Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 


Ekonomické a právní aspekty přímých zahraničních investic na příkladu Indie
Janů, Petr ; Bažantová, Ilona (vedoucí práce) ; Hraba, Zdeněk (oponent)
49 ZÁVĚR Indické hospodářství se po dlouhých letech uzavřenosti od roku 1991 otevírá. V tomto roce byla nastolena cesta postupných reforem (resp. liberalizace), která znamenala razantní posun i v politice vůči PZI. Indická vláda se rozhodla umožnit přístup zahraničnímu kapitálu na svůj trh hned z několika důvodů, z nichž nejhlavnější jsou modernizace technologií a rozšíření možností financování rozvoje. Celkovým efektem má být stimul hospodářského růstu. Není snadné kvantifikovat dopad přílivu PZI na hospodářství. PZI jsou ovšem součástí reforem, a ty své pozitivní dopady mají. To dokazuje vývoj HDP, když za reformovaným sektorem průmyslu a služeb nereformované zemědělství značně zaostává (vývoj ekonomických ukazatelů je součástí přílohy). Politika indické vlády vůči PZI se dá označit za velmi aktivní. Snaha těžit z procesu globalizace ve svůj prospěch se promítla do prostředků, kterými je politika PZI uskutečňována. Základní právní rámec na úrovni národní legislativy vytvářejí Zákon o společnostech, Devizový zákon a nařízení vlády týkající se procesu povolování PZI. Indie se uzavíráním bilaterálních dohod o ochraně investic a o zamezení dvojímu zdanění zařadila do hlavního celosvětového proudu a spolu s národní legislativou tak vytváří základní pilíře právní úpravy PZI. Tyto dohody uzavírá se stále se...

Role of Special Schools in promoting inclusive Education
Gupta, Pramod Kumar ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
World of education for disable children is constantly changing. Special schools have to change according to the demand of its clients or the environmental factors. Inclusion is seen as a right and inclusive education has become a compulsion in the field of special education. Irrespective of disability, a child with disability has the same rights to education as any other child in his/her age. Many declarations, decades and policy papers have fueled this drive world over and have been showing the direction for policy makers and practitioners. This study explores and highlights the importance of inclusive education and role of special schools in promoting it. The research focus has been to investigate various roles for special schools, so that they can meet some of the challenges of inclusive education. The purpose of the research was for me to develop an understanding and knowledge about this growing phenomenon of inclusive education, its challenges and how special schools can contribute to make it effective. The literature review examines theories and concepts of inclusive education and evolution of special education. It is mainly focused on Indian response to it inclusive education, effect of medical/social models on special education and international movement towards inclusive education with special...

Historické výklady jazykového systému litevštiny
Vaněk, Michal ; Blažek, Vladimír (oponent) ; Hoskovec, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem práce je analýza a srovnání dvou historických výkladů litevského (a baltského) jazykového systému. Prvním z nich je Vergleichende Grammatik der baltischen Sprachen (Oslo 1966) indoeuropeisty, baltisty a slavisty Christi-ana Schweigaarda Stanga, druhým je Lietuvi kalbos istorin gramatika (Vilni-us 1968) baltisty Jonase Kazlauskase. Obě knihy jsou pro baltistiku velmi dů-ležité. Stang předkládá zevrubné shrnutí nejnovějších poznatků o historii balt-ských jazyků z hlediska mladogramatické tradice indoevropské historicko-srovnávací jazykovědy. Předvádí indoevropské korespondence v baltských jazycích a popisuje vývoj baltských jazyků v kontextu vývoje indoevropských jazyků (se zvláštním zřetelem k starověkým indoevropským jazykům, zejména stará řečtina a stará indičtina), což může vést k některým nesprávným výkla-dům. Kazlauskasova monografie je založena na principech moderní fonologie a strukturně-funkčního přístupu k jazyku. Oproti Stangovi se Kazlauskas zamě-řuje spíše na dílčí vývojové procesy v litevštině samé (a baltských jazycích), přičemž užívá zejména metody vnitřní rekonstrukce a analyzuje obsáhlý ná-řeční materiál.

Indiánský svět v románech Alcidese Arguedase a Cira Alegríi
Fauová, Veronika ; Vydrová, Hedvika (oponent) ; Housková, Anna (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci jsem se pokusila popsat dva indigenistické romány: Bronzové plémě Alcidese Arguedase a Širý nepřátelský svět Cira Alegríi. Práce je rozdělena do tří oddílů: Indián jako literární téma v andské oblasti, Indigenismus jako zdroj indigenistického románu a Bronzové plémě a Širý nepřátelský svět. V první části jsem se věnovala vývoji andského Indiána jako literární postavy: od prvotního idealizovaného pojetí, které vyústilo v indianistický román, až po román indigenistický. Zlomem mezi těmito dvěma typy románů je román Ptáci bez hnízda od peruánské spisovatelky Clorindy Matto de Turner. Ve druhé části jsem popsala nejvýznamnější historické události, které předcházely vzniku indigenistického románu. Ve třetí a stěžejní části práce jsem rozebrala oba romány z hlediska pojetí prostoru v souvislosti s kompozicí, význam přírody a pokusila jsem se nalézt odpověď na otázku, jaký přístup měli oba autoři k indiánské problematice. Ačkoli je mezi Alcidesem Arguedasem a Cirem Alegríou věkový rozdíl jedné generace, jejich životy a tvorba jsou si velmi podobné. Oba se narodili v andských zemích. Oba pocházeli z rodin s evropskými kořeny, neměli indiánský původ. Oba žili v době, kdy se jejich země zmítají ve válkách z důvodu územních sporů, zažili vlády diktátorů, vojenské převraty. Oba se potýkali s...

