci přisuzují. Cílem práce je přinést vedoucím pracovníkům mateřských škol celkový pohled na hospitační proces, porozumět mu. Chce upozornit vedoucí pracovníky na význam a využití hospitační činnosti pro řízení rozvoje různých oblastí vzdělávacího procesu tak, aby se hospitace stala efektivní metodou k zlepšování kvality školy.

Hry s materiály podporující rozvoj smyslového poznávání
Hrnčířová, Irena ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Macháčková, Iva (oponent)
Teoretická část práce je věnována historii hry. Poukazuje na to, že hra a hračka byly a jsou důležitým výchovným prostředkem. Jsou uvedeny zvláštnosti charakterizující mladší školní věk a podmínky přirozených kontaktů dětí se světem přírody. V práci je uveden soubor her s různými materiály podporujícími rozvoj smyslového poznávání u dětí mladšího školního věku, které byly ověřeny a zhodnoceny v empirické části práce. Jsou popsány jednotlivé hry a činnosti a zájem dětí o ně. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)