Zvláštnosti obchodního a diplomatického protokolu Španělska
Krejčová, Petra ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Laschoberová, Libuše (oponent)
Španělsko -- země slunce a ohně, země tance a zpěvu, země vášně a radosti ze života, země koní a býčích zápasů, země vína a oslav, či země epických hrdinů a bitev. Tak i jinak si mnoho cizinců představuje tento stát, ležící na pyrenejském poloostrově a představující také bránu do Latinské Ameriky. Španělské království a jeho kultura a zvyky prošla během staletí dlouhým vývojem, mnoha změnami a projevují se v ní vlivy nejen evropských, ale i arabských a indiánských kultur. Tyto skutečnosti významně ovlivňují španělský způsob obchodování, zacházení s partnery, vyjednávání nebo diplomatické a obchodní styky. Ač je Španělsko součástí Evropy a od roku 1986 členem Evropské unie, vykazuje se stále specifickými odlišnostmi od ostatních evropských států, který je nutné zohledňovat při navazování i udržování jakýchkoliv vztahů, ať už obchodního, diplomatického či kulturního rázu. Cílem mé práce je, s pomocí odborné literatury španělských autorů, charakterizovat obchodní a diplomatický protokol Španělska a vyzdvihnout nejvýraznější odlišnosti, které souvisí s kulturními a historickými skutečnostmi. Oblastmi zájmu jsou, ku příkladu, styl a způsob jednání, obchodní etiketa, společenské podniky a příležitosti, specifika královského protokolu a další faktory společenského života, které se prolínají se světem obchodu a diplomacie. Rozdíly jsou výraznější spíše v oblasti obchodu, protože diplomatický protokol a jeho pravidla jsou upraveny mezinárodními smlouvami, především Vídeňskou úmluvou o diplomatických stycích z roku 1961 a Vídeňskou úmluvou o konzulárních stycích z roku 1963, a odlišnosti v jednotlivých zemích jsou méně patrné či žádné. Ve Španělsku je této problematice věnována velká pozornost a na podobná témata bylo vydáno mnoho odborných publikací. Profesionální i neformální společenská etiketa zde mají své pevné a respektované místo a se stoupající důležitostí a formálností kontaktů stoupá i její význam. Určitý předobraz a image dokonalého rytíře z dob minulých se v modifikované formě zachoval i do dnešních dnů. Opomíjet nelze ani roli rodiny či rozdíly v postavení a úlohách mužů a žen. V naší zemi jsou tato témata objektem mnohem menšího zájmu a často pak dochází z důvodu neznalosti k neúspěchu ve vyjednávání či selhání obchodních kontaktů. Mým cílem je proto též poskytnout lepší pohled na španělskou zemi a kulturu z pohledu potenciálního obchodního partnera a umožnit i snazší pochopení španělského způsobu života, myšlení a z toho vyplývajícího jednání. Potenciál země je i pro naše výrobce a obchodníky velký a úspěšné proniknutí na španělský trh může být též prvním krokem do obchodních vod Latinské Ameriky.

Indie: chudoba jako překážka rozvoje
Lauberová, Petra ; Steinmetzová, Dana (vedoucí práce) ; Pavlík, Petr (oponent)
Předložená bakalářská práce zkoumá vztah mezi růstem indické ekonomiky, snižováním chudoby v zemi a potřebou navyšovat kapacity a kvalitu tamějšího vzdělávacího systému. Indická republika v současné době zaujímá druhou pozici v žebříčku nejrychleji se rozvíjejících ekonomik světa. Její hospodářský úspěch je řízen převážně výkonem terciárního sektoru, jenž je náročný na kvalifikovanou pracovní sílu, které je v zemi ovšem nedostatek. Jelikož poptávka po vzdělání roste pouze s navyšováním příjmů obyvatelstva, stává se chudoba překážkou dalšího rozvoje v Indii. První kapitola práce obecně vymezuje pojem chudoba, uvádí způsoby, jakými se měří a představuje některé globální koncepty a strategie pro boj s ní. Druhá kapitola popisuje vývoj indické ekonomiky od osamostatnění po současnost a zaměřuje se na oblasti, které zapříčinily její náhlý vzestup. Kapitola dále zkoumá, jakým způsobem vývoj v těchto oblastech ovlivnila současná globální krize a uvádí charakteristické znaky a fakta o chudobě v Indii. Závěrečná část práce hodnotí indický vzdělávací systém, poukazuje na jeho slabiny a nastiňuje řešení, jež by umožnila jeho zkvalitnění a zpřístupnění širším vrstvám obyvatelstva.

Indická veřejná diplomacie ve vztahu k EU
Švagrová, Anna ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Rolenc, Jan Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou nástrojů veřejné diplomacie a jejich konkrétním využitím v praxi indické veřejné diplomacie směrem k Evropské unii jako celku. Cílem práce je pomocí analýzy prostředků vytvořit obraz toho, jakým způsobem se Indie snaží ovlivnit vztahy s EU využitím veřejné diplomacie. Teoretická část se věnuje obecně vývoji veřejné diplomacie v 21. století a analyzuje všechny současné nástroje, postupy a aktéry. Zároveň pomocí indukce představuje principiální funkcionalitu veřejné diplomacie. Praktická část se nejdříve věnuje empirickému popisu indické zahraniční politiky a praxe veřejné diplomacie a současně zkoumá, zda jsou zjištěné nástroje využívány v praxi k EU.